karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 شهریور 1402

به روز رسانی

26 شهریور 1403

موقعیت جغرافیایی عمان و رشد اقتصادی و گردشگری که در سال‌های گذشته داشته است، باعث شده تا این کشور تبدیل به یکی از بهترین مقاصد برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری شود. از این رو بسیاری از ایرانیان به دنبال ثبت شرکت در این کشور و سرمایه گذاری در اقتصاد آن هستند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا دلایل محبوبیت عمان برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری و هزینه‌های ثبت شرکت، و هر آنچیزی که شما برای ثبت شرکت در عمان باید بدانید را برای شما بازگو کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. اگر شما هم به دنبال ثبت شرکت و یا شروع یک سرمایه گذاری بلند مدت در این کشور هستید اما هنوز تردید دارید، این مقاله را از دست ندهید.

چرا عمان بهترین مقصد برای ثبت شرکت است؟

قبل از بررسی اینکه برای ثبت شرکت در کشور عمان چه کارهایی باید انجام داد، بهتر است ابتدا به این سوال بپردازیم که چرا عمران بهترین مقصد برای ثبت شرکت است؟. و چه مزایایی برای سرمایه گذاری ارائه می‌کند؟.

موقعیت تجاری عمان 

موقعیت جغرافیایی عمان باعث شده تا امروز به یکی از قطب‌های گردشگری و صمعت در خاورمیانه باشد. این کشور به دلیل مجاورت در خلیج فارس، توانسته در سال‌های اخیر تجارت گسترده خوبی را با کشورهای همسایه‌اش در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و حتی اروپا شروع کند. همین موضوع نیز باعث شده تا توجه بسیاری از شرکت‌ها و بازارهای بین الملی به این کشور جلب شود.

محیط دست نخورده برای کسب و کارها

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای عمان برای راه اندازی شرکت و بیزینس در این کشور، محیط بکر و دست نخورده آن برای انواع کسب و کارهای مختلف است. قوانین راحت و منعطف بودن شرایط سرمایه گذاری در این کشور باعث شده تا عمان در سال‌های گذشته رشد خوبی در تاسیس شرکت های نوپا داشته باشد .

پایین بودن هزینه‌ها

یکی دیگر از مهمترین مزیت‌هایی که عمان نسبت به سیاز کشورها برای راه اندازی کسب و کار دارد، پایین بودن هزینه در آن است. این کشور با توجه به هزینه‌های پایینی که دارد، یک کشور رو به رشد و مناسب برای زندگی و ایجاد یک کسب وکار است. علاوه بر این‌ها، هزینه پایین راه اندازی یک شرکت و بیزینس در این کشور نیز باعث شده تا یکی از بهترین مقصدها برای افرادی باشد که قصد راه اندازی و ثبت شرکت در این کشور را دارند.

شرایط آسان ثبت شرکت 

ثبت شرکت در کشور عمان نسبت به سایر کشورها بسیار راحتتر بوده و فرآیند ثبت شرکت با حداقل مدارک مورد نیاز، به سرعت انجام می‌گیرد.

معافیت ویزایی 

عضور بودن عمان در گروه کشورهای GCC باعث شده تا افرادی که مقیم این کشور هستند، بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزا به راحتی به سایر کشورها سفر کنند. این موقعیت و معافیت ویزایی که در اختیار شهروندان قرار گرفته است، باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر راه اندازی شرکت در این کشور باشند.

هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

برای اینکه یک شرکت در کشور عمان ثبت کنید، شما باید در ابتدا مبالغی را در چند مرحله پرداخت کنید. این هزینها شامل هزینه کارهای محضری و سندی، حق سهم دولت عمان، ثبت وزارتخانه، هزینه کارگزاری و... می‌باشد. این مبالغ بسته به نوع شرکت و کسب و کار می‌توانند متفاوت و متغییر باشند. اما به طور معمول ممکن است شما به مبلغی حدود 900 تا 6000 عمانی برای ثبت یک شرکت در عمان نیاز داشته باشید.

به چه مدارکی برای ثبت شرکت در کشور عمان نیاز است؟

اگرچه ثبت یک شرکت در عمان، کار بسیار ساده ای است و فرآیند راحت‌تری نسبت به سایرین دارد، اما این کار نیازمند دارار بودن مدارکی نیز می‌باشد.

1. برای ثبت یک شرکت انفرادی، متقاضی باید حداقل 18 سال سن را داشته باشد.

2. نام شرکت باید عربی بوده و با آداب و فرهنگ عمان همخوانی داشته باشد.

3. نباید از نام های برجسته و خاص استفاده شود. ( ختما قبل از انتخاب نام، تحقیق کنید)

4. اسم شرکت نباید قبلا در وزارتخانه ثبت شده باشد.

5. اگر قصد ثبت شرکت به صورت غیرخضوری در عمان را دارید، یک طرف عمانی به صورت رابط باید در معامله حضور داشته باشید. البته توجه داشته باشید که 30 درصد از سود شرکت به این فرد تعلق می‌گیرد. اگر نیز قصد راه اندازی و ثبت شرکت در مناطق آزاد را دارید، نیاز به یک رابط نیست.

6. برای ثبت شرکت در عمان نیاز به یک پاسپورت یا یک کپی از آن و معرفی نامه شرکا است.

ثبت شرکت در عمان چه قوانینی دارد؟

علاوه بر تکمیل بودن تمامی مدارک، ثبت شرکت در عمان نیازمند رعایت قوانینی نیز می‌باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1. بعد از اینکه شرکت خود را در عمان راه اندازی کردید، باید 6 ماه بعد از سال مالی، تمامی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنید و تمامی آن‌ها باید به زبان عربی باشد.

2. تمامی قراردادهایی که شما در شرکت خود می‌بندید باید مطابق با اساسنامه‌ها و توافق نامه‌هایی باشد که در زمان افتتح شرکت امضاء کرده‌اید.

3. عنوان انتخابی برای شرکت شما نباید تکراری باشد، اگر نیز شرکت شعبه‌ای از یک برند است، باید حتما نام آن شرکت را داشته باشد.

سخن پایانی 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، در این مقاله شما را با مزایای ثبت شرکت در عمان آشنا کردیم و قوانینی که برای ثبت یک شرکت و راه اندازی یک بیزینس دراین کشور نیاز است را برای شما بازگو کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده و کمک کند که بتوانید بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید.

سوالات متداول

ثبت یک شرکت در عمان چقدر هزینه دارد؟

این هزینه بسته به نوع و کاربرد شرکت متفاوت است اما ممکن است بین 900 الی 60000 ریال عمانی باشد.

آیا با ثبت شرکت در عمان می‌تواند اقامت این کشور را نیز دریافت کرد؟

بسته به نوع شرکت تاسیس شده می‌توانید برای اقامت در عمان اقدام کنید.

مراحل ثبت یک شرکت در عمان چه است؟

برای ثبت شرکت در عمان ابتدا باید نام شرکت و نوع آن را انتخاب کنید. سپس میزان سرمایه هر سرمایه‌دار را معین کرده و مجوزهای لازمه را بگیرید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.