karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

قوانین ورود به تایلند شامل تمام مواردی می شود که لازم است در حین ورود به خاک این کشور رعایت کنید. به طور مثال در این قوانین گفته شده که باید چه مواردی همراه داشته باشید، چه مواردی همراه نداشته باشید و یا اندازه بیش از حد چه کالاهایی مجاز است. در ادامه نیز با قوانین ارزی تایلند، لیست داروهای ممنوعه تایلند و دیگر نکات مهم آشنا می شوید. تمام این قوانین از سایت های معتبر بین المللی و وبسایت های دولتی تایلند استخراج شده اند. همراه کارناوال باشید تا با آمادگی کامل به تایلند سفر کنید. 

اطلاعات ضروری درباره تایلند

دانستن موارد زیر پیش از سفر به کشور تایلند می تواند بسیار کارآمد باشد:

پایتخت تایلند: بانکوک

واحد پول و ارز مبادلاتی: بات (THB) | هر 1 بات تایلند (1,241 تومان)

اختلاف ساعت با تهران: ۳ ساعت و نیم جلوتر

کد تلفن کشور: 66+

روزهای کاری بانک ها: تمام هفته به جز شنبه و یک شنبه

پرچم تایلند

مقررات ورود به تایلند

 برای ورود بی دردسر و راحت به کشور تایلند، لازم است موارد زیر را جدی بگیرید. این اطلاعات از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) گرفته شده اند.

لوازم همراه مسافر

هر مسافر کشور تایلند با در دست داشتن یک پاسپورت معتبر می تواند موارد زیر را با مقدار مشخص همراه داشته باشد:

  • 200 نخ سیگار یا 250 گرم تنباکو یا سیگار برگ با وزن برابر 
  • 1 لیتر نوشیدنی الکلی

موارد ممنوعه (بدون مجوز)

1- هرگونه دارو با ماهیت مخدر مانند هروئین

2- شمش طلا: در صورتی که مجوز ورود شمش طلا ندارید، می توانید شمش های طلای خود را در هنگام ورود در فرودگاه بگذارید و در هنگام بازگشت آن را تحویل بگیرید. 

3- گوشت از هر کشور مبتلا به جنون گاوی یا تب برفکی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا

قوانین ورود سلاح و مهمات

برای ورود هرگونه سلاح گرم و مهمات از جمله مواد منفجره یا وسایل آتش بازی، لازم است از قبل پروانه ورود از وزارت کشور تایلند دریافت کنید. 

گونه های وحشی گیاهی و جانوری

ورود گونه های خاص در حال انقراض گیاهی، جانوران زنده و محصولات شان به کشور تایلند ممنوع است. برای اطلاعات دقیق تر اینجا را بررسی کنید. 

 قوانین مربوط به مایعات، اسپری و ژل ها

اگر با هواپیما سفر می کنید، در رابطه با همراه داشتن انواع مایعات، اسپری ها و ... لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • 1- در صورتی که این وسایل جزو لوازم شخصی شما هستند و می خواهید آن ها را همراه خود به کابین هواپیما ببرید، باید در بسته هایی به اندازه 100 میلی لیتر و یا کمتر باشند. در نهایت تمام این موارد باید در پلاستیک های شفاف و زیپ دار در کنار هم باشند و اندازه آن ها نباید بیش از 1000 میلی لیتر باشد. 
  • 2- اگر اسپری، عطر و دیگر مایعات را از فروشگاه های دیوتی فری (1) فرودگاه خریده اید، نباید پک و مهر و موم آن باز شده باشد. در غیر این صورت شامل بند اول می شود و از ورود آن جلوگیری می کنند. البته لازم است کاغذ خرید را برای اثبات تاریخ خرید این لوازم ارائه دهید. 
  • 3- همان طور که اشاره شد اگر مایعات، اسپری و دیگر لوازمی از این جنس دارید که حجم آن ها بیش از 100 میلی لیتر است، کافیست آن ها را با چمدان به بخش بار بفرستید. در این صورت به مشکلی برنمی خورید.

خوب است بدانید این قوانین شامل داروها، شیر و مواد غذایی کودکان نمی شود و در صورتی که موارد ذکر شده در اندازه مناسب باشند، برای همراه داشتن آن ها در هواپیما مشکلی نخواهید داشت. 

سایر نکات

1- ورود برخی از گونه های گیاهی نیاز به مجوز دارد که باید از وزارت کشاورزی تایلند دریافت شود. برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید. 

