karnaval.ir

زهرا آجرلو

انتشار

04 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سالینا ( به معنی کلرید سدیم) توردا یک معدن نمک زیرزمینی 900 ساله در نزدیکی شهر توردا است که هنوز عرصه اقتصادی و تجاری را ترک نکرده و به همت دولت رومانی تبدیل به یک مرکز تفریحی و درمانی شده است که همه روزه گردشگران بسیاری را از همه جای دنیا به خود جذب می کند. این معدن  قدیمی و متروکه به‌خاطر شرایط خاص استخراج در اعماق یا سطح زمین از جاذبه گردشگری برخوردار است و پتانسیل استفاده به‌عنوان موزه معدن یا تغییر کاربری فضاهای معدن را برای بخش توریسم داراست در این مطلب می خواهیم این معدن رو از لحظ اقتصادی ، تاریخی و گردشگری مورد بررسی قرار بدیم . پس همراه ما باشید و زیر لنز کارناوال از این معدن لذت ببرید ....
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی46
معدن سالینا توردا www.karnaval.ir0
معرفی معدن نمک سالینا
سالینا توردا در روستای دورگا در شمال شهر توردا دومین شهر بزرگ استان پنسیلوانیا در کشور رومانی قرار دارد و از سال 1992 که درهای معدن به روی بازدید کننده ها باز شد تا کنون دو میلیون بازدید کننده داشته است. سالیا توردا از طرف سایت business insider به عنوان زیباترین مکان زیرزمینی توریستی انتخاب شد و دارای رتبه 22 از نظر مکان های گردشگری خاص در جهان  است. و هر ساله حدود 350 هزار بازدید کننده دارد. این موزه معدن اکنون به مرکز درمانی، استخر شنا و سالن بدن سازی و آب درمانی نیز مجهز شده است و برخی درمان های مکمل و زیبایی نیز در این مکان انجام می شود.
سالینا توردا www.karnaval.ir 27
سالینا توردا www.karnaval.ir 9 27
بخش های معدن سالینا توردا
1) کانال پرنس جوزف
بزرگترین مشکلی که گمرک نمک توردا در آن زمان با آن مواجه شد مسئله حمل و نقل نمک از دهانه چاه به انبار شهر توردا بود چون مسیر نسبتا پر شیب بود لذا برای حمل و نقل آسان تر و برای کاهش هزینه ها، در سال 1853 ساخت یک کانال انتقال لازم بود که از شهر جدید توردا شروع می شد و به سالن ترزا می رسید. کانال "فرانس جوزف" به طول 780 متر در سال 1870 ساخته شد و تا اوایل قرن بیستم 137 متر  دیگر نیز به آن افزوده شد. سیستم های الکتریکی روشنایی در سال 1910 نصب شد .در همین سال ها لوله های آب و فاضلاب در دیوار سمت چپ با فاصله 180 سانتی متر از هم نصب شدند به طوری که هر گردشگری که وارد معدن می شود از مشاهده تجهیزات این دنیای زیزمینی آشکارا شگفت زده می شود. با ورود به این کانال هر چقدر که جلوتر می رویم با کم شدن دمای محیط دیوار ها شروع به عرق کردن می کنند و به آینه های سیاه و سفید تبدیل می شوند. که وقتی لمس شان می کنید نرم و مرطوب و چرب به نظر می آیند.
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی-کانال پرنس جوزف1
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی-کانال پرنس جوزف2
سالینا توردا www.karnaval.ir5
سالینا-توردا-www.karnaval.ir-86
سالینا توردا www.karnaval.ir2
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی-کانال پرنس جوزف3
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی-کانال پرنس جوزف7
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی-کانال پرنس جوزف6
2) اتاق آسیاب
این اتاق هشت ضلعی یک آسیاب گردان دارد که با نیروی چهار جفت اسب می چرخید و نمک استخراج شده از معدن رودلف را به بالا انتقال می داد. بر روی چرخ آسیاب تاریخ ساخت آن 1881 حکاکی شده است. این چرخ در سال 1864 جایگزین چرخ سابق شد. این دستگاه در نوع خود  منحصر به فرد است .
سالینا توردا www.karnavak.ir 10
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق شفت2
3) اتاق درخواست تجدید نظر
در طاقچه نمکی، روی دیوار شرقی اتاق، یک محراب قرار دارد که محل عبادت معدن کاران بوده است . آن ها در این مکان برای محصول بیشتر و بهتر دعا می کردند.
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق آسیاب4
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق آسیاب7
4) اتاق استخراج شفت
از این اتاق برای انتقال نمک از معدن رودولف به بالا استفاده می شد. این برج قرقره در سال 1864 نصب شده بود و قرقره آن 3 متر قطر دارد که حتی امروزه نیز قابل بهره برداری است.
سالینا توردا www.karnaval.ir 83
سالینا توردا www.karnaval.ir 8
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق شفت1
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق شفت0
معدن سالینا توردا-karnaval.ir1
معدن سالینا توردا-karnaval.ir0
5) راه پله ی مردم ثروتمند
راه پله مردم ثروتمند در وسط اتاق قرار دارد . این راه پله ها برای بازدید مقامات و اشخاص خاص از معدن اختصاص یافته بود. رگه های موازی نمک بر دیوار ها، بر کار پر زحمت معدن کارانی که قرن ها در اینجا چکش زدند شهادت می دهد. این راه پله در دروازه ورود به معادن رودولف و ترزا  قبل از شروع کانال انتقال قرار دارد .
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق آسیاب14
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق آسیاب16
سالینا توردا www.karnaval.ir 85
سالینا توردا www.karnaval.ir 28
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق آسیاب11
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-اتاق آسیاب10
6) معدن رودلف
معدن رودولف آخرین معدن از توردا است که در آن نمک استخراج  می شد. این معدن 42 متر عمق، 50 متر عرض و 80 متر طول دارد. 172 پله ما را به دل این معدن شگفت انگیز می برد . در این مسیر می توان تاریخ حفاری هایی که روی دیوار ها حک شدند را دید . در سمت شمال شرقی معدن رودولف می توان قندیل های نمک که طی سال ها تشکیل شده است را تماشا کرد. آن ها هر سال حدود دو سانتی متر بلندتر می شوند تا این که به سه متر می رسند و این موقع است که به خاطر وزنشان می شکنند. دید آسانسوری یک نمای کامل از معدن رودولف را به بازدید کننده ها می دهد.
سالینا توردا www.karnaval.ir 2
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی24
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی37

