karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 تیر 1402

به روز رسانی

03 شهریور 1403

آلمان در سال 2024 باتوجه‌به نیازهای صنعتی و تکنولوژیکی خود به دنبال جذب نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف است. این کشور با بازار کاری پویا و امکانات بی‌نظیر، مقصد جذابی برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب هستند. در این مقاله با مشاغل تخصصی، مشاغل فنی و رشته‌های اوسبیلدونگ آلمان آشنا می‌شویم. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا مسیر شغلی مناسبی در آلمان پیدا کنید و با استفاده از ویزا جاب آفر آلمان بتوانید شانس خود را برای مهاجرت به این کشور افزایش دهید.

با پر‌درآمدترین مشاغل تخصصی آلمان در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

برای انتخاب شغل در آلمان پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی و تخصصی، اطلاع از درآمد سالانه، مدت تحصیل و پیش نیازهای هر شغل بسیار مهم است. در زیر جدولی از برخی مشاغل با درآمد بالا در آلمان به همراه مدت تحصیل و پیش نیازهای مربوط به هر شغل آورده شده است:

شغل

درآمد سالانه (یورو)

مدت تحصیل (سال)

پیش نیازها

جراح (Surgeon)

93,800

10-12

مدرک دکتری پزشکی، تخصص جراحی

قاضی (Judge)

88,500

7-9

مدرک حقوق، قبولی در آزمون قضاوت

وکیل (Lawyer)

87,000

7-8

مدرک حقوق، قبولی در آزمون وکالت

مدیر ارشد اجرایی (CEO)

85,000

5-7

مدرک مدیریت یا MBA، تجربه مدیریتی

مدیر ارشد مالی (CFO)

82,000

5-7

مدرک مدیریت مالی یا MBA، تجربه مالی

متخصص ارتودنسی (Orthodontist)

80,000

10-12

مدرک دکتری دندانپزشکی، تخصص ارتودنسی

استاد دانشگاه (Professor)

78,000

8-10

مدرک دکتری، پژوهش و تدریس دانشگاهی

خلبان (Pilot)

76,000

2-4

گواهی خلبانی، تجربه پرواز

مهندس نرم افزار (Software Engineer)

74,000

3-4

مدرک مهندسی نرم‌افزار یا علوم کامپیوتر

مشاور مدیریت (Management Consultant)

72,000

3-5

مدرک مدیریت یا MBA، تجربه مشاوره

شما می‌توانید با دریافت انواع ویزا مثل ویزا جاب آفر آلمان یا بلو‌کارت نیز اقدام به کار در این مشاغل کنید. برای این منظور باید مدارکی مثل مدرک زبان، تحصیلی و کاری خود را آماده کنید.

مشاغل مدیریتی؛ پر‌درآمدترین شغل‌ها در آلمان

کار به‌عنوان مدیر در حوزه‌های مهندسی IT، طراح گرافیک، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، متخصص رسانه و مدیر بازرگانی درآمد بالایی در آلمان دارد. البته ملاک برای کار در این رشته‌ها داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتراست. در ادامه با جدول مشاغل مدیریتی در سال ۲۰۲۴ آشنا خواهیم شد:

 

شغل

درآمد در سال

مدرک

سابقه کار

مهندس IT

۵۵,۰۰۰ تا ۷۰,۰۰۰

کارشناسی

۳ سال

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

۵۰,۰۰۰ تا ۶۵,۰۰۰

کارشناسی

۲ تا ۳ سال

طراح گرافیک

۳۰,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰

کارشناسی

۲ سال

متخصص رسانه

۴۰,۰۰۰ تا ۵۵,۰۰۰

کارشناسی

۲ سال

مدیریت بازرگانی

۵۰,۰۰۰ تا ۷۰,۰۰۰

کارشناسی - ارشد

۳ سال

برای کار در آلمان تسلط به زبان آلمانی (حداقل سطح B1 یا B2) و در بعضی موارد زبان انگلیسی نیز جزو موارد ضروری به‌شمار می‌رود. همچنین با دریافت انواع ویزاها مثل ویزای اوسبیلدونگ آلمان یا بلوکارت اتحادیه اروپا به‌راحتی می‌توانید در این مشاغل فعالیت کنید.

