karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

خوب است پیش از آن که راهی کشور سرسبز مالزی شوید، نگاهی به قوانین ورود به مالزی بیندازید. شدت اهمیت این توصیه را آن گاه متوجه خواهید شد که بدانید قوانین کشور مالزی در برخی موارد به قدری سختگیرانه است که برای گردشگر متخلف مجازات اعدام در نظر دارد! البته خیال نکنید سفر به مالزی با ترس و وحشت همراه است، کافیست نکات سفر به مالزی را بدانید و به سادگی با رعایت قوانین، سفری خوش را برای خود رقم بزنید. اطلاعات این مقاله از منابع به روز و مطمئن درج شده اند و در آن با قوانین ارزی مالزی، قوانین مربوط به حیوانات خانگی و لیست ممنوعه کالاهای همراه آشنا خواهید شد. همراه کارناوال سفری ایمن را تجربه کنید. 

 

اطلاعات ضروری مالزی

دانستن موارد زیر پیش از سفر به کشور تایلند می تواند بسیار کارآمد باشد:

پایتخت مالزی: کوالالامپور

واحد پول و ارز مبادلاتی: رینگیت مالزی (MYR) | هر 1 رینگیت مالزی (9,398 تومان)

اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم جلوتر

کد تلفن کشور: 60+

روزهای تعطیل بانک ها: شنبه ها عصر و یک شنبه ها

اولین و سومین شنبه هر ماه نیز بانک ها تعطیل اند.

آشنایی با مالزی

مقررات ورود به مالزی

در هنگام ورود به کشور مالزی، باید نکاتی را رعایت کنید تا دچار دردسر نشوید. خوب است بدانید این اطلاعات از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) گرفته شده اند.

لوازم همراه مسافر

در صورتی که راهی کشور مالزی هستید و می خواهید موارد زیر را به رایگان و بدون پرداخت هزینه گمرک با خود ببرید، لازم است اقامت شما در این کشور بیش از 72 ساعت باشد. همچنین باید تمام این وسایل را درون چمدان بگذارید یا همراه خود ببرید. 

  1. 200 نخ سیگار یا 225 گرم تنباکو
  2. حداکثر 1 لیتر، شراب، لیکور یا نوشیدنی تقطیری
  3. حداکثر 3 تکه لباس نو
  4. یک جفت کفش نو
  5. تنها یک وسیله الکتریکی پورتابل یا باتری خور با کاربری بهداشت شخصی مانند ریش تراش، مسواک برقی و ...
  6. مواد غذایی با حداکثر ارزش 75 رینگیت مالزی (704,846 تومان)  
  7. دیگر وسایل شخصی شامل هدایا و سوغاتی با حداکثر ارزش 400 رینگیت مالزی (3,759,177 تومان) (البته اگر از لنکاوی یا لابوآن به کوالالامپور می روید، می توانید وسایلی با حداکثر ارزش 500 رینگیت مالزی (4,698,971 تومان) همراه داشته باشید.)

موارد ممنوعه

  •  ورود مواد مخدر به مالزی غیرقانونی است و مجازات آن اعدام است. 

توجه داشته باشید که این قانون شوخی بردار نیست، ماموران این کشور بسیار در این مورد سختگیرند و چیزی نمی تواند در اجرای حکم اعدام خللی وارد کند. 

  • هر نوع کالایی از کشور آفریقای جنوبی و اسرائیل
  • هر نوع کالایی حاوی عکس، اسکن، پرینت از هر واحد پول و اسکناس هر کشوری

قوانین ترخیص بار از گمرک

در فرودگاه مقصدتان در مالزی، بار شما مراحل ترخیص بار از گمرک را طی خواهد کرد؛ مگر آن که شما از پروازهای ترانزیت استفاده و موقتا در مالزی توقف کرده باشید. در این صورت تنها تا 48 ساعت مهلت دارید تا در محوطه پروازهای ترانزیت فرودگاه بمانید. 

مالیات فرودگاهی

هیچگونه مالیات فرودگاه در بدو ورود مسافران به فرودگاه های مالزی تعلق نمی گیرد. 

مقررات خروج از مالزی

  • محصولات تنباکو و نوشیدنی های الکلی را در اندازه معقول، بدون هزینه می توانید از کشور مالزی خارج کنید. 

