karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال ۲۰۱۸ به پایان خود نزدیک می شود و به همین مناسبت، خبرگزاری رویترز مطلبی تحت عنوان «بهترین عکس های محیط زیست رویترز در سال ۲۰۱۸» منتشر کرده است. چندی پیش بخش اول برترین عکس های رویترز را با شما به اشتراک گذاشتیم و قول دادیم تا پیش از فرا رسیدن سال 2019، بخش دوم این تصاویر محیط زیست را با شما اشتراک بگذاریم. حالا وقت آن رسیده که به وعده خود وفا کنیم، پس با ما همراه شوید و قسمت دوم این تصاویر تماشایی از دست ندهید. 

به کمک کارناوال می توانید مرور جالبی بر سال 2018 داشته باشید. 

1- یک کشیش جوان را می بینید که در این بارش برف زیبا، به جمع مشتاقان پیوسته است و برف بازی می کند. این تصویر در میدان سن پیترو (San Pietro) واتیکان عکاسی شده است

تاریخ ثبت عکس: 26 فوریه 2018

میدان سن پیترو

Max Rossi

2- بحران بی آبی در سال 2018 نیز خودی نشان داد و رویترز با این عکس، مروری بر این اتفاق تلخ دارد. در عکس مقابل، گوسفندان را می بینید که در حین بحران بی آبی سالی که گذشت، به کنار دریاچه هونگرین (Lac d'Hongrin) آمده اند تا تشنگی خود را برطرف کنند. این دریاچه در کشور سوییس و در نزدیکی بخش شاتو دواِکس (Château-d'Œx) قرار دارد.

تاریخ ثبت عکس: 7 آگوست 2018

بحران بی آبی سوئیس

Denis Balibouse

3- یکی از حوادثی که در سال 2018، همه را بهت زده و ناراحت کرد، فوران آتشفشان کیلاویا (Kīlauea) در جزیره هاوایی بود. تصویر مقابل حرکت گدازه های مذاب در ادامه این فوران را نشان می دهد. این عکس در نواحی شرقی ایالت های لیلانی (Leilani Estates) عکسبرداری شده است.

تاریخ ثبت عکس: 13 می 2018

فوران آتشفشان هاوایی

Terray Sylvester

4- فروشندگان حتا در حین توفان شن نیز دست روی دست نگذاشته اند و همچنان به کارشان ادامه می دهند. این عکس را در پایتخت کشور سودان، شهر خارطوم عکاسی کرده اند.

تاریخ ثبت عکس: 29 مارس 2018

توفان شن سودان

Mohamed Nureldin Abdallah

5- متاسفانه ماجرای خشکسالی و بی آبی، سال به سال بیشتر خود را نشان می دهد. این عکس که در ابتدا، انسان را به یاد یک اثر هنری رنگارنگ و زیبا می اندازد، به بحران خشکسالی در استرالیا پرداخته است. اگر کمی دقت کنید کشاورزی را می بینید که درون آب بند خشک شده ای در ملکش در ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales) ایستاده و مبهوت از این خشکسالی نابودکننده است.

این کشاورز مصاحبه ای هم با عکاس داشته و گفته است: 

من تمام زندگیم را در این جا سپری کردم و به نظرم می آید که این خشکسالی به این زودی ها این منطقه را ترک نکند. 

تاریخ ثبت عکس: 3 ژوئن 2018

خشکسالی استرالیا

David Gray

6- زمین هایی که در عکس مقابل می بینید در گذشته زیر آب قرار داشتند و حالا سر برآورده اند. این تالاب اکولئو (Aculeo Lagoon) نام دارد و در شهرستان پاین (Paine) در شیلی قرار گرفته است.

تاریخ ثبت عکس: 14 می 2018

تالاب اکولئو شیلی

Matias Delacroix

7- عکس چشم نواز پیش رو، در روستای کستل‌لوچو (Castelluccio) به ثبت رسیده است. این روستا در یکی از نواحی مرکزی کشور ایتالیا به نام اومبریا (Umbria) جای خوش کرده و هر سال در فصل رویش گل ها، مناظری بی بدیل و تماشایی دارد.

تاریخ ثبت عکس: 12 ژوئیه 2018

طبیعت ایتالیا

Alessandro Bianchi

8- مرجان ها یک جزیره کوچک در دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) استرالیا را احاطه کرده اند. این منطقه نزدیک به ساحل ایالت کوئینزلند (Queensland) قرار گرفته است.

تاریخ ثبت عکس: 15 نوامبر 2018

صخره های مرجانی استرالیا

David Gray

9- این مرد در هوای به شدت مه آلود در شهر بلفاست (Belfast)، پایتخت ایرلند شمالی، بیرون آمده است تا عکاسی کند. 

