karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 تیر 1398

به روز رسانی

17 تیر 1398

همراه کارناوال باشید تا درباره راهنمای ثبت شرکت در آلمان و دریافت اقامت دائم بیشتر بدانید. در این مقاله فرآیند و هزینه های ثبت شرکت در آلمان را بررسی می کنیم و حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای اقامت را نیز خواهیم دانست. 

مزایا و امتیازهای ثبت شرکت در آلمان

  • در طی سه سال اقامت دائم آلمان را به دست می آورید.
  • از حمایت های ویژه ای در خصوص تجارت و شرکت نوپای خود برخوردار می شوید. 
  • امکان کار و زندگی در کشوری با سیستم اقتصادی پویا و پایداری را خواهید داشت.
  • امکان مهاجرت به همراه خانوداه را دارید.
  • از حقوق مشابه حقوق شهروندان اروپایی برخوردار می شوید. 
  • امکان سفر و زندگی در دیگر کشورهای اروپایی را هم خواهید داشت. 

دریافت اقامت دائم آلمان با ثبت شرکت

شما با ثبت شرکتی واقعی و آتیه دار، می توانید اقامت موقت کشور آلمان را دریافت کنید و پس از مدت کوتاهی، همسر و فرزندان خود را نیز به آلمان ببرید. اگر بتوانید در طی سه سال، شرکت خود را سرپا نگهدارید و طبق بیزینس پلن یا نقشه اقتصادی از پیش تعیین شده، پیش بروید و سود کنید؛ امکان دریافت اقامت دائم آلمان را دارید. البته توجه کنید که اگر پس از ثبت شرکت به سود دهی نرسید، مالیات خود را نپردازید و قوانین مربوطه را رعایت نکنید، مزایای ذکر شده را کاملا از دست می دهید. 

شما می توانید صفر تا صد ثبت شرکت خود و همچنین مراحل دریافت اقامت دائم در آلمان را به کارناوال بسپارید. برای این کار کافیست این فرم را تکمیل کنید. 

مهاجرت آلمان

انواع شرکت در آلمان 

برای ثبت شرکت، باید با انواع شرکت ها آشنا شوید. 

1- شرکت با مسئولیت محدود | Gesellschaft mit beschränkter Haftung | GMBH 

ثبت این شرکت ها در آلمان، ساده ترین و سریع ترین پروسه ممکن را دارد و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است. دلیل این نام گذاری آن است که سهامدارانِ شرکت، مسئولیت محدود و مشخصی در قبال سرمایه اصلی شرکت دارند. یعنی سهامداران در قبال بدهی ها و وام ها، مسئولیتی ندارند و اگر شرکت ورشکسته شود، می توانند اموال و دارایی خود را حفظ کنند.

هر شرکت با مسئولیت محدود باید 1 مدیرعامل و حداکثر 3 سهامدار داشته باشد.

حداقل سرمایه لازم: 25,000 یورو (1,412,650,000 تومان) که در هنگام ثبت شرکت، باید حداقل نیمی از این سرمایه در حساب آلمانی متقاضی باشد.

2- شرکت سهامی عام | Aktiengesellschaft | AG

شرکت های AG یا سهامی عام، شرکت هایی هستند که سهام آن ها قابل فروش به عموم مردم است و در اوراق بهادار عمومی به مبادله گذاشته می شوند. در شرکت های سهامی عام نیز مشابه شرکت های مسئولیت محدود، سهامداران در قبال بدهی ها و وام ها، مسئولیتی ندارند و در هنگام ورشکستگی شرکت، اموال و دارایی آن ها حفظ می شوند. 

برای تاسیس شرکت سهامی عام حداقل 5 سهامدار نیاز است. 

 تاسیس این نوع شرکت به تازه کارها توصیه نمی شود.

حداقل سرمایه لازم: حدود 50,000 یورو (2,825,300,000 تومان) که در هنگام ثبت شرکت، باید مدارک موجودی حداقل نیمی از این سرمایه در دست باشد.

خوب است بدانید حداقل سرمایه لازم شرکت های سهامی عام می تواند به صورت دارایی های نقدی و غیر نقدی نشان داده شوند. 

