karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 آبان 1395

به روز رسانی

13 آذر 1398

یک سفر خوب نیاز به یک برنامه ریزی خوب دارد. برنامه ای که بتوان بسیاری از مسائل را در آن پیش بینی نمود و لذت سفر را به حداکثر خود رساند. برای اینکه برای سفر خود برنامه ریزی خوبی داشته باشید قدم به قدم با شما همراه شده ایم و پیش از این مطالب زیر را در اختیار شما قرار دادیم:

راهنمای انتخاب مقصد مناسب سفر

راهکارهایی برای انتخاب اقامت مناسب در سفر

انتخاب مناسب ترین شیوه حمل و نقل در سفر

این بار نوبت به آن رسیده است که برایتان از انتخاب هتل مناسب بگوییم. قصدمان این نیست که هتل ارزان یا لوکسی را به شما معرفی کنیم. ما فقط اصولی را که باید برای انتخاب یک هتل مناسب در نظر داشته باشید به شما ارائه می دهیم. در نهایت این شما هستید که با بررسی های خود به تصمیم قطعی می رسید  و یک هتل را انتخاب می کنید.

برای این کار لازم است هوشمند باشید و با دقت به بررسی همه ی مسائل بپردازید. پس اگر سفری در پیش دارید و در حال انجام مقدمات آن هستید. برای رزرو هتل مناسب این مطلب را بخوانید و سپس اقدام کنید.

با کارناوال همراه باشید.

انتخاب هتل مناسب

هزینه هتل را مشخص کنید

 با توجه به بخش های مختلف سفرتان، میزان هزینه ای که برای رزرو هتل در نظر گرفته اید را مشخص کنید. حواستان باشد که هر هتل هزینه هایی را نیز شامل می شود که به آنها هزینه های پنهان می گویند و باید در مورد هزینه ها، آنها را هم در نظر بگیرید و محاسبه کنید:

* استقبال فرودگاهی: انتقال شما از فرودگاه معمولا توسط هتل و به صورت رایگان انجام می شود اما برخی هتل ها هزینه ای را بابت آن دریافت می کنند.پس حتما آن را بررسی کنید.

* یخچال اتاق:شارژ کردن خوراکی های درون یخچال اتاق بر اساس قوانین هتل می تواند هزینه ای را در بر داشته باشد و یا به صورت رایگان انجام شود.

* انصراف از رزرو: حتما هزینه های مربوط به انصراف از رزرو را بررسی کنید تا با هزینه های آن شگفت زده نشوید.

* هزینه های ورود و خروج: بسته به اینکه در چه زمانی قصد ورود به هتل را دارید و یا اینکه در چه زمانی از آن خارج می شوید و اتاق را تحویل می دهید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه شوید. برخی هتل ها برای ارائه ی اتاق به مسافران در ساعات پایانی شب، هزینه ی بیشتری دریافت می کنند.

* هزینه ی انرژی: برخی هتل ها به دلیل گران بودن خدماتی همچون برق و آب در مناطق خاص، برای شما قبض های خدمات صادر کنند و هزینه هایی را بر دوش شما بیاندازند.

* هزینه ی خدمات ویژه : ممکن است هتل انتخابی شما خدمات رنگارنگ بسیاری را برای شما در نظر گرفته باشد اما همیشه هم این خدمات رایگان نیستند. خدماتی همچون ماساژ، استخر، سونا، ساحل اختصاصی و ..... ممکن است کمی بودجه ی شما را دچار تغییر کنند.

* خدمات داخل اتاق: هتل ها با دادن امکانات در درون اتاق سعی می کنند که احساس راحتی بیشتری را به شما هدیه بدهند. اما یادتان باشد که گرفتن این هدیه هزینه هایی را برای شما در بردارد. با شنیدن این خدمات ذوق زده نشوید و اول از میزان هزینه ی آن اطلاع پیدا کنید.

* اینترنت : خیلی ها در سفر به شدت به اینترنت وابسته هستند تا بتوانند برخی امور را از طریق آن انجام دهند. هتل ها هم این نیاز را شناسایی کرده و این خدمت را در اختیار شما قرار می دهند. این خدمت در برخی هتل ها رایگان است اما در اکثر آنها بسته به قوانین هتل به صورت روزانه، بابت هر اتاق یا هر دستگاه برای شما محاسبه می شود.

* صندوق امانات: ممکن است در طول سفر شما نیاز به یک مکان امن برای نگهداری وسایل خود داشته باشید. هتل ها این فضا را در اختیار شما می گذارند اما در برخی از آنها هزینه ای هم بابت آن دریافت می شود.

