کارناوال - راهنمای سفر

بهترین مکان های تهران برای پیاده روی پاییزی

جاذبه هایی برای پیاده روی پاییزی در تهران

پاییز فصلی است که با درختان هزار رنگش انسان را وسوسه می‌کند تا در کوچه خیابان‌هایی که مملو از برگ‌های زرد و نارنجی است قدم بگذارد. در این میان شاید از خود بپرسید برای پیاده روی پاییزی کجا بریم؟ احتمالا با تعدادی از این جاذبه‌ها و یا مسیرهای پیاده روی پاییزی در تهران آشنا باشید. لیست بهترین مکان های تهران برای پیاده روی پاییزی به شما کمک می‌کند تا فهرستی از جاذبه‌های دیدنی را برای این فصل در اختیار داشته باشید و از میان آن‌ها یک یا چند جاذبه را برای لذت بردن از یک روز سرد پاییزی و قدم زدن انتخاب کنید.

امتیاز کارناوال

4.3

تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بوستان ملت

امتیاز کاربران: 3.9 از 22 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

بوستان ملت یکی از جاهای دیدنی تهران است و با 34 هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. بوستان ملت از قسمت‌های مختلف تشکیل شده است و با ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه‌های مفاخر ایران زمین، باغ وحشی کوچک، فضای سبز گل‌کاری شده و درختانی قدیمی و سربه‌فلک‌کشیده در میان دیگر پارک‌های تهران دلبری می‌کند. بوستانی که در فصل بهار برای گل‌های لاله رنگارنگی که در جای جای پارک دیده می‌شود و برای سرسبزی و سایه درختان خود در فصل تابستان مشهور شده است؛ اما این تمام زیبایی پارک ملت نیست، پاییز که به هزار رنگ دلفریب در می‌آید و زمستان که گاه‌وبیگاه زیر لایه‌ای از برف سپید فرو می‌رود، بوستان ملت را از هر زمان دیگر خواستنی‌تر می‌کند.

امتیاز کارناوال

4.5

تهران، منطقه 3، محله ده ونک، کوچه صابری

امتیاز کاربران: 4.4 از 26 رای


مدت بازدید: 

2 تا 4 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

اگر خودتان را به کوچه‌پس‌کوچه‌های ده ونک برسانید، بوستانی بزرگ و به غایت زیبایی توجه‌تان را به خودش جلب می‌کند. نگاهی به دیوارکشی‌های دور باغ، حصارها و ورودی‌های بوستان، نشان از نوساز بودن آن دارد؛ اما کافی‌ است که تا نزدیکی ورودی‌ها بروید تا ببینید بر خلاف انتظارتان، این درختان قدیمی و برفراشته هستند که به استقبال شما می‌آیند. با ورود به محوطه بوستان باغ ایرانی، فضایی به وسعت 3.4 هکتار خواهید دید که کاملا به المان‌ها و نمادهای تازه‌ساز آراسته شده است. آب جاری در حوض‌ها و فواره‌ها، گل‌های متنوع و صدای خنده و شادی خانواده‌ها چیزی است که پس از ورود به باغ تجربه خواهید کرد.

امتیاز کارناوال

4.3

تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

امتیاز کاربران: 4.1 از 20 رای


مدت بازدید: 

1 تا 2 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 09:00 صبح تا 19:00

هزینه: 

5,000 تومان

برای رسیدن به کاخ نیاوران باید به درون باغی تاریخی قدم بگذاریم؛ باغی که در گوشه‌ای از تهران جا خوش کرده و از زمان قاجار تا به حال روزهای بسیاری را به خود دیده است. درختان سربه‌فلک‌کشیده در جای‌جای باغ قد بر افراشته و مامنی برای پرندگان شده‌اند. صدای پرندگان از هر سو شنیده می‌شود و موسیقی طبیعت، نوای دل‌نشینی می‌نوازد. این باغ در زمان فتحعلی شاه قاجار در محلی ساخته شد که پیش‌تر از این نیزاری بیش نبود. به همین دلیل این باغ به نی آوران مشهور و در گذر زمان با نام نیاوران خوانده شد.

