karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از کشور کویت چه می دانید؟ سرزمینی کوچک در جنوب کشورمان که شاید فقط نامش را شنیده باشیم و یا بدانیم که صنعت نفتی قوی دارد. امروز می خواهیم کمی بیشتر درباره ی کویت بدانیم و حقایقی جالب در رابطه با این دیار را مرور کنیم.

این کشور که با عربستان و عراق همسایه است، از لحاظ وسعت از همه ی همسایگانش کوچکتر و گاهی از یک استان آن ها هم کم وسعت تر است اما آوازه اش در دنیا پیچیده. واقعا کویت چه ویژگی هایی دارد که اینقدر گاه و بی گاه نامش را می شنویم؟

شاید ساکنان شهرهای جنوبی کشورمان بیشتر کویت را بشناسند اما بعید می دانیم که شمال نشینان ایران هم اطلاعات زیادی درباره ی این کشور داشته باشند مگر این که به دلایل مختلف آن را برای سفر انتخاب کرده و این دیار را از نزدیک دیده باشند.

اینبار می خواهیم با هم مروری کنیم بر نکات و ویژگی هایی جالب و مهیج درباره ی کشور کویت.

با کارناوال همراه باشید تا به این دیار کوچک سری بزنیم.

1- ویزای کویت | رویا یا واقعیت؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که تنها یک سوم جمعیت این کشور کوچک را کویتی ها تشکیل می دهند. حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر در کویت زندگی می کنند که از این مقدار تنها یک سوم کویتی و بقیه مهاجرانی هستند که به امید پیدا کردن زندگی بهتر به این کشور می آیند. بسیاری از مهاجران کویت را ایرانی ها تشکیل می دهند و امروزه نیز ایرانی های بسیاری برای سفر و مهاجرت به این کشور تمایل دارند. ما در مقاله ای جداگانه به مسئله ویزای کویت و راه های دریافت آن اشاره کرده ایم. 

مردمان کویت

2- اینجا تنوع پوشاک بیداد می کند

اگر توجه کرده باشید اعراب ترجیح می دهند لباس هایی بپوشند که دست و پاهایشان را کاملا بپوشاند و زنانشان هم اغلب صورت هایشان را با رو بند می پوشانند اما در کویت به دلیل این که تعداد مهاجران بسیار زیاد است سبکی خاص را در پوشاک مردمان این کشور مشاهده نمی کنیم.

کویت برای محققان مردم شناس و علاقمند به آشنایی با فرهنگ ملل بسیار مناسب است، اگر از این دسته افراد هستید سفر به کویت را از دست ندهید.

تنوع لباس زنان کویتی

3- اینجا شترها رباتی شده اند

در کشورهای عرب نشین هنوز هم استفاده از شتر امری عادی است زیرا آب و هوای این کشورها بسیار گرم و طاقت فرسا می باشد و شتر از معدود حیواناتی است که تحمل بالایی برای مقابله با گرما دارد.

اگر در فرهنگ این کشورها جستجو کنید همیشه رد پایی از شتر دیده می شود. زیاد می شنویم که مسابقات شتر سواری در عربستان و امارات برپا می شود. کویت هم از این قاعده مستثنی نیست و شتر در زندگی مردمان این سرزمین نقش پر رنگی داشته و دارد. اما نکته ی جالب این است که در سال های اخیر در کویت شترها توسط ربات ها هدایت می شوند و مسابقاتِ نبردِ شترهایشان را با شترهای رباتیک انجام می دهند و به نوعی می توان گفت که شترها رباتی شده اند. ربات ها را سوار بر شتر می کنند و صاحب ربات، شتر را به وسیله ی دستگاه کنترل از راه دور کنترل می کند، این کار به نوعی ورزش رسمی تبدیل شده است.

شترهای رباتی در کویت

4- کویت ارزشمندترین ارز جهان را دارد

چندین سال مداوم است که دینار کویتی گرانمایه ترین ارز جهان است و به راحتی هم این عنوان را حفظ کرده. البته این کشور همیشه اقتصادی متعادل و مستحکمی نداشته اما چند سالی می شود که از ابرقدرت های اقتصادی در منطقه ی خاورمیانه و حتی جهان است. در حال حاضر یک دینار کویت چیزی حدود 3.31 دلار آمریکا ارزش دارد.

دینار کویت

5- روابط خانوادگی محکم

روابط خانوادگی در میان بومیان اصیل کشور کویت بسیار مستحکم است و دختران و پسران حتما تا زمانی که مجرد هستند در کنار هم زندگی می کنند و پس از آن هم همه ی سعی‌‌شان را انجام می دهند تا در خانه هایی نزدیک به اقوامشان ساکن شوند.

اخیرا قیمت ملک و املاک در کویت به شدت افزایش یافته زیرا تعداد ساکنان همه روزه رو به افزایش است و خانواده های بومی گاهی مجبور می شوند اقوام خود را ترک کنند که این موضوع به معزلی دلخراش در میان آن ها تبدیل شده است.

خانواده ای در کویت

6- باید از دست راست خود استفاده کنید

در میان کویتی ها مانند برخی از کشورهای عربی دیگر، هنگامی که به فردی برخورد می نمایید باید حتما با دست راست با او دست دهید و اگر از دست چپتان استفاده کنید نوعی توهین تلقی می شود. دلیل این موضوع این است که در میان اقشار بومی کویت رواج یافته که دست چپ به شدت آلوده و کثیف است زیرا مردم از دست چپشان برای شستن بدن خود در حمام استفاده می کنند. حتی نباید دو دستی هم به آن ها خوش آمد بگویید یا دست دهید و این کار باز هم شامل قانون آلودگی دست چپ می شود.

