karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 مهر 1398

به روز رسانی

07 مهر 1398

در مطلب پیش رو درباره راهنمای مهاجرت به کانادا حرف می زنیم. به طور مثال توضیح می دهیم مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل چگونه است. همچنین در ادامه از مهاجرت به کانادا از طریق کار می گوییم و روش های مختلف را شرح می دهیم. سپس می توانید با انواع ویزاهای کانادا آشنا شوید و ببینید چطور می توان اقامت دائم کانادا را به دست آورد. همراه کارناوال باشید. 

آن چه در ادامه خواهید خواند...

  1. روش های مهاجرت
  2. ویزای کانادا
  3. اقامت دائم کانادا 
  4. دریافت تابعیت کانادا

مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا کاملا متفاوت اند که هر یک بسته به شرایط متقاضی، پیشنهاد می شوند:

1- مهاجرت تحصیلی 

مهاجرت تحصیلی به کانادا به 2 شکل دانشجویی و دانش آموزی صورت می گیرد که هر کدام روال مختص به خودشان را دارند. برای هر دو روش لازم است درخواست دهید و یا به اصطلاح اپلای کنید و سپس نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه را در دست داشته باشید تا بتوانید وارد خاک کانادا شوید. از آن جا که راه های مهاجرت تحصیلی جزئیات بسیاری دارد، هر یک را در مقالات جداگانه ای معرفی کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه کنید. 

البته باید توجه داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به خودی خود تضمینی بر مهاجرت همیشگی شما نیست و تنها یک سکوی پرش برای کسب مدرک بین المللی و پیدا کردن موقعیت کاری مختلف است. یعنی شما با ویزای تحصیلی، اقامت دائم کانادا را به دست نمی آورید؛ اما اگر سخت کوش و صبور باشید، راه آسانی برای کسب اقامت دائم محسوب می شود.

2- مهاجرت نیروی متخصص کار 

مسئولان کانادایی با معرفی برنامه Express Entry ترتیبی داده اند تا بتوانند نیروی متخصص کار را از سراسر دنیا جذب کنند و فرصت کار و اقامت دائم را به آن ها بدهند. در این برنامه متقاضیان بر اساس سطح تحصیلات، میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، سابقه کاری، سن و توانایی تطابق و ... امتیازبندی می شوند. هر یک از فاکتورهای یاد شده و امتیاز میانگین همگی این ها، برای سنجش متقاضیان مهاجرت اهمیت دارند و نشان می دهند آیا متقاضیان آمادگی دریافت اقامت دائم کانادا را دارند یا خیر. امتیازها از 0 تا 100 هستند و حداقل امتیاز قابل قبول از 67 شروع می شود.

بدیهی است افرادی که بتوانند امتیاز بالاتری کسب کنند، شانس بیشتری برای مهاجرت کاری به کانادا دارند. 

مهاجرت از این طریق یکی از سریع ترین روش هاست چرا که درخواست 80% از متقاضیان را در کمتر از 4 ماه بررسی می کنند. از دیگر مزایای این روش این است که می توانید همراه خانواده به کانادا مهاجرت کنید. 

مهاجرت به ایالت کبک

اگر جزو نیروی متخصص کار هستید و می خواهید در ایالت کبک زندگی کنید، باید بدانید ایالت کبک، قوانین و روش متفاوتی از سایر ایالت ها دارد و لازم است این موضوع را در نظر داشته باشید. در آینده در مطلب جداگانه ای به کبک می پردازیم. 

3- مهاجرت به قصد تجارت

اگر سرمایه کلانی در دسترس دارید و در زمینه تجارت هم دستی بر آتش دارید، روش های زیر مناسب شما هستند:

سرمایه گذاری: شما با داشتن حداقل سرمایه ای در حدود 800,000 دلار کانادا (25,636,918,103 تومان) می توانید سرمایه گذاری خود را در کانادا آغاز کنید و اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

کارآفرینی: اگر در ایران کسب و کار خود را داشتید و برای دیگران نیز مشاغل مختلف ایجاد کرده اید و در این زمینه باتجربه اید؛ با داشتن حداقل سرمایه 300,000 دلار کانادا (9,613,844,288 تومان)  می توانید راهی کانادا شوید تا این بار با کارآفرینی در این کشور، شانس خود را برای اقامت دائم امتحان کنید.

