karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

انسان از دیرباز، خواسته های زیادی داشته و برای تحقق بخشیدن به آن ها سختی های بسیاری را به جان خریده است. سفر در زمان همیشه یکی از آرزوهای دور و دراز بشر بوده اما تا به حال به آن نرسیده و هنوز هم تلاش هایی در رابطه با تحقق این رویا صورت می پذیرد. با این وجود، یکی از کارهایی که این آرزو را تا حدی محقق می کند، مرور تصاویر به جامانده از گذشته است. مجموعه عکس های به جامانده از عکاسان، به ما امکان می دهند که در حال نوشیدن یک فنجان چای یا در میان کارهای روزمره سفری به گذشته داشته باشیم و حال و هوای آن روزها را حس کنیم. 

امروز می خواهیم شما را به سفری در تاریخ کشورمان دعوت کنیم و نگاهی به تصاویر تهران در چند دهه ی گذشته بیاندازیم. با یکی از مجموعه های عکاس انگلیسی به نام دیوید نیول اسمیت (David Newell-Smith) همراه می شویم و عکس هایی را از سال 1979 مرور می کنیم. وی که یکی از حرفه ای ها در عکاسی خیابانی به شمار می رود در 25 ژانویه 1937 در لندن متولد شد و در 11 ژوئیه 2017 درگذشت. او بیش از 40 سال از عمر خود را برای هنر صرف کرد و آثاری ماندگار از خود بر جای گذاشت. 

دیوید در سال 1979 و همزمان با بازگشت آیت الله خمینی (ره) از پاریس به تهران، در ایران حضور داشت و تصاویری را از آن روزها به ثبت رساند. در ادامه به سراغ آلبوم تصاویر دیوید و کارهای متفاوت او می رویم و با هم به گذشته ای نه چندان دور سفر می کنیم. با کارناوال همراه باشید و این سفر متفاوت در تاریخ را تجربه کنید.

عکاس انگلیسی

1- در انتظار تاکسی

زنان تهران قدیم

2- شعبه ای از بانک ملی ایران 

عکس قدیمی از بانک ملی ایران

3- دستفروشی در خیابان

دستفروشی

4- دانش آموزان مدرسه

عکس قدیمی از تهران

5- گوشه ای از خیابان های تهران

عکس قدیمی از تهران

6- حراج در خیابان

عکس قدیمی تهران

7- میدان آزادی

عکس قدیمی تهران

8- گشتی در خیابان

عکس زمان انقلاب تهران

سخن آخر

تصاویری قدیمی از تهران را دیدم و گشتی در گذشته را تجربه کردیم. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ 

آیا از دیدن عکس های قدیمی لذت می برید؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

13 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ali kianmehr

خوش حالی تو صورت مردم موج میزنه .

انتشار:14 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محسن مكى

دستتون درد نکنه . چه مجموعه زیبایی رو به نمایش گذاشتید .

انتشار:05 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

tahereh

چه تصاویر بی نظیری رو در این نوشته تون گذاشتید . خیلی ممنونم ازتون .

انتشار:22 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.