karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

حس نسیم خنک شبانه، تماشای ستاره های چشمک زن، گوش سپردن به آوای جیرجیرک ها و گذراندن شب در میان طبیعتِ زیبا، تجربه ای است که نباید آن را از دست داد. کمپ و چادر زدن در دامان طبیعتِ چشم نواز، خاطره ای خواهد ساخت که هیچ گاه از ذهن پاک نمی شود.

شاید خیلی از پدر و مادرها با خود فکر می کنند که با چند بچه ی قد و نیم قد، دیگر وقتی برای چادر زدن نمی ماند یا فرزندانشان اذیت می شوند و شب مانی بیرون از خانه آن هم زیر سقف آسمان، کار جوان ترها و مجردهاست. اما این حرف ها فقط فکر و خیالی بیش نیستند؛ اتفاقا تجربه ی اتراق کردن در میان جنگل، کوه و یا حتی پارک، برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود و مطمئنا تا سال ها بعد هم به یاد خواهند آورد که شبی را در کنار خانواده و در میان جنگل یا کنار جویباری سپری کرده اند.

باز هم اگر شک دارید که چادر زدن با کودکان کار عاقلانه ای هست یا نه و یا تجربه ای درباره ی چادر زدن به همراه آن ها ندارید، ما در این مقاله سعی می کنیم راه و روش هایی را آموزش بدهیم که شبی به یادماندنی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. جالب است بدانید که بسیاری از کودکان و نوجوانان زیر سن 16 سال، از تجربه ی اتراق کردن در طبیعت، به عنوان یکی از بهترین خاطراتشان نام برده اند، پس همراه کارناوال بمانید تا راهکارهایی را مرور کنیم که به شما کمک می کنند خیلی راحت و با آرامش به همراه فرزندانتان شب را در طبیعت سپری کنید.

کمپ با کودکان

blend_boost

سفر

Andrey Armyagov

1- قبل از کمپ شبانه

پیش از حرکت باید کارهایی را انجام داده و اموری را سر و سامان دهید، مانند موارد زیر:

*اردو زدن در منزل

بچه ها باید به فضای بیرون عادت کنند؛ برای این کار چند روز پیش از سفرتان در حیاط خلوت و یا حتی داخل خانه، چادر بزنید و اجازه دهید حسابی درباره ی چادر زدن کنجکاوی کنند. حتی اگر حیاط ندارید در خانه چادری برپا نمایید و کودکانتان را چندباری در آن بخوابانید و یا به آن ها در چادر غذا بدهید.

*آزمایش کنید

پیشنهاد می کنیم یک روز خوش آب و هوا، به همراه خانواده به پارک رفته و چند ساعتی را در آن سپری کنید. با این کار دید بازی درباره ی واکنش کودکان به این گونه فعالیت ها خواهید یافت و برای رفتارهای آن ها آماده تر می شوید.

*یادداشت بردارید

قلم و کاغذ بردارید و همه ی موارد ضروری را روی کاغذ بنویسید و از عبارت هایی مثل آسپرین را فراموش نکن، کرم ضد آفتاب اضافی بردار، شلوار اضافی لازم داریم و... استفاده کنید.

چادر زدن در خانه

Guerilla Images

چادر زدن در خانه

Gable Denims

2- آماده شدن برای تفریح

ماموریت شما هنوز هم ادامه دارد؛ پیش از حرکت باید موارد دیگری را هم در نظر داشته باشید:

*مشتاق باشید

اگر شما کمپ را دوست ندارید یا روز بدی را سپری کرده اید، این‌ها اصلا دلایل قانع کننده ای برای اخم کردن و به گردش نبردن فرزندانتان نیستند.

*بچه ها را درگیر کنید

در حین برنامه ریزی، نظر فرزندانتان را هم جویا شوید و به ایده های آن ها توجه کنید. 

