karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 تیر 1396

به روز رسانی

18 فروردین 1397

به دلیل نوسان دائمی قیمت ها، هزینه های این پست تا اطلاع ثانوی به روز نمی شوند. 

مشهد، دومین کلان شهر بزرگ و پر طرفدار کشورمان است که سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر ایران و کشورهای مختلف است. بسیاری به عشق امام هشتم شیعیان، چند روزی را برای سفر به مشهد کنار می گذارند تا مسافرتی متفاوت و معنوی را رقم بزنند. البته که در کنار ساعاتی زیارت و گذران لحظاتی مقدس، مشهد با تفریحات هیجانی، باغ ها و پارک های جذابش از تمامی مسافران با روی باز استقبال می کند. 

شما هم از آن دست کسانی هستید که وقتی نام مشهد به گوشتان می خورد اشک در چشمتان حلقه می زند و دلتان صحن آرامش بخش حرم امام رضا را می خواهد؟ یا از خوشمزه گردی در میان رستوران های مشهد خاطره ای خوش برای شما باقی مانده و دوست دارید در کنار زیارتتان، قدری هم تفریحات آبی را در این گرمای تابستان تجربه کنید؟ 

همراه کارناوال باشید تا این بار با هم به شهر زیبای مشهد برویم و ببینیم هزینه های سفر به این شهر چقدر است. در این مقاله تمام هزینه های رفت و آمد، اقامت، خورد و خوراک و تفریح در شهر مشهد بررسی شده و بنابراین به راحتی می توانید برای سفر به مشهد متناسب با جیب خودتان برنامه ریزی کنید. 

روش های سفر به مشهد

برای سفر به مشهد راه های بسیار زیادی وجود دارد، می توانید تورهای گردشگری را انتخاب کنید و پیدا کردن محل اقامت و وسیله رفت و آمد را به آن ها بسپارید و یا به راحتی همه چیز را خودتان به عهده بگیرید و برنامه سفر را بچینید. در این جا علاوه بر نشان دادن راه های سفر به مشهد، هزینه حدودی هر یک را گفته ایم.

البته خوب است بدانید که این راه ها از تمامی شهرهای ایران امکان پذیر است اما از آن جا که ذکر تمامی هزینه ها از مقاصد مختلف غیر ممکن است، به غیر از تهران، تعدادی از شهرها را به عنوان نمونه آورده ایم و برای سایر شهرها طیفی حداقلی و حداکثری ارایه کرده ایم. 

راه‌های مختلف سفر به مشهد عبارت اند از:

1- تورهای مشهد

2- سفر شخصی: 1) هواپیما

                       2) قطار

                       3) اتوبوس

                       4) ماشین شخصی

هزینه های سفر به مشهد

1- تورهای مشهد

 معمولا تورهای مشهد از شهر تهران، به مدت 2 شب و 3 روز و گاهی به مدت 3 شب و 4 روز برگزار می شوند. اغلب تورها به صورت هوایی ارایه شده و برخی نیز به صورت زمینی با قطار مسیر را طی می کنند. در این جا هزینه معمول ترین تور مشهد یعنی 2 شب و 3 روز را ذکر کرده ایم.

مسیر هوایی: خوب است بدانید که هزینه تورها بسته به آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور، متفاوت خواهند بود.

طیف هزینه ها برای 2 شب و 3 روز : 240,000 تومان تا 750,000 تومان

مسیر زمینی: مسیر زمینی تورها اغلب با قطار طی می شود و هزینه های بسته به آژانس مسافرتی، نوع کابین قطار، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور، متفاوت خواهند بود.

طیف هزینه ها برای 2 شب و 3 روز : 175,000 تومان تا 690,000 تومان

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای انتخاب تور مسافرتی خوب و مطمئن

هزینه های سفر به مشهد

2- سفر شخصی

از مزایای سفر شخصی آن است که به راحتی و متناسب با وضعیت خود برنامه سفر را تنظیم می کنید و آزادی عمل بسیاری در انتخاب وسیله رفت و برگشت و محل اقامت خود خواهید داشت. مخصوصا این آزادی عمل وقتی به چشم می آید که به دنبال صرفه جویی و کم کردن هزینه ها باشید و یا به دنبال سفری بسیار لوکس و مجلل هستید.

