karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 تیر 1396

به روز رسانی

15 اسفند 1398

هر کدام از ما به دلایل مختلفی هتل ها را برای اقامت انتخاب می کنیم، برخی برای تجارت، برخی برای تعطیلات و گاهی قسمتی از هر دو، دلیل اقامت ما در هتلی خاص می شود. اما دلیل اقامت را که کنار بگذاریم، مهمانان هتل همواره به دنبال بهترین خدماتی هستند که می توانند از یک هتل دریافت کنند. هتلداران به هر تلاشی دست می زنند تا گردشگران هتل های آنها را برای اقامت انتخاب کنند حتی اگر برای اینکار هر از گاهی  دروغی کوچک بگویند یا رازی را مخفی کنند. آنها اغلب سعی می کنند در تبلیغات، خود را بهترین و متفاوت ترین نشان دهند اما مواردی وجود دارد که کیفیت نهایی خدمات را از آن چیزی که ادعا می کنند پایین تر می آورد

اگر مشتری معمول هتل ها باشید احتمالا در مورد این وجه تاریک اقامت در هتل می دانید، و شمایی که از این موارد خبر ندارید، آماده باشید تا به این رازهای تاریک پی ببرید. امروز در کارناوال می خواهیم به همراه شما سری به پشت صحنه تبلیغ ها و خدمات ارائه شده در هتلها بزنیم تا ببینیم واقعا پشت درهای بسته چه چیزی می گذرد؟

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که اکثر این موارد در هتل های خارج از ایران دیده شده و تجربه می شوند. به دلیل سیستم بسته هتل های ایرانی امکان جمع آوری چنین اطلاعاتی به سختی امکان پذیر است. بنابراین ممکن است با مواردی در مطلب مواجه شوید که با تجربیاتتان از اقامت در هتل در ایران کمی متفاوت باشد. در برخی موارد نتیجه مورد نظر را به شما ندهد. اما باید توجه داشت که منبع این مطلب سایت های معتبر حوزه گردشگری و خبری بوده و در نتیجه تحقیق خبرگان این امر به دست آمده است

اسرار هتل ها

1- اغراق در بازاریابی

آفتاب، دریا، ماسه" و یا " چشم اندازی از اقیانوس" اینها کلماتی هستند که در تبلیغات هتل ها از آن ها بسیار می شنوید اما در برخی موارد تنها تصویری از دریا، ماسه و آفتاب در اتاقتان نصیب شما می شود و یا منظره ای از اقیانوس که به سختی از گوشه پنجره اتاقتان دیده می شود. شاید هم شنیده باشید که ساحل فقط یک دقیقه از هتل فاصله دارد اما در واقع برای رسیدن یک دقیقه ای به ساحل باید سوار بر جتی با سرعت باد به آنجا برسید. نکته مهم این است که تمام آن چیزی که یک هتل در وبسایت یا بروشورهایش تبلیغ می کند الزاما آن چیزی نیست که ارائه می دهد. برای انتخاب یک هتل حتما باید تحقیق جامع تری از وضعیت و موقعیت آن انجام بدهید تا به تصویر درستی از آنچه حقیقتا وجود دارد دست پیدا کنید. 

چشم انداز اتاق های هتل

2- هزینه استفاده از وبسایت های رزرو هتل

یک سری وب سایت هایی در سطح جهانی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید، هتل خود را انتخاب و رزرو کنید. اما در این مورد نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانید. قبل از اینکه از سایت های مقایسه ای معروف مانند اکسپدیا (Expedia)، تراولوسیتی (Travelocity) یا اوربیتز (Orbitz) اتاق رزرو کنید، به خاطر داشته باشید که نرخ اتاق ها برای مهمانانی که بدون رزرو قبلی وارد هتل می شوند و به طور مستقیم اتاق اجاره می کنند در کل ارزان تر هستند.

جالب است بدانید که هتل ها برای ماندن در این سایت ها مجبور هستند تا کمیسیونی را (تا 30 درصد) به این سایتها پرداخت کنند. به همین دلیل اکثر هتل ها مشتریان خود را ترغیب می کنند تا به صورت مستقیم و نه با استفاده از سایت ها و واسطه از خود آنها خرید کنند. سایت های رزرو آنلاین اتاق ها به تخفیفاتی که هتل ها به مشتریانی که به عضویتشان در می آیند یا تخفیفاتی که بر پایه سن هستند (مانند کودکان زیر دو سال) دسترسی ندارند. برخی هتل های زنجیره ای به افرادی که به طور مداوم از هتلهای آنها استفاده و از خود هتل به طور مستقیم اتاق اجاره می کنند، خدمات صبحانه و وای فای رایگان ارائه می دهد. حتی بعضی از هتل ها در پاداش وفاداری مشتریان خود اتاقی بهتر برای اقامت به آنها پیشنهاد می دهند. 

