karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران سرزمینی پربرکت است و این را می شود از نعمت های رنگارنگی که در گوشه و کنارش جا خوش کرده اند، فهمید. فرقی نمی کند که چه زمانی از سال باشد؛ چرا که این زمین، داغی آفتاب و سرما و یخبندان نمی شناسد و در هر صورت رسم دست و دلبازی را به جای آورده و هر آنچه دارد را تقدیم ساکنان این دیار می کند. در هر نقطه از کشورمان می توانید شاهد این گشاده دستی زمین باشید؛ شالیزارها در شمال، نخلستان ها در جنوب، گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی و هزاران هزار نعمت دیگر، همگی حکایت از برکت بی پایان این مرز و بوم دارند.

امروز می خواهیم به شرق کشور عزیزمان برویم و شاهد جلوه ای زیبا از برکات سرشار این خاک باشیم. راهی خراسان جنوبی می شویم و خودمان را به حوالی شهر بیرجند می رسانیم تا طعم ترش زرشک را در دهانمان مزه مزه کنیم. استان خراسان جنوبی سطح وسیعی از باغ های زیر کشت زرشک را در خود دارد و با تولید سالانه 18 هزار تن محصول، بیش از 98 درصد زرشک ایران را روانه ی بازار می کند.

عکاس هنرمند، مجتبی گرگی وارد جمع گرم کشاورزان پرتلاش شده تا زیبایی ها و سختی های کار آن ها را از نظر بگذراند و لحظه لحظه ی برداشت زرشک را ثبت کند. ما هم می خواهیم آلبوم تصاویر این عکاس را ورق بزنیم و در این تجربه متفاوت با او سهیم شویم. شما هم بار سفر ببندید و با کارناوال برکت ترش این سرزمین را بچشید.

برداشت زرشک

1- تن پوشی از زرشک بر تن زمین

زمین زرشک

2- برکتی ترش و رنگین

زرشک درختچه‌ای تیغدار است که طول آن به ۱ تا ۵ متر می رسد و چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد و برگ‌های آن بیضی شکل است.

درختچه زرشک

گیاه زرشک

3- کار و تلاش آغاز می شود...

برداشت زرشک

برداشت زرشک

4- مگر می شود از چشیدن طعم زرشک تازه گذشت؟

زرشک میوه ای پرخاصیت است؛ این خوراکی خوشمزه موجب تقویت قلب و کبد می شود و درد مفصلی روماتیسم و تورم را تسکین می دهد. زرشک یک آنتی بیوتیک گیاهی نیز به شمار می رود و می تواند عفونت ها را بهبود ببخشد.

زرشک

5- تلاش و کوشش، زن و مرد نمی شناسد...

تصاویری از برداشت زرشک

6- کوچکترها هم دست به کار می شوند...

برداشت زرشک

7- گوشه ای از این برکت بی پایان

برداشت زرشک

برداشت زرشک

8- هنرنمایی پاییز و گشاده دستی زمین

برداشت زرشک بیرجند

9- نعمات زمین تمامی ندارند...

برداشت زرشک

10- طعم ترش را به خانه می بریم

زرشک تنها به صورت تازه و آبدار مصرف نمی شود بلکه نوع خشک شده آن نیز روانه ی بازار می شود و در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد. برای همین بخشی از زرشک ها به صورت صنعتی در کارگاه ها و یا سنتی در خانه ها خشک می شوند.

عکس های برداشت زرشک

برداشت زرشک

11- پرندگان هم سهم خود را بر می دارند

برداشت زرشک

12- دسترنجم را در دستانم گرفته ام

برداشت زرشک بیرجند

13-به سجده در می آیم تا شکر نعمت به جای آورم

برداشت زرشک

14- یک، دو، سه، سیب...

عکس برداشت زرشک

سخن آخر

با هم سفری به شرق ایران داشتیم و گشاده دستی زمین این خطه را به چشم دیدیم. یادمان نرود که قدم به قدم این خاک پر از نعمت است و باید آن ها را سپاسگزار بود.

از طعم ترش این تصاویر لذت بردید؟

آیا تا به حال شاهد برداشت محصول در ایران بوده اید؟

تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حماسه ایرانی

بسیار سپاسگزار از این عکسهای زیبا و همزمان شادی آور و رنج آور چرا که نتیجه رنج این خانواده ها به مقدار بسیار زیادی به جیب واسطه ها میرود. باز هم سپاس از نگاهی به آنچه واقعی و حقیقی است و نیازی به شعار ندارد.

انتشار:18 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.