karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروزه عکاسی به حرفه و هنری پرطرفدار تبدیل شده و علاقه مندان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. همین امر باعث شده تا رقابت های مختلفی در این عرصه شکل بگیرد و هنرمندان به ارائه بهترین کارهای خود بپردازند. شرکت ها، سازمان ها و افراد مختلفی دست به برگزاری این رقابت ها می زنند و موضوعات متنوعی را برای آنها در نظر می گیرند؛ برخی به موضوع حیات وحش می پردازند، بعضی دیگر ساختمان ها و فضاهای شهری را انتخاب می کنند، عده ای دیگر طبیعت را ترجیح می دهند و ...

یکی از رقابت های جالب توجه عکاسی، «مسابقه بین المللی عکاسی پانورامای اپسون» (Epson International Pano Awards) است که عکاسان بسیاری در آن شرکت می کنند. همان طور که از عنوان مسابقه پیداست، فقط آثار پانوراما در آن پذیرفته می شوند و عکاسان باید نهایت هنر و خلاقیت خود را در آنها به نمایش بگذارند. پانوراما به عکس هایی اطلاق می شود که به صورت سراسری از یک نما تهیه می شوند و محیط بسیار گسترده‌تری نسبت به روش معمول را نشان می دهند. 

این مسابقه در سال 2009 توسط دیوید ایوانز (David Evans)، عکاس منظره استرالیایی و با پشتیبانی شرکت اپسون استرالیا پایه گذاری شد و در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کرد. برگزار کنندگان این مسابقه اعلام کرده اند که در سال 2017، 5237 اثر در این رقابت شرکت داده شده که توسط 1332 عکاس در 71 کشور دنیا به ثبت رسیده اند.

امروز در کارناوال می خواهیم سری به تصاویر این رقابت جهانی بزنیم و با برندگان آن در سال ۲۰۱۷ آشنا شویم. با ما همراه باشید و تصاویری چشم نواز را به تماشا بنشینید...

پانوراما اپسون

1- طلوع سحرآمیز خورشید

عکاس اسپانیایی، جیزز ام گارسیا (Jesus M Garcia)، این تصویر را بر فراز دامیان شان (Damian Shan) در استان گوانگشی (Guangxi Province) چین به ثبت رسانده و توانسته عکسی کم نظیر از رودخانه لی (Li River) شکار کند. او با این شاهکار مقام اول را در کل مسابقه و بخش طبیعت و منظره کسب کرده است.

طلوع سحرآمیز خورشید

2- ورود

تصویر پیش رو کاری از ری جنینگز (Ray Jennings)، عکاس استرالیایی است که توانسته جایگاه نخست را در بخش آماتور به دست آورد. این عکس در دریاچه سد ویندرمیر (Windamere Dam) به ثبت رسیده که در نیو ساوت ولز (New South Wales) استرالیا قرار دارد.

دنیایی پر از آرامش

Ray Jennings

3- شهر تولدو در شبی مه آلود

جیزز ام گارسیا به ارائه یک عکس اکتفا نکرده و تصویری از شهر تولدو (Toledo) در اسپانیا را نیز در مسابقه شرکت داده است. این تصویر در میان 10 عکس برتر بخش معماری قرار دارد.

در میان مه

4- خروج

عکاس استرالیایی، ایوان توروخانو (Ivan Turukhano) این تصویر را در مسکو به ثبت رسانده و توانسته نام خود را در میان ده نفر برتر در بخش معماری قرار دهد.

کاخ شیشه ای

5- چشم

ووچیخ کروجواینسکی (Wojciech Kruczynski) این منظره را در ایسلند به تصویر کشیده و به عنوان یکی از برندگان این رقابت شناخته شده است.

شفق قطبی بر فراز ایسلند

6- ده کلبه

این تصویر به عنوان برترین عکس در میان آثار عکاسان آماتور در بخش معماری شناخته شد. دارن مورِ (Darren Moore) بریتانیایی، این تصویر را در سواحل اسکس (Essex) به ثبت رسانده است. اسکس یک شهرستان تشریفاتی و غیر شهری است که در شرق انگلستان قرار دارد.

کلبه های ساحلی

7- تا بی نهایت

این عکس توانسته مقام دوم را در بخش هنر دیجیتالی اپسون کسب کند و به عنوان یکی از ده عکس برتر در بخش منظره نیز انتخاب شود. عکاس ژوان پابلو د میگوئل (Juan Pablo de Miguel) این تصویر را در حوالی شهر کوچک زومایا (Zumaia) در اسپانیا به ثبت رسانده است.

