karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 مرداد 1398

به روز رسانی

04 مرداد 1398

امروز در کارناوال به سراغ حمل و نقل عمومی اصفهان و معرفی بخش ها و جنبه های مختلف آن رفته ایم. قصد داریم در این مطلب در مورد طرح ترافیک و زوج و فرد اصفهان اطلاعات تازه ای به دست بیاوریم و با ترمینال های مختلف این شهر آشنا شویم. اگر هم بخواهید در مورد متروی اصفهان ، خطوط اتوبوسرانی شهر و تاکسی های اصفهان بیشتر بدانید می توانید از این مطلب کمک بگیرید. 

مطالب مرتبط

معرفی شهر اصفهان

حال اگر قصد دارید در سفر بعدی تان، راهی نصف جهان شوید و می خواهید برای این کار برنامه ریزی کاملی انجام دهید، پیشنهاد خوبی برای شما داریم. شما در صفحه راهنمای سفر به اصفهان کارناوال به غیر از مطلب غذاهای سنتی، می توانید اطلاعات جامعی در مورد بهترین دیدنی ها و تفریحات اصفهان به دست بیاورید و با طیف وسیعی از انواع اقامتگاه در این خطه از کشورمان آشنا شوید؛ تنها کافی ست سری به صفحه راهنمای سفر به اصفهان بزنید. 

حمل و نقل درون شهری اصفهان

حمل و نقل درون شهری در اصفهان به وسیله تاکسی، مترو و اتوبوس انجام می شود و شما با استفاده از آنها می توانید به جاذبه های مختلف گردشگری اصفهان دسترسی پیدا کنید. جاذبه هایی که بسیاری از آنها مورد نقد و بررسی کارناوال قرار گرفته است و اطلاعاتی مانند مسیر دسترسی، هزینه و ساعت بازدید را در اختیار شما قرار می دهد، تنها کافی ست وارد صفحه دیدنی های و تفریحات اصفهان شوید و به این اطلاعات و بیشتر از آن دسترسی پیدا کنید. 

متروی اصفهان 

متروی اصفهان یکی از متروهای تازه تاسیس ایران است و تنها یک خط از سه خط آن افتتاح شده است. خط یک متروی اصفهان که به نام خط شمال-جنوب شناخته می شود، از ایستگاه دفاع مقدس شروع می شود و در ایستگاه قدس به پایان می رسد. ایستگاه های این خط عبارت اند از:

دفاع مقدس، کوی امام، کارگر، دانشگاه، آزادی، شریعتی، سی و سه پل، انقلاب، امام حسین، تختی، شهدا، چمران، دپو کاوه، جابر، شهید علیخانی، دکتر مفتح، گلستان، بهارستان، قدس

هزینه بلیت متروی اصفهان: 1000 تومان

متروی اصفهان

اتوبوس های شهری اصفهان

فعالیت اتوبوس ها در سطح شهر اصفهان به دو بخش اتوبوس های تندرو و اتوبوس های خطی تقسیم می شود. 

خطوط اتوبوس های تندرو (BRT): 

خط 1: از پایانه باقوشخانه - میدان قدس

خط 2: از باقوشخانه - میدان جمهوری

خط 3: میدان احمدآباد - پایانه ارغوانی

اتوبوس های خطی: 

در حدود 176 خط اتوبوس در اصفهان وجود دارد که شبکه ای خوب از دسترسی به نقاط مختلف شهر ایجاد کرده اند. خوب است بدانید تمام این اتوبوس ها به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز هستند و برای پرداخت هزینه آنها، حتما باید کارت بلیت الکترونیک داشته باشید. 

اتوبوسرانی اصفهان

Hossein Baharloo

تاکسی شهری اصفهان

اگر بخواهید گردش راحتی در شهر اصفهان داشته باشید، یکی از بهترین گزینه ها استفاده از تاکسی ست. از انواع مختلف تاکسی در اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تاکسی فرودگاه، تاکسی ترمینال، تاکسی راه آهن، تاکسی بی سیم (تاکسی 133)، تاکسی های شهری، تاکسی های گردشی، تاکسی های تلفنی، تاکسی ها آنلاین.

تاکسی اصفهان

دوچرخه سواری در اصفهان

دوچرخه سواری در اصفهان یکی از روش های محبوب مردم و مسافران برای گردش در شهر است. اگر بخواهید از این وسیله استفاده کنید، می توانید به یکی از ایستگاه های اجاره دوچرخه در سطح شهر رفته و با تحویل مدارک و هزینه، یکی از دوچرخه ها را برای مدت زمان مشخصی اجاره کنید. با استفاده از این لینک می توانید به لیست ایستگاه های دوچرخه سواری در اصفهان دسترسی پیدا کنید. 