پیشنهاد: رزرو اتاق را به پایان روز موکول کنید. معامله های خوبی از این طریق نصیب شما می شود. 

هزینه استفاده از سایت های رزرو هتل

 3- پادشاه میکروبها در انتظار شماست 

هنگامی که از یک هتل دیدن می کنید، رویایی برای خود دارید و آن این است که اتاقتان به اندازه ای که به نظر می رسد، تمیز است. تصویر دوست داشتنی است، مگر نه؟ اما آیا می توایند با اطمینان بگویید اتاقتتان تا چه اندازه تمیز بوده است؟ خیلی از وسایل به آن اندازه که باید، مورد توجه قرار نمی گیرند و روزانه تمیز نمی شوند. اثاثیه و لوازم داخلی و فرش ها ممکن است هر چند ماه یک بار تمیز شوند، و معمولا فقط تفاله ها و آنچه درون وسایلی مانند سطل های یخ و قهوه سازها باقی مانده است دور انداخته شده و بدون شستشوی مجدد این وسایل دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.

اتفاق بدی که عموما در هتل ها رخ می دهد این است که ادرار، استفراغ، و دیگر مایعات بدن با یک شستشوی سریع، آنچنان که باید و شاید تمیز و عاری از آلودگی نمی شوند. به این باکتری ها، آنهایی که بر روی "هات اسپات ها" مانند کنترل تلویزیون (باکتری هایی بیش از سنگ توالت)، کلیدهای برق، رادیوی ساعتی، و دیگر وسایل هستند را اضافه کنید.

پادشاه میکروبها در انتظار شماست

 4- ساس ها در کمین شما هستند

حتی اگر تختخواب های هتل از تمیزی برق بزنند یا لکه ای روی آنها نباشد، باز هم آنچنان که به نظر می رسند، تمیز نیستند. با آن که ملحفه ها روزانه تمیز می شوند اما این کار ساس ها را از بین نمی برد. ممکن است فکر کنید بیش از اندازه در این مورد اغراق می شود اما این موجودات ریز خارش آور، مستحق تمام هیاهویی که در مورد آنها می شود هستند. ساس ها دوست دارند تا به مهمانان بچسبند یا به صورت قاچاقی وارد چمدان ها شوند، و وقتی که وارد اتاق شدند، کار تمام است، شما نفرین شده اید. حضور ساس ها و کنه ها در هتلها در حال افزایش است (حتی در هتل های گرانقیمت و لوکس) و جلوگیری از آنها حالا تبدیل به چالشی بزرگ برای هتلداران شده است زیرا امروزه افراد بیشتری از سراسر دنیا در هتل ها اقامت می کنند. 

ساس ها

5- پنجره ای وجود دارد؟

 دوست دارید در اتاقتان کمی هوای تازه را نفس بکشید، یا فقط بیرون بروید و بگویید "آه، چه روز زیبا و درخشانی"؟ اما متاسفانه چنین امکانی در خیلی از هتلها وجود ندارد. پنجره های اکثر هتلهای مدرن تنها کمی باز می شود یا که اصلا باز نمی شود. اگر قصد اقامت برای چند روز پشت سرهم در اتاق های هتل را دارید و نمی خواهید از اتاق بیرون بروید، باید با هوای تازه خداحافظی کنید. افسانه ای شهری وجود دارد که می گوید این کار برای جلوگیری از پرت شدن افراد به بیرون از پنجره هاست، اما در اصل این کار به دلیل اینکه که خیلی از مشتریان با بی دقتی، پنجره را در حالیکه تهویه هوا روشن است باز می گذارند و هزینه انرژی بسیار بالا می رود؛ انجام می دهند. 

