karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 تیر 1402

به روز رسانی

24 تیر 1403

آیا ارزش داره که برای دندانپزشکی به ترکیه و اونجا تحصیل کنیم ؟! در این مقاله قراره به طور کامل شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه رو مورد بررسی قرار بدیم و ببینیم که این کشور گزینه مناسبی برای شما هست یا خیر. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 

  • اعتبار دانشگاه‌های ترکیه:

دانشگاه‌های ترکیه در سطح جهانی اعتبار قابل قبولی دارند. شما با تحصیل در دانشگاه های این کشور شانس بالایی برای زندگی در کشورهای مورد علاقتون در سطح جهانی دارید همچنین اکثر دانشگاه های ترکیه این امکان رو به شما میدن از برنامه اراسموس استفاده کنید و به مدت یکسال تحصیلی در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنید و حتی در این مسیر به شما کمک هزینه تحصیلی هم تعلق میگیره. همچنین برگه دیپلم آبی که بهتون تعلق میگیره خیلی کمکتون میکنه که اگر دوست دارید در اروپا کار کنید روند بهتری رو سپری کنید.

  • فاصله کم ایران و ترکیه :

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، نزدیکی به کشور ایران هست. شما میتونید با یه پرواز از ترکیه به تهران خیلی سریع و در عرض سه ساعت خانوادتون رو ببینید و هر موقع دلتون تنگ شد میتونید در سریعترین زمان ممکن با عزیزانتون دیدار داشته باشید.

  • هزینه‌ی کم نسبت به بقیه موقعیت‌های هم تراز:

بیاییم از چند منظر به این قضیه نگاه کنیم:

الف) دانشگاه های بدون آزمون کاناد و آمریکا:

هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه های بدون آزمون کانادا و آمریکا نسبت به کشور ترکیه 3 برابر هست. این تفاوت قیمتی بالا به نظر میاد برای کسی مقرون به صرفه باشه.

ب) دانشگاه های اروپایی مثل ایتالیا و مجارستان:

برای قبولی و پذیرش در رشته‌ی دندانپزشکی در این دانشگاه ها شما باید از چندین مرحله عبور کنید مثل آزمون زبان کشور مقصد و یا آزمون ورودی دانشکده دندانپزشکی که این آزمون در حد کنکور خودمونه. و اینکه هزینه‌ی زندگی در مجموع حضور شما در این کشورها نسبت به کشور ترکیه قطعاً خیلی بیشتر میشه و میزان ریسک قبولی و پذیرش گرفتن خیلی خیلی بیشتر و اصلاً قابل مقایسه نیست. از باب هزینه، شما سود قابل توجهی میکنید. درس خوندن حتی تا مقاطع بالاتر هم مقرون به صرفست. پس شما میتونید پول زیادی رو سیو کنید. پس نگران هزینه ها نباشید . حتی شما امکان بورسیه گرفتن رو هم دارید به همین دلیل باز هم هزینه ها کاهش پیدا میکنه . در مورد بورسیه گرفتن در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • اقامت دائم ترکیه با تحصیل در ترکیه :

ترکیه نمک نشناس نیست طبق قانون های کشور ترکیه بعد از این که شما فارغ التحصیل شدید و در کلینیکهای دانشگاه شروع به کار کنید و یا اینکه تصمیم بگیرید تخصص بگیرید بعد از دو سال میتویند برای شهروند ترکیه شدن اقدام بکنید. به همین سادگی...

  • امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی :

از نکات جالب درس خوندن در دانشگاه های ترکیه اینکه، رشته های پرطرفدار مثل رشته دندانپزشکی به دو زبان ترکی و انگلیسی درس داده میشه. پس شما این امکان رو دارید که انتخاب کنید که به کدوم زبان درس بخونید. حتی اگر باز هم دچار مشکل هستید و مدرک رسمی زبان ندارید . خود دانشگاه به شما این امکان رو میده که به مدت یکسال دوره آموزشی زبان رو بگذرونید و خودتون رو برای تحصیل در این دانشگاه آماده کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه و مدارک مورد نیاز : 

حالا که با مزیت ها آشنا شدیم بریم سراغ اینکه شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این رشته شامل چه مواردی هست:

  • پذیرش در دانشگاه دولتی در رشته پزشکی در کشور ترکیه

شما برای پذیرش در دانشگاه های دولتی در رشته پزشکی باید از چندین مرحله بگذرید و بعد از قبولی توی اونها، شما تازه میتونید به پذیرش فکر کنید.

