karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 مهر 1398

به روز رسانی

04 مهر 1398

در این مطلب به روش های مهاجرت به آمریکا پرداخته ایم و درباره قوانین مهاجرت به آمریکا نیز توضیحاتی داده ایم. بد نیست بدانید بسیاری به فکر مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج هستند. البته ما این راه را اصلا پیشنهاد نمی کنیم چرا که اغلب به کلاه برداری و راه های مجرمانه ختم می شود. همراه با کارناوال باشید تا بیشتر در این مورد بدانید.

مشکلات مهاجرت به آمریکا | پیشنهاد جایگزین

قبل از هر چیز بدانید که با وجود تصویب قوانین سختگیرانه مهاجرتی، در حال حاضر مهاجرت به آمریکا بسیار سخت است و دشواری های مختلفی دارد. یعنی برای پا گذاشتن در این راه باید بسیار صبور باشید. ارائه مدارک مختلف و مراحل اداری طولانی، بسیاری از متقاضیان را ناامید می کند. از طرفی دیگر، سختگیری های مختلف اداره مهاجرت آمریکا بر روی پرونده ایرانی ها و ریجکت شدن های متوالی، از سختی های بعدی این راه خبر می دهد. خلاصه اگر مهاجرت به آمریکا یکی از جدی ترین برنامه های شماست، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • برای کار در آمریکا لازم است تخصص لازم و سابقه کاری قابل توجهی داشته باشید.
  • باید پول کافی برای تامین هزینه های مهاجرت و زندگی در آمریکا را داشته باشید.
  • سرمایه شما باید در حدی باشد که تمکن مالی خودتان در ایران را نشان دهید. 
  • باید مدارک لازم و کافی برای احراز شرایط خود داشته باشید.
  • باید بسیار صبور باشید و به راحتی پا پس نکشید، در غیر این صورت وقت و هزینه خود را تلف کرده اید.

با همه این ها اگر به دنبال مقصدی دیگری هستید، پیشنهاد ما مهاجرت به آلمان و مهاجرت به چین است؛ چرا که در حال حاضر این گزینه ها بسیار محتمل تر از آمریکا هستند و شانس بیشتری برای عملی شدن مهاجرت شما وجود دارد. 

گرین کارت چیست؟

تمام مهاجرانی که بتوانند اقامت دائم کشور آمریکا را به دست بیاورند، یک نوع کارت شناسایی سبز رنگ دریافت می کنند که همان «گرین کارت» است. تمام دارندگان گرین کارت حق کار و زندگی دائم در آمریکا را دارند اما لازم است تمام قوانین کشور را رعایت کنند؛ در غیر این صورت نه تنها اقامت دائم خود را از دست می دهند بلکه امکان اخراج آن ها از آمریکا هم وجود دارد. 

چه کسانی سیتیزن آمریکا محسوب می شوند؟

تمام کسانی که در خاک آمریکا متولد شده اند و یا تعداد سال های مشخصی را با رعایت قوانین در این کشور زندگی کرده اند، شهروند آمریکا یا به اصطلاح سیتیزن هستند. شهروندان آمریکا نسبت به دارندگان گرین کارت، از حق و حقوق بیشتری برخودار می شوند و به همین دلیل مهاجران بسیاری برای سیتیزن شدن برنامه ریزی می کنند.

مهاجرت آمریکا

روش های مهاجرت به آمریکا

روش های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که هر یک پیچیدگی ها و شرایط خاص خودشان را دارند. این روش ها عبارت اند از:

1- مهاجرت خانوادگی

یکی از روش های پرطرفدار دریافت اقامت دائم آمریکا، مهاجرت خانوادگی است. در این روش، باید یکی از اعضای درجه یک خانواده شما مقیم دائمی آمریکا یا سیتیزن این کشور باشد و از شما برای زندگی در آمریکا دعوت کند. سرعت مهاجرت شما در این روش، بستگی به نزدیکی شما با فرد مدعو دارد. یعنی افرادی چون همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادرِ مدعو با سرعت نسبتا بالایی می توانند فرآیند مهاجرت خود به آمریکا را طی کنند. اما در مورد خواهر و برادرها، این پروسه طولانی تر است و باید چیزی نزدیک 10 سال از سیتیزن شدن خواهر یا برادر شما بگذرد تا بتوانید از طریق او به آمریکا بروید.