شرایط اجاره دوچرخه: 

1- با استفاده از کارت ملی هوشمند یا شناسنامه های جدید می توانید دوچرخه ها را تحویل بگیرید. البته در انتهای زمان استفاده باید دوچرخه را به همان ایستگاه مبدا تحویل دهید. 

2- بانوان و افراد زیر 15 سال نمی توانند از دوچرخه استفاده کنند. 

3- با هر یک کارت شناسایی تنها می توانید یک دوچرخه کرایه کنید. 

4- حداکثر زمان استفاده از دوچرخه 2 ساعت است. 

دوچرخه سواری در اصفهان

معرفی وبسایت نقشه ترافیک آنلاین اصفهان

اگر می خواهید در مورد حمل و نقل عمومی اصفهان اطلاعات به دست آورید می توانید از وبسایت نقشه ترافیک آنلاین اصفهان استفاده کنید. این وبسایت بر پایه نقشه شهر اصفهان طراحی شده است و اماکن مهم و ضروری شهر مانند مکان های اقامتی، ایستگاه های اتوبوس، مترو و تاکسی، انواع غذاخوری ها، جایگاه های پمپ بنزین و گاز، مراکز و بازارهای خرید، جاذبه های تفریحی و تاریخی و ... را به نمایش می گذارد. 

در کنار این ها، این نقشه می تواند در مسیریابی با استفاده از اتوبوس، تاکسی، پیاده یا دوچرخه نیز به شما کمک کند. همچنین با فعال کردن دکمه ترافیک معابر از طریق لایه های آنلاین، می توانید از آخرین وضعیت حمل و نقل و ترافیک اصفهان باخبر شوید. 

انتخاب مکان ها روی وبسایت همراه اصفهان

مسیریابی روی وبسایت همراه اصفهان

طرح زوج و فرد اصفهان

به مانند بسیاری از شهرهای بزرگ ایران، شهر اصفهان نیز محدودیت های ترافیکی دارد و در آن طرح زوج و فرد برگزار می شود.

محدوده اجرای طرح زوج و فرد

از شمال: خیابان مسجد سید/خیابان عبدالرزاق

از شرق: خیابان هاتف/خیابان نشاط/خیابان چهارباغ خواجو

از جنوب: خیابان کمال الدین اسماعیل/خیابان شهید مطهری

از غرب: خیابان شهید دکتر بهشتی/خیابان آیت الله کاشانی

ساعت اجرای طرح زوج و فرد

ساعت 08:00 تا 13:00 و 16:00 تا 20:00

ویژگی های طرح زوج و فرد اصفهان 

  • تردد در خیابان های مرزی محدوده طرح زوج و فرد شامل اجرای محدودیت نمی شود و تمام وسایل نقلیه با هر پلاکی می توانند به صورت آزاد در این خیابان ها تردد کنند. 
  • تردد خودروها در روزهای تعطیل رسمی در محدوده طرح آزاد است. البته این در صورتی ست که شرایط ویژه ترافیکی و زیست محیطی در این روزها اعمال نشود. 
  • تمام معابر ورودی و میانی محدوده طرح ترافیک شهر، مجهز به دوربین های هوشمند پلاک خوان است. 

طرح زوج و فرد اصفهان

حمل و نقل بین شهری | چطور به اصفهان برسیم؟

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

فرودگاه اصفهان یکی از قدیمی ترین و مهمترین فرودگاه های کشور محسوب می شود و یک ترمینال پرواز داخلی و یک ترمینال پرواز خارجی دارد.

دسترسی به نقاط مختلف اصفهان از فرودگاه: 

تاکسی فرودگاه: یکی از گزینه های دسترسی به شهر از فرودگاه استفاده از خدمات 24 ساعته تاکسیرانی ست. اگر می خواهید از هزینه تاکسی ها برای رسیدن به نقاط مختلف شهر مطلع شوید می توانید از این لینک استفاده کنید. 

اتوبوس: یکی دیگر از گزینه های دسترسی به شهر اصفهان از فرودگاه، استفاده از خط اتوبوس است. برای اطلاع از زمان‌بندی حرکت این اتوبوس ها به این لینک مراجعه کنید. 

