karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 مهر 1396

به روز رسانی

31 شهریور 1398

ساحل گوا

گوا، نام یکی از ایالت های جنوب غربی کشور هند است؛ جایی که فرهنگ هندی رنگ و لعاب دیگری دارد. این دیار زمانی تحت استعمار کشور پرتغال بوده به همین خاطر هر آنچه در این دیار می بینیم حاصل ترکیب فرهنگ این دو دیار با یکدیگر است.

این روزها، مسافران بیش از پیش گوا را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند چرا که این شهر با طبیعت بکر و جاذبه های رنگارنگش، رسم مهمان نوازی را به خوبی به جا می آورد. گوا مانند اغلب مناطق هند، اقلیمی گرمسیری دارد و طبیعت فوق العاده ای را در خود پنهان کرده است؛ تپه های سرسبز، نخل های سر به فلک کشیده، مزارع کشت برنج و سواحل دیدنی و درخشان، تنها گوشه ای از زیبایی ها این سرزمین است. به دلیل تاریخچه پر فراز و نشیب گوا، امروز بناهای تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارند. در این میان اما ساختمان های مدرن و امروزی را نباید نادیده گرفت.

اگر سفر کردن به هند را دوست دارید اما سر و صدا و ازدحام آن را نمی پسندید، حتما به گوا فکر کنید. اینجا هنوز مردمان محلی با سبک قدیمی زندگی می کنند و با دامداری و کشاورزی امرار معاش می نمایند. در این دنیای آشفته و شلوغ، ساکنان گوا هنوز هم مهربان و مهمان نواز هستند و با آغوشی باز از گردشگران استقبال می کنند.

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با گوا آشنا کنیم، هر آنچه پیش از سفر به این شهر دانستنش مفید است را بیان خواهیم کرد، ما را در سفر به گوا همراهی کنید.

گوشه ای از گوا

چرا سفر به گوا؟


  • یکی از خوش آب و هواترین و دیدنی ترین شهرهای هند است.
  • طبیعت بکری دارد و با سفر به آن انتخاب های زیادی برای گشت و گذار خواهید داشت.
  • اگر به دنبال آرامش و گشت و گذار در طبیعتی زیبا و بکر هستید، گوا برای شما گزینه های بسیاری رو می کند.

یکی از ساحل های گوا

اقامتگاهی لوکس در گوا

گوا را بیشتر بشناسید

گوا، لغتی است در زبان سانسکریت که با تلفظ پرتغالی خوانده می شود. اگر به سراغ داستان های تاریخی و کهن هند بروید، این واژه را در قالب کلماتی چون گوواراشترا و گوپاراشترا خواهید دید. گوا در این دو کلمه به معنای مردمان گاوبان بوده است.

گوا 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد و به دو قسمت اصلی گوای قدیمی و بندر گوا تقسیم می شود. این شهر کم جمعیت که بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی هند را از آن خود کرده، در طول تاریخ، سالهای زیادی تحت تسلط پرتغالی ها بوده به همین خاطر رد پای این استعمارگران را در جای جای این سرزمین خواهید دید؛ چه از نظر فرهنگی چه سیاسی و اقتصادی.

یکی از مهم ترین دلایلی که امروز گوا را بین گردشگران محبوب کرده و باعث شده تا سالانه صدها هزار توریست این شهر را برای تفریح انتخاب کنند، تنوع گیاهان و جانواران این منطقه است.

و اما پیرامون تاریخچه گوا باید بدانید که پیشینه ی این شهر را حدود قرن سوم میلادی می دانند. در سال های ابتدایی حاکمان محلی آن را اداره می کردند و این روند ادامه داشت تا در سال 1312 که زیر سلطه ی حکومت دهلی رفت. سرنوشت پر فراز و نشیب گوا ادامه داشت تا این که در سال 1510 میلادی توسط پرتغالی ها اشغال شد و سرانجام در سال 1961 به استقلال رسید و پرتقالی ها از آن بیرون رانده شدند.

