karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 آبان 1401

به روز رسانی

22 آبان 1402

قبل از اولین سفر خارجی خود و حتی فکر به مهاجرت، لازم است معنی اصطلاحات و مفاهیم آن را درست بدانید.

عدۀ زیادی هستند که تفاوت پاسپورت با ویزا را نمی‌دانند؛ در این مطلب می‌خواهیم درباره هر کدام صحبت کرده و تفاوتشان را بگوییم. 

اگر به دنبال مهاجرت چه به‌صورت کاری و چه تحصیلی هستید و تازه اول مسیر هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید؛ می‌توانید روی خدمات ترجمه رسمی ترنسیس هم حساب کنید.

در این مطلب می‌خوانید:

• پاسپورت چیست و چه انواعی دارد؟

• ویزا چیست؟

• انواع ویزا

• تفاوت ویزا و پاسپورت

پاسپورت چیست؟

گذرنامه یا پاسپورت، سند معتبر بین‌المللی است که نشان می‌دهند شما تابعیت کدام کشور را دارید؛ در صورتی که حق شهروندی چند کشور را داشته باشید، چند تابعیتی محسوب می‌شوید.

بدون وجود گذرنامه، نمی‌توانید به کشورهای دیگر سفر کنید و با هر سفر، یک مهر خروج و ورود باید در پاسپورت شما ثبت شود.

در پاسپورت اطلاعات اولیه شما مانند نام و نام خانوادگی و ... ذکر شده و در انتهای صفحه تاریخ انقضای این گذرنامه نوشته شده است.

یک نکته مهم: اگر در طول حضور در یک کشور خارجی، پاسپورت خود را همراه نداشته باشید، بی‌هویت محسوب می‌شوید و این ممکن است باعث ایجاد دردسر شود.

انواع پاسپورت

گذرنامه عادی: این پاسپورت برای افرادی است که قصد دارند برای گردش یا تجارت و تحصیل و مهاجرت به کشورهای دیگر بروند.

گذرنامه دیپلماتیک: مخصوص افراد سیاستمدار و عالی‌رتبه است.

گذرنامه خدمت: برای کارمندانی است که قصد سفر کاری دارند.

ویزا چیست؟

به آن روادید هم گفته می‌شود و به‌عنوان یک سند کاغذی یا الکترونیکی به گذرنامه شما اضافه می‌شود.

با توجه به اطلاعاتی که در ویزای شما ثبت شده است، شما می‌توانید در یک کشور خارجی خاص که برای آن ویزا دریافت کرده‌اید، مدت زمان محدودی که مجدداً ذکر شده است، بمانید.

دقت کنید که با داشتن ویزا، ورود شما به کشور مقصد تضمین نمی‌شود! ممکن است در حین ورود به آن کشور توسط افسرها، صلاحیت لازم را نداشته باشید و از ورود شما جلوگیری شود.

بعد از درخواست ویزا، سفارت کشور مقصد شرایط شما ارزیابی کرده و مواردی مثل وضعیت تمکن مالی، تاریخچه سفری و هدف از سفر، وابستگی عاطفی و شرایط شغلی فعلی را چک می‌کند.

البته این موارد بستگی به این دارد که برای چه نوع ویزایی درخواست داده باشید.

انواع ویزا

ویزای توریستی: اگر قصد شما گردش باشد باید این نوع ویزا را دریافت کنید که داشتن یک دعوت‌نامه کارتان را ساده‌تر می‌کند.

ویزای تجاری: ویزای تجاری یا کاری، برای زمانی است که شما قصد تجارت و کسب درآمد در کشور مقصد را دارید؛ برای اخذ این نوع ویزا باید دعوت‌نامه رسمی از یک شرکت در کشور موردنظر داشته باشید.

ویزای تحصیلی: برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی دارند، صادر می‌شود؛  دقت کنید که باید از قبل دانشگاه شما را پذیرفته باشد.

ویزای نمایشگاهی: اگر بخواهید به رویداد یا نمایشگاه خاصی در کشور مقصد بروید، باید این ویزا را دریافت کنید.

تفاوت ویزا و پاسپورت

حالا که با مفهوم و انواع هر یک آشنا شدید، احتمالاً تفاوت‌ آن‌ها را نیز فهمیده‌اید.

پاسپورت نشان می‌دهد از چه کشوری هستید و با استفاده از آن می‌توانید از کشور خارج شوید.

 

ویزا، سندی رسمی است که نشان می‌دهد اجازه ورود به یک کشور و ماندن در مدت زمان معلوم را دارید.

سخن پایانی 

امیدوارم این مطلب به شما پاسخ داده باشد؛ در این مطلب با تعریف دقیق ویزا و پاسپورت آشنا شده و انواع هر کدام را شناختید، همچنین خوانید که تفاوتشان با یکدیگر چیست! 

اگر در مسیر مهاجرت به ترجمه نیاز داشتید، می‌توانید روی کمک دارالترجمه رسمی ترنسیس حساب کنید؛ در ترنسیس تمام خدمات ترجمه رسمی از جمله ترجمه مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدارک حقوقی و همچنین هرگونه متن تخصصی انجام می‌شود.

کافی است با کارشناسان ترنسیس صحبت کنید.

اگر سؤالی دارید، حتماً از ما بپرسید؛ مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.