karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 تیر 1402

به روز رسانی

27 تیر 1403

آمریکا مقصد بسیاری از مهاجران از سر تا سر دنیا است. برای مهاجرت به آمریکا روش های متنوعی وجود دارد و شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از روش های مهاجرت و اخذ گرین کارت آمریکا مهاجرت کاری است که انواع مختلفی از ویزاها را شامل می شود. ویزای EB1 و EB2 هر دو ویزای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال در ایالات متحده هستند. ویزای EB1 برای افراد برجسته در زمینه‌های علمی، هنری، تجاری، ورزشی در نظر گرفته شده است که معمولا نیازی به جاب آفر از طرف کارفرما ندارند. ویزای EB2 برای افراد با مهارت‌ها یا توانایی‌های پیشرفته در زمینه شغلی خود در نظر گرفته شده است که نیاز به دریافت جاب آفر از طرف کارفرمای آمریکایی دارند. در این مقاله به طور کلی با ویزای eb1 و EB2 آشنا شده و از تفاوتهای آنها مطلع خواهید شد.

ویزای EB1 

این ویزا به ویزای نخبگان آمریکا نیز شهرت دارد. متقاضیان این ویزا افراد نخبه در زمینه علمی، هنری، ورزشی، مخترعین و... هستند. این ویزا یکی از انواع ویزاهایی است که از زمان ورود به افراد امکان دریافت گرین کارت آمریکا را می دهد. این ویزا محدودیت هایی مانند تمکن مالی، سن، تحصیلات و بسیاری فاکتورهای دیگر را برای متقاضیان ندارد. کسانی واجد شرایط دریافت این ویزا هستند که:

  • در زمینه کاری و یا تحصیلی خود به عنوان یک فرد برجسته و شناخته شده باشند.
  • سابقه کار قابل توجهی داشته باشند.
  • جوایز و افتخارات معتبر بین المللی کسب کرده باشند.

ویزای EB1 به 3 دسته تقسیم می شود:

  • EB1-A: این زیر گروه مختص افرادی با مهارت های فوق العاده در یک زمینه خاص است. افراد واجد شرایط نیازی به جاب آفر برای اخذ ویزا ندارد.
  • EB1-B: این دسته مختص محققان و اساتید برجسته در رشته های مختلف است. بنابراین درصورتیکه سابقه تدریس و رزومه علمی پژوهشی مورد قبولی دارید واجد شرایط این ویزا هستید. واجدین شرایط لازم است تا اثبات کنند که برای ادامه تحصیل و یا تکمیل پژوهش خود قصد ورود به آمریکا را دارند و بعد از ورود زمینه کاری و پژوهشی قبلی خود را دنبال خواهند کرد.
  • EB1-C: این دسته از ویزاها مختص افرادی است که سابقه مدیریتی در شرکت های چند ملیتی را دارند. توجه داشته باشید برای درخواست این ویزا نیازمند حداقل 1 سال سابقه کاری مدیریتی در شرکت های بین المللی هستید. ضمنا باید کارفرمای مورد نظر قصد استخدام این فرد در همین پوزیشن شغلی و یا سمت بالاتر را داشته باشد.

درصورتیکه شما واجد شرایط دریافت این ویزا شوید، همسر و فرزندان زیر 21 سال شما هم می توانند برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام نمایند.

