karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 شهریور 1398

به روز رسانی

08 اسفند 1402

همراه کارناوال باشید تا با دانستنی های سفر زمینی به تفلیس آشنا شوید. در این مطلب خیلی سریع به راه ها، هزینه ها و مدارک لازم برای سفر زمینی به گرجستان می پردازیم. به طور مثال در این مطلب می توانید اطلاعاتی درباره مسیر اتوبوس تهران تفلیس نیز به دست آورید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید هزینه های سفر به تفلیس را بخوانید. 

نکته: با توجه به تجربه هموطنان عزیز، بهتر است تا اطلاع ثانوی به هیچ‌وجه سفر زمینی به تفلیس را انتخاب نکنید و به‌صورت هوایی راهی گرجستان شوید.

راه های سفر زمینی به تفلیس

برای سفر زمینی به تفلیس چندین راه پیش روی شماست:

1) تورهای زمینی تفلیس

بسته به تعداد روز و هتل قیمت‌های متنوعی دارند؛ در حال حاضر این تورها برگزار نمی‌شود.

2) اتوبوس

مستقیم: برای سفر اتوبوسی به تفلیس می توانید مسیر را یکسره و یا به صورت جداگانه طی کنید. 

  • اتوبوس تهران-تفلیس: اتوبوس های تهران تفلیس از پایانه غرب تهران می کنند، اغلب از کشور ارمنستان می گذرند و بسته به میزان شلوغی راه، حدود 24 تا 30 ساعت در راه هستند. 

جداگانه: برای سفر جداگانه به تفلیس می توانید ابتدا خود را به ایروان و یا باکو برسانید و سپس به تفلیس بروید.

مسیر ارمنستان-گرجستان:

  • اتوبوس تهران-ایروان
  • اتوبوس ایروان-تفلیس

مسیر آذربایجان-گرجستان:

  • اتوبوس تهران-باکو
  • اتوبوس باکو-تفلیس

3) مسیر ترکیبی

 منظور از روش های ترکیبی، استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف برای کاهش هزینه هاست. پیشنهاد ما این گزینه هاست:

  • اتوبوس تهران-ایروان
  • قطار ایروان-تفلیس

سفر زمینی تفلیس

سفر با ماشین شخصی

 برای آن که بخواهید با ماشین شخصیِ خود به تفلیس سفر کنید، پیش از خروج از کشور نیاز است برای چندین مورد هزینه کنید:

  1. گواهینامه بین المللی: از 240,000 تومان به بالا (نسبت به مدت اعتبار و نوع وسیله متغیر است)
  2. پلاک بین المللی: 726,000 تومان
  3. دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 225,000 تومان
  4. برچسب CD و IR: برابر با 9,000 تومان
  5. کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: بر اساس نرخ تعیین شده 
  6. بیمه 10 روزه ماشین: بسته به شرکت بیمه متفاوت
  7. تفاوت هزینه بنزین: هنگام خروج از کشور باید تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور ورودی را بپردازید. مبنای محاسبه حجم باک شماست، فارغ از این که پر باشد یا نه. 

هزینه بنزین در گرجستان

هزینه بنزین (1 لیتر): در گرجستان 4 مدل بنزین ارائه می‌شود، اما به طور حدودی قیمت بنزین تقریبا 4 لاری گرجستان (66,200 تومان) است.

نکات مهم:

  • برای گرفتن گواهینامه و پلاک ترانزیت می توانید به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید. 
  • برای کاپوتاژ ماشین یا گرفتن مجوز خروج از کشور باید به گمرک شهر و یا مرکز استان خود بروید.
  • کاپوتاژ ماشین اعتباری یک ساله دارد و اگر قبلا کاپوتاژ داشته اید و می خواهید برای تمدیدش اقدام کنید نیازی به گرفتن برچسب IR و پلاک ندارید.

عوارض خروج از کشور

خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای سال 1401 بار اول 400 هزار تومان، بار دوم 600 هزار تومان و بار سوم به بعد 800 هزار تومان است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سفر تفلیس

بیمه ماشین در سفر به گرجستان

یکی از مسائلی که اغلب کاربران درباره آن سوال دارند وضعیت بیمه در کشورهای پیش روست. 