1- هواپیما 

در زیر طیف هزینه برخی از پروازها به مقصد مشهد آورده شده اند و در انتها نیز به طور کلی طیف هزینه تمامی پروازها از سایر شهرها گفته شده است.

تمامی هزینه ها برای مسیر یک طرفه گفته شده اند.

بلیت هواپیما تهران - مشهد: 88,000 تومان تا 572 تومان

بلیت هواپیما اصفهان - مشهد: 74,000 تومان تا 600,000 تومان

بلیت هواپیما اهواز - مشهد: 94,000 تومان تا 792,000 تومان

بلیت هواپیما تبریز - مشهد: 148,000 تومان تا 792,000 تومان

بلیت هواپیما شیراز - مشهد: 83,000 تومان تا 653,000 تومان

بلیت هواپیما کیش - مشهد: 100,000 تومان تا 857,000 تومان

++ طیف بلیت هواپیما از سایر شهرها به مشهد: 64,000 تومان تا 800,000 تومان

هزینه های سفر به مشهد

Zeynab Shirzi

2- قطار 

 در زیر طیف هزینه برخی از قطارها به مقصد مشهد آورده شده اند و به طور کلی طیف باقی قطارها از شهرهای مختلف نیز گفته شده است. 

تمامی هزینه ها برای مسیر یک طرفه گفته شده اند.

بلیت قطار تهران - مشهد: بین 48,000 تومان تا 180,000 تومان

بلیت قطار اصفهان - مشهد: بین 97,000 تومان تا 150,000 تومان

بلیت قطار اهواز - مشهد: بین 75,000 تومان تا 150,000 تومان

بلیت قطار تبریز - مشهد: بین 80,000 تومان تا 136,000 تومان

بلیت قطار شیراز - مشهد: 127,000 تومان

++ طیف بلیت قطار از سایر شهرها به مشهد: 20 هزار تا 100 هزار تومان

ایستگاه راه آهن مشهد

ایستگاه راه آهن تهران

3- اتوبوس

ارزان ترین راه برای دسترسی به شهر مشهد، اتوبوس ها هستند که استفاده از آن ها از اغلب شهرهای ایران امکان پذیر است. در اینجا طیف بلیت های یک طرفه گفته شده اند. 

بلیت اتوبوس تهران - مشهد: بین 48,000 تومان تا 81,000 تومان

 بلیت اتوبوس اصفهان - مشهد: بین 55,000 تومان تا 93,000 تومان

بلیت اتوبوس شیراز - مشهد: بین 60,000 تومان تا 95,000 تومان

بلیت اتوبوس تبریز - مشهد: بین 60,000 تومان تا 93,000 تومان

بلیت اتوبوس رشت - مشهد: بین 62,000 تومان تا 110,000 تومان

++ طیف بلیت اتوبوس از سایر شهرها به مشهد: 20 هزار تا 120 هزار تومان

4- ماشین شخصی

یکی از پرکاربردترین وسایل حمل و نقل سفر بین شهری، ماشین های شخصی هستند. همان طور که می دانید هزینه عمده این نوع سفر، هزینه بنزین است و کاملا به شهر مبدا شما بر می گردد. 

پایانه اتوبوس مشهد

Mohammad Zaernia

هزینه‌ ها در طول سفر به مشهد

در طول سفر به مشهد هزینه های متفاوتی پیش روی شماست که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. دانستن متوسط قیمت این موارد در طی سفر کارآمد خواهد بود. کارناوال برای راهنمایی بهتر شما در هنگام سفر به مشهد، به صورت جزیی درباره هزینه‌های زیر به شما اطلاعات می‌دهد.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و تک تک بررسی شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی مشخص نسبت به بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

1- هزینه‌های حمل و نقل در مشهد

2- هزینه های اقامت در مشهد

۳- هزینه‌ های خوراک در مشهد

4- هزینه های تفریح در مشهد

5- هزینه‌های سوغاتی در مشهد

هزینه های سفر به مشهد

Zeynab Shirazi

1- هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری مشهد

برای رفت و آمد در کلان شهر مشهد، گزینه های حمل و نقل متفاوت و البته کارآمدی پیش روی شما قرار دارد، به گونه ای که از از هر نقطه شهر مشهد وسایل حمل ونقل به گونه ای تنظیم شده اند که به راحتی می توانید خود را به حرم امام رضا (ع) یا دیگر نقاط شناخته شهر برسانید. از جمله وسایل پرکاربرد شهر مشهد مترو، اتوبوس های شهری، اتوبوس های تندرو و تاکسی ها هستند.