* مینی بار و رستوران: صرف غذا و نوشیدنی یکی از کارهایی است که در طول اقامت خود در هتل انجام می دهید. حواستان به هزینه های این خدمات باشد. چرا که رایگان بودن و یا دریافت هزینه بابت آن بر اساس قوانین هتل تغییر می کند.

* بسته های سفر: در هتل های مختلف گشت هایی نیز برای شما تدارک دیده می شود تا لذت بیشتری از سفر ببرید. از رایگان یا هزینه بر بودن این خدمات نیز اطمینان حاصل کنید.

* مالیات و هزینه های اضافی محلی : هر هتل بسته به جایی که در آن قرار دارد ملزم به پرداخت مالیات و هزینه های محلی خاصی است. هتل ها برای تامین این هزینه مبالغی را از مسافران دریافت می کنند. به هنگام رزرو هتل به این هزینه ها نیز توجه داشته باشید.

* هزینه ی تماس ها: استفاده از تلفن و برقراری ارتباط در هتل ها مستلزم پرداخت هزینه است. این وجه مشترک همه ی هتل هاست و نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. این مورد در مورد رزرو هتل چندان اهمیت ندارد بلکه فقط باید در زمان اقامت نسبت به هزینه های آن آگاه باشید و در بودجه ای که برای سفرتا در نظر گرفته اید ، آن را بگنجانید.

* بسته های ویژه: هتل قرار است به شما خدمات خاصی مثل سرویس و تزیینات ماه عسل ارائه دهد؟ قبل از اینکه این خدمات را تایید کنید اطلاعات دقیقی دی مورد چگونگی ارائه ی ایت سرویس ها و هزینه های آن به دست آورید.

انتخاب هتل مناسب

مشخص کنید که از یک هتل چه انتظاراتی دارید؟

هتل های طیف های وسیع و گوناگونی را شامل می شوند و در دسته های مختلفی جای می گیرند. تنوع خدمات در آنها به حدی است که در بررسی های مختلف شما را سر در گم خواهد کرد. به منظور جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است در انتخاب هتل ازشما سر بزند حتما و حتما قبل از آغاز بررسی هایتان بینید دقیقا از یک هتل چه می خواهید. برای هر یک از انتظارات خود میزانی از اهمیت را در نظر بگیرید و فهرستی از آنها تهیه کنید.

مثلا کسی که برای کار یا گشت و گذار در شهر به سفر می رود از هتل برای جای خواب و نهایتا صرف صبحانه استفاده می کند. پس کیفیت جای خواب و صبحانه برایش در ارجحیت قرار دارد.

ممکن است زوجی باشید که برای ماه عسل خود برنامه ریزی می کنید. در این صورت ویژگه های متفاوتی در هتل مد نظر شما خواهد بود.

انتخاب هتل مناسب

به موقعیت هتل توجه کنید

این که هتل در کجا قرار گرفته است تاثیر زیادی بر روی قیمت های آن دارد. قرارگیری هتل در نزدیکی جاذبه ها، مراکز خرید، مرکز شهر، وسایل نقلیه ی عمومی باعث افزایش قیمت آن می شود اما اتلاف وقت شما را به حداقل می رساند. البته این به سلیقه ی شما هم بستگی دارد که می خواهید در چه محیطی اقامت داشته باشید. در میان هیاهوی شهر؟ یا دور از آن؟

به عنوان مثال برای سفرهای کاری و تحصیلی بهتر است نزدیک ترین محل به شرکت یا دانشگاه خاص را در نظر بگیرید تا بتوانید به موقع به آن برسید. در برخی شهرها دسترسی به حمل و نقل عمومی بسیار مهم است پس بهتر است هتلی را در نزدیکی یکی از ایستگاه های سیستم حمل و نقل رزرو کنید. اگر ساحل برایتان مهم است به سراغ هتل های ساحلی بروید.

انتخاب هتل مناسب

با قیمت ها جادو نشوید

می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید؟ حتما راهکارتان این است که ارزان ترین هتل را انتخاب کنید. اما به احتمال زیاد دچار اشتباه خواهید شد. قیمت های هتل ها گاه بسیار گول زننده عمل می کنند. ممکن است یک هتل به دلیل دوری از مرکز شهر ارزان تر باشد اما شما باید برای دسترسی به هر یک از جاذبه هایی که قصد دیدنش را دارید هزینه ی رفت و آمد بپردازید. پس هوشمندانه بر روی همه چیز فکر کنید.

