karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

03 اردیبهشت 1399

ویزای دانشجویی کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا یکی از پرطرفدارترین مواردی است که دانشجوهای ایرانی به دنبال دریافت آن هستند. یعنی بسیاری از کاربران ما تمایل دارند تا با راهنمای دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوند و از هزینه های آن بدانند. ما نیز در این مقاله به هزینه ویزای کانادا در سال 2019 و دیگر موارد لازم پرداخته ایم. 

مراحل پیش از دریافت ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی

باید بدانید پیش از آن که به سراغ سفارت کانادا بروید و برای ویزای دانشجویی اقدام کنید، لازم است مراحلی را پشت سر بگذارید. از آن جمله دریافت پذیرشی از دانشگاهی معتبر و کانادایی است. برای آن که از ریز این مراحل و هزینه هایش آگاه شوید، مراحل مهاجرت دانشجویی به کانادا را بخوانید.

ویزای دانش آموزی

به زودی مراحل پیش از دریافت ویزای دانش آموزی را نیز منتشر خواهیم کرد. 

مهاجرت به کانادا

ویزای دانشجویی کانادا

توجه داشته باشید که برخی افراد برای تحصیل در کانادا نیازی به دریافت ویزا ندارند که از آن جمله دانشجویانی با دوره تحصیلی کمتر از 6 ماه هستند. یعنی اگر دوره تحصیلی کوتاه است، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی کانادا ندارید. در غیر این صورت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- مراجعه به وبسایت مهاجرت کانادا

به محض آن که نامه پذیرش را از سمت دانشگاه گرفتید، لازم است برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید. خوب است بدانید در وبسایت های کانادایی و در کشور کانادا، به ویزای تحصیلی، جواز تحصیلی نیز می گویند. 

هزینه ویزا: 150 دلار کانادا (4,806,922 تومان)

وبسایت: پیش از خروج از کشور، به وبسایت رسمی مهاجرت کانادا یا (CIC) سری بزنید و با ارائه مدارک خواسته شده، برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا:

  1. فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی
  2. فیش واریز هزینه ویزای تحصیلی
  3. نامه اصلی پذیرش از دانشگاه 
  4. پاسپورت با اعتبار کافی (هنگام بازگشت به ایران باید از اعتبار پاسپورت‌تان حداقل 6 ماه باقی مانده باشد.)
  5. دو عکس جدید با سایز پاسپورت با درج نام و تاریخ تولد فرد در پشت آن ها
  6. مدارکی مبنی بر تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا؛ برای زندگی در ایالت کبک ماهانه بیش از 917 دلار کانادا (29,386,317 تومان) و برای زندگی در سایر ایالت ها، ماهانه بیش از 833 دلار کانادا (26,694,441 تومان) بودجه نیاز است. در این مدارک شما باید نشان دهید حداقل توانایی پرداخت هزینه های 1 سال را دارید.
  7. گواهی عدم سوء پیشینه 
  8. اگر قصد تحصیل در کبک را دارید، لازم است مدارک‌تان علاوه بر ترجمه انگلیسی، ترجمه فرانسوی هم داشته باشند. همچنین به گواهینامه certificat d'acceptation du Québec و کپی تائید شده مدارک احتیاج دارید. گواهینامه certificat d'acceptation du Québec، نشان می دهد که دانشگاه شما در ایالت کبک از دید دولت کانادا معتبر شناخته می شود. 

