karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این روزها دیگر همه شهر پاریس را می شناسیم، شهری که بخاطر صنعت مد و فشن، غذاهای لذیذ و فرهنگ غنی مردمانش در سطح جهانی صاحب شهرت و آوازه است. علاوه بر همه ی این موارد، افراد زیادی به پاریس می روند تا از جاذبه های دیدنی و مراکز گردشگری خاصش بازدید کنند. جاهایی مثل برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نوتردام، دیزنی لند پاریس و...

این شهر شاهکار معماری، فرهنگ و هنر است و هر نوع سلیقه و خصوصیاتی هم که داشته باشید می توانید در پاریس مکان دیدنیِ مدنظرتان را بیابید. یکی از انگیزه های سفر همیشه بازدید از بناها و ساختمان های تاریخی است که تصویری از گذشته به ما می دهند، حال تصور کنید به پاریس رفته اید و با لیستی بلند و بالا از اماکن و ساختمان های تاریخی مواجه شده اید. حال باید چه کرد؟ از کدام بناها دیدن کنیم که پس از بازگشت حسرت دیدارشان را نخوریم؟ بهترین و زیباترین ساختمان ها و بناهای تاریخی در پاریس کدامند و اسمشان چیست؟

امروز کارناوال به شرح مقاله ای از وبسایت خبری و خدماتی کالچر تریپ (Culture Trip)، با ماهی 7 میلیون نفر بازدید کننده می پردازد، در این مقاله فهرستی از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین ساختمان های پاریس ارائه شده تا تاریخ دوستان سفری رویایی را در این شهر فوق العاده تجربه کنند. همراه کارناوال باشید تا به پاریس، قلب تپنده ی فرانسه سفر کنیم.

موزه لزنولید فرانسه

1- کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام (Notre Dame) از معروف ترین و قدیمی ترین ساختمان ها در شهر پاریس است. ساخت آن در سال 1163 میلادی آغاز شد و 100 سال طول کشید تا کامل شود.

موریس د سللی (Maurice de Sully)، که در سال 1160 میلادی، اسقف پاریس بود؛ در حقیقت اصلی ترین نقش را در ساخت کلیسای فوق العاده زیبای نوتردام داشت و اگر او نبود هرگز چنین بنایی ساخته نمی شد.

نام کامل این کلیسا نوتردام د پاریس (Notre Dame de Paris) است که به معنای بانوی ما از پاریس ترجمه می شود و همین نام هم کنجکاوی گردشگران را برای دیدن این عبادتگاه خاص بیشتر می کند، آن ها می خواهند این کلیسا را از نزدیک ببینند و با داستانش آشنا شوند. جالب است بدانید که سالانه حدود 13 الی 14 میلیون نفر از این بنای شگفت انگیز تاریخی بازدید می کنند که رکوردی بسیار عالی به حساب می آید.

ساعات بازدید:

هر روز سال از ساعت 7:45 صبح تا 18:45 عصر

روزهای شنبه تا یکشنبه از ساعت 7:15 صبح

هزینه بازدید:

10 یورو،حدود 45 هزار تومان

آدرس: فرانسه، پاریس، خیابان پل جین پائول دوم، پلاک 6، کلیسای نوتردام.  

.Address: 6 Parvis Notre-Dame - Pl. Jean-Paul II, 75004 Paris, France

نمای بیرونی کلیسای نوتردام

نمای بیرونی کلیسای نوتردام

2- کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle) هم از فوق العاده ترین بناهای تاریخی در دنیاست. مورخان دقیقا نمی دانند که این بنا چه زمانی ساخته شده اما اکثر آن ها معتقدند شروع ساخت بنا سال 1248 میلادی بوده است.

این کلیسا معماری بسیار زیبایی دارد و همین موضوع نیز به شهرتش کمک شایانی کرده است. سنت شاپل دو طبقه دارد که طبقه ی ابتدائی آن کلیساست و در طبقه ی بعدی اشیای سلطنتی نگهداری می شود.

با وجود آن که این بنای تاریخی تا به امروز به خود دو آتش سوزی، یک سیل و یک انقلاب بزرگ را به خود دیده اما هنوز توانسته مستحکم و استوار بر جای خود بایستد اما متاسفانه تزئینات قسمت خارجی بنا که نشان دهنده ی قدرت و شکوه این کلیساست بود کاملا نابود شده است. امروزه گردشگران این عبادتگاه را با شیشه های رنگین با شکوهش می شناسند.