البته اگر بخواهید در سفر به اصفهان، به فهرستی از هتل هایی که ترانسفر فرودگاهی دارند دسترسی داشته باشید، می توانید به صفحه رزرو هتل های اصفهان مراجعه کنید و با این هتل ها َآشنا شوید. اگر هم به دنبال اقامتی لوکس در نصف جهان هستید و در عین حال می خواهید از خدمات ترانسفر فرودگاهی بهره مند شوید، می توانید به صفحه هتل های پنج ستاره اصفهان بروید و در مورد این هتل ها اطلاعات کاملی به دست بیاورید. اگر هم ترانسفر فرودگاهی در اولویت های شما برای انتخاب اقامتگاه در نصف جهان نیست و به دنبال اقامتی با قیمت مناسب و ارزان در این شهر هستید، می توانید از صفحه اجاره سوئیت در اصفهان کمک بگیرید و به صورت آنلاین سوئیت خود را رزرو کنید. 

آدرس: 

اصفهان، انتهای بزرگراه شهرک صنعتی جی، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی

واحد مربوطه

شماره تماس

مركز تلفن

031-35275050

روابط عمومی

031-33998020

دفتر مدير كل

031-35275060

اطلاعات پرواز (از اصفهان)

199

اطلاعات پرواز (ازشهرستان)

031-35275200

ایستگاه راه آهن اصفهان

ایستگاه راه آهن اصفهان یکی از ایستگاه های قدیمی راه آهن کشور است و به شهرهایی مانند مشهد، بندرعباس، کاشان، شیراز، تهران و زاهدان از طریق ریلی دسترسی دارد. 

دسترسی به اصفهان از طریق ایستگاه راه آهن

برای دسترسی به نقاط مختلف شهر اصفهان می توانید از تاکسی ها و اتوبوس هایی که در ایستگاه وجود دارد استفاده کنید. 

آدرس:

اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، روبروی سپاهان شهر، جنب مجتمع سیتی سنتر 

شماره تماس: 4-36912663-031

ایستگاه راه آهن اصفهان

پایانه های مسافربری بین شهری اصفهان

۱- ترمینال صفه

ترمینال صفه یکی از مهم ترین و پرترددترین ترمینال های شهر اصفهان محسوب می شود، 45 هزار مترمربع وسعت دارد و روزانه در حدود 10,000 هزار نفر مسافر را جابه‌جا می کند. 

آدرس:

اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، نرسیده به بزرگراه شهدای صفه

تلفن: 36732751-031

ترمینال صفه

ترمینال صفه

2- ترمینال کاوه

ترمینال کاوه در شمال شهر اصفهان قرار دارد و با مساحتی در حدود 100,000 مترمربع روزانه به طور متوسط به 12000 مسافر خدمات رسانی می کند.

آدرس:

اصفهان، بلوار کاوه

تلفن: 3435881-031

ترمینال کاوه

ترمینال کاوه

ترمینال کاوه

3- پایانه زاینده رود

پایانه زاینده رود در جنوب غرب اصفهان قرار دارد و یکی از پر رفت و آمدترین پایانه های شهر شناخته می شود. 

آدرس: 

اصفهان، خیابان سهروردی

تلفن: 30-37860529-031

پایانه زاینده رود

پایانه زاینده رود

4- پایانه و پارک سوار جی

پایانه و پارک سوار جی در شمال شرقی اصفهان قرار گرفته است و مسافران از آن برای رفتن به مناطق شرقی اصفهان و شهر یزد استفاده می کنند. 

آدرس: 

اصفهان، خیابان همدانیان، خیابان جی

تلفن: 35241009-031 و 35216607-031

پایانه جی

سخن آخر

امروز به همراه شما گشتی در اصفهان زدیم و به صورت اجمالی با جنبه های مختلف حمل و نقل در این شهر بیشتر آشنا شدیم. 

آیا تاکنون تجربه سفر به اصفهان و استفاده از حمل و نقل درون و برون شهری آن داشته اید؟

نظر شما در مورد حمل و نقل این شهر و آمادگی آن در برخورد با مسافران چیست؟

ما را با نظرها، دیدگاه ها و تجربه های خود همراه کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

از اصفهان به فولاد شهر اتوبوس هست

انتشار:02 دی 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

گند زدین با این اتوبوساتون

انتشار:29 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نهایت نفهمی مسئولان شهر و کشور وقتی مشخص میشه که خانمها نتوانند کار ساده ای مانند دوچرخه سواری را انجام دهند

👏👏

23 تیر 1402

بزرگوار این اصلا نفهمی نیست اتفاقا حفظ شآن خانم هاست .

نه نفهمیه و نه حفاظته بلکه تضعیف نمودن حقه مگه عهد جاهلیته

21 مهر 1402

چه جالب فقط در ایران و افغانستان زنان شاُّن دارند #مغزهای کوچک زنگ زده

👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

17 بهمن 1401

16 بهمن 1401

06 دی 1401

انتشار:17 آذر 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.