پنجره ا ی وجود دارد؟

6- به مرگ هایی که در اتاقتان رخ داده، فکر کنید

دفعه ی بعدی که در هتلی به رختخواب رفتید، به این فکر کنید که ممکن است کسی اینجا مرده باشد. در تاریخ هتلداری این یکی از رازهایی است که تا حد امکان سر به مهر نگه داشته می شود. انسان های زیادی به دلایل مختلفی در اتاق های هتلها می میرند، اما اطلاعات این مرگ ها خاموش نگه داشته می شود تا گردشگران باز هم هتل ها را برای اقامت انتخاب کنند. هتلداران ترجیح می دهند نام هتلشان هم ردیف صفت هایی مانند آرامش و عالی ترین بیاید، تا اینکه در کنار صفت هایی مثل جنازه و خرابکاری قرار بگیرد. بنابراین، اطلاعاتی که وارد مطبوعات و رسانه می شود را کنترل می کنند تا از اثرات منفی آنها جلوگیری کرده و کارکنان هتل نیز اجازه ندارند شماره اتاق و جزئیات را در اختیار رسانه ها قرار دهند، و به مانند تمام اینها، دیگر مهمانان نیز به ندرت از اینکه چه اتفاقی در رختخواب آنها افتاده است باخبر می شوند.

اگر مرگی در هتل اتفاق بیافتد، جنازه جا به جا شده، اتاق ها تمیز و ضدعفونی می شود و برای مهمان بعدی آماده می گردد. تمام این کارها بسیار سریع تر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. راحت بخوابید. 

مرگ ها

7- اتاق خالی نداریم...

آیا تابه حال برنامه یا سریال و فیلمی را دیده اید که کسی در تلاش برای اقامت در هتلی بوده و با هتلی که کاملا رزرو شده است روبرو شده و متوجه می شود رزروی که انجام داده، وجود ندارد؟  فکر نکنید چون از قبل تماس گرفته اید و اتاق ها جا داشته اند، حتما هنگامی که به هتل می رسید نیز جا داشته باشند. 

حقیقت ناراحت کننده این است که هتل ها (مانند شرکت های هواپیمایی) در تمام مدت در حالت رزرو کامل هستند، در حالیکه میانگین نرخ اشغال آنها چیزی بالاتر از 10 درصد را نشان نمی دهد. آنها در پایان روز می خواهند مطمئن باشند که تمام اتاق ها پر شده اند. مهمانانی که به هتل می آیند و با این خبر بد مواجه می شوند - ببخشید اتاق خالی نداریم -  به اصطلاح " مهمان تازه از راه رسیده" (اصطلاحی که به فردی که در هنگام رزرو کامل هتل، وارد هتل شده و برای اقامت مجبور می شود یک شب را در هتل دیگری بگذراند) نامیده می شوند. هتل ها از لحاظ قانونی مجبور نیستند برای شما اتاق دیگری پیدا کنند اما برخی از آنها به دنبال اقامتگاه دیگری در هتلی قابل مقایسه با هتل خود خواهند بود. به این صورت که برای یک شب هزینه را پرداخت می کنید و ترتیب جا به جایی شما به آن هتل داده می شود. می توانید برای این کار و نقض قرارداد، سر و صدا راه بیاندازید و با سیستم از طریق مراجع قضایی بجنگید، اما از آنجایی که سیستمی درحال حاضر برای استانداردها وجود ندارد، ممکن است نتیجه های مختلفی بگیرید. 

اتاق خالی نداریم

8- مگر هزینه آن را قبلا نپرداخته ام؟

اقامت در هتل به معنای پرداخت انعام به عنوان هزینه ای اضافه است. لازم است تا جیبی پر از اسکناس داشته باشید و به دربان، پیشخدمت، پادو و نگهبان انعام بدهید. غذای مختصری که دیر وقت با چرخ به اتاق شما آورده می شود گران تر از غذایی است که در رستوران هتل به همراه انعامی که داده اید خورده اید.

می خواهید سرویس بیشتری به شما ارائه شود؟ اسکناس های بیشتری را به درون رینگ پرت کنید. می خواهید کسی چمدان های شما را تنها به اندازه چهارمتر از پله ها به سمت ماشین هدایت کند؟ چهار دلار دیگر انعام دهید. فراموش نکنید تا چند دلار نیز برای کارکنان بخش خانه‌داری کنار بگذارید. این انعام دادن های مداوم ممکن است این سوال را برای مهمانان ایجاد کند که پس برای چه چیزی هزینه پرداخت کرده اند؟ اما این بخشی از فرهنگ هتلداری است و چه بخواهیم یا نخواهیم بیشتر ما با آن کنار آمده ایم. مطمئنا نیازی نیست تا به کارکنان انعام بپردازیم، اما از آنجایی که درآمد کم آنها کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد، به این انعام ها نیاز دارند، انجام آن کار خوبی به نظر می رسد. 