  • پذیرش در بهترین دانشگاه ترکیه در رشته دندانپزشکی ( دولتی ) 
  • آزمون یوس مرکزی(TR YÖS)
  • آزمون SAT
  • آزمون TUS(آزمون تخصصی)
  • داشتن مدرک معتبر زبان مثل TOMER
  • داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی مثل تافل و یا آیلتس
  • شرط معدل
  • شرط سن ( اگر بخوایید بروسیه بگیرید شرط سن اضافه میشه)
  • کارنامه دبیرستان و معادل اونها به زبانهای انگلیسی و ترکی
  • ارسال فرم درخواست برای اپلای
  • پذیرش در بهترین دانشگاه ترکیه در رشته دندانپزشکی ( خصوصی ) 
  • فرم درخواست برای اپلای
  • عکس
  • گذرنامه ( اسکن شده)
  • ریز نمرات دوره ی متوسطه
  • دیپلم

دانشگاه های برتر کشور ترکیه در رشته دندانپزشکی : 

حالا که با مدارک مورد نیاز هم آشنا شدیم ببینیم که کدوم دانشگاه ها ، مناسب شماست. در این بخش قراره به دانشگاه های برتری اشاره بکنیم که شما میتونید مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم باشند که اگر مایل بودید و خواستید در ایران فعالیت کنید از بابت معادل سازی مدارک مشکلی نداشته باشید.

بهترین دانشگاه ترکیه در رشته دندانپزشکی و مورد تائید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه آتاتورک

دانشگاه 19 مایس

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه آیدین

دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه قاضی

دانشگاه آتاتورک

دانشگاه دکوز ایلول

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه اژه

دانشگاه استانبول

دانشگاه آنکارا

خلاصه مطلب 

قطعا تحصیل در یک کشور دیگه پیچیدگی ها و دل نگرانی هایی داره که کاملا طبیعی هست. وجود موسسات مهاجرت تحصیلی معتبر به دانشجویان کمک میکنه که خیلی راحت‌تر و با دغدغه کمتری به فکر تحصیل در رشته دندانپزشکی باشند. ولی خب در بین این موسسات ، موسسه مهاجرت تحصیلی اوگو آکادمی که 10 سال هست در این حوزه فعالیت میکنه میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. نکته مهم اینکه اوگو آکادمی به واسطه تعامل بلند مدت خودش با برترین دانشگاه های ترکیه ، یک کد تخفیف جذاب رو برای دانشجویان خودش در نظر گرفته که از 20 تا 100 درصد شما میتونید تخفیف داشته باشید. همین مسئله به شما کمک میکنه که مقدار بالایی از هزینه های خود رو مدیریت کنید و به راحتی دندانپزشکی بخونید ! چرا میگم به راحتی ؟! به این خاطر که اوگو آکادمی از دانشگاه هایی تخفیف میگیره که نیاز به مدرک معتبر زبان و یا عبور از آزمون های مختلف نداره و شما با خیال راحت تحصیل میکنید.

پرسش و پاسخ 

من نگران پذیرش گرفتن هستم، به نظر سخت میاد ؟!

اصلاً نگران این موضوع نباشید تیم حرفه ای اگو آکادمی با سابقه طولانی در پذیرش گرفتن دانشجویان در رشته مورد علاقشون بدون نیاز به مدرک زبان و آزمون های مختلف، برای شما پذیرش میگیره.

دانشگاه های دندانپزشکی اراسموس دارند؟

بله اکثر دانشگاه ها و به طور خاص دانشگاه های خصوصی شرایط اراسموس رو فراهم کردند و شما این امکان رو دارید به مدت یک سال تحصیلی در این دانشگاه ها تحصیل کنید.

من نگران هزینه و شهریه و قیمت روز دلار هستم، فکر نکنم بتونم کاری بکنم:

توی این زمینه حق دارید نگران نباشید اما نکته ی جالب اینکه اگو آکادمی میتونه برای شما بورسیه 100 میگیره.. توی این مسیر اگو آکادمی به شما میتونه کمک کنه و شما رو توی این مسیر همراهی کنه. کافیه که با تیم اوگو آکادمی در ارتباط باشید تا بصورت رایگان شما رو راهنمایی کنند و همراه شما باشند.

سطح زبانم افتضاحه، چیکار کنم؟

هیچ کاری نکن، دانشگاه های خصوصی ترکیه این امکان رو فراهم کردن که حتی با نداشتن مدرک معتبر زبان تحصیل رو شروع بکنی. توی این مسیر اگو آکادمی میتونه کمکت کنه.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.