 2- در صورتی که ارزش لوازم شخصی شما بیش از 10,000 بات تایلند (12,406,698 تومان) باشد لازم است در هنگام ورود اعلام کنید تا در دفتر گمرکی به ثبت برسد. 

3- در سفر با هواپیما، تمام اشیای تیزی را که همراه دارید، داخل چمدان بگذارید و به بخش بار هواپیما بفرستید. یعنی نمی توانید این وسایل را با خود به درون هواپیما ببرید. 

4- در صورتی که در سفر هوایی‌تان و در وسایل‌تان تفنگ و گلوله با خود حمل می کنید، لازم است این موضوع را با مسئولان ایرلاین خود در میان بگذارید تا کارهای لازم صورت بگیرد.

پاورقی


1- فروشگاه های دیوتی فری یا Duty Free Shop، فروشگاه هایی هستند که خرید از آن ها با معافیت از پرداخت مالیات همراه است. این فروشگاه ها را می توانید در فرودگاه های بین المللی بیابید. 

قوانین ورود و خروج ارز

برای ورود و خروج بات از کشور تایلند لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • با ویزای ترانزیت: هر فرد حداکثر 10,000 بات تایلند (12,406,698 تومان) و هر خانواده حداکثر 20,000 بات تایلند (24,813,395 تومان)  
  • با ویزای توریستی: هر فرد حداکثر 20,000 بات تایلند (24,813,395 تومان)  و هر خانواده حداکثر 40,000 بات تایلند (49,626,791 تومان)

برای ورود و خروج هر ارز خارجی به کشور تایلند هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ البته اگر بیش از 20,000 دلار (1,052,200,000 تومان) همراه دارید لازم است رقم آن را در بدو ورود یا خروج به مامور گمرک فرودگاه اعلام کنید. 

قوانین ارزی

مقررات خروج از تایلند

1-می توانید تنباکو و یا محصولات تنباکو را به میزان دلخواه و بدون محدودیت از کشور تایلند خارج کنید. 

2- خروج هرگونه وسیله عتیقه یا اشیای هنری بدون مجوز از کشور تایلند ممنوع است.

3- خروج هرگونه اشیای مذهبی و بودایی از کشور تایلند ممنوع است. 

مقررات مخصوص حیوانات خانگی

 اگر می خواهید حیوان خانگی‌تان را در سفر به تایلند همراه خود ببرید، لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

1- مجوز ورود: این مجوز را باید پیش از سفر به تایلند، از وزارت دامپزشکی (Department of Livestock Development) دریافت کنید. برای این کار از شماره تماس: 6534425 2 66+ و یا  این آدرس ایمیل استفاده کنید. 

2- گواهی سلامت: باید حیوان خانگی شما دارای گواهی سلامتی به زبان انگلیسی باشد که توسط یک دامپزشک معتبر و شناخته شده از کشور مبدا امضا شده باشد. همچنین صاحب حیوان خانگی باید 15 روز پیش از ورود به کشور تایلند، این موضوع را به ایستگاه قرنطینه حیوانات فرودگاه تایلند خبر دهد. 

موارد مربوط به سگ و گربه

اگر حیوان خانگی شما سگ یا گربه است، در این گواهی سلامت باید تمام واکسن های لازم و ضروری درج شده باشد.

  • - واکسن هاری در صورتی که کشور مبدا در 12 ماه گذشته عاری از این بیماری نبوده است.
  • - واکسن طاعون سگ ها، هپاتیت، پاروویروس
  • - برای سگ ها همچنین باید واکسن تب شالیزار نیز زده شده باشد و یا سگ شما 30 روز پیش از خروج شما از کشور، تست تب شالیزار را داده باشد. 

گواهی تمام این واکسن ها باید 21 روز پیش از خروج از کشور صادر شده باشد.

موارد مربوط به پرندگان

  • - پرنده خانگی شما باید عاری از آنفولانزا باشد و مدت زمانی که در کشور شما زندگی کرده و یا از تخم درآمده باید بیش از 6 هفته باشد. 
  • پرنده خانگی شما باید پیش از سفر، قرنطینه ای 21 روزه را زیر نظر یک سازمان رسمی دامپزشکی گذرانده باشد.

نکات مهم

1- توجه داشته باشید که تمام حیوانات خانگی پس از ورود به تایلند باید دوره ای 30 روزه در محیط قرنظینه بگذرانند تا اجازه ورود به کشور را داشته باشند. تمام هزینه های نگهداری در این مکان به عهده صاحب حیوان خانگی است. 

2- حیوانات خانگی را می توانید همراه وسایل و چمدان (در قسمت بار یا کابین هواپیما) با خود به داخل فرودگاه بیاورید. 