اسپانیا

8- لایه ها

عکاس منظره، سدار کراوس (Cedar Kraus) این تصویر را در چین به ثبت رسانده و این تصویر در بخش منظره به عنوان یکی از ده عکس برتر شناخته شده است.

 

قله های غرق شده در مه

9- غرق شده

داورهای بخش محیط زیست و معماری بسیار تحت تاثیر این عکس قرار گرفتند و آن را در میان 10 تصویر برتر قرار دادند. این عکس را سباستین تنسچ (Sebastian Tontsch) از شهر دبی به ثبت رسانده است. 

مرکز شهر دبی

10- رویای توسکانی

پاول اسکین (Pavel Oskin) در سفر به ایتالیا سری به منطقه توسکانی (Tuscany) زده و این تصویر خارق العاده را شکار کرده است. توسکانی ناحیه‌ای فرهنگی به شمار می آید و شش میراث جهانی یونسکو در آن وجود دارد. این تصویر امتیاز زیادی را در این مسابقه به دست آورده است.

رویایی از توسکانی

11- زندگی آغاز می شود...

عکاس، آماندا هیوز (Amanda Hughe) این تصویر را به هنگام طلوع خورشید از شهر ماندالی (Mandalay) کشور میانمار ثبت کرده است.

شهر ماندالی در میانمار

12- جلوه رویایی طبیعت

جیزز ام گارسیا به برنده شدن در این رقابت اکتفا نکرد و با این تصویر خارق العاده از تپه ووزی (whuzi hill) نیز داوران را تحت تاثیر قرار داد. او این منظره را هم در کشور چین به ثبت رسانده است.

جلوه رویایی طبیعت

13- بر فراز شانگهای

تصویری هوایی از شهر شانگهای چین را می بینید که توسط عکاس اسپانیایی، خاویر د لا توری (Javier de la Torre) به ثبت رسیده و در میان ده عکس برتر بخش معماری قرار گرفته است. عکاس موفق شده تا بالاترین امتیاز را در بخش عکاسی هوایی نیز به دست آورد.

نمایی خیره کننده از شانگهای

14- تصویر ترس

فرانسیسکو نگرونی (Francisco Negroni) این تصویر خیره کننده را در رشته کوه پویه هویه کاردن کاوله (Puyehue-Cordón Caulle) کشور شیلی به ثبت رسانده است.

جرقه های الکتریکی در لحظه فوران

15- رنگین کمان

عکاس فردریک هوبر (Frederic Huber) این تصویر را از مانیومنت ولی یا دره یادبود (Monument valley) در پارک قبیله ای ناواهو (Navajo Tribal Park) به ثبت رسانده است که در ایالت آریزونا قرار دارد.

داوران این تصویر را به عنوان یکی از ده عکس برتر عکاسان آماتور در بخش طبیعت و منظره انتخاب کرده اند.

 

هنرنمایی آسمان

16- میدان جنگ

ایزابلا تاباکی (Isabella Tabacchi) این تصویر شاهکار را از کوهستان لاگازوی (Lagazuoi Mount) در شمال ایتالیا به ثبت رسانده و نامش را در میان ده عکاس برتر طبیعت و منظره قرار داده است.

کوهستان لاگازوی

17- در سراسر گیتی

لوکا بنینی (Luca Benini) این تصویر را در کالیفرنیا به ثبت رسانده و به عنوان یکی از ده عکاس برتر بخش طبیعت و منظره انتخاب شده است.

کالیفرنیا

18- نمای پاییزی

جزیره بلِد (Bled Island) در میان دریاچه بلِد (Lake Bled) اسلوونی خودنمایی می کند و چهره پاییزی خود را نشان می دهد. دانیل فلاشهکر (Daniel Fleischhacker) با ثبت این عکس به عنوان یکی از ده عکاس برتر بخش طبیعت و منظره انتخاب شده است.

دریاچه بلد

19- درختان عجیب و غریب

عکاس آمریکایی به نام نیت مرز (Nate Merz) این عکس را در شهرستان بوون (Boeun County) کره جنوبی گرفته و توانسته نامش را در میان ده عکاس آماتور برتر در بخش منظره قرار دهد. نور چراغ خودرو چهره ای مه آلود به کاج ها بخشیده و در پس زمینه نیز خورشید را می بینیم که در حال طلوع کردن است.