من کارت | بلیت الکترونیک مشهد

برای پرداخت هزینه وسایلی چون اتوبوس ها و مترو باید از بلیت الکترونیک شهر مشهد استفاده کنید. این بلیت های اعتباری با نام «من کارت» شناخته می شوند و شما می توانید آن ها را از تمام باجه های فروش من کارت در ایستگاه های مترو و اغلب ایستگاه های اتوبوس خریداری کنید. هزینه هر من کارت 5,000 تومان است و باید بدانید بر خلاف گذشته دیگر هنگام خرید، این بلیت ها اعتبار اولیه ندارند. من کارت خود را می توانید از 1,000 تومان تا 50,000 تومان شارژ کنید. 

مترو: در حال حاضر مترو شهر مشهد دو خط فعال دارد که خط 1 آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می کند و با استفاده از آن می توانید خود را از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا برسانید و یا تا انتهای غربی شهر و پارک جنگلی وکیل آباد و سه راهی طرقبه و شاندیز بروید. فواصل حرکت قطارها در خط 1 بسیار مناسب بوده و در ساعات اوج شلوغی این فواصل زمانی کم تر هم می شوند.

خط دیگر متروی مشهد، خط 2 است که به تازگی افتتاح شده و بخش شمالی شهر را به بخش جنوبی مرتبط می کند. این خط از بلوار طبرسی آغاز شده و از ایستگاه هایی مانند راه آهن، میدان شهدا و خیابان کوهسنگی می گذرد و در ایستگاه کاوه تمام می شود. در حال حاضر هر 30 دقیقه یک قطار در این خط جا به جا می شود. 

ساعات کار مترو مشهد: 6:00 تا 22:30

هزینه سفر در هر مسیر: 650 تومان تا 1,000 تومان

اتوبوس ها: انواعی از اتوبوس ها در مشهد فعالیت می کنند که با استفاده از آن ها می توانید بین تمام جاذبه های گردشگری شهر، با هزینه ای بسیار مناسب جا به جا شوید. در مجموع 3 نوع اتوبوس در مشهد وجود دارد که عبارت اند از: اتوبوس های BRT، اتوبوس های تندرو و اتوبوس های درون شهری. هم اکنون 5 خط اتوبوس BRT در شهر به چشم می خورد که سفید رنگ بوده و در خطوط ویژه حرکت می کنند و برای رفت و آمد گردشگران و زائران در شهر بسیار پرکاربردند. 

هزینه اتوبوس ها بسته به نوع بین 450 تومان تا 500 تومان هستند. در صورتی که برای پرداخت هزینه ها من کارت نداشته باشید، از شما 1,000 تومان دریافت می شود.

همچنین توصیه می کنیم برای جا به جایی بهتر در این شهر وسیع، از نقشه مسیریابی مشهد استفاده کنید. 

تاکسی: مانند هر جای دیگر، راحت ترین راه و البته گران ترین راه برای حمل و نقل درون شهری تاکسی ها هستند. هزینه تاکسی های خطی برای هر مسیر بین 700 تومان تا 1,000 تومان است و برای اغلب مسیرهای سر راست و استفاده از تاکسی های گذری، هزینه 1,000 تومان تا 1,500 تومان در پیش روی شماست. علاوه بر این ها، در مقابل تمام جاذبه های اصلی همچون حرم امام رضا (ع)، ترمینال و فرودگاه، مراکز خرید معروف، پارک های آبی و ... تاکسی های مخصوص را می بینید که البته نرخ بیش تری دارند.

راه دیگر استفاده از تاکسی های تلفنی است. برای این منظور به راحتی می توانید با شماره های 1829 یا 133 تماس بگیرید و در عرض چند دقیقه تاکسی های زرد یا سبز رنگ به سراغ شما خواهند آمد. نرخ این تاکسی ها در مقایسه با دیگر تاکسی های دربستی منصفانه تر است.

آخرین راه برای گرفتن تاکسی، استفاده از تاکسی های آنلاین است که به تازگی در مشهد هم راه اندازی شده اند. 

