karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 تیر 1402

به روز رسانی

18 تیر 1403

کشور زیبایمان ایران از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی برخوردار است. جاذبه‌های گردشگری ایران شامل مساجد زیبا، مکان‌های باستانی تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و... می‌شوند. تنوع جاهای دیدنی ایران بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که توریست‌ها با سفر به هر جای ایران می‌توانند از این جاذبه‌ها دیدن کنند. در این مقاله می‌خواهم به بررسی برخی از جاهای گردشگری ایران بپردازم.

بهترین جاهای گردشگری ایران

  • کاخ گلستان تهران
  • میدان نقش جهان
  • حرم امام رضا (ع)
  • عمارت عالی‌قاپو
  • مسجد شیخ لطف‌الله
  • قلعه‌رودخان
  • ماسوله
  • جزیره هرمز
  • روستا کندوان
  • مسجد نصیرالملک

کاخ گلستان تهران از مهم‌ترین جاهای گردشگری ایران

کاخ گلستان ایران یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران است که در سال 1392 در فهرست میراث یونسکو نیز ثبت شده است. این مجموعه گردشگری ایران شامل بناهای باستانی مختلفی است که در دوره‌های مختلف ساخته شده است. قدمت این کاخ بیش از 400 سال است و به دوره‌های قبل از سلسله قاجار برمی‌گردد. مساحت کاخ گلستان حدود 4.5 هکتار است و پادشاهان زیادی در آن زندگی کرده‌اند. هزینه بازدید از این کاخ نیز حدود 15 تا 30 هزار تومان است. این کاخ از آن دسته جاذبه‌های گردشگری ایران است که برای عکاسی‌های زیبا بسیار مناسب است.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان، معروف‌ترین منطقه گردشگری ایران در اصفهان است که به نام میدان امام نیز شهرت دارد. به این جهت که این میدان تاریخی، مکان‌ها و بناهای تاریخی زیادی در خود دارد، بسیار حائز اهمیت است. جالب است که بدانید میدان نقش جهان اصفهان یکی از جاهای دیدنی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. طول و عرض این میدان به ترتیب 500 و 160 متر است و در دور آن نیز بیشتر از 200 مغازه و حجره قرار دارند. از جاهای گردشگری ایران که در میدان نقش جهان قرار دارد می‌توان به مسجد جامع عباسی، عمارت عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه اشاره کرد. اگر می‌خواهید به طور مفصل و کامل‌تر درباره گردشگری ایران اطلاعات کسب کنید، می‌توانید به مجله گردشگری ایران مراجعه کنید و این اطلاعات را طبق نیاز خود به دست بیاورید.

حرم امام رضا (ع)

یکی از برجسته‌ترین و مذهبی‌ترین مکان‌های گردشگری ایران، حرم امام رضا (ع) است که در مشهد قرار دارد. حرم امام رضا (ع) سالانه میزبان میلیون‌ها توریست است که از سر تا سر دنیا برای زیارت این حرم به مشهد سفر می‌کنند. معماری حرم امام رضا (ع) بسیار زیبا و شگفت انگیز است و یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب آرامش است. این حرم زیبا دارای قسمت‌های مختلفی مانند بارگاه امام رضا (ع)، کتابخانه، موزه و... است. اگر به شهر مشهد سفر کردید، جدا از بازدید سایر جاهای دیدنی ایران و مشهد، حتماً از حرم امام رضا (ع) دیدن کنید.

عمارت عالی‌قاپو

عمارت عالی‌قاپو یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایران است که در قسمت غربی میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد. از میان تمام آثار تاریخی که در میدان نقش جهان اصفهان قرار دارند، کاخ عالی‌قاپو بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته است. این بنای 6 طبقه، 1800 متر زیربنا دارد و به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد بسیار موردتوجه قرار گرفته است. عمارت عالی‌قاپو نیز در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و در سطح جهانی شهرت دارد. هزینه بازدید از این کاخ 20 هزار تومان و زمان بازدید آن نیز همه روزه از ساعت 9 تا 18 است.