بیمه در گرجستان

پس از ورود به کشور گرجستان، می توانید بیمه ماشین را از پمپ های بنزین و نمایندگی های مربوطه تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم تهیه بیمه را در اولین فرصت ممکن انجام دهید و آن را به تعویق نندازید. چرا که پلیس گرجستان بر روی بیمه حساس است و در صورت نداشتن بیمه و ورود به جاده جریمه می شوید. 

بیمه در کشورهای آذربایجان و ارمنستان

در مرزهای ورودی به هر یک از کشورهای آذربایجان و ارمنستان، با پرداخت هزینه ای می توانید بیمه ماشین را دریافت کنید.

بیمه در کشور ترکیه

  1. برای سفر به ترکیه می توانید کارت (بیمه مخصوص ترکیه و کشورهای اروپایی) را از بیمه‌های معتبر دریافت کنید. 
  2. اگر به هر دلیلی به شعب بیمه دسترسی ندارید، می توانید با شعب بیمه در مرز بازرگان تماس گرفته و پس از هماهنگی هزینه را برای آن ها واریز کنید. کارکنان بیمه، بیمه نامه را با پست پیشتاز برای شما ارسال می کنند.
  3. اگر از مرز بازرگان خارج می شوید، می توانید بیمه را به هنگام خروج از کشور و در شعبات بیمه آن جا، در حداکثر ظرف یک ساعت تهیه کنید. 
  4. اگر می خواهید از مرز رازی از کشور خارج شوید، معطلی بسیار و هزینه بیش تری در انتظار شماست. حداقل نصف روز منتظر می شوید و گاه باید شب دوباره به خوی برگشته و فردا صبحش دوباره برای دریافت بیمه نامه مراجعه کنید.
  5. اگر در مرز هستید و تازه به فکر بیمه نامه افتاده و همچنین همراهی دارید، همراه شما می تواند از مرز خارج شده و بیمه را از ترکیه دریافت کرده و برای شما بیاورد.
  6. می توانید از رانندگان ترانزیت و یا افرادی که به ترکیه رفت و آمد دارند، بخواهید که بیمه نامه را برای شما در ترکیه بگیرند.

مرزهای سفر به گرجستان و تفلیس

اگر بخواهید به صورت زمینی به گرجستان بروید، پیش از هر چیزی باید بدانید که ایران با گرجستان مرز مشترک ندارد و میان ایران و این کشور، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه قرار گرفته اند. نزدیک ترین راه دسترسی به تفلیس آن است که ابتدا از ارمنستان یا آذربایجان عبور کنید و سپس وارد گرجستان شوید. با استفاده از کشور ترکیه هم می توانید وارد گرجستان شوید که البته دسترسی شما را به تفلیس دورتر می کند.

در اینجا مرزهای پیش رو در سفر زمینی به گرجستان را می شناسید:

1- مرز نوردوز، مرز مشترک ایران و ارمنستان

ایستگاه مرز نوردوز در نزدیکی شهر جلفا و در استان آذبایجان شرقی قرار گرفته است. تنها نقطه مرزی موجود برای ورود به ارمنستان این مرز است و با تهران فاصله ای ۷۶۰ کیلومتری دارد. می توانید پس از ورود به ارمنستان سری به ایروان بزنید و بعد هم به سراغ یکی از نقاط مرزی مشترک ارمنستان و گرجستان، یعنی مرز «ساداخلو» (Sadakhlo) بروید. باید بدانید که مسیر پیش روی شما کوهستانی است و استفاده از آن اصلا در زمستان ها توصیه نمی شود.

از دیگر نقاط مرزی مشترک ارمنستان و گرجستان می توان به باورا (Bavra) یا نینوتسمیندا (Ninotsminda)، گوگووان (Gogovan) یا گوگوتی (Guguti) و پیروویلون (Privolnoe) یا آخکرپی (Akhkerpi) اشاره کرد.

