karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 آبان 1402

به روز رسانی

28 آبان 1402

پاسپورت یکی از مهم‌ترین اسناد هویتی برای سفرهای خارج از کشور است؛ به همین علت درج اطلاعات صحیح آن در انواع فرم‌ها، بلیط و غیره برایتان بسیار ضروری خواهد بود. راهنمای خواندن صفحه اول پاسپورت به شما کمک می‌کند تا اطلاعات پاسپورت خود را به‌راحتی بخوانید و بدانید در هر قسمت چه چیزی درج شده است. برای مثال شاید ندانید شماره پاسپورت کجا درج شده است ؟  تمرکز اغلب افراد بر روی اطلاعاتی است که در وسط صفحه درج شده است و به دو خط انتهایی پاسپورت چندان توجهی ندارند. همراه ما باشید تا با راهنمای صفحه اول پاسپورت و اطلاعات آن به شما ارتباط میان این دو بخش را بگوییم. 

راهنمای صفحه اول پاسپورت

بخش‌های پاسپورت:

در این قسمت تمام اطلاعات شخصی با رنگ‌های مختلف نشان داده شده است که در ادامه به هر کدام می‌پردازیم.

  1. شماره پاسپورت یا بارکد گذرنامه: بخشی که با خط صورتی مشخص شده، شماره پاسپورت شما است که هم در قسمت بالا سمت راست و هم در قسمت پایین، خط دوم، سمت چپ به آن دسترسی خواهید داشت. 
  2. کد کشور: این بخش هم با رنگ قرمز مشخص شده است که در پایین صفحه هم جایگاه آن برایتان مشخص شده است.
  3. نام خانوادگی: رنگ آبی، این بخش مشخص‌کننده نام خانوادگی شما است که در پایین صفحه، خط اول در کنار کد کشور قرار دارد.
  4. نام: رنگ سبز، بخشی است که نام شما را نشان می‌دهد؛ در پایین صفحه هم این بخش در کنار نام خانوادگی شما قرار گرفته است.
  5. تاریخ تولد: در پاسپورت تاریخ تولد شما به میلادی درج شده است؛ این تاریخ را در انتهای صفحه، خط دوم هم می‌توانید ببینید که با رنگ بنفش مشخص شده است.
  6. جنسیت: (مذکر (Male) و مونث (Female))، رنگ زرد نشان‌دهنده این بخش است که به اختصار با F یا M مشخص می‌شود. دقت کنید که این بخش در پایین صفحه بین تاریخ تولد و تاریخ انقضاپاسپورت درج شده است.
  7. تاریخ انقضا پاسپورت: آخرین بخش که با رنگ قهوه‌ای مشخص شده مربوط به تاریخ اعتبار پاسپورت شما است.

نکته: در اطلاعات میان صفحه تاریخ تولد به‌صورت 08/12/1986 و تاریخ انقضا پاسپورت هم 29/03/2021 نوشته شده، اما در انتهای صفحه این دو تاریخ به‌ترتیب 861208 و 210329 درج شده است.

راهنمای صفحه اول پاسپورت ایرانی

Visakar

سخن آخر

همان‌طور که در این مطلب دیدید، اطلاعات پاسپورت در صفحه اول در دو قسمت آورده شده است. بنابراین اگر بخشی از پاسپورت شما مثلا در قسمت بالا شماره پاسپورت، ناخوانا یا مخدوش بود، به راحتی می‌توانید از اطلاعات موجود در پایین صفحه استفاده کنید. راهنمای صفحه اول پاسپورت کمکی است برای دسترسی سریع‌تر به اطلاعات پاسپورت؛ کد کشور، نام خانوادگی، نام، شماره پاسپورت، تاریخ تولد به میلادی، جنسیت و تاریخ انقضا پاسپورت به میلادی از جمله مواردی بود که در انتهای صفحه نیز آورده شده است. شاید شما این مطلب را از قبل می‌دانستید اما بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی‌کنند. حالا یک نگاهی به پاسپورتتان بیندازید و بخش‌های که در این مطلب به آن اشاره شد را به‌دقت بررسی کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.