karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار با تصاویری از ایرلند با شما خواهیم بود. ایرلند یکی از کشورهای بسیار زیبا و خاص قاره اروپاست که دیدنی های بی شماری به ویژه در طبیعت خود دارد. طبیعت ایرلند یکی از جذاب ترین طبیعت های دنیاست و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب با کارناوال همراه شوید تا نگاهی به جاذبه های دیدنی ایرلند بیندازیم.

1- تصویر بلندترین قله ایرلند شمالی، اسلیو دونارد (Slieve Donard) را می بینید که در کوه های مورن (Mourne Mountains) گرفته شده است. این کوهستان و اطرافش اکنون تحت تملک بخشی از این کوه و اطرافش تحت تملک موسسه نشنال تراست برای مکان‌های تاریخی یا زیبایی‌های طبیعی (National Trust for Places of Historic Interest or Natural Beauty) یا به اختصار نشنال تراست قرار دارد اما طرح های پیشنهادی برای تبدیل این منطقه به یک پارک ملی داده شده اند. چیزی که اجرایی شدن این طرح ها را پیچیده می کند، زمین های با مالکیت خصوصی هستند که در محدوده طرح قرار دارند. اگر بر فراز برخی از این قله های گرانیتی بایستید ممکن است جزیره کوچک من (Isle of Man) و کوه های کشور  انگلستان را ببینید.

قله اسلیو دونارد

Craige Bevil

2- تصویر کوه زیبا و خیره کننده بنبل بن (Benbulben) در شهرستان اسلایگو (Sligo) در شمال غرب ایرلند. یک افسانه ایرلندی وجود دارد که می گوید: قهرمان ایرلندی به نام فیون مک کامهیل (Fionn mac Cumhail) به دنبال انتقام جویی از جنگجویی به نام دیرمد (Diarmuid) بود که با همسرش گرانیه (Grainne) فرار کرده بود. او دیرمد را گول زد و به جنگی با یک گراز وحشی در همین کوه فراخواند و در همین جا بود که دیرمد کشته شد.

کوه بنبل بن

Alex Ilena

3- تصویر قلعه سنگی دون ایوچلا (Dun Eochla) که روی اینیش مور (Inishmore) بزرگ ترین جزیره از جزایر آران (Aran) در خلیج گالوی (Galway) قرار گرفته است. این قلعه ما بین سال های 550 تا 850 میلادی به روش خشکه چینی ساخته شده است. جزایر آران باروهای مشابه این قلعه دارند که قدمت برخی از آن ها به 1000 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد.

قلعه سنگی

Christipher Hill

4- تصویر دلمن (Dolmen) یا میز سنگ در شهرستان کلر (Clare) در غرب ایرلند را می بینید که قدمتش به 3600 سال پیش از میلاد مسیح و دوران نو سنگی بر می گردد. کاوش های باستان شناسی در این بخش منجر به پیدا شدن 20 قبر شد که در برخی از آن ها اجساد کودکان و تعدادی بزرگسال به همراه سفال و ابزار وجود داشت.

میز سنگ

Patryk Kosmider

5-  صخره های موهر (Moher) در شهرستان کلر در غرب ایرلند که در بلندترین نقطه خود به ارتفاع 200 متر هم می رسند. این صخره ها خانه بسیاری از گونه های خاص پرنده و یک جاذبه توریستی بسیار مشهور در ایرلند هستند. این منطقه در دوران باستان یک بارو بود و در دوران جنگ های ناپلئونی به عنوان یک برج دیده بانی استفاده می شد.

صخره های موهر

Tomasz Skoczen

6- بحث های علمی بی شماری درباره این که آیا آبدره کیلاری (Killary) در شهرستان گالوی واقعا یک آبدره است یا خیر، وجود دارد. برخی معتقدند که این تنها آبدره در کشور ایرلند است. در حالی که عده ای معتقدند این جا آبدره است برخی دیگر نمی دانند که چه عنوانی به این مکان بدهند. درست است که این مکان بسیار گسترده و پهناور است و با صخره های شیب دار محصور نشده اما در عین حال ویژگی هایی مشترکی با آبدره دارد.

