karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 شهریور 1399

به روز رسانی

14 شهریور 1399

در این مطلب قصد داریم به معرفی شهر بابلسر، یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران بپردازیم. این شهر زیبا به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای سفر به شمال محسوب می‌شود و با داشتن شهرهای ساحلی لوکس محبوبیت بیشتری به دست آورده است. اگر می‌خواهید دیدنی های بابلسر را بشناسید و با تاریخچه بابلسر آشنا شوید همراه‌مان باشید تا بخش‌های بیشتری از این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

چرا سفر به شهر بابلسر ؟


  • یکی از شهرهای ساحلی و بسیار زیبای استان مازندران است.
  • پل معلق بابلسر یکی از مشهورترین پل‌های معلق ایران است که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.
  • رودخانه بابلرود که از مرکز شهر بابلسر عبور می کند، زیبایی خاص و منظره ای متفاوت به شهر بخشیده است.
  • به دلیل توریستی بودن این شهر، امکانات اقامتی بسیاری در آن به چشم می‌خورد  پس می‌توانید اقامتی راحت در آن داشته باشید و حتی گزینه اقامت در شهرک‌های ساحلی لوکس پیش روی شما قرار دارد.

بابلسر

اطلاعات کلی در مورد شهر بابلسر

جمعیت: 135191 نفر مطابق با آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵

موقعیت جغرافیایی: شهر بابلسر از غرب به فریدون‌کنار، از شمال به دریا، از جنوب به بابل و از شرق به شهر جویبار می‌رسد. 

زبان: مردم این شهر به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند.

نژاد: به طور کلی می‌توان گفت که بیشتر مردم این شهر مازندرانی هستند. 

اقتصاد: درآمدزایی مردم شهر را می‌توان در شاخه‌های گردشگری، کشاورزی، محصولات چوبی و ماهگیری، دامداری ... دسته‌بندی کرد. در زمینه کشاورزی این شهر به تولید محصولاتی نظیر توت‌فرنگی، مرکبات، نیشکر و... شهرت دارد. صنایع چوبی برای تولید انواع مبلمان و همچنین جاذبه های گردشگری، طبیعت زیبا و ساحل بی نظیر بابلسر از جمله موارد درآمدزایی برای مردم این شهر محسوب می‌شوند.

بابلسر

اطلاعات گردشگری بابلسر

سوغات و صنایع دستی بابلسر

  • انواع ترشی
  • کلوچه
  • ماهی 
  • مرکبات
  • برنج
  • حصیر بافی
  • صنایع چوبی
  • لاک تراشی 
  • و...

برای آشنایی بیشتر با سوغات و صنایع دستی این خطه وارد صفحه سوغات و صنایع دستی مازندران شوید.

غذاهای محلی بابلسر

  • شامی بابلی
  • مرغ ترش
  • کدوبره مازندران و...

برای آشنایی بیشتر با غذاهای استان مازندران وارد صفحه غذاهای محلی مازندران شوید.

مرغ ترش مازندرانی

حصیر بافی

اقامت در بابلسر

وجود انواع هتل‌ها، ویلاها و سوئیت‌های آپارتمانی در بابلسر، به مزیت بزرگ این شهر برای جذب گردشگر تبدیل شده است و شما می‌توانید با قیمت‌های مختلف، اقامتگاه مورد علاقه‌تان را در این شهر رزرو کنید و از امکانات متنوع آنها بهره ببرید. اگر هم می‌خواهید با این هتل‌ها و ویلاها بهتر آشنا شوید و در موردشان اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ می‌توانید سری به صفحه اقامت در بابلسر در کارناوال بزنید و ویلا یا هتل دلخواه‌تان را به صورت آنلاین رزرو کنید. در کنار این ها اگر می خواهید اقامتی متفاوت و لوکس در منطقه بابلسر داشته باشید، گزینه هایی مانند شهرک های ساحلی خزر شهر و دریاکنار پیش روی شماست که با فضایی خصوصی، امکانات ویژه و ساحل هایی تمیز و زیبا میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند.