حالا که کمی با این شهر آشنا شدیم در ادامه به دانستنی های مهم گوا خواهیم پرداخت تا در هنگام سفر دغدغه های کمتری داشته باشید.

قایق سواری در گوا

ساحل آرام گوا

دانستنی های مهم شهر گوا

پیش از سفر به گوا خوب است اطلاعاتی کلی راجع به مقصدتان بدانید، در این قسمت نکات مفیدی درباره ی گوا را بیان می کنیم:

زبان مردمان گوا: کونکنی، پرتغالی و انگلیسی

پول رایج در گوا: روپیه (INR) و هر 100 روپیه حدود 5 هزار و 500 تومان است.

اختلاف ساعت با تهران: ا ساعت از تهران جلوتر است.

جمعیت گوا: طبق آخرین سرشماری در سال 2011،  ۱٬۴۵۷٬۷۲۳ نفر.

موقعیت اقتصادی: در حال حاضر تعداد زیادی از ساکنان گوا با دامپروری، کشاورزی و کارهای خدماتی امرار معاش می کنند، اما در سال های اخیر حضور توریست ها در گوا نیز باعث کارآفرینی و پیشرفت اقتصادی شده است. گوا معادن آهن، بوکسیت، منگنز، خاک رس، آهک و سیلیس زیادی هم دارد که نقش مهمی در اقتصاد آن ایفا می کنند. 

سوغات: ادویه، صنایع دستی، میوه.

وضعیت بهداشت: گوا از نظر بهداشتی در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته اما از بین بردن جنگل ها و استخراج بی رویه از معادن وضعیت سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

بانویی اهل گوا

در سفر به گوا بدانید

وقتی رهسپار کشوری دیگر می شویم باید بیشتر به نکات ایمنی توجه کنیم چون قطعا برخورد با اتفاقات ناگوار در دیار غربت سخت تر خواهد بود. در این قسمت نکاتی را بیان می کنیم که در زمان دشواری حتما به کارتان خواهند آمد.

عبارات مهم در زبان پرتغالی:

سلام Olá
صبح بخیر Bom dia
عصر بخیر Boa tarde
شب بخیر Boa noite
حال شما چطور است؟ Como vai?
خداحافظ Tchau
کد شماره گیری هند 64
کد شهر 91
آتش نشانی 100
پلیس  108
آمبولانس 101

یکی از اهالی گوا

جشنواره ها و تعطیلات رسمی 

 اگر علاقمند هستید که در حین سفرهایتان با آداب و رسوم و عقاید مردمان دیگر سرزمین ها آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم به جشنواره ها و تعطیلات رسمی مقصدتان نیز توجه داشته باشید. در این روزها اغلب مراسم مختلفی برپا می گردد، همچنین تعطیلات رسمی می تواند تا حدودی بر باز و بسته بودن مراکز تفریحی و خرید تاثیر گذار باشد. در اینجا با هم نگاهی گذارا داریم بر تاریخ جشنواره ها و تعطیلات رسمی گوا.

