karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت جلوه های زیادی دارد؛ دریاها و اقیانوس های بیکرانی که سیاره زمین را به سیاره آبی بدل کرده اند، جنگل های سرسبزی که جای جای گیتی را پوشانده اند، صحراهای سوزان و پهناوری که جهنم را بر زمین تداعی می کنند و کوهسارانی که با قامت های سر به فلک کشیده پناه زندگی بسیاری شده اند. کوهستان هایی که سر چشمه رودهای پرآب، دشت ها و مراتع وسیع، جنگل های پهناور و حیات وحش متنوعی را در دل خود جای داده اند. از کوه های سرفراز آلپ در اروپا که بهشت اسکی سواران و عاشقان طبیعت است تا کوهستان های هیمالیا در تبت و نپال که بلندترین کوه های دنیا را در خود جای داده است، از کوه های سخت راکی و آند در آمریکا که دیواری را در قسمت غربی این قاره کشیده اند تا رشته کوه های البرز و زاگرس که چشم و چراغ ایران بزرگ هستند؛ کوهستان ها نقش بزرگی در چرخه و حیات طبیعت زمین دارند.

 در عکاسی در سفر امروز در کارناوال می خواهیم با شما سفری به کوهستان هایی بلند قامت در سر تا سر دنیا داشته باشیم و لحظاتی غرق در زیبایی های آنها شویم و ببینیم چگونه شب، برف، شفق، رود، جاده، ستاره و آسمان بر جذابیت های کوهساران می افزایند و هوش از سر می رباید. با ما با این عکس های بی نظیر و چشم نواز از کوه ها که به نگاه هنرمندانه و خلاق عکاس آنها، سایمون راپل (Simon Roppel) ثبت شده است، همراه باشید. 

سایمون راپل عکاس سوئیسی است که در دهکده ای در شمال این کشور زندگی می کند و برای عکس هایی که از کوهستان به ثبت رسانده شهرت زیادی داشته و جوایز متعددی نیز برده است. او عکاسی را از سال 2010 آغاز کرده و و از آن زمان به بعد شوق و اشتیاقش روز به روز برای عکاسی از طبیعت بیشتر شده است. 

آمریکای غربی، کانادا، گرین لند، لوفوتن نروژ و کوهستان های آرام نیوزیلند مکان هایی است که او علاقه وافری به عکاسی از مناظرشان دارد. سایمون عاشق مناطق دورافتاده است و سعی می کند در هنگام عکاسی با طبیعت یکی شود. او علاقه اش به این مکان ها را اینگونه شرح می دهد:

" مکان های توریستی را دوست ندارم، شیفته ی خلوت طبیعت هستم. آیا چیزی در دنیا بهتر از این وجود دارد که در مکانی باشی که تا کیلومترها انسانی دور و برت نباشد و شاهد مناظر متحیر کننده ای باشی که هیچ کس تا کنون آنها را ندیده است؟ " 

در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به تصاویری بیندازیم که سایمون از کوهستان های سراسر دنیا به ثبت رسانده است.

کوه های آلپ فرانسه

1- آنسوی سرزمین ها | کوه های گرینلند، اروپا

کوه های گرینلند، اروپا

2- آتش در آسمان | کوهساران راکی، کانادا

کوهساران راکی، کانادا

3- آرامش مطلق | کوهستان های سوئیس

کوهستان های سوئیس

4- یخ زده | رشته کوه راکی، کانادا

رشته کوه راکی، کانادا

5- فراز و فرود | کوهستان های گرینلند، اروپا

کوهستان های گرینلند، اروپا

6- تقلید | کوه های راکی، کانادا

کوه های راکی، کانادا

7- پناهگاه | کوه اوت سَووآ ،کوهستان آلپ فرانسه

کوه اوت سَووآ ،کوهستان آلپ فرانسه

8- لبه تیز کوهستان | کوه های راکی، کانادا 

کوه های راکی کانادا

9- سرزنده | کوهساران گرینلند

کوهساران گرینلند

10- گلوله برفی | کوه ماترهورن، سوئیس 

کوه ماترهورن، سوئیس

11- آخرین توقفگاه | آلچ گلیشر، سوئیس

آلچ گلیشر، سوئیس

12- پیکان سبز | کوه لوفوتن، نروژ

کوه لوفوتن نروژ

13- بکر و دست نخورده | کوه لوفوتن، نروژ

کوه لوفوتن، نروژ

14- کمان آبی | جزایر لوفوتن، شمال نروژ

جزایر لوفوتن، شمال نروژ

15- آرامش در میان کوهستان | پارک ملی یوسیمیتی، آمریکا

پارک ملی یوسمتی، آمریکا

16- نهایت زیبایی | کوه های آلپ فرانسه 

کوه های آلپ فرانسه

سخن آخر

امروز در کارناوال به همراه شما سری به کوهستان های اطراف دنیا زدیم و زیبایی های آن را از نظر گذراندیم و بر این آفریده های با عظمت خداوندی تحسین فرستادیم. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ اگر عکس یا تصویری از کوهستان های اطراف دنیا یا ایران دارید برای ما بفرستید و آن را با دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید. منتظر پیام ها و نظراتتان هستیم. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

وحید اکبرزاده

با سلام

درود خانم اکبری تصاویر و مطالبتون بی نظیره،همیشه سبز و پایدار باشید.

انتشار:29 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.