ویزای EB2 

ویزا EB2 یکی از ویزاهای کاری دائم ایالات متحده آمریکا است. این ویزا نیز یکی از انواع ویزاهایی است که به شما امکان دریافت گرین کارت را از زمان ورود می دهد. ویزای EB2 برای افرادی با سابقه شغلی درخشان و مهارت های سطح بالا در زمینه مختلف علمی، هنر، ورزش و... مناسب است. این ویزا در واقع یکی از جاب آفرهای تخصصی آمریکا است که برای پذیرش در آن نیازمند تخصص، مهارت و تحصیلات در سطح بالایی هستید. شاید جالب باشد بدانید که برای اخذ این ویزا در صورت نداشتن جاب آفر نیز می توانید اقدام کنید. در صورتیکه ورود شما به نفع منافع ملی کشور آمریکا باشد می توانید بدون جاب آفر و از طریق ویزای NIW برای اخذ اقامت دائم آمریکا اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در صورتیکه شما واجد شرایط دریافت ویزای EB2 شوید همسر و فرزندان زیر 21 سال شما هم می توانند برای دریافت گرین کارت درخواست دهند.

تفاوت های ویزای EB1 و EB2 

ویزای EB1 و EB2 در تمامی موارد مشابه نبوده و در برخی از موارد تفاوتهایی دارند. برخی از این تفاوت ها عبارتند از :

  • داشتن جاب آفر

EB1: فرآیند درخواست می تواند مستقیا توسط متقاضی انجام شود و لزوما نیازی به داشتن جاب آفر از طرف کارفرما نیست.

EB2: فرآیند درخواست پیچیده‌تر است و نیاز به جاب آفر از طرف کارفرمای آمریکایی دارد. در صورتی که اسپانسر شیب کارفرما را نداشته باشید باید اثبات کنید ورود شما به نفع منافع ملی ایالات متحده آمریکاست و یا به عبارت دیگر برای برنامهNIW واجد شرایط شوید.

  • محدودیت زمانی

ویزای EB1: هیچ محدودیت زمانی برای ارائه درخواست وجود ندارد.

ویزای EB2: تعداد ویزاهای EB2 هر ساله به صورت محدود تخصیص داده می‌شود و فرآیند درخواست می‌تواند طولانی‌تر باشد.

  • شرایط دریافت گرین کارت

ویزای EB1: افراد واجد شرایط EB1 معمولاً سریعتر می‌توانند گرین کارت خود را دریافت کنند.

ویزای EB2: شرایط EB2 نسب به ویزای EB1 متفاوت است و در برخی از موارد شامل شروطی است. اما این ویزا نیز امکان دریافت گرین کارت را برای متقاضیان آن ایجاد می کند.

پذیرش کاری در آمریکا با رویال اپلای

مهاجرت به آمریکا برای افراد نخبه و پرسنل متخصص در زمینه کاری خود یکی از بهترین انواع مهاجرت کاری به آمریکا است. مهاجرت از طریق 2 ویزای EB1 و EB2 تا حدود بسیار زیادی به رزومه کاری و تحصیلی فرد بستگی دارد. هرچه رزومه شما قوی تر باشد شانس بیشتری برای دریافت یکی از این ویزاها را خواهید داشت. درصورتیکه رزومه مورد قبول و یا تخصص بالایی در یک حوزه خاص دارید می توانید برای دریافت این ویزاها اقدام نمایید.

موسسه مهاجرتی رویال اپلای اولین و معتبرترین موسسه مهاجرت به آمریکا در ایران است. این مجموعه خدمات متنوعی در زمینه سرمایه گذاری در آمریکا و کانادا، اخذ جاب آفر، خدمات خرید بیزینس در آمریکا و کانادا، نوشتن بیزینس پلن، تحصیل در آمریکا در همه مقاطع تحصیلی ، اخذ انواع ویزا، ویزای توریستی آمریکا و کانادا، اخذ اقامت دائم آمریکا و کانادا ، دریافت گرین کارت آمریکا و... را ارائه می کند. تمامی پروسه های مهاجرتی توسط وکلای رسمی و حرفه ای انجام می شود. بنابراین شما می توانید با خیالی آسوده صفر تا صد پروسه مهاجرتی خود را به آنها بسپارید. همچنین این مجموعه خدمات مشاوره رایگان را برای متقاضیان ایجاد کرده است. کافی است با شماره 02122407171 با کارشناسان رویال اپلای تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.