*هر کس مسئول وسایل خود است

کودکان می توانند وسایل مورد نیازشان را خودشان جمع آوری نمایند؛ به آن ها فرصت دهید که کوله پشتی‌شان را آماده کنند و شما در نهایت به کار آن ها نظارت کنید.

*سازمان دهی فرزندان

پیشنهاد می کنیم که برای هر کودک یک رنگ خاص انتخاب کنید و به او بگویید که لباس هایی به همان رنگ در کیفش قرار دهد. با این کار در طی سفر تنها با یک نگاه فرزندتان را می یابید و از سوی دیگر کودکان دقت بیشتری در جمع آوری وسایل به خرج می دهند.

*اسباب بازی های مزاحم

شاید فکر کنید همراه داشتن تعداد زیادی اسباب بازی کار احمقانه ای است؛ اما باید اجازه دهید که هر یک از فرزندانتان تعدادی از وسایل مورد علاقه ی خود را همراه داشته باشند تا حس امنیت خانه را احساس کنند.

*دوستان ارزشمند

شاید فرزندانتان ترجیح دهند با دوستانشان به گردش و تفریح بروند تا با خانواده؛ در این صورت با والدینِ دوستان آن ها صحبت کرده و چند خانواده به صورت دسته جمعی به کمپ بروید. بعد از مدتی بزرگترها از بازی کردن با بچه ها، خسته می شوند؛ اما اگر چند کودک دیگر هم همراهتان باشند، آن ها ساعت ها یکدیگر را سرگرم خواهند کرد.

*دوچرخه

اگر امکانش وجود داشت حتما یک یا دو دوچرخه همراه ببرید و با فرزندانتان دوچرخه سواری کنید؛ این کار هم حتما مورد پسندشان قرار می گیرد.

*آمادگی برای آتش

باید کودکانتان را برای آتش سوزی آماده کنید؛ اگر در مدرسه آموزش های لازم را دیده اند تنها کافیست مروری بر دانسته ها و کارهایی که باید انجام دهند داشته باشید؛ اما به هیچ وجه این موضوع را شوخی نگیرید.

کودکان

Irina.July

دوچرخه سواری در طبیعت

Andrey Armyagov

کمپ در طبیعت

Gable Denims

3- در اردوگاه به این نکات دقت کنید

در طی گردشتان هم باید به نکاتی دقت کنید:

*مثبت نگر باشید

مطمئنا همه چیز به صورت ایده آل پیش نخواهد رفت و مشکلات زیادی پیش رویتان خواهد بود، مثلا شاید برای حمام فرزندان دچار مشکل شوید و یا برای تهیه مواد غذایی مجبور به طی مسافت زیادی باشید؛ اما لطفا مثبت نگری را فراموش نکنید.

*سازماندهی وسایل

وقتی از وسایلتان استفاده می کنید، آن ها را سازماندهی نمایید تا بعدا دردسر ساز نشوند. همه چیز را در جای مخصوصشان قرار دهید تا همه به راحتی آن ها را پیدا کنند.

*همه کنار هم

به فرزندانتان آموزش دهید که از خانواده زیاد دور نشوند تا امنیتشان تضمین باشد.

*فرزندان را مهم جلوه دهید

به کودکانتان دستور ندهید؛ اما کارهایی مثل جمع کردن هیزم، آوردن آب و... را به آن ها واگذار کنید.

*ایمن باشید

به هر یک از فرزندانتان یک سوت بدهید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند؛ همچنین چراغ قوه و باتری را در جایی قرار دهید که دسترسی به آن ها آسان باشد.

*حیات وحش

با حیات وحش منطقه آشنایی داشته باشید و با حیوانات کم خطر، خوب رفتار نمایید و اگر جانوران خطرناکی در مقصدتان وجود دارند، به سرعت مقصد را تغییر دهید.