آبدره کیلاوی

Kevin George

7- درختان راش جاده دارک هج (Dark Hedges) (خیابان) ، سه قرن پیش در مسیر رسیدن به خانه تاریخی گرس هیل (Gracehill House) در شهرستان انتریم (County Antrim) در شمال ایرلند کاشته شدند. گفته می شود که این بخش جاده توسط روح خدمتکار خانه که در نزدیکی همین جاده در قبرستانی به خاک سپرده شده، تسخیر شده است. این جاده و درختانش بعد از آن که در یکی از صحنه های فیلم برداری در سریال معروف بازی تاج و تخت شدند، بسیار معروف تر شد.

درختان مسیر دارک هج

Wonder wolf images

8- تصویر گذرگاه ساحلی جاینت یا غول پیکر (The Giant's Causeway) در ساحل شمالی شهرستان انتریم در ایرلند شمالی قرار دارد و متشکل از سنگ های بازالتی است که 60 میلیون سال پیش بر اثر خنک شدن گدازه های آتش فشانی شکل گرفته اند و بیشتر آن ها شش ضلعی هستند. ساختارهای مشابهی در ساحل اسکاتلندی وجود دارد که از همین جنس گدازه های گذرگاه ساحلی جاینت هستند. 

گذرگاه مواد مذاب

Thomasamm

9- این گذرگاه بزرگ از حدود 40000 هزار ستون گدازه ای تشکیل شده است که ارتفاع برخی از آن ها به 9.7 تا 11.8 متر هم می رسد. این منطقه جزو میراث یونسکو است و یکی از عجایب طبیعی جزایر بریتانیا به حساب می آید.

گذر گاه مواد مذاب

Logan Brown

10- قلعه سیاه (Black Castle) در شهرک ویکلو (Wicklow) در دهه 1100 میلادی روی این پرتگاه ساخته شد چرا که موقعیت طبیعی مستحکم این پرتگاه مکان بسیار مناسبی برای حفاظت از مناطق ساحلی اطراف در مقابل حملات پدید می آورد. تاریخ دقیق ساخت قلعه مشخص نیست به احتمال زیاد قبل از سال 1174 ساخته شده است.

 

قلعه سیاه

Libor Kilmek

11- در تصویر منطقه ای در اطراف شهر راش (Rush) در شهرستان دوبلین ایرلند را می بینید که از زمان عصر حجر سکونتگاه انسان ها بوده و احتمالا یک پایگاه مرزی رومی نیز بوده است. این منطقه در قرن 18 تبدیل به مکانی برای قاچاق و حمل مواد قاچاق تبدیل شد؛ سپس این مکان به عنوان مقصدی محبوب برای تفریحات مردم در روزهای تعطیل مورد استقبال قرار گرفت.

منطقه ای در شهر راش

Rafal Rozalski

12-  کلیسای جامع گالوِی یکی از جدیدترین کلیساهای سنگی ساخته شده در اروپاست. ساخت این کلیسا در سال 1958 میلادی شروع شد و در 1965 به پایان رسید. این کلیسا در حاشیه رودخانه کوریب (Corrib) قرار دارد؛ جایی که قبلا از آن به عنوان زندان شهر استفاده می شد.

کلیسا جامع گالوی

Hemis Walter

13- صومعه کلون مک‌نویز (Clonmacnoise) که در شهرستان افلی (Offlay) در مرکز ایرلند قرار دارد، توسط سنت کرون (St Ciarán) در دهه 540 میلادی ساخته شد. این صومعه در طول تاریخ، مرکز یادگیری و دفن اجساد پادشاهان عالی مرتبه ایرلند بود. این کلیسا توسط سربازان انگلیسی در دهه 1550 میلادی تخریب شد.

صومعه کلون مک نویز

Smolnic Kaquie naquiera

14- این قلعه را در دهه 1500 میلادی بر روی ویرانه های یک بنای قدیمی ساختند. استحکامات قلعه دانلوس (Dunluce Castle) در شهرستان انتریم بعدها با یک توپ جنگی از یک کشتی بادبانی اسپانیایی موسوم به گالئون، تکمیل شد. بخش هایی از این قلعه در سال 1800 میلادی خراب و به دریا ریخته شد.

قلعه ای در ایرلند

Jacekkadaj

15-  به افتخار تاجر محلی، جیمز دالی (James Daly)، که کمک شایانی به ساخت و ساز این پل کرد نام او را روی این سازه گذاشتند. این پل به خاطر حرکت های مداوم دارای لرزش است و به همین خاطر به آن " پل لرزان" (shaky bridge) هم می گویند. این سازه تنها پل معلق بر فراز رودخانه لی (Lee) در شهر کورک (Cork) است.

پل جیمز دالی

Missa Maric

16- در طول سال ها، طرح های مختلفی برای ساخت پل روی رودخانه لاگان (Lagan) در بلفاست (Belfast) ارائه شده است که هیچ کدام اجرا نشد. تا آن که در سال 2015 لاگان ویر (Lagan Weir)، پل پیاده روی و دوچرخه سواری گشایش یافت. مجسمه فانوس دریایی امید (Beacon of Hope) نیز در سال 2007 در این مکان ساخته شد.

 

پل رودخانه لاگان

Brian Jannssen

17-  شهر دوبلین در نواحی پست رودخانه لیفی (Liffey) که از کوه های ویکلو سرچشمه می گیرد، قرار دارد. در تصویر پیاده راه مجردها (Bachelors Walk) را می بینید که خیابانی بر روی ساحل سنگی است. بر اساس افسانه ها اینجا یک تفرجگاه برای مجردهای شهر بود. واقعیت امر اما آن قدرها که باید جذاب نیست؛ در اصل این منطقه بعد از یک طرح توسعه شهری نامگذاری شده است.

 

شهر دوبلین

Anne marie Palmer

18-  این پل که به آن پل صلح (Peace Bridge) هم می گویند، در سال 2011 افتتاح شد و یکی از سه پلی است که از رودخانه فویل (Foyle) در شهر لندن دری (Londonderry) که با نام دری هم شناخته می شود، می گذرد. این پل در ایرلند شمالی و بین مسیر راه آهن و ایستگاه واترساید (Waterside Station) قرار دارد. این پل شامل یکی از پروژه هایی است که در جهت یکپارچه کردن جهت گیری های مختلف سیاسی صورت گرفته است.

پل صلح

Brian Jannssen

19- دادگاه (Four Courts) شهر دوبلین را می بینید که در کنار رودخانه لیفی قرار گرفته و نام خود را به خاطر کاربری اش به دست آورده است. این دادگاه هنوز هم یک مرکز قانونی بسیار مهم است اگرچه دادگاه های آن در طول زمان تغییر کرده اند. این ساختمان در خلال جنگ جهانی در اوایل قرن 20 آسیب هایی دید و دوباره بازسازی شد.

دادگاه شهر دوبلین

PCW stock adopts.com

20- تمامی تصاویری که مشاهده کردید از کتاب مارتین جی دورتی (Martin J Dougherty) بودند که توسط انتشارات امبر بوکز (Amber Books) به چاپ رسیده است.

تصاویر ایرلند

Daniel M Cisillion | Dreams time

سخن آخر

با یک دیگر نگاهی به مناظر و طبیعت زیبای کشور ایرلند انداختیم و با برخی از افسانه های آن نیز آشنا شدیم .

آیا تا کنون به این کشور فوق العاده سفر کرده اید؟

از تجربیات خود برای ما بگویید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.