  بهار

1 آوریل (12 فروردین): تعطیلات بانکی

9 آوریل (20 شهریور): ماهاویر جانما کالیاناک

14 آوریل (25 فروردین): سالروز بزرگداشت بهیمراو رامجی آمبدکار

14 آوریل (25 فروردین): گود فرایدی یا روز آدینه نیک 

1 می (11 اردیبهشت): می دی یا روز آغاز ماه می

11 ژوئن (21 خرداد): تعطیلات رسمی

تابستان

15 آگوست (24 مرداد): روز استقلال

25 آگوست (3 شهریور): جشنواره ی مذهبی گانوش چاتوردی

2 سپتامبر (11 شهریور): عید قربان

 پاییز

30 سپتامبر (8 مهر): فستیوال دوشرا

2 اکتبر (10 مهر): سالروز تولد گاندی

18 اکتبر (26 مهر): جشن مذهبی دیوالی یا دیپاوالی

4 نوامبر (13 آبان): تولد گورو نانِک دیو بنیان گذار آیین سیک

3 دسامبر (12 آبان): بزرگداشت فرانسیس آسیزی قدیس بزرگ

 19 دسامبر (28 آذر): سالروز آزادی گوا

زمستان

26 ژانویه (7 بهمن): روز ملی هند

13 مارس (23 اسفند): جشن ملی، مذهبی هولی

 25 دسامبر (4 دی): کریسمس

شادی مردم گوا در فستیوال رنگ ها

شادی مردمان گوا در فستیوال

آب و هوای گوا

گوا اقلیمی گرمسیری دارد و گاهی نشانه هایی از آب و هوای موسمی نیز در آن دیده می شود و در مناظق نزدیک به دریاها شاهد هوایی کاملا شرجی و مرطوب هستیم. در مجموع در این ایالت شاهد سه فصل هستیم:

تابستان گوا: از نیمه مارس تا ژوئن (اوایل فروردین تا خرداد) در این بازه زمانی، آب و هوایی بسیار گرم و شرجی در گوا به چشم می خورد که در ماه اردیبهشت شدت می گیرد و برای سفر توصیه نمی شود. البته از آن جا که در این بازه، مسافران بسیار کمی به گوا می روند، هزینه های اقامت و تفریحات و ... بسیار پایین خواهند آمد.

فصل موسمی گوا: جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) درست زمانی است که بارش باران های موسمی شدت می گیرند و همچنان مسافران کمتری عزم سفر به گوا می کنند. البته باید بدانید در ماه آخر فصل موسمی، یعنی در حدود مهر، شدت بارش ها کم تر شده؛ اما باران های گاه و بی گاه هنوز هم مردم را غافلگیر می کند. اگر در این زمان به گوا سفر کردید، بازدید از آبشار دودهساگار را از قلم نیندازید. چرا که در باشکوه ترین و خروشان ترین حالت خود قرار دارد.

زمستان گوا: از نوامبر تا فوریه، (آبان تا اوایل اسفند) بارش باران های موسمی به سر رسیده، دیگر از گرما و رطوبت نخستین ماه های سال خبری نیست و هوا خنکای دلپذیری دارد. دمای هوا در طی روزهای زمستانی گوا نهایتا بین 20 تا 22 درجه سانتیگراد می رسید.

بنابراین بهترین فصل سفر به گوا، در طی فصول زمستانی، یعنی از آبان تا اوایل اسفند است.

ساحل گوا

فرودگاه ها

برای سفر به گوا می توان از همه ی فرودگاه های هند استفاده نمود و ادامه ی راه را به صورت زمینی طی کرد، اما گوا یک فرودگاه بین المللی هم دارد که آسان ترین راه برای رسیدن به این شهر می باشد. با هم کمی بیشتر با این فرودگاه آشنا می شویم.

فرودگاه بین المللی گوا | Goa International Airport

فرودگاه بین المللی گوا که تنها فرودگاه شهر هم هست، با نام دابولیم (Dabolim) هم شناخته می شود. این فرودگاه در سال 1955 میلادی ساخته شد و توانست در سال 2016 میلادی 6.8 میلیون مسافر را جا به جا کند. جالب است بدانید که برنامه هایی تدارک دیده شده که این مرکز تا سال 2020 کاملا بازسازی شده و گسترش یابد، اما در حال حاضر یک باند فرودگاه آسفالت دارد که طول آن 3458 می باشد و از سطح دریا 56 متر بالاتر است.

آدرس: هند، گوا، دابولیم، جاده فرودگاه، فرودگاه بین المللی گوا.

.Address: Airport Rd, Dabolim, Goa 403801, India

Phone:+91 832 254 0806

نمای خارجی فرودگاه گوا

هواپیماهای فرودگاه گوا

اتاق انتظار در فرودگاه گوا

در ورودی فرودگاه گوا

وسایل حمل و نقل عمومی

قاعدتا آسان ترین راه برای گشت و گذار در شهر و کشوری جدید، استفاده از تورهای گردشگری است، توریست ها با خرید تور می توانند به راحتی و با کمترین دردسر به اقصی نقاط شهر بروند؛ اما یک نکته ی منفی هم در رابطه با این تورها به چشم می خورد و آن هم قیمت بالای این تورهاست. بنابراین اگر گردشگران با وسایل نقلیه ی عمومی به گشت و گذار بپردازند تا حدود زیادی در هزینه های سفرشان صرفه جویی کرده اند. این روزها با پیشرفت تکنولوژی پیدا کردن بهترین راه رسیدن به مقصد بسیار آسان شده است، مثلا می توانید به راحتی با استفاده از گوگل مپ بهترین مسیرها و برترین وسایل نقلیه ی عمومی را بیابید، با این حال ما در اینجا وسایل نقلیه ی عمومی گوا را بررسی می کنیم.