++ در نهایت می توان هزینه ها را به صورت زیر خلاصه کرد:

من کارت: 5,000 تومان بدون شارژ اولیه

اتوبوس: 450 تومان تا 1,000 تومان 

مترو: 650 تومان تا  1,000 تومان 

تاکسی: از 700 تومان به بالا

در انتها توصیه می کنیم برای آشنایی جامع با حمل و نقل عمومی مشهد، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید:

ورود به صفحه حمل و نقل عمومی مشهد | راهنمای گردش راحت در شهر

متروی مشهد

Mohammad Zaernia

من کارت

اتوبوس های BRT

2- هزینه های اقامت در مشهد

برای اقامت در شهر مشهد گزینه های فوق العاده متنوعی وجود دارد که بسته به شرایط خود می توانید از ارزان ترین یا گران ترین شان را انتخاب کنید. 

1- اقامت در نزدیکی حرم مطهر امام رضا

اگر بخواهید در نزدیکی حرم مطهر اسکان داشته باشید گزینه‌های هتل، هتل آپارتمان، خانه، اتاق و حسینیه را پیش روی خود دارید. 

طیفی از از هتل‌های پنج، چهار و سه ستاره در اطراف حرم وجود دارد که اغلب در سمت خیابان امام رضا هستند. چند هتل نیز در سمت خیابان شیرازی وجود دارد. علاوه بر هتل، هتل آپارتمان‌ها نیز گزینه مناسبی برای اقامت اند که در درجات کیفی متفاوت و فواصل خیلی نزدیک و نزدیک در اطراف حرم قرار گرفته اند. همچنین بسیاری از مردم خانه و یا اتاق خود را اجاره می‌دهند که برای اقامت چند روزه نیز می‌توانید روی آن ها حساب کنید. علاوه بر همه این‌ها حسینیه های بسیاری در اطراف حرم وجود دارد که هر کدام مختص به شهر و دیاری هستند و امکانات و هزینه مناسبی دارند. برخی از حسینیه ها نیز به رایگان شرایط اسکان را برای شما فراهم می‌آورند.

بنابراین اقامت در نزدیکی حرم به چند شکل ممکن است:

هتل ها، هتل آپارتمان ها، سوئیت ها: طیفی در حدود شبی 100,000 تومان تا 2,000,000 تومان

حسینیه ها و مسافرخانه ها: 30,000 تومان تا 100,000 تومان

 

2- اقامت در سایر بخش‌های شهر مشهد 

درست است که بسیاری از بهترین هتل های مشهد در خیابان امام رضا و در نزدیکی حرم قرار دارند، اما تعدادی از هتل‌های 5 و 4 ستاره معتبر شهر نیز در سایر نقاط مانند محله احمد آباد (منطقه مرفه شهر)، بلوار جانباز و بلوار وکیل آباد قرار دارد. این مناطق گرچه با حرم امام رضا (ع) فاصله دارند اما دسترسی مناسبی به سایر نقاط و جاذبه‌های گردشگری مشهد دارند. علاوه بر آن، اغلب هتل‌ها سرویس رفت و برگشت به حرم رضوی را نیز در اختیار مسافران قرار می دهند. 

 در دیگر محله‌های شهر امکان اجاره خانه یا اتاق را دارید که قطعا قیمت پایین تری دارند. البته در این صورت اگر با ماشین به مشهد نرفته اید، می‌توانید برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که طبیعتا باید زمان بیش تری را در راه صرف کنید و یا آن که هزینه‌ بیش‌تری بابت تاکسی بپردازید.

متاسفانه یا خوشبختانه نمی‌توانید برای اسکان روی پارک‌های سطح شهر حساب کنید، چرا که چادر زدن در پارک ها ممنوع است و با شما برخورد خواهد شد.

3- اقامت رایگان

از آنجا که سالانه بسیاری با ماشین و به قصد زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر می‌کنند، طبیعی است که چادر زدن در سطح پارک های شهر ممنوع باشد. از طرفی برای استقبال از زایران و مسافران شهر، چند پارک جنگلی وسیع در شهر مشهد احداث شده است که به رایگان می‌توانید در آن اسکان بگزینید. از این جمله می توان به کمپ های طرق یا غدیر در نزدیکی پلیس راه مشهد و کمپ باباقدرت در بلوار فرودگاه مشهد اشاره کرد.

