karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از سال های بسیار پیش، مومیایی کردن در میان مردمان باستان رایج بود و در هر زمان به دلایل مختلف صورت می گرفت. در دو هزار سال پیش مصری ها بدن افراد بلندمرتبه را مومیایی می کردند تا آن ها را برای ورود به زندگی پس از مرگ آماده سازند. زمین چرخید و سال ها گذشت، عمل مومیایی کردن منسوخ نشد اما نیافت و اهداف آن تغییر کرد. زمانی پدری برای حفظ دختر کودک سالش، جسدش را مومیایی کرد و در جایی دیگر مردمانی برای حفظ رهبرشان بدن او را مومیایی کردند.

ولادیمیر لنین یکی از رهبران سیاسی و متفکران انقلابی قرن بیستم است که انقلاب 1917 روسیه را هدایت کرده و نخستین رهبر دولت جماهیر شوروی بود. او برای انقلاب سال 1917، سال های بسیاری را در تبعید و از راه دور به رهبری مردم روسیه پرداخت.

لنین در سال های آخر زندگی خود چندین سکته را تجربه کرد که سلامتی او را به کلی تحت تأثیر قرار داد. نخستین بار در سال 1918 بود که صدمات بسیار به جا گذاشت اما با این وجود زنده ماند. وضعیت بیماری جسمانی او کماکان ادامه داشت وضعیت آن که در ماه می 1922 سکته مغزی دیگری را گذراند و این بار آسیب ها به قدری بودند که درمان نشد. در دسامبر همان سال، از قسمت راست بدن فلج شد و این اتفاق او را از دنیای سیاست دور کرد. 

سومین سکته مغزی لنین در تاریخ 23 مارچ 1923 رخ داد و لنین را گنگ و بیمار بر روی تخت باقی گذاشت. در نهایت او در سن 53 سالگی و در تاریخ 21 ژانویه 1924 از دنیا رفت. پس از مرگ لنین، بدنش را مومیایی کردند و در موزه لنین به نمایش عموم درآوردند. 

امروزه همچنان بدن این رهبر کمونیستی در موزه لنین، مسکو و در معرض دید عموم قرار دارد.

آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از جالب ترین بقایای تاریخی جهان در زیر بخوانید:

روزالیا لومباردو | مومیایی زیبای خفته

بوسه ابدی عشاق ایرانی در تپه حسنلو

اسکلت زن باردار ۴۰۰۰ ساله

قدیسه فرانسوی | رازهای جسدی سالم بعد از ۱۳۷ سال

اولین چشم مصنوعی دنیا در شهر سوخته

مرد نمکی ۱۷۰۰ ساله در موزه ایران باستان


تاریخ تولد: 22 آپریل 1870

تاریخ فوت: 21 ژانویه 1924

محل نگهداری: موزه لنین، مسکو، روسیه

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ولادیمیر لنین همیشه زنده هست و زنده میمونه . درود بر این مرد بزرگ و باشرف . من خاک پاش هستم و دستشو میبوسیدم اگه افتخارشو داشتم زیارتش میکردم

انتشار:10 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهدي

پس لنين كه همه لعنتش ميكنن اينه؟!!!

کمونیسم همیشه زنده میمونه و باشکوه تر از قبل میدرخشه . لطفا شعور داشته باش و توهین نکن .

10 بهمن 1401

انتشار:03 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.