karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال 2018 رو به پایان است و به همین مناسبت، خبرگزاری رویترز مطلبی تحت عنوان «برترین عکس های محیط زیست رویترز در سال 2018» منتشر کرده است. این خبرگزاری، در مجموعه تصویری اش سعی کرده تا بهترین عکس های سال را انتخاب کند و خلاصه ای از آن چه در سال 2018 در محیط زیست به وقوع پیوست را به نمایش بگذارد. ما نیز این تصاویر را در دو بخش منتشر می کنیم تا چندی از بهترین عکس های سال 2018 را با موضوع محیط زیست ببینید. در این میان، وقایع تلخ 2018 را نیز به شما یادآور می شویم؛ وقایعی همچون فوران آتشفشان کیلاویا، آتش سوزی چاه نفت در اندونزی و ... .

پدیده های آسمانی را هم از یاد نمی بریم که مانند تمامی سال ها جلوه گری کردند و خاطرات دلپذیری برای مان ساختند، ماه گرفتگی و ماه سرخ‌آبی امسال را به خاطر دارید؟

با کارناوال همراه شوید، می خواهیم نگاهی بر محیط زیست در 2018 بیندازیم و اتفاقات دلپذیر و تلخ آن را در کنار یکدیگر از نظر بگذرانیم. 

1- تصویری از آتشفشان ویلاریکا (Villarrica) را می بینید که از شهرستان پوکن (Pucón) در کشور شیلی به ثبت رسیده است. ویلاریکا در 750 کیلومتری از شهر سانتیاگو -پایتخت سرزمین شیلی- واقع شده است و آن را را یکی از فعالترین آتشفشان های شیلی می دانند. نام دیگر این کوه، Rucapillán است که در زبان ماپوچه ای، «خانه شیطان» معنا می دهد. 

تاریخ ثبت عکس: 2 سپتامبر 2018

آتشفشان ویلاریکا شیلی

Cristobal Saavedra Escobar

2- ساختمانی که در مجاور آبشار هُرس شو (Horseshoe Falls) قرار دارد، سوژه عکاس شده است. هرس شو یکی از سه آبشاری ست که نیاگارا را تشکیل می دهند و بزرگترین آن ها نیز شمرده می شود. این آبشار در ایالت انتاریوی کانادا واقع شده است.

تاریخ ثبت عکس: 2 ژانویه 2018

آبشار هرس شو انتاریو کانادا

Aaron Lynett

3- این گونه منحصر به فرد گیاهی در زبان فارسی به جاروی قزوینی معروف است، البته به آن ها «علف های آتشین» نیز می گویند. این گیاهان در پارک کنار آب هیتاچی (Hitachi Seaside Park) جای خوش کرده اند؛ پارکی زیبا در شهر هیتاچیناکای ژاپن. مساحت این پارک حدود ۱۹۰ هکتار است.

تاریخ ثبت عکس: 22 اکتبر 2018

پارک کنار آب هیتاچی شهر هیتاچیناکای ژاپن

Toru Hanai

4- تکه یخ های شناور در آبدره ای نزدیک به شهر تاسیلاک (Tasiilaq)، گرینلند

تاریخ ثبت عکس: 18 ژوئن 2018

تکه یخ های شناور گرینلند

Lucas Jackson

5- احتمالا در ابتدا تصور می کنید در حال تماشای یک مجسمه هستید؛ اما در اشتباهید. در تصویر دست های نفتی یکی از اعضای گارد ساحلی سری لانکا را می بینید. او مشغول تمیز کردن نفت نشت کرده در ساحل روستای آسورتکیاوا (Uswetakeiyawa) بوده که به این وضع دچار شده است.

تاریخ ثبت عکس: 10 سپتامبر 2018

دست های نفتی سری لانکا

Dinuka Liyanawatte

6- از مواد مذاب آتشفشانی گازهای سمی متصاعد شده و این منظره حیرت انگیز را پدید آورده است. چند ماه قبل کوه کیلاویا برای چندمین بار فوران کرد و به همین خاطر، صدها تن از ساکنان جزیره هاوایی مجبور به ترک خانه های شان شدند.

تاریخ ثبت عکس: 28 می 2018

فوران کیلاویا هاوایی

Marco Garcia

7- شفق قطبی یا نور شمالی یکی از زیباترین پدیده های دنیاست که بیشتر مواقع در مناطق شمالی و نزدیک به قطب شمال به وقوع می پیوندد. این پدیده طبیعی همیشه طرفداران خود را دارد و عکاسان متعددی را به نواحی شمالی و شهرهایی همچون نروژ، فنلاند، کانادا و ... می کشاند تا به ثبت این منظره زیبا بپردازند. تصویر پیش رو نیز در یکی از این مناطق، یعنی شهر رووانیمی (Rovaniemi) در ناحیه لاپلند، در شمال فنلاند عکاسی شده است.

تاریخ ثبت عکس: 7 اکتبر 2018

شفق قطبی فنلاند

Alexander Kuznetsov

8- یکی از تصاویر خاص این مجموعه را می بینید که توجه خبرگزاری رویترز را نیز جلب کرده است. تارهای عنکبوت، بوته های اطراف دریاچه ویستونیدا (Vistonida) در یونان را پوشانده و این منظره مخوف را ایجاد کرده اند. البته طلوع خورشید در پس زمینه این فضای هولناک را تعدیل کرده است.