کمپ غدیر (طرق): در نزدیکی پلیس راه مشهد

کمپ بابا قدرت: بلوار فرودگاه مشهد

استراحت در حرم امام رضا: اگر از آن دست ارادتمندان امام هشتم شیعیانید که به قصد سفری یک یا دو روزه به مشهد می آیید و وسایل چندانی هم ندارید و تنها جای خوابی برای شما کافیست، می توانید روی خوابگاه های حرم امام رضا (ع) حساب کنید. در حرم مطهر امام هشتم، از سوی مدیریت این مجموعه مکان هایی در نظر گرفته شده اند که برای استراحت و خواب زائرین است. شب ها تا ساعت 7 صبح به راحتی می توانید در آن جا بخوابید و نیازی هم به پرداخت هزینه نخواهید داشت. برای پیدا کردن این صحن ها که جداسازی شده اند، کافیست از خادمان حرم امام رضا (ع) راهنمایی بگیرید. 

هزینه های اقامت در مشهد

3- هزینه‌ های خورد و خوراک در مشهد

در مدت اقامتتان در مشهد می توانید غذاهای خود را در رستوران ها صرف کنید و یا خود به تهیه غذا بپردازید. در این جا طیف حدودی هر یک ذکر شده است:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر مشهد پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت و خیابانی: حدود 4,000 تومان تا 15,000 تومان

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط: بین 10,000 تومان تا 35,000 تومان

صرف غذا در رستورانی لوکس: حدود 50,000 تومان تا 300,000 تومان

فست فودهای زنجیره ای: حدود 15,000 تومان تا30,000 تومان

 

هزینه های خورد و خوراک در مشهد

4- هزینه های تفریح در مشهد

گرچه همگی مشهد را به عنوان شهری زیارتی می شناسند، اما در کنار زیارت، فعالیت ها و تفریح های بسیاری در این شهر وجود دارند که برای خوش گذرانی می توانید روی آن ها حساب کنید. در این جا به تعدادی از تفریحات پرطرفدار شهر مشهد و هزینه های آن ها اشاره کرده ایم.

1) پارک های آبی مشهد: 20,000 تومان تا 45,000 تومان

2) شهربازی پارک ملت: 4,000 تومان تا 80,000 تومان

3) مجموعه تفریحی چالیدره: از 1,000 تومان به بالا

4) باغ موزه نادری: 2,500 تومان تومان

5) آرامگاه فردوسی: 3,000 تومان تومان

6) موزه مرکزی آستان قدس رضوی: 1,000 تومان ، موزه مردم شناسی: 500 تومان

7) پارک جنگلی وکیل آباد: رایگان

هزینه های سفر به مشهد

Zeynab Shirazi

تفریح در مشهد

میثم دهقانی

5- هزینه‌های سوغاتی شهر مشهد

از جمله سوغات شهر مشهد می توان به زعفران اعلا، زرشک، نبات زعفرانی، شوری مشهدی و ... اشاره کرد. این که هر کدام از این اقلام را از کجا تهیه کنید، در هزینه و کیفیت محصول تاثیر دارد. سعی کنید به نمایندگی ها و یا فروشگاه های معتبر بروید تا سوغات مشهد را با بهترین کیفیتش به خانه ببرید. در این جا طیفی از هزینه سوغات شهر مشهد را آورده ایم:

1) زعفران: بسته به برند و وزن زعفران: از 4,500 تومان به بالا

2) زرشک: هر کیلو: بین 20,000 تومان تا 25,000 تومان

3) شوری مشهدی: هر 1 کیلو در حدود 4,000 تومان تا 6,000 تومان

4) نبات: بسته به وزن و تعداد: از 4,000 تومان به بالا

هزینه های سوغاتی در مشهد

امنیت در طی سفر به مشهد

خوشبختانه مشهد برخلاف اغلب شهرهای گردشگر پذیر دنیا، از امنیتی بی نظیر برخوردار است. با وجودی که سالانه میلیون ها زایر و گردشگر پا به مشهد مقدس می گذارند، باز هم امنیت قابل توجهی را در این شهر خواهید دید. به طور مثال اگر در 3 نیمه شب هم در خیابان امام رضا پیاده روی کنید، احساس می کنید هنوز ساعت 10 شب است. علاوه بر این، ویژگی های زیارتی و تفریحی شهر مشهد باعث شده تا در اغلب ساعات روز، فروشگاه ها و مراکز معروف باز باشند و محدودیتی در ساعت استفاده از آن ها نداشته باشید. البته این را هم در نظر بگیرید که در مناطق پایین تر شهر، شب ها قدری از امنیت کاسته می شود و هر چه از حرم فاصله بگیرید و محل اقامت شما در دیگر بخش های شهر باشد، میزان امنیت را همانند اطراف حرم نخواهید دید.