درختان عجیب و غریب

20- آسمان رنگ آمیزی شده

آکیرا ماتسویی (Akira Matsui)  توانست با استفاده از این عکس جایزه بهترین عکس آنالوگ را دریافت کند. او این منظره را در کوه های پاتاگونیای کشور آرژانتین به ثبت رسانده است. 

آسمان رنگ آمیزی شده

21- سان فرانسیسکو

در این عکس می توانید پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge) را به وضوح مشاهده کنید. این منظره ی زیبا را ماتئو کلمبو (Matteo Colombo) به تصویر کشیده و با این عکس در میان ده عکاس برتر بخش معماری قرار گرفته است.

سان فرانسیسکو

22- آب و خاکستر

در تصویر آبشار دتیفوس (Dettifoss) را می بینید که در ایسلند قرار دارد. داستین لیفورا (Dustin Lefevre) با ثبت این عکس به عنوان یکی از 10 عکاس برتر آماتور در بخش طبیعت و منظره انتخاب شده است.

طبیعت ایسلند

23- فرازمینی

کاری دیگر از داستین لیفورا (Dustin Lefevre) را شاهد هستیم که در ایالت یوتا در آمریکا ثبت شده است. با ثبت این اثر نام وی در میان 10 عکاس برتر آماتور در بخش طبیعت و منظره قرار گرفت.

طبیعت آمریکا

24- خشک و بی آب و علف

استوارت بلامی (Stuart Bellamy) این تصویر را در دِدولای (Deadvlei) نامیبیا به ثبت رسانده است. 

خشک و بی آب و علف

25- مه صبحگاهی

کاخ التز (Eltz Castle) در شهر ویرشم (Wierschem) آلمان را می بینید. موریتز اسر (Moritz Esser) با ثبت این تصویر، نامش را در میان ده عکاس برتر بخش معماری قرار داده است.

کاخ التز

26- بی حسی

این تصویر توسط نیل برنل (Neil Burnell) در منطقه بریکسهام (Brixham) انگلستان به ثبت رسیده و استخر شالستون (Shoalstone Pool) را نشان می دهد که یک استخر شنای دریایی است. عکاس با ثبت این عکس موفق شد در میان ده نفر برتر عکاسی آماتور در بخش معماری قرار گیرد.

استخر دریایی

27- بیابان سحر آمیز

پیتر کسکون (Peter Coskun) این تصویر زیبا را در پارک ملی دث ولی ( Death Valley National Park) کالیفرنیا شکار کرده است. او نفر سوم در زمینه هنرهای دیجیتالی اپسون شد و اثرش در میان 10 عکس برتر منظره قرار گرفت.

بیابان سحر آمیز

28- رعد و برق سپیده دم

عکاس شین ویلیامز (Shane Williams) این لحظه منحصر به فرد را در میِرودر بث (Merewether baths) استرالیا به تصویر کشیده است. 

رعد و برق سپیده دم

29- نسیم ملایم

این تصویر در جزیره ونکووِر کانادا به ثبت رسیده و مقام سوم را نصیب آدام گیبس (Adam Gibbs) کرده است.

درخت تنها

30- طبیعت خیره کننده

عکاس آماتوری به نام نیکلاس روملت (Nicholas Roemmelt) این تصویر را به ثبت رسانده است. در این تصویر می توانید خط ساحلی وسترالن (Vesteralen) نروژ را مشاهده کنید. 

طبیعت خیره کننده

31- ساختمان های باستانی

پاول اسکین (Pavel Oskin) این تصویر را در توسکانی به ثبت رسانده است. 

 

ساختمان های باستانی

32- بیدار شدن خدای دریا

در پیش رو کاری از عکاس، پائولو لازاروتی (Paolo Lazzarotti) را می بینید که در روستای تلاروی (Tellaro) ثبت شده است. این روستا در شهر لا اسپتزیا (La Spezia) کشور ایتالیا قرار دارد. داوران این عکس را در میان ده اثر برتر در بخش عکاسی منظره قرار داده اند.

بیدار شدن خدای دریا

سخن آخر

تصاویر زیبایی از سراسر جهان را به نظاره نشستیم و برترین های مسابقه عکاسی پانوراما را دیدیم.

نظرتان در مورد این تصاویر چه بود؟

از کدام یک لذت بیشتری بردید؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم...

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.