karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 شهریور 1402

به روز رسانی

13 شهریور 1403

تحصیل در چین یکی از گزینه‌های تحصیلی بسیار مناسب برای دانشجویانی است که قصد دارند با هزینه‌ای مناسب در یک دانشگاه معتبر ادامه تحصیل دهند. دانشگاه‌های چین از قدمت و اعتبار بالایی در جهان برخوردارند و این دانشگاه‌ها برای افزایش رتبه خود در سطح جهان و جذب دانشجویان خارجی بهترین امکانات تحصیلی، علمی و رفاهی را فراهم می‌کنند.

رشته‌های مختلف تحصیلی به‌ویژه تحصیل پزشکی در چین و تحصیل دندانپزشکی در این کشور طرف‌داران زیادی دارد. رشد اقتصادی بالای چین، امکان ورود به بازارهای کار جهانی و افزایش ارتباطات بین‌المللی از جمله دلایل منطقی برای مهاجرت تحصیلی به چین هستند.

مزایای تحصیل در چین

تقریباً در بیش از یک دهه گذشته مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور بیش از قبل افزایش‌یافته است. باتوجه‌به این موج فزاینده، علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکایی، کشورهای دیگر مانند چین هم از این فرصت استفاده کرده‌اند. به همین دلیل برای جذب دانشجویان خارجی دانشگاه‌های خود را از نظر علمی، تحصیلی و رفاهی در سطح بهترین استانداردهای آموزشی جهانی بالا برده‌اند.

در حال حاضر تحصیل در چین به یک گزینه تحصیلی مناسب برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور از اعتبار بالایی در سطح بین‌الملل برخوردار بوده و در رتبه‌بندی‌های جهانی جایگاه‌های خوبی کسب کرده‌اند. علاوه بر این، حضور اساتید معتبر بین‌المللی، مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین و ارائه انواع بورسیه تحصیلی چین موجب افزایش محبوبیت گزینه تحصیل در چین و افزایش مهاجرت تحصیلی به چین تأثیر شده است.

همچنین نمی‌توان منکر تاریخ و فرهنگ باستانی غنی چین و مناظر طبیعی شگفت‌انگیز در این کشور شد. دانشجویان خارجی علاوه بر تحصیل در سیستم آموزشی قوی چین و تبدیل‌شدن به افرادی با مهارت و تخصص عالی می‌توانند از جاذبه‌های توریستی و گردشگری این کشور نیز لذت ببرند.

دانشگاه های چین

بسیاری از دانشگاه‌های چین قدمت بالایی داشته و همچنین اعتبار علمی آنان نیز در سطح جهانی بالا است. در این دانشگاه‌ها رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و تحت‌نظر بهترین مدرسان و اساتید ارائه می‌شود.

همچنین تحصیل پزشکی در چین و دندانپزشکی از رشته‌های محبوب و موردعلاقه دانشجویان است. کشور چین با داشتن سابقه بالا در طب سنتی، طب غربی و پزشکی نوین را در کنار طب سنتی در دانشگاه‌های خود و در بهترین شرایط و امکانات علمی و تحصیلی ارائه می‌دهد. برخی از برترین دانشگاه‌های چین عبارت‌اند از:

  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه چینهوا
  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه ژجیانگ
  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه ووهان
  • دانشگاه شانگهای

همچنین برخی دانشگاه‌های پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در چین عبارت‌اند از:

  • دانشگاه پزشکی ژنگژو
  • دانشگاه پزشکی ووهان
  • دانشگاه پزشکی گوانگژی
  • دانشگاه پزشکی پکن

مهاجرت تحصیلی گزینه‌ای جذاب، هیجان‌انگیز و درعین‌حال مملو از چالش‌های مختلف است. در این مسیر داشتن مشاور و راهنمای خوب اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید ازطریق مشاوره با کارشناسان مهاجرتی مؤسسه مهاجرتی علم ویرا مسیر مهاجرت تحصیلی خود را آسان‌تر کنید.

شرایط تحصیل در چین

یکی از دلایل انتخاب چین به‌عنوان مقصد مهاجرتی، مناسب‌بودن شرایط تحصیل در چین است. در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و انگلستان دانشگاه‌های چین شرایط را برای پذیرش دانشجویان خارجی راحت‌تر کرده‌اند. عدم اجبار برای ارائه مدرک زبان یکی از این موارد است.

متقاضیانی که مدرک زبان نداشته یا نتوانند توانایی و تسلط خود را در این زمینه اثبات کنند می‌توانند در دوره‌های آمادگی زبان قبل از ورود به دانشگاه شرکت کنند. مورد دیگر مربوط به ‌شرط سنی است. برای تحصیل در اغلب دانشگاه‌های چین و بیشتر رشته‌ها حداکثر سن تحصیل وجود ندارد و تنها محدودیت سنی مربوط به حداقل سن یعنی داشتن 18 سال کامل است.