جاذبه های گردشگری بابلسر

بازار محلی بابلسر: بی‌شک به هر شهری از ایران که برویم به دنبال بازار محلی‌اش می‌گردیم. بابلسر نیز از آن دسته شهرهایی است که می‌توانید وارد بازار محلی‌اش شوید و با قدم زدن در آن طعم انواع ترشی‌ها، مرکبات و سبزی‌های تازه را بچشید و صنایع دستی این منطقه از استان مازندران را خریداری کنید.

کشتی گردشگری صالحین: این کشتی گردشگری در رود زیبای بابلرود قرار دارد و با تجهیزات کامل از بازدیدکنندگانش پذیرایی می‌کند.

پل معلق بابلسر: ساخت این پل به دوره پهلوی برمی‌گردد که حدود 100 پیش توسط مهندسان آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود ساخته شد. این پل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امامزاده ابراهیم: این امامزاده به امامزاده ابراهیم ابوجواب نیز معروف است و جزو آثار تاریخی- مذهبی مهم بابلسر محسوب می شود. به گفته کارشناسان مذهبی این امامزاده متعلق به نواده امام سجاد (ع) است.

منطقه گردشگری کرفون: این منطقه زیبا در 13 کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری قرار دارد و بیشتر به خاطر ساحل بسیار زیبا و امکان خرید ماهی‌های تازه مشهور است.

تالاب عزیزک: تالاب عزیزک یا تالاب آب‌بندان یکی از جاذبه‌های زیبا و طبیعی بابلسر است که در آن انواع ماهی زندگی می‌کنند و همچنین مکانی مناسب برای بازدید از پرندگانی مانند اردک مرمری، عروس غاز، خوتکا و... به شمار می‌رود.

از دیگر جاذبه های گردشگری بابلسر می‌توان به روستای گالشکلا، سد عرب خیل، منطقه ساحلی میرود و... اشاره کرد.

کشتی گردشگری صالحین

پل معلق بابلسر

Rezaali Tini

امامزاده ابراهیم بابلسر

تفریحات در بابلسر

گشت در ساحل بابلرود: یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر، بابلرود است که دقیقا از وسط شهر بابلسر عبور می‌کند. از آن جا که این رود دقیقا در مرکز شهر قرار دارد، اطراف آن می توان امکانات رفاهی مانند چایخانه ها و قایق های تفریحی پیدا کرد که می توانند دلیل خوبی برای گذران وقت در اطرف این رود زیبا باشند.

مجموعه تفریحی تتیس: این مجموعه جذاب در کیلومتر 3 بابلسر به سمت فریدونکنار واقع شده است. در این مرکز تفریحی جذاب می توانید بازی هایی نظیر بولینگ و بیلیارد را تجربه کنید و با واقعیت مجازی آدرنالین و هیجان خود را افزایش دهید.

شرکت در جشنواره مجسمه های شنی بابلسر: یک جشنواره که ابتدا در سطح محلی و بعد از گذشت چندی، امروز در سطح ملی برگزار می‌شود تا هم ظرفیت‌های گردشگری بابلسر را به همگان خاطرنشان کند هم سبب شکوفایی استعداد کودکان شود. این جشنواره معمولا در ماه اردیبهشت برپا می‌شود.

بابلرود

مجموعه تفریحی تتیس

tethyscomplex

مجموعه تفریحی تتیس

tethyscomplex

جشنواره مجسمه های شنی بابلسر

حمل و نقل برون شهری

ترمینال اتوبوسرانی بابلسر

آدرس: بابلسر، خیابان امام خمینی

شماره تلفن: 0113525648

آب و هوای شهر بابلسر

بابلسر شهری ساحلی‌ست و آب‌وهوای آن در اغلب سال معتدل است. موضوعی که باعث می‌شود تابستان‌ها هوای آن گرم و مرطوب و زمستان‌ها معتدل و مرطوب باشد.

شهر بابلسر

ساحل بابلسر

تاریخچه شهر بابلسر

به احتمال خیلی زیاد هسته اولیه این شهر در نزدیکی بابلرود شکل گرفته است. طبق اسناد تاریخی، این شهر در حوالی قرن 11 هجری قمری بندرگاه بوده و در آن داد و ستد انجام می‌شده و این روند تا دوره قاجار نیز ادامه داشته است. برای مثال در دوره افشاریان، نادرشاه افشار به محمدخان افشار از سران مهم آن دوران دستور داد در بابلسر کشتی بسازد و به دریا بیندازد.