  • ساعت کاری مرز نوردوز: 24 ساعته
  • ساعت کاری مرز ساداخلو، باورا و گوگووان: 24 ساعته
  • ساعت کاری مرز پیروویلون: ساعات اداری

2- مرز آستارا، مرز مشترک ایران و آذربایجان

مهم ترین و پر رفت و آمد ترین مرز برای ورود به کشور آذربایجان، مرز آستاراست که در نزدیکی شهر آستارا قرار دارد. پس از ورود به آذربایجان، راه خود را به سوی مرز اصلی پل قرمز (Red Bridge) کج کنید و به سوی تفلیس حرکت کنید. خوب است بدانید که آذربایجان علاوه بر پل قرمز، دو مرز مشترک دیگر با گرجستان دارد. از دیگر مرزهای مشترک آذربایجان و گرجستان می توان به بالاکان (Lagodeki / Balakan) و گاردابان (Gardaban) اشاره کرد.

  • ساعت کاری مرز آستارا: 24 ساعته
  • ساعت کاری مرز پل قرمز و بالاکان: 24 ساعته
  • ساعت کاری گاردابان: ساعات اداری

فراموش نکنید برای عبور از آذربایجان و سفر به کشور گرجستان، باید ویزای ترانزیت آذربایجان را داشته باشید.

3- مرز بیله سوار، مرز مشترک ایران و آذربایجان

مرز بیله سوار، مرز دیگری است که با استفاده از آن می توانید وارد خاک آذربایجان شوید. این مرز در  استان اردبیل و شهرستان مرزی بیله‌سوار واقع شده است.

  • ساعت کاری مرز بیله سوار: 24 ساعته

4- مرزهای بازرگان و رازی، مرز مشترک ایران و ترکیه

آخرین مسیر پیشنهادی استفاده از مرزهای مشترک ایران و ترکیه است. این مسیر در صورتی می تواند مورد توجه شما باشد که دل تان بخواهد قدری در ترکیه گردش کنید و به بازدید شهرهای ساحلی ترابزون و ریزه بروید و یا در شهر وان بگردید. برای رفتن به سمت شهرهای ترابزون و ریزه باید از مرز بازرگان خارج شوید و برای سفر به وان، مرز رازی پیشنهاد می شود.

برای خروج از کشور ترکیه و ورود به گرجستان نیز سه مرز پیش روی شما قرار دارد. مرز سارپی مرز اصلی این دو کشور بوده و در نزدیکی شهر مرزی سارپی قرار گرفته است. از مرز سارپی تا باتومی 20 کیلومتر فاصله وجود دارد. مرز دیگر واله است که در نزدیکی دو شهر واله در گرجستان و پوسوف در ترکیه قرار دارد. از این مرز تا شهر تفلیس نیز 200 کیلومتر راه است. آخرین مرز، مرز کارتساخی است که استفاده از آن خیلی توصیه نمی شود.

  • ساعت کاری مرز بازرگان: 24 ساعته
  • ساعت کاری مرز رازی: 9:00 تا 17:00 (به وقت ایران) در نیمه اول | 9:30 تا 16:30 در نیمه دوم سال
  • ساعت کاری مرز سارپی و واله: 24 ساعته

سخن آخر

با هم روش ها و هزینه های سفر زمینی به تفلیس را بررسی کردیم و دیدیم چه گزینه هایی پیش روی ماست. 

نظر شما درباره این روش ها چه بود؟

تا به حال سفر زمینی به کشورهای اطراف داشته اید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بهترین و راحتترین مسیر از مرز بازرگان کدام مرز است و چند ساعت طول میکشد.

انتشار:13 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام من میخواهم درنوروز 1403 به گرجستان -تفلیس سفر کنم با خانواده و خودرو شخصی آیا حتما باید ووچر داشته باشم یا خیر؟ ممنون میشوم راهنمایی کنید.

انتشار:13 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

دوستان فقط هوایی به گرجستان سفر کنید، زمینی حتما ریجکت میشه و باید برگردید، مگر اینکه کارت شهروندی ارمنی داشته باشید، لطفا این وبلاگ رو آپیدیت کنید کسی زمینی نره این موضوع دو سالی هست که ایرانی رو زمینی راه نمیدن و رفتار خیلی زشتی دارن با ایرانی ها

انتشار:06 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.