karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به جرات می توان گفت که فرهنگ و رسوم مردمان شرق آسیا از سرزمین چین نشات گرفته چرا که زبان و نحوه ی نوشتار چینی ها به بیشتر کشورهای اطرافش سرایت کرده است و مردمان همین سرزمین آیین بودا را از کشور هند برای شرق دور سوغاتی برده اند. کشور کره هم مانند دیگر کشورها از مردمان چین تاثیر گرفته است زیرا ساکنان این سرزمین برای مدتی طولانی تحت حکومت چینی ها بودند و پس از مدت زمان کوتاهی آزادی، دوباره به استعمار ژاپنی ها درآمدند. 

در اوایل قرن نوزده میلادی کشور ژاپن به سرزمین کره قشون کشی کرد و تا پس از جنگ جهانی دوم این کشور را تحت استعمار خود نگه داشت اما در سال 1945 با شکست مفتضحانه ی ژاپنی ها در جنگ، اتحاد جماهیر شوروی از شمال و آمریکا از جنوب وارد کره شدند و در مدار 38 درجه ی خط استوا این کشور را تقسیم کردند.

اما داستان به همین جا ختم نشد و طمع دولتمردان باز هم زندگی مردمان عادی را تحت تاثیر قرار داد. در شمال کره، کیم ایل سونگ (Kim Il-sung)، پادشاهی بر تمامی شبه جزیره ی کره را حق خود دانست و به سمت جنوب یورش برد تا تمامی کره را از آن خود کند. از سوی دیگر، دولت آمریکا هم دست روی دست نگذاشت و به مقابله با شمالی ها پرداخت و با سربازهایش تا مرزهای چین پیشروی کرد. چینی ها برای حفاظت از جایگاه سر کرده ی خود، کیم ایل سونگ وارد جنگ شدند و زمین های شمالی را بار دیگر به خودنشانده ی وفادارشان هدیه کردند. درنهایت جنگ از همان جایی که آغاز شد پایان یافت و کره ی شمالی و جنوبی در مدار 38 درجه به دو نیمه تقسیم شدند. 

حالا مردمان این دو سرزمین رو در روی یکدیگر ایستاده اند، بازیچه ی دست دیگر کشور ها شده و برادری اجدادشان را به فراموشی سپرده اند اما روزگار همیشه اینگونه نبوده است. امروز می خواهیم به دورانی سفر کنیم که حتی با وجود استعمارگری ژاپنی ها، ساکنین کشور کره در آرامش در کنار یکدیگر می زیستند. با سرگرمی ها و سنت های این مردم آشنا می شویم و از آثار باستانیشان دیدن می کنیم؛ سازه هایی که بیشترشان در خلا جنگ داخلی رو به نابودی گذاشتند و دیگر شکوه سابق را ندارند.

با ما در کارناوال همراه شوید تا سفری متفاوت به تاریخ را تجربه کنیم و نگاهی به کشور کره در زمان یکپارچگیش بیاندازیم... 

مجموعه کاخ خا در سئول کشور کره

1- بازی های تخته ای به روش قدیمی ترها

مردان کره ای که در سال 1903 مشغول بازی استراتژیک جانگی (janggi) هستند. این بازی تخته ای شباهت زیادی به شطرنج دارد و در کشور کره مرسوم بوده است. 

بازی جانگی در کشور کره

2- تهیه آرد برنج

این دو مرد مشغول آرد کردن برنج در هاون های بسیار بزرگ هستند. در کشور کره به وسیله ی این هاون ها برنج ها را پوست می گرفته اند یا آرد برنج تهیه می کردند. جالب است بدانید که آرد برنج جزو تنقلات کره ای ها به حساب می آمده و حتی در مراسم های عروسیشان  آرد کردن برنج با هاون های عظیم الجثه توسط عروس و داماد جزو رسوم رایج تلقی می شده است.

هاون کردن برنج کشور کره

3- بانک مرکزی کره

تصویری از بانک کره را در شهر کیجو (keijo)، در سال 1910 مشاهده می کنیم؛ زمانی که کشور کره جزو خاک ژاپن شمرده می شد و ژاپنی ها نام شهر سئول را به کیجو تغییر داده بودند. البته بعدها این بانک عضوی از کشور کره ی جنوبی در شهر سئول شد و صادر کننده ی وون، پول رایج در کشور کره نیز می باشد.

بانک کره در سئول

4- دروازه شرقی سئول

در گذشته استحکامات نظامی در اطراف شهر سئول ساخته شده بود تا از این شهر در مقابل دشمنان حفاظت کند. این دژ محکم نظامی هشت دروازه داشته که در این تصویر یکی از آن ها مشاهده می شود. این ورودی در ناحیه ی دونگدامون کنونی (Dongdaemun) قرار دارد و با عنوان دروازه ی شرقی شهرت داشته است.

دروازه شرقی ناحیه دونگدامون سئول

دروازه شرقی ناحیه دونگدامون سئول

5- عمارت آئِریون

 عمارت آئِریون (Aeryon Hall) در پیونگ یانگ، پایتخت کنونی کره ی شمالی

عمارت آئِریون پیونگ یانگ کره ی شمالی

6- رصدخانه ای برای خیره شدن به ستاره ها

در این تصویر که در سال 1920 به ثبت رسیده است، رصدخانه ی سیامسیونگده (Cheomseongdae) را می بینید که در حال حاضر در کشور کره ی کره جنوبی و شهر گیونگجو (Gyeongju) قرار دارد و نامش را از مفهوم خیره شدن به ستاره ها گرفته است.