البته توجه داشته باشید که در کنار سرمایه کار، شما باید تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در کانادا را هم داشته باشید. به این منظور سرمایه ای حداقل در حدود 12,000 دلار کانادا (384,553,772 تومان) نیاز است. 

4- مهاجرت افراد خوداشتغال

اگر از فعالان فرهنگی، هنرمندان و یا ورزشکاران حرفه ای هستید، این روش مختص شماست. برای استفاده از خوداشتغالی شما باید موارد زیر را داشته باشید:

  • تحصیلات مرتبط
  • تجربه کاری
  • توانایی خوداشتغالی در کانادا
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • سلامت جسمانی

5- مهاجرت کاری به مقصد یک ایالت خاص | PNP

اگر برای مهاجرت به کانادا، یک ایالت خاص را مد نظر دارید، می توانید از برنامه مهاجرتی Provincial nominees یا PNP استفاده کنید. هر ایالت کشور کانادا، سالانه برنامه های مختلفی برای جذب گروه های مختلف مهاجران مانند دانشجویان، تاجران، کارکنان ماهر و کارگران دارد. به همین دلیل برای شرکت در این برنامه باید تخصص کاری کافی و تحصیلات مرتبط داشته باشید، در غیر این صورت واجد شرایط نیستید. 

6- مهاجرت با حمایت خانوادگی | Family sponsorship

در صورتی که شما توانسته اید اقامت دائم کانادا یا شهروندی این کشور را به دست بیاورید، حالا می توانید از همسر، فرزندان زیر 22 سال، پدر و مادر و پدر و مادربزرگ خود دعوت کنید تا آن ها هم برای زندگی به کانادا بیایند. البته این موضوع به شرطی است که شما توانایی حمایت مالی این افراد را داشته باشید و هزینه های زندگی آن ها را تامین کنید. به همین دلیل پیش از استفاده از این روش، باید مدارکی از درآمد و سرمایه خود در کانادا را ارائه دهید. 

نکات:

  • اگر فرزند شما بالای 22 سال است اما به دلیل مشکلات جسمی یا روحی نتوانسته مستقل شود؛ شما می توانید اسپانسر ورود این فرزندتان به کانادا شوید. 
  • از آن جا که تقاضا برای اسپانسری والدین مهاجران بسیار زیاد است، کانادا برای پذیرش خانواده مهاجران یک سیستم لاتاری ابداع کرده و سالانه 10 هزار نفر پذیرش می شوند. 

7- ازدواج

لازم نیست این راز را بلند به زبان بیاورید اما داشتن یک همسر یا شریک زندگی در کانادا از آسان ترین روش های مهاجرت به این کشور است، البته بسیاری این روش را کشف کرده اند و به دلیل ازدواج های دروغین، کاغذبازی و مراحل اداری این روش بسیار زیاد است.

دولت کانادا تعابیری را در پیش گرفته تا جلوی این ازدواج های دروغین را بگیرد و مطمئن شود که دو نفر واقعا قصد زندگی با هم را دارند، برای مثال پس از دو سال به همسر خارجی اقامت می دهند و با دریافت مدارک بی شمار و مختلف، مطمئن می شوند که آن دو در طی این دو سال با هم زندگی کرده اند. توجه داشته باشید فردی که در کشور کانادا مقیم است باید ثابت کند که طی این زمان حامی مالی و جنسی فرد مقابل است و او را در معضلاتی که ممکن است در داخل یا خارج از کشور برایش پیش آید یاری می کند.

بنابراین اگر قصدتان از ازدواج واقعی است از این راه اقدام کنید زیرا این روش آن قدر تبصره دارد که ازدواج های دورغین نهایتا رسوا می شوند.