1- اتوبوس

یکی از محبوب و معمول ترین وسایل نقلیه ی عمومی در گوا اتوبوس است که به صورت خصوصی مدیریت می شوند، تورهای گردشگری هم اغلب همین اتوبوس ها را اجاره کرده و مسافرانشان را با آن ها جا به جا می کنند. علاقمندان می توانند با استفاده از اتوبوس هم مسیرهای خارج شهری را بپیمایند و هم داخل شهر را، البته اتوبوس در مسیر های خارج شهری کمتر استفاده می شود، زیرا ترافیک سنگین است و مسافران ترجیح می دهند از تاکسی یا وسایل شخصی استفاده کنند که امکانات بهتری دارند.

یک شرکت حمل و نقل دولتی هم در گوا وجود دارد که نامش کادامباست. این اتوبوس ها به نسبت شرکت های خصوصی در ساعات منظم تری حرکت می کنند ولی تفاوت دیگری با آن ها ندارند. هزینه ی اتوبوس ها را در گوا می توانید هم به صورت نقدی و هم با کارت مخصوص اتوبوس پرداخت نمایید. قیمتی که دولت گوا برای اتوبوس ها تعیین کرده 5 روپیه (300 تومان) در اولین کیلومتر و به ازای هر کیلومتر اضافی 2.5 روپیه (حدود 120 تومان) می باشد.

اتوبوس شهری گوا

اتوبوس گردشگری در گوا

2- تاکسی

در گوا تاکسی هم وجود دارد و می توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید، تاکسی های این شهر به رنگ سفید هستند و آن ها به وسیله ی تابلوهای نارنجی رنگشان از دیگر اتومبیل ها متمایز می شوند. در گوا تاکسی مخصوص بانوان نیز وجود دارد. هزینه ی تاکسی را پیش از سوار شدن باید با راننده طی کنید و به توافق برسید، زیرا هزینه ی خاصی برای هر مسیر مشخص نمی شود و بستگی زیادی به خود راننده دارد. از یاد نبرید که از فنون چانه زنی هم استفاده کنید، چون در اغلب مواقع مشکل گشاست، اگر هنوز هم نمی دانید چگونه خوب چانه بزنید به وسیله ی دکمه ی زیر از روش های کارناوالی استفاده کنید.

ورود به صفحه اختصاصی آشنایی روش های چانه زنی

تاکسی در گوا

3- موتور سیکلت

در هند استفاده از موتور سیکلت بسیار رایج است، زیرا این کشور جمعیت زیاد و تبعا ترافیک وحشتناکی هم دارد. گردشگران هم می توانند برای فرار از ترافیک موتور سیکلت کرایه کنند یا از توک توک ها استفاده نمایند. توک توک یا موتوربایک به موتورهای 3 چرخی گفته می شود که سرپوشیده هستند و برای مسافربری از آن ها استفاده می شود. ما استفاده از توک توک ها را پیشنهاد می کنیم زیرا تجربه ی جالبی است و در حین حرکت می توانید از نزدیک معاش مردمان گوا را تماشا کنید. 

هزینه ی کرایه ی موتور بسته به زمان مورد نظرتان متغیر است، اما نهایت مقداری که می توان آن را کرایه نمود 1 روز می باشد. هزینه ی توک توک ها هم بنابر سلایق راننده ها متفاوت می باشد و باید پیش از سفر روی یک قیمت به توافق برسید.