3- ورود سگ های پیت بول و استفوردشایر تریر آمریکایی به کشور تایلند ممنوع است. 

4- اگر می خواهید حیوانی خانگی از تایلند خریداری کنید و آن را از کشور خارج کنید، نیاز است مجوز خروج دریافت کنید. 

مقررات مخصوص حیوانات خانگی

نکات مهم و توصیه های کارناوال

1- یکی از مواردی که در سفرهای خارجی می تواند برای ایرانی ها دردسرساز شود، ناآگاهی از قوانین دارویی کشور مقصد است. از آن جا که هر کشور قوانین مخصوص به خودش را در این زمینه دارد، لازم است پیش از سفر حتما نکات لازم را رعایت کنید. 

  • - هیچ قرص و دارویی را بدون داشتن نسخه معتبر پزشکی همراه نبرید.
  • - از همراه داشتن هرگونه قرص و دارو با محتویات مخدر مانند هروئین، کدئین، کوکائین، متادون، مورفین، مت‌آمفتامین، LSD، MDMA (اکستازی)، کراتوم و ... خودداری کنید. ورود این داروها به تایلند ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت. 
  • - ورود قرص هایی با ترکیبات بنزودیازپین به کشور تایلند ممنوع است. 
  • - تا حد امکان قرص ها و داروهایی که از ترکیبات آن ها اطلاعی ندارید را همراه خود به تایلند نبرید.
  • - برای اطمینان از قانونی بودن قرص های مدنظر، به سفارت تایلند در تهران مراجعه کنید و یا با تماس تلفنی درباره آن سوال کنید. 
  • - لازم است داروها و قرص ها در حد مصرف شخصی باشند و نه بیشتر. 

2- همچنین خوب است بدانید ورود و خروج موارد زیر به / از کشور تایلند ممنوع است. 

  • - وسایل، عکس و مجلات با محتوای زننده و نفرت انگیز
  • - محصولات پورنوگرافی
  • - وسایلی با پرچم ملی تایلند
  • - مواد مخدر مانند ماری‌جوآنا، حشیش، تریاک، کوکائین و ...
  • - پول، اوراق و یا سکه های جعلی
  • - مهرهای جعلی سلطنتی یا رسمی
  • - خروج آثار دارای کپی رایت مانند: نوارکاست موسیقی، سی دی موسیقی، نرم افزارهای کامپیوتری و ...
  • - کالاهای تجاری قلابی

3- خرید و استفاده از سیگارهای الکتریکی در کشور تایلند ممنوع است و جریمه های سنگین در پی دارد. توجه داشته باشید که حتا ممکن است شما یک تایلندی را ببینید که در خیابان از سیگار الکتریکی استفاده می کند؛ اما قوانین این کشور صراحتا اعلام می کند این وسیله غیر قانونی است و این موضوع برای شما که به عنوان گردشگر وارد تایلند می شوید، می تواند بسیار جدی تر پیگیری شود. بنابراین این قانون را جدی بگیرید. 

4- حتما می دانید که برای ورود به کشور تایلند لازم است حداقل پاسپورت شما اعتباری 6 ماهه داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان ورود به کشور تایلند را ندارید. همچنین برای ورود به این کشور نباید برگه های پاسپورت شما مخدوش و یا مفقود شده باشند. 

کشور تایلند

سخن آخر

 با هم مهمترین قوانین ورود به تایلند را بررسی کردیم و دیدیم رعایت نکردن چه مواردی می تواند برای شما دردسرساز شود. 

نظرتان درباره این مقاله چه بود؟

از این قوانین اطلاع داشتید؟

تا به حال در طی سفرتان به تایلند به مشکلی برخورده اید؟

دیدگاه ها و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار به سراغ معرفی قوانین کدام کشور برویم.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

غذاهای اماده بسته بندی در خد 4 تا 5 بسته ورودش به تایلند ازاده؟

انتشار:03 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اگه مخدره گل یا قرص جوری که حتی اگه بگردنم پیدام نکنن میشه؟تو دستگاه نشون میده یا صداش در میاد؟چون بوش رو سگا هم نمیتونن تشخیص بدن.و اینکه تو تایلند میتونن گل بکشن یا اگه اونجا مصرف کنن جرمشان چیه پایین ۱۸ سال؟و اینکه داشتن اسلحه جرمه تو تایلند؟

اونجا ماریجوانا و گل ازاد شده

23 دی 1402

انتشار:16 دی 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالی

انتشار:02 بهمن 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.