مسجد شیخ لطف‌الله

یکی دیگر از زیباترین و جذاب‌ترین معماری‌های اسلامی در مسجد شیخ لطف‌الله انجام شده است. این مسجد در دوره صفویه و به دستور شاه عباس اول در ضلع شرقی میدان امام اصفهان ساخته شده است. هدف از ساخت این بنا، استفاده شخصی شاه عباس اول بود. جالب است که بدانید، تنها ساخت گنبد 32 متری این مسجد زیبا، حدود 17 سال طول کشیده است و آخرین بار در سال 1315 شمسی بازسازی شده است.

قلعه‌رودخان

شمال کشورمان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری ایران است. اگر به شمال کشور سفر کرده‌اید و به دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران هستید، حتماً از قلعه‌رودخان دیدن کنید. قلعه‌رودخان یک قلعه تاریخی در فومن است  که در میان جنگل‌های زیبا قرار گرفته است. برای رسیدن به این قلعه، ابتدا باید از روستاهای ملسکام و سیدآباد عبور کنید و پس از 21 کیلومتر به قلعه‌رودخان می‌رسید. این قلعه حدود 1600 پله دارد و برای رسیدن به قلعه اصلی باید این پله‌ها را طی کنید.

جزیره هرمز

همان‌گونه که گفتیم، جاذبه‌های گردشگری ایران بسیار زیاد هستند و یکی از جذاب‌ترین آن‌ها جزیره هرمز در جنوب ایران است. جزیره هرمز یکی از جاهای دیدنی ایران است که در خلیج فارس قرار دارد و به دلیل سواحل زیبا، محیط سنتی و بومی و کوه‌های آهکی که دارد شهرت پیدا کرده است. با بازدید از جزیره هرمز، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، رنگارنگ بودن جزیره است. بهترین زمان بازدید از جزیره هرمز، فصل زمستان است که هوای جزیره در بهترین و مطلوب‌ترین حالت خود قرار دارد.

روستا کندوان

روستا کندوان یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی ایران است که در نزدیکی تبریز قرار گرفته است. این روستا گردشگری و صخره‌ای جذاب در فاصله 62 کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار گرفته است و جز نادرترین و کمیاب‌ترین روستاهای دنیاست. تمام خانه‌های روستایی کندوان در دل صخره‌ها و سنگ‌ها کوه ساخته شده‌اند و به همین جهت بسیار متفاوت و منحصر به فرد است. علاوه بر تمام این ها این روستا آب وهوای بسیار مطلوب، خنک و دلپذیری دارد.

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یکی از زیباترین مساجد و مکان‌های گردشگری ایران است که شهرت زیادی در ایران دارد. این مسجد در شیراز و نزدیکی آرامگاه شاه‌چراغ قرار گرفته است. قدمت این مسجد به زمان قاجار برمی‌گردد و از همان زمان نیز به دلیل معماری زیبا و شیشه‌های جذابی که دارد، مورد توجه قرار گرفت. اگر دنبال یک مکان بسیار جذاب برای عکاسی هستید، مسجد نصیرالملک به دلیل نور آرایی جذابی که دارد بسیار مناسب عکاسی  است. بهترین زمان برای بازدید از این مسجد و ثبت عکس‌های زیبا، ساعت 7 صبح است.

صنعت گردشگری ایران

گردشگری ایران با توجه به تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود، یکی از مقاصد جذاب برای مسافران داخلی و خارجی است. از شهرهای باستانی همچون اصفهان و شیراز تا مناظر طبیعی بی‌نظیر شمال و کویرهای مرکزی، ایران مکانی است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. برای کسب اطلاعات جامع و کامل از صنعت گردشگری ایران و مکان‌های دیدنی ایران می‌توانید مجله گردشگری را کامل بخوانید که اطلاعات کاملی را به همراه عکس‌های اورجینال از گردشگری ایران در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نهایت

گردشگری ایران در تمام دنیا زبانزد خاص و عام است و هرساله توریست‌های زیادی برای بازدید از این جاهای دیدنی ایران به کشورمان سفر می‌کنند. ا اینجا برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران را به شما معرفی کردیم. تمامی شهرهای ایران دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری هستند که برای بازدید از آن‌ها، تنها کافی است یکی از شهرها را انتخاب کنید و به آن سفر کنید. مطمئن باشید بازدید از جاهای گردشگری ایران برای شما بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.