karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

چندی است وارد سال 2018 میلادی شده ایم و با یکی از هیجان انگیزترین رویدادهای ورزشی دنیا فاصله چندانی نداریم. درست چند ماه دیگر جام جهانی 2018 به میزبانی کشور وسیع روسیه برگزار می شود و وقتی قرار است یوزپلنگان ایرانی نیز در این میدان بتازند، همه چیز برای ما ایرانی ها رنگ و بوی دیگری می گیرد. گرچه صف آرایی در برابر قَدَرترین تیم های دنیا مانند اسپانیا و پرتغال ترسی را به جان عده ای انداخته، اما هیجان فرصت حضور در مسابقه ای بین المللی را نمی توان منکر شد. به هر روی فرقی نمی کند تیم ملی کشور عزیزمان به مرحله بعد صعود کند و یا داستانی تکراری رقم بخورد، تماشای بازی های ایران و حضور در استادیوم های روسیه باز هم می تواند یکی از جذاب ترین اتفاقات عمر شما محسوب شود. 

اگر شما هم از عاشقان مستطیل سبز و بازی های نود دقیقه ای اش هستید و برای تماشای بازی ها برنامه ریزی می کنید، خواندن این مقاله کوتاه و مفید درباره کارت فن آی دی را از دست ندهید. دانستن تمامی این اطلاعات برای شما الزامی است ضمن آن که در عرض چند دقیقه از مزایایی جالب توجه آگاه خواهید شد. همراه کارناوال برای تماشای بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه آماده شوید. 

به روز رسانی مقاله در 26 فروردین 1397

معرفی کارت هواداری جام جهانی ۲۰۱۸

کارت فن آی دی چیست؟ | Fan ID Card

حالا که تب و تاب فوتبال کاری کرده تا به فکر حضور در استادیوم بیفتید و قرار است به زودی بلیت یکی از بازی های ایران را خریداری کنید و یا آن را در دست دارید، لازم است با کارت فن آی دی نیز آشنا شوید. 

فن آی دی کارتی است که باید برای حضور در استادیوم های روسیه و برای تماشای بازی های جام جهانی 2018 به همراه بلیت به مسوولان ارایه دهید. وقتی می گوییم لازم است یعنی تنها با داشتن بلیت بازی ها نمی توانید وارد استادیوم شوید و بدون کارت فن آی دی، عملا بلیت شما بی اعتبار است. کارت فن آی دی در واقع برای شناسایی شما و دیگر تماشاگران کاربرد دارد.

این کارت را تنها زمانی می توانید دریافت کنید که بلیت یکی از مسابقات جام جهانی 2018 را خریداری کرده باشید و خوشبختانه برای دریافت آن نیز لازم نیست هزینه ای بپردازید. تنها کافیست به سایت کارت فن آی دی روسیه مراجعه کنید، مراحل مشخص شده را پشت سر بگذارید، برای دریافت کارت ثبت نام کنید و در نهایت آن را تحویل بگیرید.

کارت فن آی دی

کارت فن آی دی

مزایای کارت فن آی دی

جدا از آن که شاید دریافت چنین کارتی دردسر به نظر بیاید، باید بدانید داشتن این کارت مزایای قابل توجه بسیاری برای شما دارد. این مزایا عبارت اند از:

1- ورود به روسیه بدون ویزا

همان طور که می دانید در حالت عادی برای سفر به روسیه لازم است برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید و هزینه ای در حدود 230 هزار تومان را برای آن کنار بگذارید؛ اما مدیران ارشد کشور روسیه ترتیبی داده اند که خیالتان از این بابت راحت باشد. با داشتن کارت فن آی دی دیگر نیازی نیست ویزای روسیه را دریافت کنید. داشتن این کارت، حکم ویزا را برای شما دارد و لازم است به هنگام ورود و خروج از کشور روسیه آن را همراه داشته باشید.

اعتبار: از آن جا که کارت فن آی دی کار ویزا را برای شما می کند، همانند ویزا نیز اعتبار محدودی دارد. اعتبار این کارت از 10 روز قبل از نخستین بازی جام جهانی 2018 روسیه بوده و تا 10 روز پس از بازی فینال جام جهانی 2018 ادامه دارد.