کوالالامپور

قوانین ورود و خروج ارز

  • برای ورود رینگیت مالزی و یا هر ارز خارجی دیگری به مالزی یا خروج از این کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ اما برای مبالغی بیش از 30,000 رینگیت مالزی (281,938,239 تومان) یا 10,000 دلار (526,100,000 تومان) یا ارزش برابر آن در دیگر واحدهای پولی، لازم است در بدو ورود یا خروج، پول همراه خود را به مامور گمرک اعلام کنید تا به ثبت برسد.

قوانین حیوانات خانگی

اگر قصد دارید تا با حیوان خانگی خود به کشور مالزی سفر کنید، باید حیوان شما بیش از 3 سال و شرایط زیر را داشته باشد:

  1. گواهی سلامت: این گواهی باید 7 روز پیش از آغاز سفر صادر شده باشد. در این گواهی باید تائید شود که در 6 ماه گذشته، هیچ مورد هاری در کشور محل سکونت حیوان شما وجود نداشته و حیوان به کشور مبدا خود وارد نشده است. 
  2. گواهی واکسن ضدهاری
  3. میکروچیپ
  4. مجوز فرود
  5. جواز ورود صادر شده از سوی دپارتمان خدمات دامپزشکی مالزی (برای هماهنگی از این آدرس ایمیل استفاده کنید.)

توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما (سگ و گربه) برای ورود به مالزی، ابتدا 7 روز یا بیشتر در قرنطینه خواهد ماند. البته اگر شما ساکن یکی از کشورهای سنگاپور، نیوزیلند، ژاپن، ایرلند، بریتانیا یا برونئی دارالسلام (Brunei Darussalam) باشید حیوان خانگی شما بدون قرنطینه می تواند وارد مالزی شود. 

خوب است بدانید فرودگاه مبدا شما وظیفه دارد با مدیر ایستگاه خط هوایی در فرودگاه مقصد ارتباط برقرار کرده و مبدا، مقصد، نوع و تعداد حیوان های خانگی را اعلام کند. 

باید از قبل برای حیوانات خانگی که لازم است در بدو ورود قرنطینه شوند، در ایستگاه قرنطینه فرودگاه کوالالامپور، جا رزرو شود.

نکات مهم و توصیه های کارناوال

  1. برای ورود به کشور مالزی پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار و تعداد کافی برگه های خالی داشته باشد. 
  2. خوب است بدانید کشور مالزی از ورود افرادی با دو تابعیت جلوگیری می کند. 
  3. از جمله مواردی که در سفر به مالزی می تواند دردسرساز شود، ناآگاهی از قوانین دارویی است. به این منظور شما تنها مجازید داروهای نسخه دار را در اندازه شخصی همراه داشته باشید. نداشتن نسخه و میزان غیرمنطقی داروها عواقب خودش را دارد. 

فرودگاه مالزی

سخن آخر

با هم قوانین ورود به کشور مالزی را بررسی کردیم و دیدیم رعایت نکردن چه قوانینی می تواند برای شما مشکل ساز شود. توصیه کارناوال آن است که تمام موارد را جدی بگیرید تا بهترین خاطره را برای خودتان رقم بزنید. 

نظرتان درباره این مقاله چه بود؟

از این قوانین اطلاع داشتید؟

تا به حال در طی سفرتان به مالزی به مشکلی برخورده اید؟

دیدگاه ها و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار به سراغ معرفی قوانین کدام کشور برویم.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام دوستان لطفا راهنماييم كنين من ميخوام از مالزي خودمو بلاك ليست كنم و ميخوام برم دبي بعضي ها به من ميگن بايد برگردي فقط به كشورت ايران نميتوني بري دبي ولي بعضي ها ميگن ميتوني بري دبي لطفا منو راهنمايي كنيد

انتشار:12 آبان 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

با سلام اگر بلیط پرواز رفت و برگشت یکماهه مالزی-ایران داشته باشیم و بلیط پرواز رفت و برگشت سه هفته ای مالزی-(کشورسوم) را هم داشته باشیم اما ویزای ورود به کشور سوم را نداشته باشیم، آیا بهنگام ورود به کشور مالزی در فرودگاه دچار مشکل میشویم یا کسی این مسئله را چک نمیکند؟ بعبارت دیگر آیا اینکه فاصله بلیط رفت و برگشت ما از ایران به مالزی بیش از 14 روز است هنگام ورود به مالزی مورد بررسی و ایراد قرار میگیرد یا خیر؟؟ چراکه قصد ما گرفتن ویزای توریستی سه هفته ای برای سفر به کشور سوم در سفارتخانه آن کشور در مالزی است. پیشاپیش از پاسخگویی شما صمیمانه سپاسگزارم. mina.m2002@gmail.com

انتشار:09 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.