ساعات بازدید:

از دوم ژانویه تا 31 مارس (از بهمن تا فروردین) : همه روزه ساعت 9 صبح تا 17 عصر

از اول آوریل تا 30 سپتامبر (اواسط فروردین تا مهر): همه روزه 9 صبح تا 17 عصر

از اول اکتبر تا 31 دسامبر (آبان تا دی): 9 صبح تا 17 عصر

هزینه بازدید:

10 یورو، حدود 45 هزار تومان

آدرس: فرانسه، پاریس، بلوار دو پالائیس، پلاک 8. 

.Address: 8 Boulevard du Palais, 75001 Paris, France

نمای خارجی کلیسای سنت شاپل

نمای داخلی کلیسای سنت شاپل

3- دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن (La sorbonne) قدیمی ترین دانشگاه در سراسر فرانسه است که هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد. روبر دو سوربن (Robert de Sorbon) این دانشگاه را در سال 1257 میلادی تاسیس کرد، نام دانشگاه نیز از روی نام وی انتخاب شده است. 

تاسیس این دانشگاه مصادف بود با قرون وسطی و در آن زمان دانشگاه ها و مراکز آموزشی تنها حق آموزش علوم دینی را داشتند، به همین خاطر دانشگاه سوربن هم به محلی برای آموزش آداب دینی تبدیل شد که البته فقط راهبه ها، ناظران و افرادی که به کلیسا مرتبط بودند می توانستند در این مکان آموزش ببینند.

اما امروزه دانشگاه سوربن از مراکز مهم علمی در جهان به حساب می آید و منطقه ای که در آن قرار گرفته با نام منطقه ی دانشجویی شناخته می شود.

ساعات بازدید:

همه روزه به جز تعطیلات رسمی

هزینه بازید:

رایگان

آدرس: پاریس، خیابان روه ویکتور کسین، دانشگاه سوربن.

Address: Paris-Sorbonne University.1 rue Victor Cousin 75005. Paris

نمای خارجی دانشگاه سوربن

نمای داخلی دانشگاه سوربن

4- خانه رو دی مونتمورنسی

رو دی مونتمورنسی (rue de Montmorency) قدیمی ترین خانه ی مسکونی در پاریس است که در سال 1407 میلادی ساخته شد. نام خیابانی هم که این خانه در آن قرار دارد از سال 1768 به رو دی مونتمورنسی تغییر یافت.

از لحاظ تاریخی این بنا اهمیت زیادی دارد و طی سال های مختلف افراد مهمِ مختلفی در آن زندگی کرده اند مانند فرانکوئیس د مونت مورنسی (Francois de Montmorency)، دوک فرانسه.

در طول انقلاب بزرگ فرانسه، دشمنان نام این خیابان را تغییر دادند تا تاریخ این کشور را دستخوش تغییرات کنند اما ناپلئون در سال 1806 میلادی توانست دوباره نام این خیابان را باز پس گیرد و خانه را بازسازی نماید.

امروزه این خیابان پر شده از کافه و رستوران، اگر با دقت بیشتری، کتیبه ها و تابلوهای این خیابان را نگاه کنید با شعارها و عباراتی مواجه خواهید شد که مردم را به کمک به فقرا ترقیب می کند.  

آدرس: فرانسه، پاریس، خیابان دی مونتمورنسی، خانه ی دی مونتمورنسی.

.Address: 51 Rue de Montmorency, 75003 Paris, France

خانه مونتمورنسی پاریس

خانه مونتمورنسی پاریس

5- قلعه کونسیرژری

قلعه ی کونسیرژری (La Conciergerie) نام قصری در کنار رودخانه ی ساین (Seine) پاریس است. این قصر در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و محلی برای پناه گرفتن اعضای والامقام سلطنتی بود اما در طول انقلاب فرانسه به یک زندان مخوف تبدیل شد. برخی می گویند 2000 زندانی به این قلعه فرستاده شدند که به هحبس ابد محکوم بودند. گفته می شود شخصیت های بزرگی چون ماری آنتوانت (Marie Antoinette) ملکه ی پیشین فرانسه قبل از انقلاب، ماکسیمیلیان فرانسوا ماری ایزدور دو روبِسپیر (Maximilien François Marie Isidore de Robespierre) یکی از معروف ترین رهبران انقلاب فرانسه و... چند صباحی از عمر خود را در این قلعه به سر بردند.

هزینه بازدید:

17.20 دلار (حدودا 69 هزار تومان)

ساعات بازدید:

9:30 صبح تا 6 عصر

آدرس: فرانسه، پاریس، بلوار دو پالایس.  

.Address: 2 Boulevard du Palais, 75001 Paris, France

نمای خارجی قلعه ی کونسیرژری

نمای داخلی قلعه ی کونسیرژری

6- قصر پالاس در لوکزامبورگ

یکی دیگر از ساختمان های کهن پاریس که قدمتش به سال 1615 میلادی برمی گردد، قصر لوکزامبورگ (Palais du Luxembourg) است که توسط معمار فرانسوی سالومون دی بروزس (Salomon de Brosse) ساخته شد.