البته نکته مهم مربوط به رشته‌های پزشکی است که معمولاً به دلیل حساسیت‌های این رشته بسیاری از دانشگاه‌ها طیف سنی مشخصی را برای تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در چین در نظر می‌گیرند. مهم‌ترین شرایط تحصیل در چین عبارت‌اند از:

  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی و ریزنمرات با ترجمه رسمی
  • ارائه مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه ویزای تحصیلی
  • عدم سوءپیشینه
  • قبولی در آزمون مهارت زبان (در صورت نداشتن مدرک زبان)

هزینه تحصیل در چین

مناسب‌بودن هزینه تحصیل در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و... یکی دیگر از دلایل انتخاب تحصیل در چین است. هزینه تحصیل در چین به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، زبان و دانشگاه مقصد بستگی دارد. میانگین سالانه هزینه تحصیل در چین در مقاطع مختلف تحصیلی عبارت‌اند از:

  • کارشناسی: 5260-1100 یورو
  • کارشناسی‌ارشد: 5.000-1210 یورو
  • دکترا: 4220-110 یورو

مشاوران و کارشناسان مؤسسه مهاجرتی علم ویرا، جدیدترین اطلاعات مربوط به شرایط تحصیلی، هزینه تحصیل، بورسیه تحصیلی چین دانشگاه‌های چین را در اختیار متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار می‌دهند.

بورسیه تحصیلی چین

از دیگر مزایای تحصیل در چین ارائه بورسیه تحصیلی چین است. دانشجویان بین‌المللی با داشتن رزومه تحصیلی قوی، معدل بالا و عملکرد تحصیلی موفق می‌توانند برای بورسیه تحصیلی درخواست دهند. برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی چین عبارت‌اند از:

  • بورسیه دولت چین: این بورسیه تحصیلی که مخصوص دانشجویان خارجی است به تمام مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود. این بورسیه به دانشجویان کارشناسی ماهانه 200 دلار، کارشناسی‌ارشد 2590 دلار و به دانشجویان مقطع دکترا ماهانه 300 دلار هزینه تحصیلی می‌دهد.
  • طرح همیاری تحقیق فرهنگ چین: این بورسیه که توسط وزارت آموزش‌وپرورش به متقاضیان تحصیل در چین ارائه می‌شود به دانشجویان و پژوهشگران فرهنگ و تاریخ چین تعلق می‌گیرد. ارزش این فلوشیپ تحصیلی 3.000 یوان است.
  • برنامه مشارکت دیوار بزرگ – چین/ یونسکو: این بورسیه تحصیلی از طرف سازمان یونسکو برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های چین طراحی شده و به دانشمندان ارشد 2000 یوان و دانشمندان عمومی 1700 یوان کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌شود.
  • بورسیه CSC: این بورسیه تحصیلی نیز از طرف دولت چین به دانشجویان رشته‌های مختلف (به جز رشته‌های پزشکی) ارائه می‌شود. بورسیه CSC تمام هزینه‌های تحصیل، اقامت، زندگی و شهریه دانشجویان را پوشش می‌دهد. علاوه بر این دانشجویان تحت بورسیه مقطع کارشناسی ماهانه 2500 یوان، کارشناسی‌ارشد 3000 یوان و دکترا 3500 یوان دریافت می‌کنند.
  • بورسیه تحصیلی ریاست‌جمهوری چین: این بورسیه تحصیلی چین به دانشجویان واجد شرایط کارشناسی و ارشد تمام رشته‌ها ارائه می‌شود و جوایز تحصیلی آن 2.000، 3.000 و 4.000 یوان است.

ویزای تحصیلی چین

یکی از مدارک لازم برای تحصیل در چین، دریافت ویزای تحصیلی است. بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های چین باید برای اخذ ویزا اقدام کرد. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی چین عبارت‌اند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه نامه رسمی پذیرش از دانشگاه
  • فرم معاینه پزشکی تکمیل شده
  • گواهی تمکن مالی
  • ریزنمرات رسمی تحصیلات قبلی
  • مدارک موردنیاز سفارت چین
  • کاورلتر متقاضی اخذ ویزا

دریافت اطلاعات معتبر، کامل و شرایط جدید مربوط به شرایط تحصیل هزینه تحصیل، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، بورسیه‌ها و... نقش مهمی در تسهیل روند مهاجرت تحصیلی دارد. تیم مهاجرتی علم ویرا با کارشناسان مجرب خود متقاضیان را از بهترین مسیرهای قانونی برای تحصیل در خارج از کشور راهنمایی می‌کنند.

بهترین مشاوره مهاجرت تحصیلی برای چین

تحصیل در چین گزینه‌ای بسیار مناسب برای مهاجرت تحصیلی است. مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین، اعتبار بالای دانشگاه‌ها، ارائه بورسیه تحصیلی چین، کیفیت بالای سیستم آموزشی، امکانات علمی و رفاهی دانشگاه‌ها و حضور اساتید بین‌المللی برخی از مزایای تحصیل در چین هستند.

تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در چین از گزینه‌های تحصیلی است که به دلیل آموزش‌های استاندارد و پیشرفته و مناسب‌بودن هزینه تحصیل طرف‌داران زیادی دارد. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با یک دهه تجربه در امور مهاجرتی و حضور کارشناسان مهاجرتی باتجربه توانسته است اعتبار و مهارت خود را اثبات کند. مجموعه علم ویرا به نشانی elmevira.com مرجعی مطمئن و بهترین مشاوره مهاجرت تحصیلی برای چین و سایر کشورها است.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.