karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 مهر 1396

به روز رسانی

28 دی 1398

خدا برای خلق هر گوشه از پهنه بیکران هستی قلم مویش را در رنگی فرو برد و با هنرمندی، نقش و نگاری تماشایی آفرید. به زمین که رسید، ظرافت و هنرش را چندین برابر کرد و رقص رنگ ها را به اوج خود رساند. گوشه ای را به رنگ سبز در آورد و چمنزارها و دشت ها را در همه جایش گستراند، بر سر راهش طلایی و زرد را به کار گرفت تا کویر را نقاشی کند و دانه دانه شن ها را به رنگی ویژه در آورد. سپس استواری و استقامت را چاشنی کارش کرد و کوه ها را آفرید و در ادامه در هر سرزمینی شاهکاری حیرت انگیز را به تصویر کشید.

این خالق بی همتا با رسیدن به ایران، هر دیاری را به رنگی در آورد و به کار هنرمندانه اش ادامه داد. جنوب ایران را به گونه ای دیگر خلق کرد؛ گویی می دانست که این خطه قرار است میزبان مردمانی گرم و صمیمی باشد، پس به هنگام به تصویر کشیدن خورشید، گرمای بیشتری را به آن بخشید و با جاری ساختن آب در پهنه ی نیلگون خلیج فارس، همه چیز را تمام کرد. سپس بالا و بالاتر رفت و از دور به تماشای شاهکارش نشست؛ هنوز یک چیزی در این میان کم بود. به سرعت دوباره مشغول شد. نقطه ای را در میان آبهای خلیج فارس در نظر گرفت و از هر رنگی، ذره ای به آن بخشید. خاک این منطقه را به رنگ سرخ در آورد و شاهکاری شگفت انگیز خلق نمود؛ جایی که آبی دریا به سرخی خاک می پیوندد...

این شاهکار خداوند، هرمز نام گرفت و به خاطر خاک رنگینش بر سر زبان ها افتاد؛ خاکی که می شود از آن چشید و از خواص بی پایانش بهره مند شد. امروز این جزیره یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایران است که همچون نگینِ یاقوت بر انگشتری خلیج فارس خودنمایی می کند. می خواهیم سفری را برایتان رقم بزنیم و زیبایی های هرمز را به تصویر بکشیم. برای لحظاتی با ما همراه شوید و به آغوش گرم خطه ی جنوب کشورمان بیایید.

حال با این توصیف ها، اگر هوس سفر به جزیره هرمز کرده اید و دوست دارید در قالب تورهای مسافرتی راهی این جزیره سرخ شوید؛ تنها کافی ست سری به صفحه رزرو تورهای هرمز بزنید و تور مورد علاقه تان را به صورت آنلاین رزرو کنید. 

این تصاویر توسط میهن بی غم به ثبت رسیده و در خبرگزاری ایرنا منتشر شده اند.

جزیره هرمز

1- وعده دیدار دریا با ساحل سرخ | قراری که فراموش نمی شود...

ساحل هرمز

2- برکتی از جنس خاک

خاک سرخ هرمز دارای ارزش اقتصادی بالایی است و کاربردهایی در صنایع مختلف رنگ سازی، لوازم آرایش، شیشه و سرامیک سازی، خوراکی و ... دارد. این خاک مورد بهره برداری قرار گرفته و به کشورهای دیگر صادر می شود اما این کار باعث از بین رفتن این خاک منحصر به فرد می شود و قرار است محدود یا متوقف گردد.

برداشت خاک هرمز

برداشت خاک هرمز

3- همه چیز به یک رنگ دیده می شود

خاک سرخ هرمز

4- چهره ای به سرخی خاک جزیره

هرمز

5- آبی آسمان و سرخی زمین

خاک سرخ هرمز

جزیره هرمز

6- مقاومت خوبی در برابر رنگین شدن نشان می دهد

جزیره هرمز

7- یادگاری از دوران استعمار

در گوشه ای از جزیره، قلعه ای از قلب تاریخ به جا مانده که یادگاری از دوران استعمار جزیره توسط پرتغالی ها می باشد. آنها برای اولین بار در سال 885 هجری شمسی وارد خلیج فارس شدند و پس از مدتی قشم، جزیره هرمز و گمبرون (بندرعباس فعلی) را به تصرف خود در آوردند. این استعمار 116 سال به طول انجامید و عاقبت دوباره باز پس گرفته شد.

قلعه پرتغالی ها هرمز

قلعه پرتغالی ها

8- جدایی دریا و ساحل

ساحل هرمز

9- کمی آن طرف تر از آب های نیلگون

زیبایی هرمز تنها به خاک سرخش خلاصه نمی شود بلکه کمی آن طرف تر از ساحل می توان کوه های رنگین دیگری را به نظاره نشست.

جزیره هرمز

10- در اینجا، جاده ها هم سرخند

خاک سرخ هرمز

جزیره هرمز

11- وقتی که هنر خالق و مخلوق در هم می آمیزد

همه ساله به مناسبت های مختلف، هنرمندانی گرد هم می آیند و فرش های رنگینی با خاک این جزیره درست می کنند. در کنار زیبایی، این کار دارای آسیب هایی برای محیط زیست جزیره نیز هست و باعث مخلوط شدن خاک های نواحی مختلف آن می گردد.

فرشی با خاک هرمز

جزیره هرمز

12- ساختمان ها هم به رنگ جزیره در آمده اند

خانه های هرمز

خاک سرخ هرمز

سخن آخر

یکی دیگر از زیبایی های کشور عزیزمان را از نظر گذراندیم و با هم پا به خاک سرخ جزیره هرمز گذاشتیم. حال اگر در فکر برنامه ریزی سفر برای جزیره هرمز هستید و به دنبال اقامتگاهی مناسب برای شب مانی در این جزیره هستید، می توانید روی پیشنهادهای کارناوال حساب باز کنید؛ تنها کافی ست سری به صفحه اقامت در هرمز بزنید و به بررسی قیمت و امکانات اقامتگاه های موجود در جزیره بپردازید. 

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.