این ساختمان باشکوه محلی بوده برای استراحت ملکه ماری دی مادیس (Marie de Médicis)، نهایتا پسر وی، لوئیس، ملکه را از این قصر بیرون کرد و خود و همسر و فرزندانش در آن ساکن شدند.

این ساختمان تا به امروز بارها بازسازی شده است، در طول انقلاب کبیر فرانسه قصر پالاس نیز مانند بسیاری از دیگر عمارت های بزرگ فرانسه به زندان تبیدل شده بود، اما با پایان جنگ این عمارت به محلی برای تشکیل مجلس صلاح و مشورت فرانسه تغییر کاربری داد.

ساعات بازید و هزینه:

همه ی روزهای بازدید به جز دوشنبه و جمعه.

بازدید فقط به صورت تورهای 40 نفر یا بیشتر برپا می شود و هزینه نیز متغییر است.

آدرس: فرانسه، پاریس، قصر لوکزامبورگ پالاس.  

.Address: Luxembourg Palace, 75006 Paris, France

 

نمای خارجی قصر لوکزامبورگ

نمای داخلی قصر لوکزامبورگ

7- خانه رو ولتا

رو ولتا (N ° 3 rue Volta) خانه ای در شهر پاریس است که تا سال 1970 میلادی همه فکر می کردند قدیمی ترین ساختمان شهر است. اما با بررسی هایی که باستان شناسان انجام دادند مشخص شد که قدمت این خانه متعلق به قرون وسطی است اما با این وجود باز هم از کهن ترین بناهای موجود در پاریس به حساب می آید و نمادی کامل از سبک معماری قرون وسطی است. امروزه محله ای هم که این خانه در ان قرار گرفته با نام رو ولتا شناخته می شود.

با کمال تعجب این ساختمان در طول انقلاب فرانسه سالم ماند و آسیبی ندید و امروزه در آخرین طبقه ی آن یک رستوران چینی قرار دارد که پذیرای میهمانان است.

هزینه ورود:

رایگان

آدرس: فرانسه، پاریس، رو ولتا.

.Address: rue Volta, 75006 Paris, France

خانه تاریخی رو ولتا پاریس

8- موزه لزنولید

لزنولید (Les Invalides) بنایی است که این روزها با عنوان موزه ی لزنولید شناخته می شود. این بنا قبلا بیمارستانی بوده که در آن سربازان زخمی جنگ را مداوا می کردند.

این بنا متعلق به سال 1671 میلادی است و به دستور لوئی چهاردهم ساخته شد و در سال 1678 میلادی به بهره برداری رسید. امروزه این بنا یک موزه است اما در حقیقت به دلیل وجود قبر ناپلئون بناپارت معروف و مشهور شده و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پاریس به حساب می آید.

ساعات بازدید:

10 صبح تا 6 عصر

هزینه بازدید:

11 یورو، معادل حدودا 49 هزار و پانصد تومان

آدرس: پاریس، فرانسه، لزنولید. 

.AddressPlace des Invalides, 75007 Paris, France

نمای خارجی موزه لزنولید

نمای داخلی لزنولید

9- طاق پیروزی

طاق پیروزی (Arc de Triomphe) محبوب ترین جاذبه ی گردشگری پس از برج ایفل در فرانسه است، ناپلئون بناپارت دستور ساخت این طاق را داد و آن را در سال  1806 تا 1836 میلادی ساختند. دلیل ساخت این طاق زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی سربازانی است که در جنگ های مختلف در زمان ناپلئون جان خود را از دست دادند.

بر فراز برج و قسمت داخلی آن نام فرمانده هان بزرگ فرانسوی که در جنگ ها کشته شدند حکاکی شده است به همین خاطر این طاق از نظر معنوی ارزش زیادی برای فرانسوی ها دارد و به نوعی گور سربازان گم نام فرانسوی نیز به حساب می آید. این طاق بسیار بزرگ و با عظمت است و حدود 50 متر ارتفاع دارد، توصیه می کنیم در سفرتان به پاریس دیدن این طاق را از دست ندهید.

ساعات بازدید:

10 صبح تا 11 شب

هزینه بازدید:

12 یورو، حدود 54 هزار تومان

آدرس: فرانسه، پاریس، طاق پیروزی.

.Address: Place Charles de Gaulle, 75008 Paris, France

طاق پیروزی پاریس

سخن آخر

آیا تا به حال به پاریس سفر کرده اید؟

از نظر شما چه جاذبه هایی را باید در این شهر حتما ببینیم؟

تجربیات و نظراتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.