2- مهاجرت کاری

چندین روش مهاجرت کاری وجود دارد که امکان مهاجرت موقت و دائمی را برای مهاجران مهیا می کنند. برای مهاجرت از این طریق باید در کار خود ماهر، حرفه ای و متخصص باشید. چرا که طبق قوانین آمریکا، کارفرمایان تنها در صورتی می توانند از متقاضیان خارجی برای شغل در آمریکا دعوت کنند که هیچ متقاضی آمریکایی برای این جایگاه وجود نداشته باشد. 

تکلیف کارهای موقت که مشخص است، اگر شما برای کاری موقت به آمریکا دعوت شوید، پس از دوره مشخص لازم است این کشور ار ترک کنید. بنابراین این راه، روش مناسبی برای مهاجرت به این کشور نیست. اگر به دنبال دریافت گرین کارت و اقامت دائم در آمریکا هستید، باید به دنبال موقعیت های شغلی جدی و ثابت باشید. 

3- مهاجرت تحصیلی

در اغلب کشورهای اروپایی شما این شانس را دارید تا پس از فارغ التحصیلی در همان کشور مشغول به کار شوید و اقامت دائم بگیرید. اما در آمریکا روال متفاوتی پیش روی شماست. برای تحصیل در آمریکا، ویزای تحصیلی می گیرید که در دسته ویزاهای غیرمهاجرتی قرار دارد. یعنی شما برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار و دریافت اقامت دائم آمریکا، باید شرایط بسیار خوبی داشته باشید و به خودی خود شانس اقامت در آمریکا به شما داده نمی شود. 

4- مهاجرت سرمایه گذاری

اگر سرمایه هنگفتی دارید و در کارآفرینی باتجربه اید، این روش مناسب شماست. برای مهاجرت از این طریق حداقل باید 500,000 دلار (26,305,000,000 تومان) سرمایه برای ایجاد کسب و کار داشته باشید و بتوانید 10 آمریکایی را مشغول به کار کنید. ضمنا این مبلغ جدا از هزینه های لازم برای زندگی در آمریکاست. در ایده آل ترین حالت، اگر سرمایه شما به 1,000,000 دلار (52,610,000,000 تومان) می رسد؛ مهاجرت از این طریق باب میل شماست. با سرمایه گذاری، شما و خانواده‌تان اقامت دائم آمریکا را به دست می آورید و هم زمان از مزایای بسیاری بهره مند می شوید. 

مهاجرت به آمریکا

دوستان عزیز کارناوالی

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت، این فرم کارناوال را تکمیل کنید.

مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی می کنند و با شما تماس می گیرند. 

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

73 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام آیا میشه با ویزای کاری به عنوان نیروی غیر متخصص به آمریکا رفت و آیا میشه با این روش اقامت دائم آمریکا رو گرفت ممنون میشم جواب بدین

کارناوال

همراه گرامی کارناوال
درصورتی که متقاضی دریافت مشاوره مهاجرت هستید باید فرم درخواست مشاوره را پر کنید. رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و ارائه مشاوره تنها پس از تکمیل فرم امکان پذیر است.
هر گونه نظر در مورد مقاله و یا سوالات کلی را می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که به درخواست‌های مشاوره در بخش دیدگاه‌ها رسیدگی نمی‌شود.

انتشار:05 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام ببخشید میخاستم بدونم رشته های علوم انسانی برای ادامه تحصیل در آمریکا و مهاجرت چه وضعیتی دارند‌؟

انتشار:15 آبان 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

واقعا برای شما بزدلا متاسفم 5تا11 میلیارد رو ببرید امریکا و10نفر رو مشغول به کارکنید!!! خوب همین کار رو ایران انجام بدید وطن باید از دست افراد پلید دور باشه خوب معلومه اون امریکایی های گشنه با پول ایرانیا زندگی می کنند.همین جا کار کنید وبا پولاتون سفر به تمام دنیا کنید عاقل باشید

انتشار:17 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.