گفته می‌شود که ناصرالدین شاه قاجار دو بار به این شهر سفر کرده و در سفر دوم خود به طور مکتوب درباره کشتی‌های این بندر مطالبی نوشته است. بابلسر در دوره قاجار از بنادر بسیار مهم کشتیرانی در شرق استان مازندران به شمار می‌رفته است و اداره پست (قفقاز و مرکوری) که با حمایت مالی شوروری سفرهای پستی خود را از طریق باکو در کشور آذربایجان کنونی آغاز کرد، یکی از شعبات خود را در بابلسر ایران داشته است. این اداره پست کالاهایی مانند ابریشم، برنج و... را صادر و کالاهای متنوع دیگر را از طریق شوروی وارد کشور می‌کرده است.

در سال 1310 و دوره پهلوی اول به بابلسر کنونی تغییر نام داد و کم کم شکلی مدرن و امروزی به خود گرفت. ساختمان های جدید، پل معلق فلزی، ساختمان شهربانی و شهرداری و... همگی یادگار این دوره هستند. این پیشرفت پس از چند سال رو به کندی رفت این روند آهسته رشد تا دهه 40 شمسی ادامه پیدا کرد و سپس در سال 1345 شمسی شهر بابلسر از جهت شرق دوباره شروع به پیشرفت و تغییر و تحول کرد. پس از انقلاب اسلامی در ایران و در دهه 60 شمسی غرب بابلسر نیز شروع به پیشرفت کرد و بیشتر در زمینه جذب گردشگر فعالیت های خود را آزاد کرد اما ویژگی بندری این شهر در طول تاریخ همواره کم رنگ و کم رنگ تر شده است.

نام قدیمی: در گذشته به بابلسر مشهدسبز می‌گفتند؛ یعنی مشهدی که سبز است. واژه مشهد به جهت سر امامزاده ابراهیم و شهر مشهد کنونی و امامزاده ابرهیم آمل و واژه سبز به علت سرسبزی منطقه استفاده می‌شده است. این کلمه به مرور زمان به مشهدسر تغییر یافت.

تصویر قدیمی از بابلسر

تصویر قدیمی از بابلسر

بابلسر

سخن آخر

با کارناوال راهی شهر زیبای بابلسر شدیم تا از این شهر زیبای ساحلی دیدن کنیم.

تاکنون به بابلسر سفر کرده اید؟ به نظرتان حجم گردشگران در تخریب محیط زیست شهر به ویژه ساحل چه قدر تاثیر داشته است؟

اگر اهل بابلسر هستید و دغدغه ای درباره صنعت گردشگری و تاثیرات آن بر روی شهرتان دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

همه مردم را ازکودكی به جمع اوری زباله عادت دهیم ازکودکی تربیت اصلی نهادینه می شودوبه این شکل محیط زیست نجات مییابد

انتشار:26 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام حفیقتادریک کلام عرض کنم شهری است زیبابامردمانی مهربان وخونگرم وافتخارمیکنم به مردمان شهربابلسرمن وخانواده ام هرسال برای تفریح این شهررابرای تفریح انتخاب میکنم دردریاکنار

انتشار:01 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بسیار ساحل کثیف و هیچ امکانات رفاهی دراین شهر وجود نداره

آفرین خوب گفتین مردمانی مدعی ‌مزخرف اصلنم مهمان نواز نبودن

05 فروردین 1403

مظاهر وثوقی امیری

اولا خدمتتان عرض کنم سواحل خزر در بابلسر کاملا شنی میباشد هر روزه از پارکینگ صفر تا پارکینگ ۹ که تقریا ۶کیلومتر میباشد توسط کارگران زحمتکش شهرداری حتی فیلتر سیگار جمع آوری میشود نا گفته نماند سواحل شرقی دریای خرز در استان گلستان شنی رسی میباشد و مناسب شنا نمیباشد وسواحل غربی مازندران از محمود آباد به بعد سواحل شنی سنگی دارد به اذعان همین مسافران سواحلی معروف به سواحل اروپایی در بابلسر ، موجود میباشد

08 مرداد 1402

انتشار:29 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.