انتخاب هتل مناسب

تحت تاثیر ستاره های هتل قرار نگیرید

یکی از رایج ترین شکل های درجه بندی هتل ها استفاده از ستاره هایی است که از طرف سازمان معینی در هر کشور به آنها اعطا می شود. داشتن هریک از این ستاره ها مستلزم رعایت نکات خاصی توسط هتل ها است. هرچه تعداد ستاره ها بالاتر باشد از نظر درجه بندی آن هتل کیفیت بهتری در ارائه ی خدمات دارد. اما اینکه صرفا به دلیل داشتن ستاره ها به حدمات یک هتل اعتماد کنید کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. در برخورد با هر هتل صرف نظر از ستاره هایش به بررسی خدماتی که در آن وجود دارد بپردازید و تصمیم بگیرید. گاهی یک هتل 3 ستاره امکاناتی در حد یک هتل 4 ستاره دارد. حتی می توان به این موضوع اشاره کرد که سیستم درجه بندی هر هتل می تواند بسته به قوانین کشور تغییر کند.

انتخاب هتل مناسب

اینترنت دوست خوب شماست

در عصر فناوری اطلاعات هستید و نیازی نیست که برای گرفتن اطلاعات تلفن را بردارید و مستقیما از مسئول پذیرش هتل سوال کنید. شما می توانید در اینترنت به جستجوی هتل و ویژگی های آن بپردازید. نظرات دیگر مسافران را بخوانید و بعد با خیال راحت دست به انتخاب بزنید.

انتخاب هتل مناسب

از دفاتر خدمات مسافرتی کمک بگیرید

اگر وقت زیادی ندارید و یا خیلی با هتل آشنا نیستید می توانید با یک دفتر خدمات مسافرتی تماس بگیرید و از آنها مشاوره بخواهید. البته به یاد داشته باشید که هوشمندانه عمل کردن و مسحور تبلیغات نشدن نقش کلیدی در انتخاب درست شما بازی می کند.

انتخاب هتل مناسب

امکانات و تسهیلات هتل را بررسی کنید

امکانات هتل ها بسیار گسترده هستند. امروزه رقابت در میان آنها به حدی است که طیف وسیعی از امکانات و خدمات خاص را برای حفظ برتری در هتل خود ارائه می دهند. خدمات ورزشی، تفریحی، غذایی و بسیاری خدمات دیگر را با صبر و حوصله بررسی و بر اساس اولویت ها و بودجه ی خود آنها را انتخاب کنید.

اگر با خانواده سفر می کنید ممکن است برای افراد ناتوان یا کم توان خانواده و یا فرزندان خود احتیاج به تسهیلاتی خاص داشته باشید. بررسی این موارد را فراموش نکنید.

در نهایت مشخص کنید که کدام یک از این تسهیلات و امکانات رایگان و کدام یک مستلزم صرف هزینه می باشد؟

انتخاب هتل مناسب
انتخاب هتل مناسب

پیشنهادهای ویژه را در نظر بگیرید

گاهی پیش می آید که در ازای اقامت در هتلی خاص به شما بلیط تخفیف جاذبه ها، تور رایگان، خدمات حمل و نقل و یا مسائلی این چنینی را در نظر بگیرند. از وجود یا عدم وجود این گونه پیشنهادات سوال کنید. این امکان وجود دارد که هزینه ی بیشتری برای اقامت بپردازید اما در سایر بخش های سفر از بودجه ی خود کمتر استفاده کنید.

انتخاب هتل مناسب

از قوانین هتل مطلع شوید

هر هتلی قانون خاص خودش را دارد. مسئله ی مهم برای اکثر مسافران این است که هتل ها در ساعت هایی خاص به شما اتاق را تحویل می دهند و در رزو خروج قبل از ساعت مورد نظرشان آن را از شما تحویل می گیرند. در این میان هتل هایی هم هستند که به صورت 24 ساعته می توانید اتاق را از آنها تحویل بگیرید و در هر ساعتی که خواستید آن را ترک کنید. ساعت رسیدن به مقصد را در نظر بگیرید شاید مجبور به تجدید نظر در مورد هتل اتتخابی خود شوید.

اگر حیوانات خانگی به همراه دارید باید در مورد قوانین ورود آنها به هتل هم اطلاع داشته باشید. قوانین رزرو و انصراف از آن را نیز در نظر بگیرید. اگر سیگاری هستید ببینید در هتل امکان کشیدن سیگار وجود دارد یا خیر. یا اینکه فضاهایی مخصوص را برای آن در نظر گرفته اند؟

قوانین هتل ها میزان هزینه برای گروه های سنی مختلف را نیز تعیین می کند. مثلا برخی برای کودکان زیر 6 سال هزینه ای دریافت نمی کنند اما برخی دیگر این سن را به 2 سال کاهش داده اند.