در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • خوب است بدانید بنابر جدیدترین قوانین ویزای کانادا، در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما در کانادا مشغول به کار است و یا برای دریافت ویزای کاری درخواست داده، به ویزای تحصیلی شما در عرض دو هفته رسیدگی می شود.
  • توجه داشته باشید که برای دریافت ویزا و در مصاحبه لازم است که کارمند سفارت کانادا را در رابطه با ترک کشور کانادا و برگشت به کشور خود پس از اتمام دوره تحصیلی، قانع کنید. داشتن برنامه تحصیلی دقیق یا به اصطلاح Plan Study در این زمینه بسیار موثر است. 
  • برای درخواست ویزای دانشجویی می توانید به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام کنید. از آن جا که کانادا در ایران سفارتی ندارند، توصیه ما آن است که روش آنلاین را انتخاب کنید.
  • دانشجوهای ایرانی برای درخواست ویزای دانشجویی نیازی به دریافت بیمه سلامت ندارند.
  • ایرانی ها برای درخواست ویزای دانشجویی نیازی به ارائه مدارک تسلط به زبان انگلیسی را ندارند؛ اما محض احتیاط خوب است یکی از 3 مدرک IELTS، Cambridge English: Advanced و یا TOEFL را داشته باشند. 
  • دانشجوهای ایرانی برای مهاجرت تحصیلی خود الزامی به باز کردن حساب بانکی با سقف برداشت محدود ندارند. 
  • همچنین توجه داشته باشید در صورتی که می خواهید تحصیلات خود را ادامه دهید، دانشگاه خود را عوض کنید و یا طول مدت تحصیل را افزایش دهید، لازم است برای تجدید ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. 
  • زمان اعتبار ویزای دانشجویی برابر با ترم های تحصیلی + 3 ماه اضافه تر است. 

2- مصاحبه و جلسه ثبت اطلاعات بیومتریک

برای مصاحبه حضوری و ثبت اطلاعات بیومتریک لازم است به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه یا ارمنستان بروید. البته توصیه مسئولان کانادایی، کشور ترکیه است.

هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک: 85 دلار کانادا (2,723,923 تومان)

3- زمان بررسی درخواست

در مجموع روند بررسی درخواست های ویزای تحصیلی تا 90 روز زمان می برد که البته در مواردی زودتر هم انجام می شود. بنابراین لازم است با توجه به این بازه، برای ورود به دانشگاه برنامه ریزی کنید. یعنی درخواست ویزا را به لحظات آخر موکول نکنید، چرا که ممکن است از ترم تحصیلی و درس های خود عقب بمانید. 

ویزای دانش آموزی کانادا

تمام دانش آموزانی که به قصد تحصیل شش ماهه یا بیشتر به کشور کانادا مهاجرت می کنند، باید برای ویزای دانش آموزی اقدام کنند. این موضوع شامل بچه هایی که به همراه خانواده به کانادا مهاجرت می کنند هم می شود. منظور از دانش آموزان در این جا، بچه های 5 و 6 سال تا 18 و 19 سال است. تعیین محدوده دقیق بسته به ایالت مورد نظر در کانادا دارد. 

هزینه ویزا: 150 دلار کانادا (4,806,922 تومان)

مدارک: 

  • نامه پذیرش از مدرسه (نامه اصلی یا نسخه الکترونیکی)
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک حمایت مالی از کودک (گردش حساب پدر و مادر و یا سرپرست قانونی)

توجه داشته باشید که در ارائه این مدارک و یا الزام دریافت ویزای دانش آموزی، استثنائاتی وجود دارد که باز کردن و توضیح دادن هر یک از حوصله مخاطبان این مطلب خارج است.

سخن آخر

با هم شرایط تقاضای ویزای دانشجویی کانادا را بررسی کردیم و دیدیم باید چه مدارکی را حاضر کنیم. شما از این مدارک و شرایط مطلع بودید؟

البته اگر علاقه دارید تا در مورد راهنمای تحصیل در کشورهای دیگر مانند راهنمای تحصیل در آلمان بدانید، می توانید سری به این لینک بزنید. 

دیدگاه ها و تجربه های خود را در زمینه تحصیل در کشورهای خارجی با ما در میان بگذارید. 

دوستان عزیز کارناوالی

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت، این فرم کارناوال را تکمیل کنید.

مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی می کنند و با شما تماس می گیرند. 

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.