امتیاز کارناوال

4.5

تهران، بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی


مدت بازدید: 

3 تا 6 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 09:00 صبح تا 17:00

هزینه: 

23,000 تومان

باغ گیاه‌شناسی در اراضی چیتگر تهران مجموعه‌ای است که در آن انواع مختلفی از گیاهان بومی و غیر بومی در محیط گلخانه و فضایی باز کشت می‌شوند. فضای دیدنی این باغ علاوه بر اینکه مکانی مناسب برای لذت بردن از طبیعت است نقش مهمی در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقی بر روی انواع گیاهان، نحوه نگهداری و تولید آن‌ها نیز دارد. اینجا همان جایی است که برای فرار از شلوغی و آلودگی پایتخت به آن نیاز دارید؛ جایی که می‌توانید برای ساعاتی هوای تازه استشمام کنید و با صدای دل‌انگیز طبیعت روز خوبی را برای خود رقم بزنید.

امتیاز کارناوال

5

تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار

امتیاز کاربران: 3.9 از 12 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 06:00 صبح تا 24:00

ورودی: 

رایگان

بوستان جمشیدیه یکی از پارک‌های مشهور تهران است که با مساحتی حدود 10 هکتار در شمال این شهر قرار دارد. این بوستان از شمال با کوه کُلَک‌چال و از جنوب با باغی به نام دولو همسایه است، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌چال محدود می‌شود. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، بوستان جمشیدیه پس از پارک ملت دومین پارکی است که مردم تهران، به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کنند و آن را از جاذبه‌های برتر شهرشان می‌دانند.

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

امتیاز کاربران: 4 از 19 رای


مدت بازدید: 

2 تا 8 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 09:00 صبح تا 18:00

هزینه: 

5,000 تومان

اولین چیزی که در بازدید از کاخ سعدآباد با آن مواجه می‌شوید فضای متفاوت و محوطه چشم‌نواز آن است که به آن باغ سعدآباد می‌گویند. درختان سربه‌فلک‌کشیده و کهنسال در کنار خیابان‌های مجموعه محیطی جذاب را ایجاد کرده‌اند که به این راحتی‌ها نمی‌توانید از آن دل بکنید. در اینجا گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران و پرندگان را می‌بینید و می‌توانید برای ساعت‌ها با آن‌ها سرگرم شوید. وجود هزاران درخت کهنسال قدیمی‌ چنار با قدمت حداقل 100 سال از مهم‌ترین ویژگی‌های این باغ محسوب می‌شود و به لحاظ کمیاب بودن برخی از گونه‌های گیاهی و قدمت باغ، می‌توان آن را به عنوان یک جاذبه گردشگری طبیعی در کنار بناهای تاریخی به حساب آورد.

امتیاز کارناوال

4.8

تهران، خیابان ولیعصر، ایستگاه اتوبوس آبشار

امتیاز کاربران: 4.6 از 4 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

پارک ساعی یکی از دیدنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین بوستان‌های تهران است و با 12 هکتار وسعت، شما را به گردشی آرامش‌بخش در هیاهوی پایتخت و خیابان ولیعصر دعوت می‌کند. زمانی که قدم به پارک ساعی می‌گذارید، به ناگاه خود را جدا از شلوغی‌های تهران، در میان پارکی قدیمی و بزرگ می‌بینید که در هر گوشه از آن دیدنی‌های مختلفی به چشم می‌خورد؛ از باغ پرندگان و باغ ژاپنی گرفته تا مجسمه‌هایی که در بخش‌های مختلف پارک ساعی پراکنده و در طول سال‌ها به نماد این بوستان زیبا تبدیل شده‌اند. البته جذابیت بوستان ساعی تنها در دیدنی‌های آن خلاصه نمی‌شود؛ جذاب‌ترین بخش گشت‌وگذار در پارک ساعی، قدم زدن در پیاده‌راه‌های زیبا و پیچ‌درپیچ آن در میان درختان بلند است.

