karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 مهر 1402

به روز رسانی

14 مهر 1403

کشور تایلند با طبیعت بکر و سواحل زیبا در بین مقاصد جنوب شرق آسیا شناخته می شود. این کشور آسیایی نه تنها از لحاظ جاذبه های طبیعی غنی می باشد، جاذبه های تاریخی بی نظیری هم برای کشف دارد. در این بین تایلند با جشنواره ها و رویداد های به خصوص خود در طول سال مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از بهترین گزینه هایی که می تواند این فرصت بی نظیر را در اختیارتان بگذارد، تور تایلند می باشد. 

گردشگران بسیاری از سراسر جهان با این تور آسیایی به تایلند سفر می کنند تا بتوانند حتی اگر هم که شده در بخش کوچکی از این جشنواره ها شرکت کنند و با آداب و رسوم منحصر به فرد بومیان تایلند آشنایی پیدا کنند. درادامه این مقاله قصد داریم به پنج تا از پرطرفدارترین جشنواره های تایلند و  رویدادهای مذهبی و تاریخی تایلند به همراه ویژگی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم. 

 

جشنواره قایق های نورانی 

جشنواره قایق های نورانی به عنوان یکی از مشهورترین جشنواره های تایلند شناخته می شود که در میان گردشگران بیشترین محبوبیت را دارد. این جشنواره نورانی در ماه نوامبر برگزار می شود. در این جشن مردم قایق های کوچک دست ساز خود را که با گل و شمع تزیین شده است به آب  می اندازند و دعا و آرزوهای خود  را به آب می فرستند. بومیان تایلند معتقدند که خدایان آب ها از دعا و آرزوهای آنها در مسیر برآورده شدن محافظت می کنند. 

این جشنواره در تمامی نقاط تایلند برگزار می شود. با این وجود شهرهای پوکت و پاتایا به عنوان مراکز اصلی این جشنواره شناخته می شوند. و جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران از طریق تور پوکت در این زمان به تایلند سفر می کنند تا بتوانند زیبایی های این جشنواره را از نزدیک ببینند و بخش کوچکی از این مراسم بزرگ و نورانی باشند.  

lantern

جشنواره Full moon 

این جشنواره یکی از مشهور ترین جشنواره ها در میان جوانان و علاقه مندان به دورهمی های ساحلی می باشد. این جشن در واقع شبیه به یک مهمانی ساحلی بزرگ می باشد که هزاران گردشگر در کنار بومیان تایلند در پاتایا گرد هم می آیند و به رقص و پایکوبی می پردازند. 

این جشن ساحلی با  نورپردازی های زیبا تزیین شده و با موسیقی و زنده و فعالیت های مختلف مثل نمایش و قصه گویی دور آتش همراه می باشد. 

شما می توانید این مراسم زیبا را به همراه دوستان و یا خانواده خود درجزیره زیبای پاتایا تجربه کنید. 

 

جشنواره بادبادک ها

این جشنواره دیدنی در ماه مارس برگزار می شود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد. این جشنواره فانتزی شامل نمایش های رنگارنگ از بادبادک های بزرگ و کوچک می باشد که در آسمان تایلند به پرواز در می آیند و یکدیگر را پشت سر می گذارند. 

این جشنواره می تواند فرصت فوق العاده ای برای وقت گذرانی با خانواده باشد. این مراسم زیبا و خاطره انگیز می تواند به عنوان یک رویداد هنری شناخته شود. 

پاتایا یکی از شهرهایی است که این جشنواره به صورت گسترده در آن برگزار می شود و گردشگران می توانند از طریق تور پاتایا در این زمان به جزیره زیبا پاتایا سفر کنند و از پرواز بادبادک ها در آسمان تایلند نهایت لذت را ببرند. 

جشنواره بادبادک ها

جشنواره گیاهخواری پوکت

جشنواره گیاهخواری پوکت یکی از خاص ترین جشنواره های تایلند می باشد که هر ساله در پوکت برگزار می شود. این جشنواره معمولا در ماه های سپتامبر و اکتبر با روزه داری ساکنین پوکت آغاز می شود. این مراسم جذاب ریشه در آیین های مذهبی چینی دارد. در این مراسم ساکنین پوکت روزه می گیرند و از مصرف محصولات حیوانی خودداری می کنند. 

اما این تنها آیینی نیست که به این مراسم جذابیت می بخشد. در واقع آنچه این مراسم را دیدنی و جذاب می کند مراسم های مذهبی مثل ورود به حالت خلسه، مراسم هایی مثل سوراخ کردن بدن و راه رفتن روی آتش می باشد. 

این مراسم ممکن است برای هر گردشگری مناسب نباشد چرا که می تواند کمی با نمایش ها و اجراهای خشن و خطرناک همراه باشد. بنابراین ممکن است این رویداد برای خانواده هایی که صاحب فرزندان کوچک و خردسال می باشند مناسب نباشد. 

اغلب گردشگران از سراسر دنیا با تور پوکت برای دیدن این مراسم حیرت انگیز و عجیب سفر می کنند. 

جشنواره گیاهخواری

جشنواره آب بازی چیانگ مای 

این جشنواره هم به عنوان یکی از مشهورترین جشنواره های تایلند شناخته می شود با این حال کمتر از دیگر جشنواره ها از ان نام برده شده و کمتر در میان گردشگران شناخته شده می باشد. با این حال جذابیت های خودش را دارد. این مراسم مذهبی در ماه اپریل و در شمال تایلند برگزار می شود. 

در این جشنواره بومیان تایلند به خیابان ها می آیند و با پاشیدن آب به یکدیگر سال نو را جشن می گیرند. این جشنواره از آیین مذهبی تایلندی پیروی کرده و آب را به عنوان یک تطهیرکننده می شمارد. 

مناسبت این آیین تایلندی پاک شدن از گناهان و ورود به سال جدید، با پاکی از گناهان و بدشانسی های سال گذشته می باشد. 

این آیین بهاری با رقص های سنتی همراه می باشد و مهمترین و البته جذاب ترین بخش آن جنگ آب می باشد که مردم با تفنگ های آبپاش به جنگ با بدی ها و آلودگی ها می پردازند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

تایلند با مجموعه ای از جشنواره های رنگارنگ و متنوع، مقصدی جذاب برای گردشگران در سراسر جهان می باشد. در این مقصد آسیایی برای هر سلیقه ای رویداد به خصوصی وجود دارد. و همین موضوع باعث می شود تایلند سالانه میزبان مسافران بی شماری باشد.  

اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است زمان سفر خود را با جشنواره مورد علاقه تان هماهنگ کنید تا علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، با عمق فرهنگ تایلندی آشنا شوید. از طرفی در این زمان ها بهتر است 3 هفته پیش از سفر برای تور تایلند و جزایر جذاب آن اقدام به خرید تور کنید. 

چرا که شرایط اخذ ویزای تایلند ممکن است فرایندی زمانبر باشد. با این حال با انتخاب یک آژانس هواپیمایی معتبر می توانید به راحتی ، در هر زمان به مقصد مورد نظرتان در تایلند سفر کنید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.