مهاجرت به کانادا

ویزای کانادا

بسته به آن که با چه هدفی می خواهید راهی کانادا شوید، باید برای ویزای مختلفی درخواست دهید. ویزاها به دو دسته ویزای کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می شوند که عبارت اند از:

ویزای کوتاه مدت کانادا

این ویزاها حق اقامت همیشگی و بلندمدت را به شما نمی دهند و اعتبار آن ها، متناسب با نیازتان تعریف می شود. 

  • ویزای توریستی یا بازدید | Visitor Visa: با این ویزا نمی توان به کانادا مهاجرت کرد و فقط برای گردش و سفر در کانادا مورد استفاده است. 
  • ویزای سوپر | Super Visa: با این ویزا مادر، پدر، مادربزرگ و پدربزرگِ ساکنان دائمی کانادا و شهروندان کانادا، می توانند راحت تر به کانادا سفر کنند. 
  • ویزای مالتیپل | Multiple Visa: در برخی موارد می توان برای مهاجرت از این ویزا استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر بر روی عنوان کلیک کنید. 
  • ویزای تحصیلی کانادا | Student Visa: برای تحصیل در مدارس، دانشگاه ها و یا کارورزی در کانادا نیاز است.
  • ویزای کاری | Temporary Work Visa: برای کار کوتاه مدت به عنوان کارگر و نیروی متخصص مورد استفاده است.
  • ویزای تجاری | Business Visa: برای همه متقاضیانی که به صورت انفرادی یا گروهی و با اهداف تجاری به کانادا می روند.
  • ویزای تولد بچه | Giving Birth Visa: اگر به قصد به دنیا آوردن فرزندتان به کانادا می روید، باید این ویزا را بگیرید. پس از تولد، فرزند شما شهروند کانادا محسوب می شود. 

ویزای بلندمدت کانادا

انواع ویزاهای بلند مدت کانادا که برای مهاجرت و اقامت دائم استفاده می شوند عبارت اند از:

  • ویزای کارگر ماهر | Skilled Worker Visa: مخصوص متقاضیان ماهر کار
  • ویزای کارگر ماهر کبک | Quebec-Selected Skilled Worker: اگر به فرانسوی مسلط هستید و قرار است در ایالت کبک مشغول به کار شوید، این ویزا به شما تعلق می گیرد.
  • ویزای استارت آپ و کارآفرینی | Startup Visa: مخصوص کارآفرین ها 
  • ویزای خوداشتغالی | Self-employed Persons Visa: مناسب مهاجرت هنرمندان، ورزشکاران و تاجران با تجربه
  • ویزای سرمایه‌گذاری | Immigrant Investor Program: مخصوص سرمایه گذارها 
  • ویزای حمایت خانواده | Family Sponsorship Visa: مخصوص همسر و فرزندان زیر 18 سال ساکنان دائم کانادا و شهروندان کانادا

ویزای کانادا

اقامت دائم کانادا 

اقامت دائم کانادا یا PR، حالتی است که به افراد اجازه کار و زندگی طولانی مدت در کانادا را می دهد و محدودیت زمانی ندارد.

چطور می توان اقامت دائم کانادا را به دست آورد؟

اقامت دائم کانادا به کسانی تعلق می گیرد که بتوانند از راه های قانونی و درستِ گفته شده، در کانادا کار پیدا کنند و یا کسب و کار جدید خود را راه بیندازند. یعنی پس از آن که شما یکی از انواع ویزای بلندمدت را دریافت کردید و به کانادا رفتید، می توانید کارت اقامت دائم یا کارت PR خود را هم بگیرید. برای این کار لازم است تا 180 روز پس از ورود به کانادا، آدرس پستی خود را برای سازمان مهاجرت و تابعیت کانادا ارسال کنید.