هزینه های سفر به مشهد

Zeynab Shirazi

شرایط آب و هوایی شهر مشهد

شهر مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی اش، دارای آب و هوای نیمه بیابانی است بنابراین در این منطقه آب و هوایی مشابه بیابان ها را خواهید دید و بنابراین تفاوت دمای روز و شب نسبتا بالاست. در تابستان ها، آب و هوایی گرم و خشک و در زمستان ها نیز آب و هوایی سرد و خشک را شاهد خواهید بود. 

بهار: روزهای نخستین فصل بهار و ایام نوروز، شاهد دمای پایین و آب و هوایی نسبتا سرد خواهید بود. البته در شب ها دما کاهش بیش تری پیدا کرده و بنابراین داشتن لباس های گرم برای سفر در ایام نوروز توصیه می شود. در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه، دمای هوای معتدل تری را در مشهد خواهید دید و داشتن لباس های خنک برای سفر مناسب خواهد بود. خرداد ماه قدری هوای مشهد گرم تر می شود و می توانید روی لباس های تابستانه خود حساب کنید.

تابستان: همان طور که انتظار می رود، روزهای تابستانی گرمی در مشهد منتظر شما هستند و داشتن لباس های نازک و تابستانه، کرم ضدآفتاب و کلاه و ... برای سفر به شما توصیه می شود. البته اگر اقامتگاه شما جایی در میان درختان و فضایی جنگلی مانند کمپ های طرق و بابا قدرت است، داشتن لباس گرم و پتو را از قلم نیندازید. چرا که همان طور که اشاره شد، تفاوت دمای شب و روز مشهد زیاد است و شب ها دما به طرز قابل توجهی کم می شود. 

پاییز: روزهای پاییزی دمای هوا مشهد کاهش می یابد و می توانید انتظار آب و هوایی خنک و دلپذیر را داشته باشید. بارش های گاه و بیگاه در این میان دوست داشتنی هستند. البته باز هم تفاوت دمای شب و روز را در نظر داشته باشید و لباس های پاییزه خود را در خانه جا نگذارید.

زمستان: زمستان های مشهد، آب و هوایی سرد و خشک دارد و اگر قصد سفر به مشهد را دارید، باید برای هر نوع وضعیت آب و هوایی آماده باشید. گاهی روزها به قدری گرم هستند که به لباس های خنک تری احتیاج دارید و شاید لحظاتی زمان را با پاییز اشتباه بگیرید. از طرفی، اصلا نباید شب های زمستانی مشهد را دست کم بگیرید و تا می توانید لباس گرم کافی همراه خود داشته باشید. 

هزینه های سفر به مشهد

grinch

سخن آخر

با هم سفری به مشهد داشتیم و دیدیم هزینه های سفر به این شهر زیبا و وسیع چگونه است.

خواندن این مقاله آموزشی برای تصمیم گیری شما در سفر به شهر مشهد موثر بود؟

تجربه های شما از سفر به مشهد و هزینه های آن به چه شکل بود؟

کارناوال مشتاقانه از خواندن تجربیات سفر شما استقبال می کند.

دیدگاه ها، خاطرات و عکس های خود را با ما و دیگر دوستان کارناوالی خود در میان بگذارید و به ما بگویید این بار مقاله هزینه سفر به چه شهر یا کشوری را برای شما تدارک ببینیم.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

10 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اقا مارو معطل نکنید هزینه ها همه دروغه

مهدیه اکبری پارسا

سلام 

دوست عزیز تاریخ به روزرسانی این مطلب در بالای آن نوشته شده که از سال 97 به روز رسانی نشده و همچنین در ابتدای این مطلب به صورت بولد نوشته شده که به دلیل نوسان شدید قیمت ها، این مطلب تا اطلاع ثانوی به روزرسانی نمی شود. 

موفق باشید

01 شهریور 1399

انتشار:25 مرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

diana

بهترین حالت و کم هزینه و راحت برای سفر کردن به مشهد استفاده از قطار هست .

انتشار:17 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بانو ايرانى

بنظرم همین حدود قیمتی که درج کردید خیلی کمک میکنه به ما که بخواهیم یه هزینه برای سفرمون بدست میاد .

انتشار:09 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.