karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شهر مورد علاقه شما در دنیا چیست؟ میامی در فلوریدای آمریکا یا نیویورک، ابر شهر اقتصادی آن؟ شاید هم انتخابتان ونیز، شهر زیبای ایتالیا یا استانبول شهر خاطره انگیز ترکیه باشد! مسلما هر کدامتان گزینه های متفاوتی را انتخاب خواهید کرد چرا که هر یک از این شهرها فرهنگ، معماری، تاریخ و خط افق منحصر به فرد و یگانه ای دارند و به همین سبب چهره ای متفاوت به خود گرفته اند.

آن چه که بین همه ی این شهرها مشترک است، روند تاریخی و تغییرات آنها در طول زمان است؛ تمام این شهرهای مهم روزگارانی پیش از این شکلی متفاوت داشتند و در طی زمان به آن چیزی که اکنون هستند، بدل شده اند. بعضی زمین های خاکی و دور افتاده ای بودند که به همت صنعت و سرمایه در طی زمان کوتاهی تبدیل به کلانشهری عظیم و تاثیر گذار گشته اند و بعضی دیگر شهرهای بزرگی بوده اند که همیشه در مسیر پیشرفت و مدرنیته قرار داشتند. برای برخی از آنها حفظ قسمت های تاریخی و سیمای سنتی یک اصل بوده و برخی در برابر سرعت پیشرفت دوام نیاورده و تن به بازسازی کل شهر داده اند.

نکته ی مشترک دیگر این شهرها، تلاششان برای ایجاد شهری با امکانات عالی، معماری بی نظیر و مکانی مناسب برای کسب و کار و زندگی است؛ جایی که فرصت های فراوان و بی شماری را در اختیار مردم قرار داده و تصویری برتر از زندگی آرمانی یا آرمانشهرها ارائه می دهد.

برای نشان دادن این تغییرات چشمگیر در طی سال ها و قرن ها باید با مرور تصاویر، قدم به تونل زمان بگذاریم تا ببینیم این شهرها در گذر ایام تا چه اندازه تغییر کرده و اکنون به چه شکلی در آمده اند؟ امروز به همراه شما به بسیاری از نقاط دنیا، از توکیو تا دوبی و از برلین تا لس آنجلس، سر می زنیم و تغییرات آنها را به نظاره می نشینیم. با کارناوال  همراه باشید...

تصویر قدیم نیویورک

تصویر جدید نیویورک

1- پکن، چین | دهه 1950 و اکنون

پکن چین در دهه 1950

پکن چین

2- برلین، آلمان | سال 1945 (پایان جنگ جهانی دوم) و اکنون 

برلین آلمان 1945

برلین آلمان

3- جاکارتا، اندونزی | دهه 1960 و اکنون 

جاکارتا اندونزی 1960

جاکارتا اندونزی

4- نایروبی، کنیا | سال 1960 و اکنون 

نایروبی کنیا سال 1960

نایروبی کنیا

5- سئول، کره جنوبی | دهه 1950 و اکنون 

سئول کره جنوبی سال 1950

سئول کره جنوبی

6- سیدنی، استرالیا | دهه 1950 و اکنون 

سیدنی استرالیا سال 1950

سیدنی استرالیا

7- بوئنوس آیرس، آرژانتین | دهه 1950 و اکنون 

بوینس آیرس آرژانتین دهه 50 میلادی

بوینس آیرس آرژانتین

8- تایپه، تایوان | نیمه اول قرن بیستم و اکنون 

تایوان در قرن بیستم

شهر تایپه امروزی

9- توکیو، ژاپن | دهه 1920 و اکنون

توکیو، ژاپن دهه 1920 میلادی

توکیو ژاپن

10- دوبی، امارات متحده عربی | دهه 1980 میلادی و اکنون

دوبی امارات متحده عربی دهه 80 میلادی

دوبی امارات متحده عربی دوران کنونی

11- شیکاگو، ایالات متحده آمریکا | سال 1909 و اکنون  

شیکاگو آمریکا سال 1909

شیکاگو آمریکا

12- کوالالامپور، مالزی | دهه 90 میلادی و اکنون

کوالالامپو مالزی دهه 90 میلادی

کوالالامپو مالزی

13- لندن، انگلستان | اواخر قرن نوزدهم و زمان حال

لندن انگلستان اواخر قرن نوزدهم میلادی

لندن انگلستان

14- لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا | سال 1878 و اکنون

لس آنجلس ایالات متحده آمریکا سال 1878

لس آنجلس ایالات متحده آمریکا

15- مسکو، روسیه | سال 1896 و زمان حال

مسکو روسیه 1896

مسکو روسیه

سخن آخر

تصاویری از دوران قدیم و حال حاضر شهرهای معروف دنیا را به همراه شما به تماشا نشستیم. از نیویورک تا تایوان، از سیدنی تا لندن، را از نظر گذراندیم و دور دنیا را گشت زدیم و دیدیم چگونه دانش معماری و سرمایه شکل و هویت شهرا را تغییر داده است.

نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟

به نظر شما به غیر از صنعت و سرمایه چه عوامل دیگری شهرهای بزرگ را به شکل امروزی خود در آورده اند؟

سهم گردشگری در این میان چگونه است؟

نظراتتان را با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.