karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 خرداد 1399

به روز رسانی

03 مرداد 1401

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم باید چطور از فرودگاه به مرکز استانبول برویم و کمی در مورد حمل و نقل از فرودگاه استانبول صحبت کنیم. باید بگوییم که استانبول دو فرودگاه بین المللی دارد؛ اگر از ایران و یا هر کشور دیگری راهی استانبول می‌شوید، مقصد شما فرودگاه استانبول است؛ اما اگر درون ترکیه، می‌خواهید با یک پرواز داخلی خود را به استانبول برسانید، احتمالا هواپیمای شما در فرودگاه صبیحه گوکچن خواهد نشست. در ادامه راه های دسترسی از فرودگاه های استانبول به مرکز شهر را برای شما توضیح داده و در مورد هر دو این فرودگاه‌ها صحبت کرده‌ایم.

نکات مهم برای پیمودن مسیر فرودگاه تا هتل

قبل از آنکه در مورد نحوه حرکت از فرودگاه به مرکز شهر توضیح دهیم بد نیست چند توصیه را مدنظر قرار دهید:

لیر به همراه داشته باشید. اگر لیر ترکیه ندارید، حتما در فرودگاه آن را تهیه کنید و مقداری پول نقد به همراه داشته باشید. اسکناس‌های درشت کار شما را برای حمل و نقل راه نمی‌اندازند پس پول خُرد به همراه داشته باشید. 

یک استانبول‌كارت تهیه كنید. اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، حتما در فرودگاه، یک استانبول‌کارت تهیه و آن را به میزان کافی شارژ کنید. استفاده از کارت نه تنها هزینه‌های تان را کاهش می دهد بلکه این روزها در بیشتر خطوط حمل و نقل عمومی نیز اجباری ست. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد این کارت، مطلب استانبول کارت را بخوانید. 

آدرس هتل را روی کاغذ یادداشت کنید. آدرس دقیق هتل خود را به همراه شماره تلفن آن بنویسید یا چاپ کنید. استانبول یک شهر بزرگ با تعداد بی‌شماری هتل است و حتی مردم محلی همه آنها را نمی شناسند. بنابراین فقط کاغذ را به راننده تحویل دهید و یا در صورت نیاز آن را به محلی ها نشان داده و از آنها راهنمایی بخواهید. نگران نباشید، با این روش بی دردسر به هتل می‌رسید.

فرودگاه استانبول

از فرودگاه استانبول تا مرکز شهر استانبول

برای دسترسی به مرکز شهر این موارد قابل استفاده هستند:

اتوبوس

 اتوبوس‌های هاوا ایست (Havaist)، سرویس حمل و نقل مخصوص فرودگاه استانبول هستند که با هزینه بسیار مناسبی، دسترسی شما به نقاط مختلف شهر استانبول را ممکن می‌کنند. این اتوبوس‌ها 34 ایستگاه مختلف دارند که دسترسی مسافران را به نقاط شهر ممکن می‌کند. زمان حرکت این اتوبوس‌ها نیز بسته به مقصد هر 15 تا 40 دقیقه است. به طور مثال زمان حرکت اتوبوس‌ها به مقصد محله تکسیم در حدود 15 تا 30 است. همچنین هزینه بلیت نیز بسته به مقصد، متفاوت است و هر چه فاصله بیشتری طی کنید، کرایه بیشتری خواهید پرداخت. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از مسیرها و هزینه‌ها، وبسایت هاوا ایست را ببینید.

 تاکسی

درست در قسمت خروجی ترمینال فرودگاه، سه نوع تاکسی سیاه رنگ (E)، آبی رنگ (D) و نارنجی رنگ (C) به چشم می‌خورد که هر یک خدمات متفاوتی دارند. این تاکسی‌ها در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند. برای استفاده از خدمات تاکسی فرودگاه کافی ست به باجه‌های تاکسی در طبقه دوم و خروجی‌های اصلی پروازهای داخلی و خارجی مراجعه کنید.  

تاکسی‌های آنلاین

از تاکسی‌های آنلاین موجود در استانبول می‌توان به بی‌تاکسی، اوبر و کریم اشاره کرد. اگر نرم‌افزار موبایلی این تاکسی‌ها را روی گوشی هوشمند خود نصب دارید، می‌توانید از این تاکسی‌ها استفاده کرده و حتی نوع ماشین مورد نظرتان را خودتان انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که هزینه این تاکسی‌ها بیش از تاکسی‌های زرد رنگ هستند و بسته به زمان استفاده، ممکن است قیمت‌ها افزایش یابند.

مترو

متاسفانه، شبکه مترو استانبول ایستگاهی در این فرودگاه ندارد و نمی‌توانید با استفاده از این وسیله به مرکز شهر بروید.

اتوبوس هاوا ایست

از فرودگاه صبیحه گوکچن تا مرکز شهر استانبول

اگر به هر دلیلی از طریق این فرودگاه به استانبول وارد می‌شوید، چندین راه برای دسترسی به مرکز شهر وجود دارد:

 اتوبوس

مقرون به صرفه‌ترین راه برای دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر استانبول، اتوبوس سواری ست. اتوبوس‌های هاواتاش (Havataş) هر نیم ساعت یک بار از ایستگاه موجود در قسمت خروجی ترمینال حرکت کرده و با یک سفر یک ساعت و نیمه شما را به تکسیم خواهند رساند. ساعات کار این اتوبوس‌ها از 3:30 صبح تا 1 بامداد روز بعد است.

اگر مقصد شما تکسیم نیست و قرار است خود را به محله سلطان احمد برسانید، کافی است تا از قطارهای کابلی پایین میدان تکسیم استفاده کنید. پس از آن در محله کاباتاش، سوار تراموا شده و در محله سلطان احمد پیاده شوید. 

ساعت کاری و مسیرهای هاواتاش

تاکسی

درست در قسمت خروجی ترمینال فرودگاه، صفی از تاکسی‌های زرد را خواهید دید که همگی به تاکسی‌متر مجهز هستند و البته کرایه خود را تنها به صورت نقدی و با لیر دریافت می‌کنند. 

مترو

متاسفانه، شبکه مترو استانبول، ایستگاهی در این فرودگاه ندارد و نمی‌توانید با استفاده از این وسیله به مرکز شهر بروید.

فرودگاه صبیحه گوکچن

سخن آخر 

با هم راه‌های دسترسی از فرودگاه تا شهر را بررسی کردیم. بنابراین اگر دنبال راه ارزان تری از تاکسی هستید، این موارد به کار شما می‌آیند. 

روش مورد علاقه شما چیست؟ 

در سفرتان به استانبول کدام راه را انتخاب کرده‌اید؟ 

دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

استانبول کارت چجوری بگیریم ؟

انتشار:30 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهترین وسیله اونجا اتوبوسه ،میشه تمام مسیر و ایستگاهارو از گوگل مپ پیدا کرد براحتی

انتشار:29 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.