موتورسواری د ر گوا

موتور در طبیعت گوا

4- قایق

همانطور که می دانید گوا شهری بندی است به همین خاطر یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل قایق و کشتی می باشد. در این ناحیه از کشتی ها بیشتر برای حمل بار استفاده می شود مگر آن که کشتی ها توسط تورهای گردشگری رزو شده باشند یا مخصوص همین کار باشند که به آن ها فری (ferry) گفته می شود.

اما از قایق به وفور برای حمل و نقل استفاده می شود و قایق سواری در گوا هم هزینه ی زیادی ندارد به همین خاطر توصیه می کنیم در گوا برای یکبار هم که شده قایق سواری کنید.

قایق محلی در گوا

5- دوچرخه

گوا منطقه ی سرسبز و زیبایی است و اهالی سخت کوشی دارد. آن ها برای رفت و آمد از دوچرخه نیز استفاده می کنند و حتی در مرکز شهر هم دوچرخه های زیادی را خواهید دید. هزینه ی این وسیله ی نقلیه در این منطقه بسته به نوع دوچرخه بین 200 تا 350 روپیه (حدود 10 الی 17 هزار تومان) می باشد. اگر بخواهید یک روز کامل دوچرخه اجاره کنید، هزینه ی آن چیزی در حدود 400 الی 1000 روپیه (حدود 20 الی 52 هزار تومان) می باشد. پیشنهاد می کنیم اگر به دوچرخه سواری علاقمند هستید دوچرخه ها را به صورت یک روزه اجاره کنید که به صرفه تر است.

دوچرخه در طبیعت گوا

6- قطار و مترو

در گوا قطار هم وجود دارد که برای حمل و نقل بین شهرها استفاده می شود و یکی از بهترین وسایل نقلیه ی بین شهری در کل هند است. در مرکز شهر امکان استفاده از قطار وجود ندارد اما به زودی گوا دارای سیستم متروی قوی و کارآمدی خواهد شد و پروژه ی ساخت مترو در دست اقدام می باشد.

قطار بین شهری گوا

قطار بین شهری گوا

فرهنگ غذایی در گوا

برنج نقش مهمی در وعده های غذایی مردمان گوا دارد و به دلیل بندری بودن این شهر استفاده از ماهی نیز در میان آن ها رواج دارد. برنج و ماهی همیشه با چاشنی هایی مثل ترشی یا پرتقال سرو می شود و ماهی هم باید حتما تازه باشد. دو مورد از محبوب ترین ماهی هایی که در گوا صید شده و به فروش می رسند کوسه ماهی و ماهی خال خالی هستند.

استفاده از ادویه در غذاهای سنتی گوا هم به وفور دیده می شود که امری عادی در خوراکی های هند است، البته در گوا استفاده از سبزیجات نیز بسیار رواج دارد و در بیشتر غذاها از تخم مرغ و شیره ی نارگیل هم استفاده می کنند.

در گوا همیشه پیشنهاد می شود که از رستوران های ساحلی استفاده کنید، زیرا مواد غذایی آن ها تازه تر است و هزینه های مقرون به صرفه تری هم دارند. هتل های زیادی در این شهر وجود دارند که انواع و اقسام غذاها را به بهترین وجه ارائه می دهند؛ اما ما توصیه می کنیم محدود به غذاهای هتل ها و رستوران های شیک نشوید و حتما از محلیان غذا تهیه کنید که واقعا طعم و مزه ی ویژه ای دارند.

همیشه در کنار غذاهای محلی خوش طعم گوا از نوشیدنی نیز استفاده می شود، به دلیل این که میوه های متنوعی در این سرزمین به عمل می آید تنوع نوشیدنی ها نیز زیاد است پس حتما از آن ها نیز استفاده کنید.

غذاخوردن سنتی در گوا

ادویه های خوش رنگ در گوا

تاریخچه گوا

گوا ایالتی کوچک در سواحل غربی هند است و با این که وسعت کمی دارد اما نقش بسزایی در تاریخ هند ایفا کرده است. این منطقه از دیرباز یکی از مهم ترین مراکز تجاری هند بود. گوا همیشه منطقه ی پر ترددی بوده و دریانوردان، تجار، معامله گران، راهبان و مبلغان متعددی را به خود جذب می کرده است، همین ورود خارجی ها به گوا باعث شد تا حضورشان بر جنبه های مختلف توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذار باشد.