مگر قبلا هزینه آن را پرداخت نکرده ام

9- ترفندهایی که برای شما گران تمام می شود

باید این نکته را بدانید که در زمان گرفتن یک اتاق، ممکن است قیمت نهایی به شما اعلام نشود و آن هم به دلیل یک سری ترفندهای هتلداری است. هتل داران در زمان اعلام قیمت ها، تنها هزینه اتاق را به تنهایی به شما اعلام می کنند. اما در زمان پراخت و تسویه ممکن است در صورت‌حساب با عباراتی مواجه شوید که برایشان قیمت هایی اعلام شده است، مثل مالیات. هتلداران در زمان دادن اتاق به شما، مالیات و مسائلی از این دست را اعلام نمی کنند ولی در زمان تسویه با گرفتن چنین هزینه هایی، موجب افزایش قیمت تمام شده ی اتاق برای شما می شوند. 

برای جلوگیری از این مشکل، قیمت نهایی هتل ها را با هم مقایسه کنید و هزینه آنها در قبال ارائه خدماتی از جمله آوردن مهمان به اتاق هتل، پذیرش نفر اضافه، روم سرویس، شارژ مینی بار و ... را مورد بررسی قرار دهید.

 

معادلات ریاضی هتلها

10- امنیت همیشه به معنای امن بودن نیست

برای اینکه گاوصندوق با ارزش خود را از دسترس دزدان در امان نگه دارید، احتیاج ندارید به باهوشی جیمز باند باشید، کافی است آن را در خانه بگذارید. اما اگر می خواهید حتما آن را به همراه بیاورید، اطمینان حاصل کنید که اتاق های هتل به اندازه کافی امن باشند و در برابر ورود دزدان تجهیز شده اند.

اما باید بدانید که به این دلیل که اکثر مهمانان کدها وکلیدهای خود را گم می کنند، هتل ها شاه کلید یا راهی برای کارکنان دارند که می توانند وارد اتاقهای شما شده و در را باز کنند؛ بنابراین دیگر گاوصندوق شما امن ترین جعبه ی موجود در اتاق نیست. بهتر است از گاوصندوق پذیرش در هتل استفاده کنید، اما آن جا نیز آن طور که باید قابل اعتماد نیست. آگاه باشید که نظارتی بر این اتاق ها نیست و افرادی که در هتل کار نمی کنند نیز می توانند بدون اینکه کسی متوجه شود، وارد اتاق ها شوند. تا آنجایی که امکان دارد از قفل های چمدان استفاده کنید و اشیای گرانقیمت خود را در آنها نگهداری نکنید. 

امنیت همیشه به معنای امن بودن نیست

سخن آخر

نظرتان در مورد این نکات چیست؟

آیا تا به حال به این وجه از اسرار هتل ها فکر کرده بودید؟

تجربیات این چنین دارید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اگر مستقیم به هتل مراجعه بشه نرخ ارزون تر میشه؟!!!!!مشتری دائم هتل بشیم که تخفیف بگیریم ؟؟نویسنده این متن احتمالا تا حالا سفر نرفته واین ذهن بیماری که تیتر زده به مرگ های اتاق فکر کنید !!!! و این مزخرفات حرفی واسه گفتن نمیزاره.

انتشار:20 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اسدي

نظر شما قابل احترامه ولي زيادي از حد اقرار آميزه زيرا تمام اين مواردي كه شما
 فرمويد هر جاي ديگري نيز مي توان ديد ولي به هر حال بين بد و بدتر ما
 مي توانيم بد را انتخاب كنيم
چادر زدن در كنار خيابان  تا نهايت نا امني و خطرات احتمالي ،حتي نتوانيم چشم
روي چشم بگذاريم بهتر است يا استراحت در يك هتل ،حال شايد ميكروب هم داشته باشد و شايد ساس هم داشته باشد ،كه اون هم در صورت انتخاب يك هتل با برند يا داراي ستاره بيشتر اين مشكلات نيز برطرف مي شود.

انتشار:11 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مرضیه

عالی بود

انتشار:01 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.