karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در میان انسان هایی که با هنر و شغل های گوناگون بر روی کره ی زمین زندگی می کنند، کم نیستند کسانی که از بقیه خاص ترند. آن ها همیشه یک ذهن خلاق و یک دل پر از جرات به همراه دارند و همین باعث می شود تا دل به دریا بزنند و کار های بزرگی خلق کنند. آن ها زندگی روزمره و ساده را رها می کنند تا جهانی شوند و با عزم راسخی که در گوشه گوشه ی روحشان منزل گزیده قدم های بزرگی برای آینده ای بهتر بر می دارند.

در میان انسان هایی با این ویژگی همیشه نام عکاسان به چشم میخورد. آن ها برای مدتی از تمام زندگیشان جدا می مانند تا عکسی را که همگان را حیرت زده کند، به ثبت برسانند. آن ها گه گاهی در این میان وارد مسابقاتی می شوند تا روحیه هنری خود را بیازمایند و متوجه شوند که آیا همان طور که باید به زندگی و لحظه ها خاص می نگرند یا نه!؟

مسابقات عکاسی بسیاری هر ساله برگزار می شوند که برنده شدن در آن ها آرزوی هر عکاسی است. یکی از این مسابقات بزرگ، مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک است که همه ساله برگزار می شود.

انجمن جغرافیای ملی یا همان نشنال جئوگرافیک (National Geographic) سازمانی غیر دولتی است که در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ میلادی توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که در صدد افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، تاسیس گردید. هدف این سازمان که امروزه از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در جهان به شمار می رود، معرفی و حفاظت از آثار طبیعی، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی می باشد و هر روز در راستای آن تلاش می کند.

این مسابقه در سال 2017 هم برگزار شده و قرار است تا برنده ی این رقابت به مدت 2 هفته به همراه تیم نشنال سفری به یادماندنی را به  جزایر گالاپاگوس تجربه کند.

امروز هم همانند همیشه همراه کارناوال باشید تا برخی از تصاویر زیبایی که تا به حال برای مسابقه ارسال شده اند را ببینید. 

مسابقات نشنال جئوگرافیک

1- موج سواران در میان موج ها | برزیل

عکاس این تصویر می گوید:

روز ایده آلی برای گشت و گذار در ساحل کوپاکابانا (Copacabana beach) برزیل و لذت بردن از آفتاب آن بود. این مرد موج سوار در عکس از هیچ یک از موج های دریا دریغ نمی کرد و همه را یکی پس از دیگری می پیمایید. من او را در میان موج ها شکار کردم و لحظه ای خاص و زیبایی را از او به ثبت رساندم.

عبور از موج

Ted Somerville

2- نورهای درخشان نیویورک

این عکس غروب خورشید، از محله ی کویینز (Queens) نیویورک به ثبت رسیده است.

غروب خورشید نیویورک

Lars Sivars

3- نمای زیر آبی زمستان | جزیره لوفوتن

این عکس نمایی از جزیره لوفوتون در کشور نروژ است.

نمای زیر آب

Sergey Lukankin

4- فست فود

عکاس، این عکس را یکی از تجارب خارق العاده در طبیعت توصیف می کند و می گوید:

پس از ساعت ها، اعتماد این روباه مادر را کسب کردم تا بتوانم با او همراه و هم قدم شوم. که ناگهان رفتار آن تغییر کرد و به سوراخی در زمین خیره شد و در یک چشم بر هم زدن خرگوشی را از آن جا بیرون کشید. و در حین حرکتش با طعمه اش انگار به من پُز می داد.

فست فود

Shane Kalyn

5- گم شده در میان شن ها

این عکس طوفان ماسه و شن را در پارک ملی آلتین امل (Altyn-Emel National Park) در کشور قزاقستان به ثبت رسیده است.

گم شده در میان شن ها

Alesya Osadchaya

6- جاسوسی در خارج از اقیانوس

عکاس در این عکس رفتاری از یک وال که جهش جاسوسی نام دارد، را به ثبت رسانده است. وال ها در طی این رفتار سرشان را از آب به بیرون می آورند تا ببینند چه اتفاقی در سطح بالایی آب رخ می دهد. او می گوید:

این جانوران احساس می کردند که ما می خواستیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم و به همین جهت به سطح آب می آمدند. در این عکس می خواستم هر دو جهان را به تصویر بکشانم.

جاسوسی خارج ار دریا

Mark Seabury

7- یکی از متراکم ترین شهر ها | چین

کولیون والد سیتی (The Kowloon Walled City) یکی از شهر های هنگ کنگ است که صد ها خانه بر روی یک دیگر قرار گرفته اند. این تراکم ساختمان ها به حدی بود که در گذشته بسیاری از این خانه ها به فضای باز دسترسی نداشتند. این شهر نهایتا در دهه 1990 تخریب شد و با این اوصاف هنوز هم خانه ها خیلی نزدیک به یکدیگر هستند.

شهر والد

Andy Yeung

8- قدرت طبیعت

فوران قدرتمندانه آتش فشان کولیما (colima volcano) در 13 دسامبر سال 2015 در این عکس کاملا مشخص است. در آن شب سرد و تاریک، ذرات خاکستر معلق در هوا رعد و برق را به آتش فشان متصل کرد. در اواخر سال 2015 هم فوران های بسیاری رخ داد که انفجار ها، خاکستر ها را تا 2 یا 3 کیلومتری بالای دهانه آتش فشان پرتاب کرد.

قدرت طبیعت

Sergio Tapiro Velasco

9- سلام!

این سنجاب قبل از خواب زمستانی دست دوستی دراز کرده است.

سلام!

K. Sato

10- آتش در جنگلی سفید

در پارک پریماتورا (Premantura) که در کشور کرواسی واقع شده، ترکیب غبار سفیدی که بر روی رختان نشسته و نور خورشید منظره ای خارق العاده و سحر آمیز می سازد.

آتش در جنگل سفید

Aurel Manea

11- مرز میان گدازه جامد و سرسبزی جنگل

عکاس این عکس را در سیسیل، بزرگ ترین جزیره ایتالیا، توسط یک دِرون یا همان هواپیمای بدن سر نشین به ثبت رسانده است. این گدازه ها از انفجار کوه اتنا (Mount Etna) در سال 2002 به جای مانده اند. این انفجار بسیار چشم گیر بود که توسط کمپانی های فیلم برداری بزرگ مانند لوکاس فیلم (Lucasfilm) ضبط شده است و حتی در فیلم جنگ ستارگان به عنوان سیاره ماستافار (Mustafar) از این محل استفاده شد.

برای اشنایی بیشتر با کوه اتنا مطلب زیر را از دست ندهید:

کوه اتنا | بلندترین قله آتشفشانی اروپا

مرز گدازه جامد و جنگل

Placido Faranda

12- شکارچی نور ماه

این عکس به هیچ وجه فتوشاپ در خلق آن دستی نداشته است، در حین عکاسی از قرص ماه کامل در  10 آوریل 2017 به ثبت رسیده است.

شکارچی نور ماه

J. Schloesser

سخن آخر

به نظر شما کدام یک از عکس های بالا زیبا و خاص هستند؟

 آیا تا به حال در این نوع مسابقات شرکت کرده اید؟

نظرات و دیدگاه هایتان را با ما در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.