 2- مسافرت رایگان درون روسیه

همان طور که می دانید مسابقات جام جهانی روسیه در چندین شهر این کشور برگزار می شود. یکی دیگر از مزایای قابل توجه کارت فن آی دی آن است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا به رایگان و با استفاده از قطار، خود را به شهر میزبان مسابقه برسانید. برای رزرو بلیت این قطارها ابتدا به این سایت مراجعه کنید و با درج اطلاعات خواسته شده در این جا ثبت نام کنید. در نهایت با ارایه شماره بلیت مسابقه خود می توانید برای رزرو بلیت قطار اقدام کنید.

خوب است بدانید در روز مراجعه در کنار کارت فن آی دی، لازم است مدارکی چون کارت شناسایی معتبر و بلیت مسابقه را نیز همراه داشته باشید. 

سایت رزرو بلیت:  اینجا کلیک کنید.

 اگر برای تماشای بازی های ایران به روسیه می روید، می توانید از قطارهای زیر برای رسیدن به یکی از شهرهای سن پترزبورگ، قازان و سارانسک استفاده کنید. 

بازی ایران - مراکش در سن پترزبورگ

این قطارها از ایستگاه راه‌آهن مسکو (Moskva Passazhirskaya) حرکت می کنند و حدود 7 تا 11 ساعت در راه هستند. 

قطار رفت، مسکو به سن پترزبورگ

قطار برگشت سن پترزبورگ به مسکو

21:50 - 14 ژوئن 2018 (24 خرداد 1397)

02:40 - 16 ژوئن 2018 (26 خرداد 1397)

22:50 - 14 ژوئن 2018 (24 خرداد 1397)

07:45 - 16 ژوئن 2018 (26 خرداد 1397)

01:09 - 15 ژوئن 2018 (25 خرداد 1397)

21:55 - 16 ژوئن 2018 (26 خرداد 1397)

02:50 - 15 ژوئن 2018 (25 خرداد 1397)

22:50 - 16 ژوئن 2018 (26 خرداد 1397)

ورود به صفحه هزینه های سفر به سن پترزبورگ

بازی ایران - اسپانیا در قازان

با این قطارها از مسکو حدود 11 تا 12 ساعت در راه هستید و از سن پترزبورگ حدود 23 ساعت. 

قطار رفت به قازان

قطار مسکو به قازان: 01:20 - 19 ژوئن 2018 (29 خرداد 1397)

قطار مسکو به قازان: 23:08 - 19 ژوئن 2018 (29 خرداد 1397)

قطار سن پترزبورگ به قازان: 15:30 - 19 ژوئن 2018 (29 خرداد 1397)

بازی ایران - پرتغال در سارانسک

با این قطارها از مسکو حدود 10 تا 11 ساعت در راه هستید.

قطار رفت، مسکو به سارانسک

00:50 - 25 ژوئن 2018 (4 تیر 1397)

02:00 - 25 ژوئن 2018 (4 تیر 1397)

02:20 - 25 ژوئن 2018 (4 تیر 1397)

برای مشاهده سایر برنامه های حرکت قطار به سایت مربوط مراجعه کنید. 

3- حمل و نقل درون شهری رایگان

 کارت فن آی دی این امکان را به شما می دهد تا در روز مسابقه بدون نیاز به پرداخت هزینه ای خود را به استادیوم برسانید. در واقع در این روز استفاده از وسایل حمل و نقل بین شهری (به جز تاکسی) شهر میزبان برای شما رایگان خواهد بود. 

4- امتیازهای گردشگری

با داشتن فن آی دی کارت می توانید در رویدادها و مختلفی شرکت کنید و از امتیازهایی برای گردش در شهرهای مختلف بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به این سایت مراجعه کنید. 

کارت فن آی دی

قطارهای مسکو به سن پترزبورگ

چطور برای کارت فن آی دی ثبت نام کنیم؟

 ثبت نام کارت فن آی دی روند بسیار ساده ای دارد که در اینجا برای شما توضیح می دهیم. پیش از هر چیز بر روی این لینک کلیک کنید تا یک راست به صفحه ثبت نام فن آی دی هدایت شوید. در این صفحه کاربرد فن آی دی در مسابقات جام جهانی 2018 توضیح داده شده است. در انتهای این صفحه دو گزینه به چشم می خورد با پر کردن این دو گزینه به مرحله بعدی می روید و فرمی پیش روی شما باز می شود. خوب است بدانید با پر کردن گزینه اول در واقع رضایت خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار به صورت الکترونیکی و پیامکی و گزینه دوم رضایت خود را برای ارایه اطلاعات شخصی خود تایید می کنید. 

