karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

15 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران با زیبایی های چشم نواز و منحصر به فردش همواره سرزمینی مورد توجه برای گردشگران خارجی به شمار آمده است. هرچند که دلایل متعددی از جمله تبلیغات منفی و مغرضانه ی رسانه های غربی باعث شده تا مردمان جهان کم تر سراغی از ایران بگیرند و به نوعی عطای آن را به لقایش ببخشند، اما خوشبختانه در دو سه سال گذشته و اتفاقات سیاسی مفیدی که در مورد ایران در جهان پیش آمد و لغو تحریم ها سبب ساز حضور گردشگران بیشتری در کشورمان شد.

امروز با تصاویری از ایگور شاورسکی Igor Shaversky ) و اولنا پتروسیوک Olena Petrosyuk  زوج ماجراجوی اوکراینی همراهتان هستیم.
این زوج خوش ذوق و ماجراجو در تابستان سال 2014 تصمیم گرفتند تا زندگی خود را دگرگون کنند و با کوله پشتی های غول پیکر و حجم زیادی از شور و شوق و جاه طلبی، بزرگترین ریسک زندگی را تجربه کنند؛ پس راهی سفر شدند آن هم به روش بک پک یا کوله گردی. امروزه هر چند که بخش عظیمی از ثروتشان در راه سفر دور دنیا تمام شده اما آن ها همچنان دست از این خوش گذرانی های فوق العاده بر نداشته اند. اگرچه روش مسافرت هایشان از هتل های مجلل به چادر نشینی و اقامت در محل های ارزان تر تبدیل شده اما آن ها مشتاقانه به شیوه دوست داشتنی خود ادامه می دهند.

در این میان اتفاقات عجیب و ناراحت کننده ای هم برایشان پیش آمده که از آن ها هم با ذوق و قریحه ای خاص یاد می کنند؛ مثل به سرقت رفتن اموالشان در آتن، یا ریختن لیوان چای به روی مک بوک عزیزشان و حتی راننده تاکسی های ایران که می خواستند پول بیشتر از آن ها بگیرند. کشف بازار سیاه تهران، گشت و گذار یواشکی در پاکستان، سرگردانی در کوچه پس کوچه های استانبول یک وعده غذای گرم در مسجدی ایرانی، تجربه پروازی هیجان انگیز و مجانی و شرکت در مراسم عروسی در گُوا (Goa) خاطراتی هستند که هرگز فراموش نمی شوند. آن ها از ملاقات و معاشرت با مردم در طول سفرهایشان بسیار مشعوف می شوند و امیدوارند تا الهام بخش افراد بیشماری در جهان باشند برای یافتن حس ماجراجویی درونشان.

در ادامه تصاویری می بینیم که حاصل سفر این زوج به ایران است. آن ها این مجموعه را با عنوان 10 مکانی که باید در ایران دید، منتشر کردند. البته لحظات خوب آن ها در ایران تنها شامل این تصاویر نمی شود، به زودی تصاویر بیشتری از سفر آن ها به ایران را در اختیارتان می گذاریم.

با کارناوال همراه شوید تا به همراه این زوج اوکراینی گشت و گذاراری در ایران را تجربه کنیم و نظرشان در مورد دیدنی ترین جاذبه ها در ایران را بخوانیم.

سفر گردشگران خارجی به ایران

1- روستای سحرآمیز ماسوله

روستایی مه آلود و مرموز در جنگل های شمال با خانه هایی پله ای که بر سر هم سوار شده اند و هر از چندگاهی یک محلی از میان کوچه های باریک یا بام خانه ای سرک می کشد. اگر می خواهید تجربه ای جادویی و متفاوت از این روستا داشته باشید در فصل غیر گردشگری به آن سری بزنید.

برای آشنایی بیشتر با این روستای فوق العاده مطالعه مطب زیر را از دست ندهید:

ماسوله | ماه کوچک میان طبیعت بهشتی فومن

و تصاویری بیشتر از زیبایی های ماسوله:

گزارش تصویری کارناوال | یک روز در ماسوله

روستای ماسوله

2- خانه های سنتی کاشان

خانه های سنتی در کاشان، گمشده هایی ارزشمند در صحرا هستند. خانه های قدیمی تجار ثروتمند که امروزه به موزه های دولتی تبدیل شده اند. رنگ آمیزی های متفاوت، دالان های طولانی، نقاشی های دیواری لذت بخش و دکوراسیون زیبا از ویژگی های این جواهر کویری هستند. تصویری خیره کننده از گنجینه ای در شهرستان شن و ماسه، خانه طباطبایی ها را مشاهده می کنید.

تصویری از خانه طباطبایی های کاشان

خانه طباطبایی ها

3- بازار تبریز

از آثار فهرست میراث جهانی یونسکو و از قدیمی ترین بازارها در خاورمیانه است و به نوعی بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به شمار می آید. معماری و ساختار پیچیده و باورنکردنی و گنبدی زیبا دارد و از مراکز مهم تاریخی، تبادلات فرهنگی و سیاسی ایران و البته منطقه ای موثر در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی بوده است.