رصدخانه سیامسیونگده در شهر گیونگجو کره جنوبی

7- از جذابیت های شهر سئول 

 میونگ دانگ (Myeongdong) محله ای در شهر سئول و کره ی جنوبی می باشد که در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری شهر سئول به شمار می آید و به خاطر یک کلیسا و سالن تئاترش شهرت دارد. این تصویر در سال 1920 به ثبت رسیده است. 

میوندانگ شهر سئول کره جنوبی

8- خانه های علفی 

این خانه ها در دوران قدیم و در نواحی روستایی کشور کره بسیار رایج بوده است. 

خانه علفی کشور کره

9- در میان شهر

در این تصویر، ناحیه ی دانگدائمون (Dongdaemun) را می بینید که در شهر سئول قرار دارد.

دانگدائمون سئول کره جنوبی

10- ژست خاص!

این تصویر در شهر پیونگ یانگ (Pyongyang) بین سال های 1910 تا 1930 به ثبت رسیده است.  

پیونگ یانگ کره شمالی

11- دورهمی به سبک کره ای

این تصویر در حدود سال 1900 عکسبرداری شده است. 

سئول قدیم کره جنوبی

12- تحت تصرف شمالی ها

حال و هوای خیابان تائِدانگمون (Taedongmun) در سال 1910. این خیابان در شهر پیونگ یانگ (پایتخت کره ی شمالی کنونی) واقع شده است. 

تائدانگمون پیونگ یانگ کره شمالی

13- ویرانی معبد مهم بودایی ها

تصویری از معبد یونگ میونگسا (Yongmyongsa) را می بینید که در سال 1930به ثبت رسیده است. تا پیش از انهدام این معبد در حین جنگ داخلی کره، بودایی های بسیاری برای عبادت و انجام آیینشان به این مکان می آمدند و در دوران استعمارگری ژاپن، این بنا از جاذبه های مهم گردشگری شهر پیونگ یانگ به شمار می آمد. 

معبد یونگ میونگسا پیونگ یانگ کشور کره

14- ردپای آمریکا در همه جا 

معبد بودایی سوگینسا (Sogwangsa) در شهر چانچئون (Chuncheon). این معبد زمانی یکی از بزرگترین معابد بودایی ها به شمار می آمد اما در خلال جنگ داخلی کره در سال 1951 به دست آمریکا بمباران شد و تنها ساختمانی نیمه مخروبه از آن باقی ماند. کره ی شمالی این مکان را در فهرست گنجینه های ملیش وارد کرده و بازسازیش را در دستور کار برنامه های آینده اش قرار داده است.

معبد بودایی سوگینسا شهر چانچئون کره شمالی

15-  پرچم سنگی بودایی ها

سازه هایی مانند این دو ستون سنگی، مانند پرچمی در مقابل معابد بودایی ها قرار می گرفتند تا مردم را از مکان این معابد مطلع کنند.  

ستون سنگی در مقابل معابد بودایی

16- کاخ های باستانی کره ی جنوبی

تصویری که بیشتر مناظر اطراف گایونگ بوک (Gyeongbokgung) را نمایان می کند. گایونگ بوک، مجموعه کاخ هایی در کره ی جنوبی هستند که متاسفانه در حین جنگ داخلی کره مورد هجوم دشمنان قرار گرفتند و صدمات جدی به این کاخ ها وارد شد اما پس از جنگ طی اقدامات دولت مجددا بازسازی شده و به عنوان جاذبه ی گردشگری مورد استفاده قرار گرفتند. 

گایونگ بوک مجموعه کاخ های کره جنوبی

17- قله ی نامسان

تصویری از محدوده ی خارجی دژ نگهبانی سئول که قله ی نامسان (Namsan) هم در گوشه اش نمایان است. این کوه در جنوب شهر سئول واقع شده و اهمیت بسیاری برای کره ی جنوبی دارد به طوریکه در سرود ملیشان نیز از این کوه یاد کرده اند و در سال 1980 برج مخابراتی نامسان تاور (Namsan Tower) را بر روی این کوه تاسیس کردند. 

دژ نگهبان سئول کوه نامسان سئول کره جنوبی

18- مترسک ها | محافظ باغ ها در مقابل شیاطین

چینگساو (Jangseung) یا نگهبانان مزرعه، نام چوب هایی در ورودی باغ ها بودند که صورت انسان را به رویشان حک می کردند و نوشته هایی بر پایه ی چوب می نوشتند تا از مزارعشان در مقابل شیاطین محافظت شود.

چینگساو کشور کره

19- کلیسایی متعلق به دوران استعمارگری ژاپن در کره

کشور کره

20- برداشت آب از چشمه های اشتراکی در کشور کره

کشور کره

22- دختران کره ای با چتر های آفتابی به روش قدیم

چتر آفتابی دختران کره ای کشور کره

22- الاکلنگ بازی به سبک کودکان کره ای

کودکان کره کشور کره

سخن آخر

سفری به کشور یکپارچه ی کره داشتیم، به دورانی که نیازی به معرفیشان با نام شمالی و جنوبی نبوده است. از آداب و رسومشان پرده برداشتیم و با دیدن سرگرمی هایشان سرگرم شدیم.

از تماشای این تصاویر لذت بردید؟

نظرتان راجع به این مجموعه تصاویر با ما به اشتراک گذارید.  

منتظر دیدگاه های شما هستیم...

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.