با ورود به صفحه دوم لازم است اطلاعاتی را وارد کنید که از آن جمله شماره بلیت بازی خریداری شده، اطلاعات شخصی، عکس سه در چهار و ... هستند. توجه داشته باشید تا تمام اطلاعات را به دقت و مطابق با واقعیت تکمیل کنید، چرا که در صورت مشاهده مغایرت درخواست کارت فن آی دی شما رد می شود و نیاز است باری دیگر فرم را تکمیل کنید. 

در انتها پس از پشت سر گذاشتن تمام مراحل، یک کد و شماره پیگیری به شما داده می شود که لازم است آن را نزد خود نگاه دارید چرا که از این کد برای دریافت کارت خود استفاده خواهید کرد. 

ثبت نام کارت فن آی دی

ثبت نام کارت فن آی دی

نحوه دریافت کارت فن آی دی

 دریافت کارت فن آی دی بسیار ساده است و دردسر چندانی ندارد. برای این کار بسته به آن که از چه راهی برای خرید بلیت های بازی اقدام کرده اید، دو راه پیش روی شما قرار دارد:

  • 1- اقدام شخصی: در صورتی که بلیت بازی ها را خودتان خریده اید، در هنگام ثبت نام برای فن آی دی، گزینه by mail را انتخاب کنید تا به این ترتیب کارت فن ای دی به صورت رایگان به آدرس شما ارسال شود.
  • 2- خرید بلیت از فدراسیون فوتبال و یا سایر اشخاص حقوقی: اگر شما خودتان شخصا برای خرید بلیت اقدام نکرده اید و بلیت خود را جایزه گرفتید و یا آن را از فدراسیون فوتبال ایران تهیه کرده اید، نحوه دریافت کارت فن آی دی برای شما متفاوت خواهد بود. در این صورت دو راه پیش روی شما قرار دارد:

 راه اول

 می توانید برای دریافت این کارت مرکز کارت فن آی دی در ایران را انتخاب کنید و با مراجعه به آن کارت خود را دریافت کنید. اگر هم ترجیح می دهید این کارت به آدرس شما پست شود، لازم است هزینه ای را به صورت آنلاین پرداخت کرده و سپس آدرس خود را به صورت دقیق درج کنید. 

خوب است بدانید انتخاب هر یک از این مراحل در هنگام ثبت نام انجام می شود. یعنی زمانی که برای تکمیل فرم وارد این لینک شدید، در مراحل انتهایی چند سوال از شما پرسیده می شود. در صورتی که تمایل دارید تا به صورت حضوری برای دریافت کارت فن آی دی اقدام کنید، لازم است گزینه «VFS Global Visa Application Centres» را پر کنید. پس از آن با انتخاب کشور ایران و شهر تهران نیز کار تکمیل فرم تمام می شود. 

برای دریافت کارت خود به آدرس زیر بروید:

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، خیابان عرفی شیرازی، ساختمان شماره 49، طبقه اول، دفتر شماره 1، مرکز درخواست ویزای قبرس

اگر هم مایلید تا کارت فن آی دی برای شما پیک شود، لازم است ابتدا هزینه ای را بپردازید. همان طور که احتمالا می دانید برای این کار به کارتی اعتباری و بین المللی احتیاج خواهید داشت. به این ترتیب با کلیک بر روی این لینک، به صفحه پرداخت هزینه پیک هدایت می شوید. کافیست اطلاعات خود را وارد کنید. در انتها خوب است بدانید با استفاده از این لینک می توانید مسیر پیک خود را ردیابی کنید. 

راه دوم

اگر در هنگام ثبت نام فن آی دی، محل دریافت کارت را یکی از شعبه های موجود در شهرهای روسیه انتخاب کرده اید، وضعیت شما متفاوت است. خوب است بدانید که در اوایل خرداد ماه تصویر فن آی دی شما از طریق فیفا به شما ایمیل می شود. این تصویر را پرینت بگیرید تا بتوانید در هنگام ورود به روسیه از آن به عنوان ویزا استفاده کنید. سپس پس از ورود به کشور روسیه و شهر مورد نظر، نسبت به دریافت کارت فن آی دی اقدام کنید.