کمپ در طبیعت

blend_boost

آتش

Darius Morgendorfer

کمپ در طبیعت

خوشگذرانی در طبیعت 

اگر در طبیعت چادر بزنید، زمان زیادی برای گذراندن در طبیعت خواهید داشت، چند پیشنهاد داریم که روزتان را پر بارتر و جذاب تر می کنند:

- به حیات وحش توجه کنید، سنگ ها، گل ها و گیاهان اطراف را بررسی کرده و بیشتر به اطراف بها دهید.

- فعال باشید و حسابی انرژی خود و فرزندانتان را تخلیه کنید.

- اگر به پارک های ملی بزرگ می روید، از مسئولین و کارکنان این مجموعه ها بخواهید تا شما را به این طرف و آن طرف برده و بگردانند.

- شاید فرصت مناسبی پیش آید که شکار را به فرزندانتان بیاموزید.

- همه ی زمانتان را با یکدیگر سپری کنید. چه لذتی بهتر از این که چند سال بعد، فرزندانتان در جمع های دوستانه تعریف کنند که روزی با مادرشان صدها گوزن را دیدند و حسابی با آن ها بازی کردند.

- اگر از فرزندانتان بخواهید در تهیه ی غذا هم به شما کمک کنند، فعالیت بسیار جذابی خواهد بود.

غذا در طبیعت

Platoo Photography

گردش با خانواده

Maria Kovalevskaya

غذا در طبیعت

Andrea Obzerova

گردش دوستانه

Irina.July

تهیه غذا در طبیعت

Ysbrand Cosijn

بازی های شاد و مفرح 

اگر به اسباب بازی فروشی ها مراجعه کنید حتما ایده های جالبی برای تفریحات شاد در طبیعت پیدا خواهید کرد. ما چند مورد از فعالیت های شاد و مفرح را بیان می کنیم و باقی کارها را به شما خواهیم سپرد.

*پینگ پنگ: پینگ پنگ در طبیعت حس و حال خیلی خوبی دارد؛ حتما این ورزش را امتحان نمایید.

*چراغ قوه: چراغ قوه هایی مخصوص کودکان ساخته شده اند که شبیه به حیوانات هستند؛ حتما فرزندانتان ذوق بیشتری برای استفاده از آن ها خواهند داشت.

*بشقاب پرنده: بشقاب پرنده بازی، یکی از جالب ترین تفریحاتی است که هم کودکان و هم بزرگسالان در کنار هم از آن لذت خواهند برد. این وسیله ی بازی در همه ی اسباب بازی فروشی ها پیدا می شود. بشقاب پرنده ها دیسک های دایره شکلی هستند که می توانید آن ها را تا مسافت زیادی پرتاب نمایید. 

*آب بازی: آب بازی در طبیعت حس و حال خوبی دارد و با بازی در وان حمام خیلی فرق می کند؛ پس این تجربه ی جالب را از فرزندانتان دریغ نکنید.

*حباب بازی: حتما اسباب بازی هایی که حباب می سازند را دیده اید، این وسایل برای بازی کودکان در طبیعت بسیار مناسب هستند.

*آتش بازی: لوازم بی خطر آتش بازی را تهیه کنید و شب های کودکانتان را رنگین و به یادماندنی نمایید.

*توپ بازی: بازی های متنوعی که با توپ قابل انجامند مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و... را از یاد نبرید.

*بازی های علمی: فرزندانتان را به چالش بکشید و از آن ها درباره ی حوادث و وقایعی که در اطرافشان رخ می دهند، سوال کنید.

حباب بازی

Pitakchatr Thepracha

سخن آخر

کمپ در طبیعت حس و حال توصیف نشدنی و بسیار خوبی دارد. اگر شما هم تجربه ی سفر به دامان طبیعت و گردش و تفریح با کودکان را دارید، خاطراتتان را با ما در میان گذارید. بی صبرانه منتظر نظرات شما هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عالی امیدوارم بتوانم دختر ۱۱ ساله و دختر ۴ سالمو سرگرم کنم

انتشار:29 اردیبهشت 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.