روش دست دادن در کویت

7- گاز از آب ارزان تر است

کویت پنجمین کشور غنی از لحاظ ذخایر نفتی است و آن قدر سرمایه دارد که توانسته به خوبی از پس مخارج و هزینه های مهاجران بر آید. با این که کویت از نظر اقتصادی وضعیت خوبی دارد اما باز هم می توان گفت کاملا به صادرات نفتش وابسته است و حدود 85 درصد درآمدش از این راه می باشد. همین موضوعات باعث شده که در کویت قیمت گاز از آب هم ارزان تر باشد.

کویت

8- همسران نام شوهرانشان را نمی گیرند

در اغلب کشورهای دنیا هنگامی که دختری ازدواج می کند نام همسرش روی او گذاشته می شود اما در کویت هم مثل ایران بانوان نام فامیل همسرشان را نمی گیرند و نام خانوادگی آن ها همانی است که از ابتدا با آن متولد شده اند

ازدواج کویتی

9- در آدرس نام کامل فرد ذکر می شود

کویتی ها هنگامی که آدرس می نویسند نام خود را نیز در انتهای آن درج می کنند و شما اجازه دارید با فردی که نامش در آدرس ذکر شده تماس گرفته و بدون هیچ مشکلی با او مکالمه کنید. البته بهتر است تا مجبور نشدید از این طریق اقدام نکنید.

نمایی از کویت

10- پاهای خود را نشان ندهید

چند نکته ی ادبی در برخورد با کویتی ها وجود دارد که بهتر است آن ها را رعایت نمایید تا دچار مشکلی نگردید، مثلا افرادی که پای خود را از شما پوشانده اند شما هم باید پایتان را از آن ها بپوشانید یا این که طوری بنشینید که کسی مجبور نشود برای رفت و آمد از میان پایتان عبور کند. این کارها نوعی ادب محسوب می شود. به دلیل وجود مهاجران زیاد این کشور اغلب این نکات رعایت نمی شود اما هنوز هم بومیانی وجود دارند که با عدم رعایت این کارها حسابی عصبانی می شوند.

روش نشستن در کویت

11- دعوت اعراب را بپذیرید

مردمان کویت بسیار مهمان نواز هستند و امکان دارد شما را به خانه ی خود دعوت کنند. در این جور مواقع دعوت آن ها را رد نکنید چون این کار نوعی بی احترامی محسوب می شود و کویتی ها فقط قصدشان خوش گذشتن و ادای احترام به شماست و هیچ مقصود دیگری ندارند.

خانه ای در کویت

12- همه جا شاهین دیده می شود

شاهین یا فالکون، همان پرنده ی خوش سیما که خیلی از ایرانی ها هم به آن علاقمند هستند در کویت طرفداران زیادی دارد و به عبارتی دیگر پرنده ی ملی آن ها است و اگر با دقت تماشا کنید همه جا رد و نشانی از شاهین خواهید دید.

پرنده ی شاهین

13- انواع و اقسام فناوری ها موجود است

کویتی ها هیچ ترسی از استفاده از فناوری های جدید ندارند و وسایل شخصی که از آن ها استفاده می کنند اغلب برترین های دنیا هستند و استفاده از این وسایل هم در میانشان به سرعت جا باز می کند. مثلا اولین بار هدست بلوتوثی در کویت امتحان شد و رواج یافت یا سالانه میلیون ها تلفن همراه مدرن به این کشور وارد می شود.

فناوری در کویت

14- همه چیز در اوج بی نظمی است

از هر شهروندی در کویت سوال کنید این موضوع را تصدیق می کند که همه ی سازمان ها و کارها در کویت در اوج بی نظمی انجام می شود. بی نظمی و هرج و مرج در این کشور آن قدر زیاد است که به نوعی سبک فرهنگی در کویت تبدیل شده.

بی نظمی در کویت

15- کفش ها را در بیاورید

وقتی وارد منزل یک عرب می شوید بلافاصله کفش هایتان را در آورید مگر آن که صاحب خانه بگوید که ورود با کفش مشکلی ندارد. کویتی ها عقیده دارند که به دلیل وجود زن در خانه و مهم بودن پاکیزکی منزل برای انجام امور دینی، نباید با کفش وارد خانه شد. مهم نیست که شما چه حسی دارید و از این کار خوشتان می آید یا خیر اگر وارد منزل یک کویتیمی شوید، از کفش هایتان دل بکنید.

خانه ای در کویت

سخن آخر

آیا تا به حال به کویت سفر کرده اید؟

چه نکاتی درباره ی کویت از نظر شما جذاب است؟

نظرات و تجربیاتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

73 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من کویت دنیا اومدم

سلام آیا من میتوانم برای کار کردن به کویت بیایم و چطوری متشکرم راهنمایی کنید

01 دی 1402

من اهواز دنیا اومدم

20 مرداد 1402

انتشار:28 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من ثروتمند نیستم ولی خونمون مثل کویته 😜 خیلی دوست دارم با ی کویتی آشنا بشم بهترین کشورو دارن .

انتشار:02 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خیلی جالب بود. کویت زمانی 10 درصد نفت مصرفی جهان را تامین می کرد.

انتشار:16 آذر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.