karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 بهمن 1398

به روز رسانی

24 بهمن 1398

مقایسه رزرو آنلاین و حضوری هتل ، موضوعی است که این روزها ذهن گردشگران را به خود مشغول کرده است. برخی به خوبی با سرویس‌های جدید کنار آمده‌اند و برخی دیگر هنوز با مزایای رزرو آنلاین هتل آشنا نیستند و ترجیح می‌دهند به همان روش سنتی و حضوری، محل اقامت خود را رزرو کنند. در این مطلب نگاهی جامع به این دو روش داریم و رزرو آنلاین و حضوری را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مزایا و معایب رزرو حضوری هتل 

در ابتدا روش سنتی رزرو حضوری را بررسی می‌کنیم و نگاهی به ویژگی‌های آن داریم:

مزایا

  • به خاطر رابطه چهره به چهره با پذیرش هتل، اعتماد بیشتری به وجود می‌آید که البته بیشتر ذهنی و تلقینی است.
  • قیمت‌های روی برد هتل با نظارت سازمان‌های مربوطه تعیین و درج شده‌اند و پس از رویت آنها می‌توانید نسبت به استاندارد بودن هزینه اطمینان حاصل کنید.
  • می توانید هتل و وضعیت اتاق را از نزدیک بررسی کنید و پیش از رزرو، حس اطمینان بیشتری به شما دست می‌دهد. 

معایب

  • شما نمی‌توانید در همان لحظه هتل دیگری را مورد بررسی قرار دهید و چند گزینه را با هم مقایسه کنید.
  • امکان مقایسه قیمت‌ها را ندارید و یا در سطح محدودی می‌توانید این کار را انجام دهید. خروج از هتل و مراجعه به هتل دیگر در زمان سفر، وقت شما را تلف و حسابی کلافه تان می‌کند.
  • با رزرو حضوری فرصت برخورداری از نظرات دیگران را ندارید و باید بر اساس دیده‌ها و تجربه‌های خودتان تصمیم بگیرید. 
  • ممکن است با پُر بودن اتاق‌های هتل مواجه شوید و نتوانید رزرو را انجام دهید. در آن زمان باید خسته و در حالی که چمدان‌های‌تان همراه شما هستند، به هتل‌های دیگر مراجعه کنید.
  • اگر در روزهای پیک سفر به هتل مراجعه کنید، به دلیل کمبود اتاق خالی در هتل‌ها مجبورید اولین گزینه در دسترس را انتخاب کنید؛ گزینه‌ای که شاید چندان مناسب هم نباشد و نیازهای شما را برآورده نکند.

رزرو حضوری هتل

مزایا و معایب رزرو آنلاین هتل 

حالا می‌رویم سراغ روشی نوین که بسیاری تا به حال آن را امتحان کرده‌اند و روزبه‌روز در حال گسترش است:

مزایا

  • بسیاری از هتل‌ها برای رزرو آنلاین تخفیفات خوبی قائل می‌شوند و حتی قیمت‌هایی پایین‌تر از بُرد هتل به شما پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید با کمترین هزینه، بهترین هتل را رزرو کنید.
  • قیمت‌ها، جاذبه‌های نزدیک، موقعیت و همه ویژگی‌ها و امکانات یک هتل را به راحتی با هتل‌های دیگر مقایسه می‌کنید و تصمیم می‌گیرید.
  • فرصت این را دارید که از نظر مهمانان قبلی هتل استفاده کنید و کیفیت مجموعه را بسنجید.
  • از ظرفیت باقیمانده هتل‌ها مطلع می شوید و چک کردن پر بودن یا نبودن اتاق مورد نظرتان فقط چند ثانیه زمان می‌برد.
  • رزرو آنلاین امکان همه این کارها را در چند دقیقه به شما می‌دهد؛ بدون ماندن در ترافیک یا صرف زمان زیاد برای مراجعه به هتل‌های متعدد.
  • با انجام رزرو قطعی دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن اتاق در مقصد باشید و به محض رسیدن به هتل پذیرش می‌شوید و می‌توانید اتاق‌تان را در ساعت مقرر تحویل بگیرید.

معایب

در اینجا معایبی را مطرح می‌کنیم که در نگاه اول به نظرتان می‌آیند؛ اما برای هر یک از آنها چاره‌ای اندیشیده شده است که به آنها هم اشاره می‌کنیم.

  • پیش از رزرو قیمت‌های روی بُرد را نمی‌بینید.

راه حل: قیمت‌ها در سایت‌های معتبر، تحت نظر سازمان‌ها هستند. در صورت مشاهده مغایرت قیمت و اخذ هزینه بالا از شما، می‌توانید از مراتب قانونی پیگیری کنید.

  • امکان بررسی هتل از نزدیک را ندارید.

راه حل: تصاویر، ویدیوها و تورمجازی‌ها به خوبی امکان دیدن فضاهای داخلی هتل را برای‌تان فراهم می‌کنند و امکان بررسی همه جانبه را به شما می‌دهند.

  • ممکن است به صحت تصاویر شک کنید و یا عکس ها را غیرواقعی بپندارید.

راه حل: سایت‌های دارای مجوز با نشان دادن عکس های غیرواقعی شمارا گمراه نمی کنند تا هم درگیر مشکلات قانونی نشوند و هم شما را ناراضی نکنند. اگر باز هم شک دارید از نظرات مسافران کمک بگیرید و ببینید توصیف آنها تا چه حد به عکس ها نزدیک است. 

  • ممکن است به رزرو اتاق و کارکرد رزرواسیون آنلاین شک کنید.

راه حل: اگر از سایت‌های معتبر اقدام به رزرو کنید، رسید رزرو را دریافت می‌کنید و می‌توانید به آن اطمینان کنید. در صورت هرگونه مغایرت خدمات در مقصد با رسید شما، می‌توانید از طریق مراجع قانونی برای احقاق حقوق خود اقدام کنید.

رزرو آنلاین هتل

سخن آخر

نگاهی گذرا به معایب و مزایای روش‌های رزرو هتل انداختیم. حالا شما هم از تجربه‌های‌تان برای‌مان بگویید. تا به حال از کدام روش استفاده کرده‌اید و چرا آن را ترجیح داده‌اید؟

مزایا و معایب دیگری برای هر دو روش به نظرتان می رسد؟

به شما پیشنهاد می کنیم که خواندن مطالب زیر را هم از دست ندهید:

اصطلاحات رایج در هتل ها

راهکارهایی برای کاهش هزینه های اقامت در هتل

نظرها و تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مقايسه نميخوام كاملا واضحه كه رزرو آنلاين خيلى بهتر و راحتتر از رزرو حضوريه،البته با رعايت نكات ايمنى

انتشار:30 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

meysam ahmadpoor

من تا الان مشكل رزرو انلاين نداشتم

انتشار:04 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

كتايون مهرجو

من تميشه رزرو هتل رو انلاين انجام ميدم ،هم راحتتره و هم ميتونم تمام جزيياتى كه مد نظرم هست رو ببينم كه اون هتل داره يا نه

انتشار:03 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.