امتیاز کارناوال

4.5

تهران، اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن


مدت بازدید: 

6 تا 12 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 06:00 صبح تا 10:00 صبح

یکی از تفرجگاه‌های قدیمی غرب تهران پارک جنگلی چیتگر است که در سال 1342، دوره پهلوی دوم، ساخته شد. این پارک از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به شهرک سروآزاد و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود. امکانات مناسب بوستان چیتگر، آب‌وهوای مطبوعش، مسیر زیبای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پیست سوارکاری، محوطه اختصاصی بانوان و دیگر ویژگی‌ها، پارک چیتگر را به مقصدی پرطرفدار در شهر تهران تبدیل کرده است. کاشت انواع درختان سوزنی برگ و پهن برگ در این پارک موجب شده تا چیتگر نقش مهمی را در محیط زیست و اکوسیستم تهران ایفا ‌کند.

امتیاز کارناوال

4.8

تهران، خیابان حجاب

امتیاز کاربران: 3.9 از 9 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

پارک لاله، پارکی در قلب شهر تهران است که با وسعت 330,538 مترمربع بخش کوچکی از پایتخت را در بر می‌گیرد؛ اما خاطره‌های بسیاری را در قلب خود جای داده است. فضای سبز، امکانات و ویژگی‌های خاص پارک باعث شده که بسیاری از افراد برای دورهمی‌های دوستانه و قرارهایشان پارک لاله را انتخاب کنند و ساعاتی خوش را در آن داشته باشند. پارک لاله از شمال با خیابان دکتر فاطمی، از جنوب با بلوار کشاورز، از غرب با خیابان کارگر و از شرق با خیابان حجاب همسایه است و از همه این خیابان‌ها می‌توانید به آن وارد شوید.

امتیاز کارناوال

4.8

تهران، خیابان وحدت اسلامی

امتیاز کاربران: 4.4 از 16 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

در میان ساختمان‌های قدیمی و جالب و موزه‌های خیابان امام خمینی تهران، پارک شهر جاذبه‌ای بسیار متفاوت محسوب می‌شود؛ جایی که تنها یک بوستان معمولی نیست و بخشی از تاریخ تهران را در خود جای داده است. این پارک 5 هکتاری قدیمی‌ترین بوستانی است که در تهران ساخته شده است و با داشتن موزه و آکواریوم و دیدنی‌های دیگر، می‌تواند ساعاتی خوش را برای‌تان رقم بزند. پارک شهر از شمال به پایانه و خیابان فیاض بخش، از سمت غرب به خیابان وحدت اسلامی، از سمت جنوب به خیابان بهشت و از شرق به خیابان خیام و محله سنگلج و قورخانه منتهی می‌شود و از ورودی‌های مختلفی می‌توانید وارد آن شوید.

تهران ،خیابان ولیعصر

امتیاز کاربران: 4.9 از 3 رای


مدت بازدید: 

1 تا 5 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز پنج‌شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

یکی از زیباترین خیابان‌های ایران را می‌توان در قلب شهر تهران دید؛ خیابان ولیعصر که با 17.9 کیلومتر طول، عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه را در دست دارد و میدان راه آهن در جنوب پایتخت را به میدان تجریش در شمال آن متصل می‌کند. از این خیابان دیدنی و مهم پایتخت با عنوان بلندترین خیابان درختکاری شده تهران نیز یاد می‌شود و درخت‌های چنار کهن آن جذابیت اصلی ولیعصر به شمار می‌روند. خیابانی که سطح‌های مختلف زندگی از پایین تا متوسط و سطح بالا و لوکس را می‌توان در آن تماشا کرد و نمونه کاملی از زندگی شهری در تهران را پیش رویتان می‌گذارد.

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست