karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، جبرئیل نوکنده -مدیرکل موزه ملی ایران- از برگزاری «شبی با موزه» به صورت رایگان در روز یکشنبه پنجم فروردین 97 در موزه ملی ایران خبر داد.

وی با بیان این که این طرح قرار است از ساعت 19 تا 22:30 در دو بخش دوران اسلامی و ایران باستان در موزه ملی ایران برگزار شود، توضیح داد:

در طرح رایگان «شبی با موزه» بازدید عموم از دو بخش دوران اسلامی و ایران باستان امکان‌پذیر است، اما نمایشگاه «لوور در تهران» و «به من نگاه کن» - مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی از موزه لوور- در آن زمان امکان بازدید ندارد.

به گفته‌ وی با وجود برگزاری این طرح، موزه ملی ایران و بخش‌های دوران اسلامی، ایران باستان و دو نمایشگاه "لوور در تهران" و "به من نگاه کن" روند عادی روزانه خود را از ساعت 9 تا 19 طی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه طرح «شبی با موزه» با همکاری شهرداری منطقه 12 و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برگزار می‌شود، بیان کرد:

شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران در حال بررسی هستند تا یک سری از آیین‌های نوروزی مخصوص تهران در این شب در موزه ملی ایران برگزار شوند، چون این مکان قرار است به عنوان یکی از پایلوت‌های نوروزگاه اجرای برنامه داشته باشد.

نوکنده افزود:

موزه ملی ایران نیز در این شب کارگاهی برای کودکان برگزار می‌کند. از سوی دیگر در ایستگاه های پربازدید موزه ملی ایران مانند آثار هخامنشی، مرد نمکی یا محراب هشت بهشت موزه دوران اسلامی که روی آنها پایش‌هایی نیز انجام شده‌ است، علاوه بر راهنمایی که به صورت معمول مستقر است، راهنماهایی نیز در زمان‌های مشخص افزوده خواهد شد. 

نوکنده به نمایش «هفت اثر زرین» در موزه ملی ایران همزمان با نامگذاری سال با عنوان «حمایت از تولید کالای ملی» اشاره کرد و گفت:

تلاش کردیم تا این آثار نیز بارکد داشته باشند.

مدیرکل موزه ملی ایران همچنین از مخاطبان طرح «شبی با موزه» در موزه ملی ایران، خواست تا موارد زیر را رعایت کنند:

در این شب‌نشینی، بازدیدکنندگان همراه خود کیف و وسایل سنگین نداشته باشند.

افراد وسایلی که نیاز به بازرسی و کنترل و ایجاد صف‌های طولانی و صرف زمان زیادی دارد، نداشته باشند.

براساس تجربه‌ سال‌های گذشته برخی افراد نوشیدنی و خوراکی همراه خود می‌آورند که امکان وارد کردن آنها به موزه را ندارند، بنابراین بازدیدکنندگان از این کار خودداری کنند.

این مقام مسوول افزود:

بازدیدکنندگان می‌توانند بدون فلش زدن از موزه فیلم‌برداری و عکاسی داشته باشند.

موزه ملی ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.