نحوه دریافت کارت فن آی دی

کنترل وضعیت صدور کارت فن آی دی

همان طور که گفته شد پس از تکمیل ثبت نام، یک شماره پیگیری به شما داده می شود. با استفاده از این کد می توانید ببینید صدور کارت فن آی دی شما در چه مرحله ای قرار دارد. تایید شده، در حال بررسی است و یا آماده است و می توانید برای دریافتش اقدام کنید.

برای این کار روی این لینک کلیک کنید.

کنترل وضعیت صدور کارت فن آی دی

دانستنی هایی از روسیه

وقتی عزم سفر به روسیه می کنید، نکات و دانستنی های مختلفی است که آگاهی از آن ها سفر بهتری را برای شما رقم می زند. به این ترتیب مجموعه ای از مقالات را برای شما تهیه کرده ایم که شما را در سفر به روسیه همراهی کنند:

هزینه های سفر به مسکو

سخن آخر

با نحوه گرفتن کارت فن آی دی و مزایای آن آشنا شدیم و دانستیم برای ثبت آن لازم است چه مراحلی را پشت سر بگذاریم. 

نظر شما درباره این مقاله چه بود؟

اطلاعات آن برای شما مفید بود؟

از وجود کارت فن آی دی اطلاع داشتید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

به روز رسانی مقاله در 26 فروردین 1397

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

111 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

داریوش

با سلام
من امروز از سایت فیفا ۴ تا بلیت بازی خریداری کردم و سپس در سایت فن آیدی ثبت نام کردم
و بلیط هواپیما برای ۴ روز دیکه رزو کردم
میخواستم ببینم با همین رسید الکترونیکی FAN ID میتونم از ایران خارج و به روسیه وارد بشم

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

اگر به دنبال آن هستید که بدون ویزا وارد کشور روسیه شوید، لازم است کارت فن آی دی و یا نمونه الکترونیک این کارت را در دست داشته باشید. رسید فن ای دی شامل این موضوع نمی شود.

با آرزوی سفری خوش برای شما

29 خرداد 1397

انتشار:28 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فرشاد

سلام 
اگه ٢٨ تم بخوام بليط بازي با مستر كارت بگيرم چقد طول ميده برا اينكه فن ايديم مشخص بشه كه بتونم روسيه بگيرم  
ممنون

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

در صورتی که الان بلیت بازی را بخرید، برای فن آی دی باید محل دریافت را روسیه بزنید. البته به احتمال زیاد باید قید استفاده از فن آی دی به عنوان ویزا را بزنید و به دنبال راه های دیگری برای ویزا و ورود به روسیه باشید. سپس در روسیه پیگیر کارهای چاپ و دریافت فن آی دی شوید.

از آن جا که خیلی دیر به فکر افتاده اید و شرایط متفاوتی دارید، متاسفانه هیچ پیش بینی زمانی درستی برای انجام روند کارهای شما نداریم.

با آرزوی سفری خوش برای شما

28 خرداد 1397

انتشار:28 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حسن کاظمی

با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
اگه لطف کنید من رو راهنمایی کنید ممنون میشم. امروز 27 خرداده و من خیلی دیر به فکر افتادم اما برام مهمه که حتما تو همین چند روز برای جام جهانی به روسیه برم. میخواستم بدونم اگه الان برای id fan  ثبت نام کنم و محل تحویل رو روسیه بزنم امکان پذیر هست؟ اصلا چقدر زمان میبره تا رسید الکترونیکی به ایمیلم ارسال بشه؟ با توجه به زمان کم من پیشنهاد شما برای رفتن به روسیه چیه؟ ممنون میشم اگه زودتر بهم جواب بدید با تشکر

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

اگر قصد شما از دریافت فن آی دی استفاده از آن به عنوان ویزاست، که بعید به نظر می رسد بتوانید به این سرعت آن را دریافت کنید. اما اگر فن آی دی را تنها برای ورود به استادیوم بخواهید، احتمال آن وجود دارد که بتوانید این کارت را دریافت کنید. البته از آن جا که خیلی دیر اقدام کرده اید، واقعا هیچ تضمینی برای این کار وجود ندارد اما غیر ممکن هم نیست. احتمالا بتوانید در روسیه چند روزه فن آی دی را دریافت کنید.

در ضمن متوجه منظورتان از پیشنهاد ما برای رفتن به روسیه نشدیم. در صورتی که توضیح بدهید، بیشتر شما را راهنمایی خواهیم کرد.

با آرزوی سفری خوش برای شما

28 خرداد 1397

انتشار:27 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.