شغل‌های فنی؛ ضروری‌ترین مشاغل مورد نیاز کشور آلمان

کار در شغل‌های فنی آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی (حداقل سطح A2 یا B1) برای برقراری ارتباط در محیط دارد. علاوه‌بر این، دریافت ویزای کاری برای اشتغال در آلمان نیز جزو موارد مهم به‌شمار می‌رود. در جدول زیر با این مشاغل بیشتر آشنا می‌شویم:

 

شغل

درآمد در سال

مدرک

سابقه کار

لوله‌کش

۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰

فنی حرفه‌ای

۲ سال

جوشکار

۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰

فنی حرفه‌ای

۲ سال

برقکار

۳۰,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰

فنی حرفه‌ای

۲ سال

تعمیرکار

۲۸,۰۰۰ تا ۳۸,۰۰۰

فنی حرفه‌ای

۲ سال

نجار

۲۸,۰۰۰ تا ۳۸,۰۰۰

فنی حرفه‌ای

۲ سال

پیش از شروع کار در این باید مدارک خود را آماده کنید. مدارکی مثل ترجمه رسمی، مدارک تحصیلی و گواهی‌های فنی حرفه‌ای به‌زبان آلمانی یا انگلیسی، مدارک و گواهی‌های مرتبط با تجربیات کاری گذشته و پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار از مهم‌ترین مواردی هستند که باید به همراه داشته باشید.

پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ آلمان را بشناسید

پس از گذراندن دوره اوسبیلدونگ (Ausbildung) در آلمان می‌توانید وارد بازار کار شوید. برای این موضوع باید مدارکی مثل زبان، دیپلم و رزومه کار همراهتان باشد. همچنین به نامه پوششی (Cover Letter) نیاز خواهید داشت. نامه‌ای که توضیح دهد چرا شما به این دوره علاقه‌مند و برای آن مناسب هستید. در جدول زیر با شغل‌های پردرآمد رشته اوسبیلدونگ آشنا خواهیم شد:

 

شغل

درآمد سالانه (یورو)

مدت دوره (سال)

پیش نیازها

نجاری (Carpenter)

30,000 - 40,000

3

مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

لوله‌کش (Plumber)

30,000 - 42,000

3

مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

برق‌کار (Electrician)

32,000 - 45,000

3.5

مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

مکانیک خودرو (Automotive Mechanic)

28,000 - 40,000

3

مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

تکنسین تهویه مطبوع (HVAC Technician)

30,000 - 43,000

3

مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

تکنسین ساخت و تولید (Industrial Mechanic)

32,000 - 45,000

3.5

مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

برای اقدام به مواردی مثل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، گواهی سلامت، تاییدیه مدارک تحصیلی و پیش‌نویس قرارداد کارآموزی نیاز خواهید داشت.

برای اطلاع از بهترین شغل در آلمان با کارشناسان کاربین مشورت کنید

آلمان با فراهم کردن فرصت‌های شغلی متنوع و پردرآمد، مقصدی ایده‌آل برای مهاجران به شمار می‌آید. با‌توجه‌به نیازهای بازار کار آلمان در سال 2024، مهاجران می‌توانند از بین مشاغل تخصصی، مشاغل مناسب برای خانم‌ها، مشاغل فنی و رشته‌های اوسبیلدونگ یکی را انتخاب کنند. برای اطلاع از بهترین شغل‌ها در آلمان و انتخاب مسیر شغلی مناسب، توصیه می‌شود با کارشناسان کاربین مشورت کنید. این کارشناسان با تجربه و متخصص می‌توانند شما را در انتخاب بهترین شغل و مسیر مهاجرتی راهنمایی کنند و شانس موفقیت را افزایش دهند.

با دریافت مشاوره مناسب، می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده شغلی خود بگیرید و با اطمینان خاطر به سمت آلمان حرکت کنید. همچنین، داشتن اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد بازار کار آلمان، می‌تواند به شما در انتخاب صحیح شغل و مسیر شغلی کمک کند. به یاد داشته باشید که انتخاب درست شغل و مسیر شغلی، تاثیر بزرگی در زندگی و آینده شما دارد. با استفاده از مشاوره‌های حرفه‌ای، بهترین تصمیم را برای خود و خانواده‌تان بگیرید و از فرصت‌های شغلی فراوان در آلمان بهره‌مند شوید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.