تاریخ ثبت عکس: 10 ژانویه 2018

بلفاست ایرلند شمالی

Clodagh Kilcoyne

10- در سال 2018، تنها جزیره هاوایی طعمه فواران آتشفشانی نشد بلکه در فیلیپین نیز رویداد مشابهی رخ داد. عکس مقابل فوران گداخته ها از شکاف های کوه مایون (Mayon)، در استان آلبای فیلیپین (Albay) را نشان می دهد.

تاریخ ثبت عکس: 28 ژانویه 2018

فوران آتشفشان فیلیپین

Romeo Ranoco

11- صفوف گل های آفتاب گردان را می بینید که در مزارع متمرکز غلات در نزدیکی منطقه پورتل (Portel)، کشور پرتغال عکاسی شده است.

تاریخ ثبت عکس: 2 آگوست 2018

مزرعه گل آفتاب گردان پرتغال

Rafael Marchante

12- این عکس در منطقه مسکونی میتسپه رامون (Mitzpe Ramon) در فلسطین اشغالی عکسبرداری شده است و دانشمندان یهودی را نشان می دهد که در ماموریت شبیه سازی سفر به کره مریخ شرکت کرده اند.

تاریخ ثبت عکس: 18 فوریه 2018

ماموریت شبیه سازی سفر به مریخ فلسطین اشغالی

Ronen Zvulun

13- سیل در شهر ماوانا (Malwana) در کشور سری لانکا به راه افتاده است اما این خانم و دخترش همچنان به مسیرشان ادامه می دهند.

تاریخ ثبت عکس: 23 می 2018

سیل سری لانکا

Dinuka Liyanawatte

14- این تصویر پاییزی و خوش رنگ را در کشور اسکاتلند عکاسی کرده اند. زنی را می بینید که بر روی پلی کوچک بر فراز رودخانه گری (Garry) ایستاده است. این رودخانه در شهرستان پرت شایر (Perthshire) قرار دارد.

تاریخ ثبت عکس: 10 اکتبر 2018

پاییز اسکاتلند

Russell Cheyne

15- توریست چینی در مزارع اسطوخودوس در کومونه ولنسول (Valensole)، کشور فرانسه سلفی می گیرد.

تاریخ ثبت عکس: 13 ژوئیه 2018

مزرعه اسطوخودوس فرانسه

Eric Gaillard

16- این تصویر در ابتدا انسان را به یاد آخر الزمان می اندازد؛ در حالیکه، سوژه عکس تنها یک طلوع آفتاب ساده در پارک ملی هالیاکالای هاوایی (Haleakala National Park) است.

تاریخ ثبت عکس: 9 اکتبر 2018

طلوع آفتاب پارک ملی هالیاکالا هاوایی

Navesh Chitrakar

17- بچه ها در یک روز گرم تابستانی از فرصت استفاده کرده اند و به آب بازی در شهر بروسل بلژیک مشغول شده اند. تاریخ ثبت عکس: 26 ژوئیه 2018

آب بازی بروسل بلژیک

Yves Herman

18- این تصویر در کنفرانس خبری "صلح سبز" در شهر هنگ کنگ چین به ثبت رسیده است. در این کنفرانس یک ماهی کفال خاکستری را در کنار میکروپلاستیک هایی که در آب های هنگ کنگ پیدا شده، به نمایش گذاشته اند.

تاریخ ثبت عکس: 23 آوریل 2018

ماهی کفال

Bobby Yip

19- مردی به سمت دروازه هند حرکت می کند، در حالیکه تمام محیط اطرافش در آلودگی هوا فرو رفته است. دروازه هند یا ایندیا گیت (India Gate) بنای یادبود ملی هند است که در قلب دهلی نو، پایتخت کشور هندوستان قرار دارد.

تاریخ ثبت عکس: 29 اکتبر 2018

آلودگی هوا دهلی نو هند

Anushree Fadnavis

20- این تصویر نیز در هند به ثبت رسیده است. این مرد، چند روز پیش از فرا رسیدن "روز جهانی آب" به درون رودخانه جمنا (Yamuna) در شمال کشور هند رفته تا مواد بازیافتی را از این رودخانه جمع کند.

تاریخ ثبت عکس: 21 مارس 2018

رودخانه آلوده جمنا هند

Adnan Abidi

سخن آخر

به تماشای بخش دوم از مجموعه تصاویر محیط زیست رویترز در سال ۲۰۱۸ نشستیم. با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۸، این خبرگزاری مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که رویدادهای 2018 را به نمایش می گذارند و خلاصه ای هستند از زیبایی ها و وقایع تلخی که امسال به وقوع پیوست. 

نظرتان درباره این عکس ها چه بود؟

کدام یک از این تصاویر را بیشتر دوست داشتید؟ 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.