تاریخ ثبت عکس: 19 اکتبر 2018

جوار دریاچه ویستونیدا یونان

Alexandros Avramidis

9- ماه کامل در شهر انسینیتاس (Encinitas)، ایالت کالیفرنیا، آمریکا 

تاریخ ثبت عکس: 24 اکتبر 2018

ماه کامل انسینیتاس کالیفرنیا آمریکا

Mike Blake

10- گروه کی وی سوالبار (KV Svalbard) از نیروی دریایی نروژ و دانشمندان موسسه تحقیقات دریایی نروژ تشکیل شده اند. این افراد به نواحی اطراف گیرینلند اعزام شده اند تا تحقیقاتی در نواحی قطبی این جا داشته باشند. 

در میان کار و فعالیت، لحظاتی هم برای استراحت و کسب آرامش لازم است، پس یک فوتبال دسته جمعی می تواند به همه گروه انرژی دهد. جالب آن که در حین برگزاری مسابقه، عده ای در اطراف مشغول کشیک دادن هستند تا مبادا خرس های قطبی به این محدوده نزدیک شوند.

تاریخ ثبت عکس: 22 مارس 2018

فوتبال در نواحی قطبی اطراف گرینلند

Marius Vagenes Villanger/Kystvakten/Sjoforsvaret/NTB Scanpix via REUTERS

11- صبح مه آلود در شهر برن سوئیس 

تاریخ ثبت عکس: 4 مارس 2018

برن سوئیس

Stefan Wermuth

12- فیتوپلانکتون های درخشنده، سواحل شهر بیگ سور (Big Sur) در ایالت کالیفرنیا را زیبا و رویایی کرده اند.

تاریخ ثبت عکس: 5 فوریه 2018

شهر ساحلی بیگ سور کالیفرنیا

George Krieger | Handout via REUTERS

13- گردباد در آسمان پارک ملی امبوسلی (Amboseli National Park) در کنیا دیده می شود؛ در حالی که فیل و گورخرها در کمال آرامش مشغول گشت و گذار در این جا هستند.

تاریخ ثبت عکس: 19 آگوست 2018

پارک ملی امبوسلی کنیا

Baz Ratner

14- صاعقه ای درست پشت ساختمان اوبرژ دو کاستیل (Auberge de Castille) فرود آمده است. این ساختمان، دفتر نخست وزیر کشور مالت، جوزف موسکات (Joseph Muscat) است که در شهر والتا (Valletta) قرار دارد.

تاریخ ثبت عکس: 19 اکتبر 2018

دفتر نخست وزیری کشور مالت

Darrin Zammit Lupi

15- بانویی با لباس آبی، در ورودی یک غار یخی ایستاده و برای عکاس ژست گرفته است. این غار یخی بخشی از یخچال طبیعی خُن (Rhone Glacier) در کشور سوئیس به شمار می رود.

تاریخ ثبت عکس: 13 سپتامبر 2018

یخچال طبیعی خن سوئیس

Denis Balibouse

16- ماه کامل درست قبل از ماه گرفتگی از پسِ معبد پوزئیدون (Temple of Poseidon) طلوع می کند. این معبد متعلق به خدای دریاهاست و در نزدیکی شهر آتن قرار دارد.

تاریخ ثبت عکس: 27 ژوئیه 2018

معبد پوزئیدون نزدیک شهر آتن یونان

Alkis Konstantinidis

17- ماهی های مرده در جوار رود فرات در شهرک شیعه نشین مسیب (Mussayab) عراق 

تاریخ ثبت عکس: 3 نوامبر 2018

ماهی ها کنار رود فرات عراق

Alaa al-Marjani

18- مردی را می بینید که با یک چراغ قوه مسیرش را در میان شب تاریک و سرد شهر آتبوی (Athboy) در ایرلند باز می کند و به راهش ادامه می دهد.

تاریخ ثبت عکس: 31 اکتبر 2018

شهر آتبوی ایرلند

Clodagh Kilcoyne

19- تصویری از آتش سوزی یک حلقه چاه نفت غیر مجاز در روستای پاسیر پوته را در جزیره شمالی سوماترا در غرب اندونزی می بینید. این حادثه منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شد.

تاریخ ثبت عکس: 25 آوریل 2018

آتش سوزی چاه نفت غرب اندونزی

Antara Foto/Rahmad/ via REUTERS

20- توپ والیبال پلاستیکی، در تنگه جبل‌الطارق، در فاصله یازده کیلومتری از ساحل شناور است. این منطقه در نواحی جنوبی کشور اسپانیا قرار دارد.

تاریخ ثبت عکس: 31 جولای 2018

تنگه جبل الطارق جنوب اسپانیا

Jon Nazca

سخن آخر

به تماشای مجموعه ای از تصاویر محیط زیست در سال 2018 نشستیم. با به پایان رسیدن سال 2018، خبرگزاری رویترز مجموعه ای از عکس ها که رویدادهای این سال را به نمایش می گذارند منتشر کرده تا خلاصه ای باشد از زیبایی ها و وقایع تلخی که امسال به وقوع پیوست. البته این مجموعه عکس دو قسمتی ست و پیش از پایان رسیدن 2018، بخش دوم آن را نیز با شما به اشتراک می گذاریم.

نظر شما درباره این عکس ها چه بود؟

 آیا اخبار و وقایع امسال را برای تان تداعی کردند؟

کدام یک از این تصاویر بیشتر نظرتان را جلب کرد؟

منتظر دیدگاه و نظرات شما هستیم. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.