3- ثبت شعبه در آلمان

اگر شما صاحب یک شرکت بین المللی و سرپا هستید، می توانید شعبه ای هم در آلمان داشته باشید. به این ترتیب می توانید یک کسب و کار جدید در این کشور را آغاز کنید و همزمان با شرکای تجاری خود در آلمان و یا دیگر کشورهای اروپایی رابطه نزدیک تری داشته باشید. 

روند ثبت شرکت در آلمان

قدم اول در راه اندازی یک کسب و کار در آلمان، ثبت آن در ادارات دولتی این کشور است که به طور کلی سه مرحله اصلی دارد:

  1. ثبت تجاری (Handelsregister): مدیر شرکت باید به یک دفتر ثبت اسناد رسمی در آلمان مراجعه کند تا یک فرم تائیدیه الکترونیک را برایش تکمیل کنند. سپس باید اسامی سهامدارن را ارائه داده و برای شرکت یک  حساب بانکی با حداقل سرمایه باز کند. 
  2. ثبت در دفتر بازرگانی (Gewerbeamt): بسته به شهر محل اقامت، این مرحله را می توانید به صورت آنلاین و یا حضوری انجام دهید. 
  3. ثبت در دفتر مالیات (Finanzamt): پس از ثبت شرکت، از دفتر مالیات یا اتاق صنایع و بازرگانی برای ثبت در دفتر مالیات با شما تماس می گیرند.

توجه داشته باشید که شما می توانید ثبت شرکت را خودتان به عهده بگیرید و یا برای بهتر و دقیق تر انجام شدن مراحل پیچیده و زیادش، آن را به وکلا و مشاوران متخصص ما بسپارید. برای این کار کافیست این فرم را پر کنید. 

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در آلمان، بسته به نوع شرکت، تعداد سهام داران و سرمایه اولیه متفاوت خواهد بود. به طور مثال این هزینه برای یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل 400 یورو (22,602,400 تومان) و برای یک شرکت سهامی عام حداقل 500 یورو (28,253,000 تومان) است. 

ثبت شرکت در آلمان چقدر زمان می برد؟

برای این موضوع نمی توان عدد دقیقی ارائه داد. زمان ثبت شرکت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله شهر مبدا است. 

مالیات در آلمان سال 2019

میزان پرداخت مالیات در آلمان بسته به درآمد متفاوت است و به همین ترتیب از %14 شروع می شود و تا %45 ادامه دارد. 

  • 42 درصد: به درآمدهای بالای 55,961 یورو (3,162,132,266 تومان) مالیات 42 درصدی تعلق می گیرد.
  • 45 درصد: درآمدهای بالای 265,327 یورو (14,992,567,462 تومان) مشمول مالیات 45 درصدی می شوند. 

ثبت شرکت در آلمان

نکات مهم در ثبت شرکت

  • سهامداران و مدیر شرکت در بین بازه تاسیس و ثبت شرکت شان در آلمان، می توانند فعالیت های تجاری خود را آغاز کنند؛ اما به منظور فعالیت های قانونی و موثر، ثبت شرکت الزامی است. 

  • برای ثبت شرکت نیاز به بیزینس پلن یا نقشه تجاری دارید که در آن جزئیات برنامه شما برای چند سال آینده شرکت ترسیم شده باشد. این جزئیات باید با واقعیت تطابق داشته و امکان پذیر باشند.
  • در صورتی که تا به حال تجربه ای از مدیریت شرکت نداشته اید، توصیه می کنیم برای پیشبرد اهداف خود، از متخصصان مشورت بگیرید.

زبان دوم در مهاجرت به آلمان

خوب است بدانید برای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت، دانستن زبان آلمانی الزامی نیست و تنها تسلط به زبان انگلیسی کافیست. البته بدیهی است که برای زندگی و اقامت دائم در کشوری مانند آلمان، دیر یا زود برای برقراری ارتباط با سایر افراد مجبور هستید تا این زبان را بیاموزید. 

مشاوره رایگان کارناوال برای ثبت شرکت

قصد دارید تا سرمایه تان را از کشور خارج کنید و باقی زندگی تان را در آلمان بگذرانید؟ برای طی کردن هر یک از مراحل ثبت شرکت می توانید روی متخصصان ما حساب باز کنید. کافیست برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت، فرم زیر را تکمیل کنید. مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی می کنند و با شما تماس می گیرند.

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.