در اسطوره های هندی از گوا زیاد یاد شده است و آن را مترادف با سرزمین گاوها می دانند. زیاد بودن داستان های کهن و افسانه ها درباره ی گوا به این نکته اشاره دارد که این سرزمین از لحاظ دینی و تاریخی نیز برای هندی ها حائز اهمیت بوده است.

در اینجا نمی توانیم همه ی افسانه را در رابطه با گوا بازگو کنیم اما در یکی از جالب ترین آن ها که افسانه پاراشوراما (Parashurama) نام دارد، اینگونه آمده که 12000 سال قبل از میلاد، ساحل غربی هند یعنی گوا به وجود آمد و امروزه باستان شناسان هم فسیل هایی یافته اند که قدمت زیاد این شهر را تایید می کند.

مردمان گوا تا سال 1993 میلادی بیشتر کشاورز بودند و در کنار رودخانه ها و منابع آبی به خانه سازی می پرداختند اما از این سال به بعد آرام آرام گوا رنگی تازه یافت. ظهور هلندی ها در اقیانوس هند از پیشرفت گوا جلوگیری کرد و کم کم باعث ویرانی آن شد. پس از این ویرانی ها و دست درازی ها به منابع هند، پرتغالی ها گوا را به استعمار خود درآوردند و سالها این منطقه را تحت سلطه ی خود قرار دادند. در این میان شورش هایی برای استقلال گوا صورت گرفت که اغلب آن ها توسط کشیشان سرپرستی می شد اما همه ی آن ها با شکست رو به رو می شدند.

در طی جنگ جهانی دوم با این که گوا هنوز تحت سلطه ی پرتغال بود، اما خود را منطقه ای بی طرف اعلام کرد، به همین خاطر ارتش بریتانیا به آن حمله نکرد؛ اما با این حال باز هم صدمات زیادی به گوا وارد شد.

هند در سال 1947 میلادی استقلال یافت اما گوا هنوز تحت سلطه ی پرتغال بود، دولت هند از همان ابتدا سعی داشت گوا و چند منطقه ی کوچک دیگر را نیز به هند برگرداند، این تلاش ها ادامه داشت تا نهایتا گوا در 19 دسامبر (28 آذر) سال 1987 میلادی استقلال پیدا کرد و از آن پس این روز جزو تعطیلات رسمی گوا محسوب می شود.

تصویری کهن از گوا

سخن آخر

هند دیدنی های متعددی دارد و شاید بسیاری از شما به آن سفر کرده اید، اما گوا ناحیه ی کوچکی است که از سال های گذشته به آن توجه بیشتری می شود. کارناوال در آینده بیشتر به این منطقه ی فوق العاده زیبا می پردازد. شما هم اگر تجربه ی سفر به گوا را دارید خاطراتتان را با ما در میان گذارید. منتظر نظرات و دیدگاه های شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسين شمس

رفتيد گوا هر چي به هر قيمتي خريدين مطمئن باشين گرون خريدين تا حد امكان چونه بزنين و بخرين! چون اين ريسك هم هست كه ديگه مشابه ش رو پيدا نكنين! قيمت پيشنهاديتون رو بگين و پايين نياين اگه فروشنده موافقت نكرد اعلام انصراف كنين و از مغازه بياين بيرون. اگه اون قيمت براي فروشنده مقدور باشه با اصرار دنبالتون مياد و جنس رو ميفروشه اگه نيومد بدونين كه قيمت همونه و در صورتيكه براتون خيلي مهمه برگردين و بخرينش

انتشار:17 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

mari.shahrabi

مطالب عالی است،تقاضا دارم اطلاعات مربوط به دی جی ها با سبک سایکودلیک،زمان برگزاری و چگونه تهیه کردن ال اس دی را به اشتراک بگذارید

انتشار:10 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.