مطلب کاملی درباره این بازار ارزشمند را در زیر مطالعه کنید:

بازار تبریز | تجارتگاهی به وسعت تاریخ و فرهنگ ایران

بازار تبریز

4- روستای ابیانه

روستای قرمز رنگی که در زمان گم شده است. هنگامی که سرگردان در میان کوچه ها راه می روید ممکن است اتفاقی فردی که سرک کشیده است را در میان کوچه پس کوچه ها و یا از پنجره خانه ها ببینید. شما در این روستا احساس می کنید به گذشته ها سفر کرده اید چرا که مردم اعجاب انگیز این منطقه همچنان به شیوه سال های دور، با همان لباس های رنگین، در همان خانه ها و با دین زرتشتی و آداب و سنن گذشتگان زندگی می کنند.

روستای ابیانه را بهتر بشناسید:

روستای ابیانه | نگین سرخ ایران

روستای ابیانه کاشان

5- پل های اصفهان

معماری در اصفهان در راس تمام معماری هاییست که تا به حال دیده اید و پل های این شهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سیصد متر اثر هنری! چنین چیزی تخیل شما را به بازی می گیرد. این پل ها شبیه به شهرهای کوچک هستند و این قابلیت را دارند که برای ساعت ها مرور زندگی بر گذرگاه های آن را به نظاره بنشینید.

ما در این مطلب نگاهی موشکافانه به پل های اصفهان داشته ایم:

جاذبه های گردشگری اصفهان | پل ها و مناره های تاریخی

پل های تاریخی اصفهان

6- بادگیر های یزد

بادگیر های باستانی از عناصر معروف این شهر کویری هستند. نوع معماری سنتی ابنیه در این منطقه به ایجاد تهویه های طبیعی این چنینی نیاز دارد و همچنین اختراع وسیله ای جهت ایجاد برودت، با کارایی کولر اما به شکلی طبیعی در خانه های یزد اولین نمونه ها در خاورمیانه هستند.

بادگیرهای یزد

7- تخت جمشید

شهری باستانی که ساخته شد تا شایسته امپراطوری هخامنشی باشد. پایتخت با عظمت ایران با تنها نامی که مناسب آن است: تخت جمشید!

حقیقتی که به دست اسکندر مقدونی ویران شد اما تاریخ همچنان در میان ستون ها، دیوار ها و آجر های آن جریان دارد.

تخت جمشید

8- لانه جاسوسی، سفارت سابق آمریکا

امروزه از جالب ترین نقاط گردشگری تهران به شمار می آید. اهمیت تاریخی این مجموعه را نمی توان نادیده گرفت. به ویژه با تاثیرات چشمگیر و عمیقی که بر سرنوشت ایران داشته است. نقاشی ها و نوشته ها بر روی دیوار سفارت حتی جالب تر از خود ساختمان است. نقاشی هایی از آمریکا و اسرائیل به عنوان شیطان بزرگ و حتی تصویری از مجسمه آزادی که سر آن شبیه یک جمجمه نفرت انگیز است.

لانه جاسوسی آمریکا

9- روستای کندوان

روستایی مسکونی که در مقایسه با کاپادوکیه (Cappadocia)، روستایی با همین شیوه در ترکیه، به مراتب گردشگر کمتری به سراغش می رود هر چند که بسیار زیباتر و جالب تر است. خانه هایی در دل صخره های آتشفشانی که یادآور سرزمین کوتوله ها و یا خانه اسمورف هاست.
این روستای زیبا می تواند انتخابی فوق العاده برای سفر یک روزه از تبریز باشد.

این روستای متفاوت را بهتر بشناسید:

کندوان | سومین روستای صخره ای جهان

روستای کندوان

10- میدان نقش جهان

میدانی وسیع در مرکز شهر اصفهان قرار دارد که اطراف آن مساجد و کاخ ها و البته بازاری قدیمی رخ نمایی می کنند. قدمت این میدان و ابنیه اطراف آن به قرن هفدهم میلادی می رسد. شما می توانید ساعت ها در بازار قیصریه صرف خرید شیرینی های سنتی، گلاب و یا صنایع دستی کنید و اگر هم خسته شدید وعده غذایی در فضای باز رستوران سنتی و یا عصرانه ای در قهوه خانه آزادگان میل کنید.

میدان نقش جهان را در مطلبی کامل معرفی کرده ایم. مطالعه آن را از دست ندهید:

میدان نقش جهان | شکوه شهر اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

سخن آخر

تصاویر ثبت شده این زوج گردشگر را دوست داشتید؟

آیا شما هم درباره اماکن دیدنی ایران با آن ها هم نظرید؟

دوست دارید تصاویر بیشتری از سفرهایشان را در اختیارتان بگذاریم؟

ما در کارناوال پذیرای پیشنهادات و نظرات شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی

اینها این امید رو دارند که بالاخره به کشورشون بر میگردند ولی ما چی ...

انتشار:23 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهروز فتح الهی از سیس اذربایجانشرقی

سلام - ممنون از زحماتتان انسان از دیدن تصاویر وطن خود بخود میبالد بنده تمامی مکانهای فوق که تصویرشان اومده گشته ام و خیلی زیبا هستند . منتظر تصاویر بعدی شما هستیم.

انتشار:16 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.