karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از گاردین،‌ باستان شناسان در کاوش های خود در پایتخت امپراتوری مصر باستان موفق به کشف دو جسد مومیایی در دو گور بزرگ با قدمت 3500 سال شدند. این گورهای تاریخی در شهر جنوبی اقصر (Luxor) یافت شده اند و دولت مصر امیدوار است با کشف این گورها، بخش گردشگری رونق تازه ای پیدا کند. 

این گورها در ساحل غربی رود نیل در قبرستانی که به افراد برجسته و مقام های رسمی تعلق داشت کشف شد. این تازه ترین کشف در شهر اقصر بوده که برای معابد و گورهای باستانی افراد مرتبط با سلسله های مختلف در تاریخ معروف شده است. 

«خالد الانانی» وزیر آثار باستانی کشور مصر کشف این دو گور را استثنایی خواند و اعلام کرد که این دو مومیای در دورن دو گور و در پارچه ای از جنس کتان پیچیده شده بودند. در یکی از این قبرها نام توتمس یکم (King Thutmose I) یکی از فراعنه سلسله هجدهم مصر باستان حک شده است. وی در ادامه صحبت خود بیان کرد این گورستان خصوصی که متعلق به سلسله هجدهم مصر باستان است پیش از این کشف شده بود اما تاکنون کسی نتوانسته بود وارد قبرهای آن شود. 

الانانی در ادامه از تلاش های دولت و وزارت آثار باستانی مصر خبر داد و این کشف ها را هم راستا با رونق بخشی به گردشگری این کشور دانست. 

وزیر آثار باستانی مصر در ادامه افزود: 

 این یک اکتشاف بسیار مهم است، چرا که درون هر دو گور مجموعه‌ای بسیار غنی از اشیا تدفینی قرار دارد. در یکی از آنها مجسمه رنگ شده  یک زن به شکل ازیریس الهه زندگی پس از مرگ در مصر باستان پیدا شده است. رنگ آمیزی ها و توضیحات دیواری گورها نشان از آن دارد که این قبرها به دوره پادشاهی آمن هوتپ دوم (King Amenhotep II) و فرعون توتمس چهارم (KingThutmose IV) باز می گردد که هر دو از فراعنه سلسله هجدهم پادشاهی در مصر باستان هستند.

باستان شناس ها همچنین از کشف سکه‌های مخصوص مراسم تدفین، ماسک‌های رنگ‌شده مخصوص این مراسم، ظروف گلی و مجموعه‌ای از ۴۵۰ مجسمه در این دو گور خبر دادند.  

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.