انتخاب هتل مناسب

درمورد نوع اتاق ها سوال کنید

ظرفیت اتاق ها و سرویس های درون آنها از مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. هنگامی که در قالب گروه های خانوادگی و یا دوستانه سفر می کنید. وجود اتاق های 3 و 4 نفره و یا سوییت های 5 نفره می تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب شما بگذارد. استفاده از اتاق های با ظرفیت بیشتر می تواند هزینه های شما و همسفرانتان ره به صورت چشم گیری کاهش دهد.

چشم انداز اتاق هم یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی هتل ها چشم انداز های خاصی دارند که می تواند روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

انتخاب هتل مناسب
انتخاب هتل مناسب

چیزی را از قلم نیاندازید

سعی کنید تمام هتل های موجود را بررسی کنید. بری این کار از اینترنت کمک بگیرید. به جستجوی همه ی هتل هایی که با شرایط شما سازگار است ادامه دهید. از نقشه های آنلاین که هتل ها در آن ها مشخص شده است هم استفاده کنید. کافیست نام هتل را بدانید تا با دریایی از اطلاعات در مورد آن مواجه شوید.

انتخاب هتل مناسب

هتل مورد نظر را رزرو کنید

قبل از اینکه سایر مقدمات سفر را فراهم کنید به فکر اقامت باشید. چرا که اگر زود اقدام کنید می توانید از برخی تخفیفات هم بهره مند شوید. شما در مقصد ممکن است وقت کافی برای انتخاب هتل نداشته باشید. حتی ممکن است اسیر گفته های محلی ها شوید و آنها در ازای دریافت پورسانت از هتلی خاص شما را به سوی آن هتل هدایت کنند. شاید هم مجبور شوید در هتلی اقامت کنید که به هیچ وجه آن را دوست ندارید.

ممکن است در نهایت چند هتل مناسب پیش روی شما قرار گیرد. از میان آنها یکی را انتخاب کنید و سریعا کارهای مربوط به رزرو را انجام دهید. در رزرو هتل قرارداد مربوط به آن را کامل مطالعه کنید و سپس اقدام به رزرو نهایی نمایید. زمان را از دست ندهید. اگر انتخاب خود را کرده اید نیازی به صرف زمان بیشتر نیست. فقط هتل را رزور کنید و منتظر تاریخ سفرتان باشید.

انتخاب هتل مناسب

 سخن آخر

فراموش نکنید که یک اقامت خوب مستلزم توجه و بررسی کامل است. پس اگر می خواهید اقامتی خوب در یک هتل مناسب داشته باشید وقت بگذارید و برای زمانی که در سفر می گذرانید ارزش قائل شوید. با تکرار این اصول در هر سفر، تصمیم گیری راحت تر و مناسب تری را تجربه خواهید کرد و سفر لذت بخش تری را برای خود رقم خواهید زد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کارناوال هستیم.

 

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

eli

با عرض سلام احترام 
هزینه ی شب رزرو برای هتل 
تخت دونفره چقدر میشه تو تفلیس؟
ممنون میشم پاسخ گو باشید

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست عزیز

هتل ها انواع مختلفی دارند و هزینه های آنها متفاوت است. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب هزینه های سفر به تفلیس مراجعه کنید.

سپاس از توجه تان

11 شهریور 1397

انتشار:04 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

یوسف گل طبق

باسلام به نکات خیلی مهمی اشاره داشتین درصورت امکان میخواستیم برای درمان بیماری تومور مغزی (سایبرنایف)به بیمارستان آجی بادام بریم خواهشمندم اگراطلاعاتی دراینمورد بفرمایید خیلی ممنون خواهم شدضمناپول ایران راتبدیل به دلاربکنیم یا لیر ترکیه بهتره باتشکر

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست عزیز

فعالیت کارناوال در راستای گردشگری است و اطلاعاتی در مورد بیمارستان ها را نمی توانیم در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید از طریق این لینک  با بیمارستان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. 

در مورد سوال دوم هم باید بگوییم که بهتر است در سفر به ترکیه دلار به همراه داشته باشید و در آن کشور نسبت به تبدیل آن اقدام کنید.

سپاس از همراهی شما

25 بهمن 1396

انتشار:17 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ahmad

سلام
نه واقعا قشنگ بود به نظر من حرف های جدید تر نسبت به یکسری سایت ها داشت از جمله جز جز کردن سبک سفر و قیمت هر کدام و روانشناسی آن که در اثر تجربه یا آگاهی وشاید غیره بدست می آد 
خانوم فلاح خسته نباشی 

انتشار:04 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.