حفظ وضعیت اقامت دائم

درست است که در بدو ورود کارت اقامت دائم می گیرید؛ اما برای آن که بتوانید این وضعیت را حفظ کنید و همچنان از حق اقامت و کار در این کشور برخودار باشید، لازم است در 5 سال نخست ورود به کشور کانادا حداقل 730 روز (2 سال) را در این کشور زندگی کرده باشید.

مزایای اقامت دائم کانادا

شما با اقامت دائم کانادا، حق کار، تحصیل و زندگی در تمام ایالت های این کشور را به دست می آورید. 

پاسپورت کانادا

دریافت تابعیت کانادا

بسیاری از مهاجران به نیت دریافت پاسپورت و تابعیت کانادا به این کشور می روند. اگر شما پس از مهاجرت به کانادا تمام موارد زیر را رعایت کنید و داشته باشید، می توانید تابعیت کانادا را به دست آورید.

  • داشتن اقامت دائم کانادا 
  • زندگی در کانادا به مدت 3 سال (1095 روز) از 5 سال گذشته
  • پرداخت به موقع مالیات
  • قبولی در آزمون شهروندی کانادا
  • تسلط بالا به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی

مهاجرت به کانادا

مشاوره کارناوال برای مهاجرت به کانادا

برای ساختن یک زندگی جدید در کانادا آماده اید؟ کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما، پرونده و وضعیت‌تان را بررسی کنند و بعد در اولین فرصت برای هماهنگی جلسه رایگان مشاوره با شما تماس بگیرند. 

البته اگر علاقه دارید در مورد مهاجرت به کشورهای دیگر مانند مهاجرت به آمریکا، مهاجرت به گرجستان و ... بدانید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید؛ تنها کافی ست سری به صفحه مهاجرت کارناوال بزنید و با یک جستجوی ساده اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید. 

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

188 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام من 25 ساله هستم، و شغلم پرستاری هست دو سال سابقه کار دارم و به زبان های انگلیسی ،فرانسوی و المانی هم مسلطم اسپانیایی هم بلدم ولی مدرکش رو ندارم.من میتونم از طریق ویزای کار اقامت دایم کانادا رو کسب کنم؟یا کشور دیگر پیشنهادی هست؟

کارناوال

همراه گرامی کارناوال
درصورتی که متقاضی دریافت مشاوره مهاجرت هستید باید فرم درخواست مشاوره را پر کنید. رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و ارائه مشاوره تنها پس از تکمیل فرم امکان پذیر است.
هر گونه نظر در مورد مقاله و یا سوالات کلی را می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که به درخواست‌های مشاوره در بخش دیدگاه‌ها رسیدگی نمی‌شود.

انتشار:23 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام من 34 سال سن دارم. دارای مدرک ارشد حسابداری هستم و 9سال سابقه تدریس در دانشگاه را دارم و 4 سال سابقه کار حسابداری را دارم برای مهاجرت به کانادا باید چکار کنم باتشکر

کارناوال

همراه گرامی کارناوال
درصورتی که متقاضی دریافت مشاوره مهاجرت هستید باید فرم درخواست مشاوره را پر کنید. رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و ارائه مشاوره تنها پس از تکمیل فرم امکان پذیر است.
هر گونه نظر در مورد مقاله و یا سوالات کلی را می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که به درخواست‌های مشاوره در بخش دیدگاه‌ها رسیدگی نمی‌شود.

انتشار:01 بهمن 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام من میخواستم ببنیم که برای مهاجرت چه دانشگاهی بهتر است؟ یعنی بین دانشگاه امیر کبیر یا علوم تحقیقات فرقی وجود دارد یا مهم نمیباشد؟

کارناوال

همراه گرامی کارناوال
درصورتی که متقاضی دریافت مشاوره مهاجرت هستید باید فرم درخواست مشاوره را پر کنید. رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و ارائه مشاوره تنها پس از تکمیل فرم امکان پذیر است.
هر گونه نظر در مورد مقاله و یا سوالات کلی را می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که به درخواست‌های مشاوره در بخش دیدگاه‌ها رسیدگی نمی‌شود.

انتشار:26 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.