امکانات تفریحی که در امروز در معدن رودولف ساخته شده است 

 

1) چرخ و فلک

سالینا توردا www.karnaval.ir 812

2) میز تنیس با تجهیزات کامل

سالینا توردا www.karnaval.ir 20

3) مینی گلف 

سالینا توردا www.karnaval.ir 010

4) زمین شن بازی بچه ها

سالینا توردا www.karnaval.ir 011
سالینا توردا www.karnaval.ir 60

5) مینی بولینگ

سالینا توردا www.karnaval.ir 44

6) باشگاه بیلیارد

سالینا توردا www.karnaval.ir 23

7) کافه پذیرایی

سالینا توردا www.karnaval.ir 0110

8) آسانسور معدن رودولف

سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی9
سالینا توردا www.karnaval.ir 41
سالینا توردا www.karnaval.ir 5 2
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-معدن رودولف2
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-معدن رودولف راه پله0

9) راه پله ی معدن رودلف با 172 پله

سالینا توردا www.karnaval.ir 40
karnaval.ir-معدن نمک سالینا توردا-معدن رودولف راه پله1

10) سالن آمفی تئاتر معدن رودولف

سالن آمفی تئاتر  180 صندلی همراه با گرمکن دارد. صدای نمایش در این معدن تقویت شده است و این خاصیت اجرای کنسرت ها و نمایش ها را بسیار جذاب تر می کند.
سالینا توردا www.karnaval.ir 00
سالینا توردا www.karnaval.ir 511
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی17
7) معدن ترزا
معدن ترزا یا اکو یک سالن مخروطی شکل است که 120 متر عمق دارد. شکل ظاهری  و ارتباط محدود آن با سالن های دیگر سبب شده که صدا در این معدن پژواک قوی داشته باشد. آبشار نمک، دریاچه های زیرزمینی و قندیل های نمک در زیبایی این معدن تاثیر بسزایی دارند. دریاچه زیرزمینی این معدن بین 0.5 تا 8 متر عمق دارد. در مرکز این دریاچه نمک یک جزیره 5 متری قرار دارد که از زباله های نمک ریخته شده در اینجا از سال 1880 تا زمانی که این معدن به بهره برداری رسید ساخته شد ه است .
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی38

اجزای این قسمت را به هم مشاهده کنیم ...

 

1) ورودی معدن ترزا

سالینا توردا www.karnaval.ir 9

2) پل ترزا

سالینا توردا www.karnaval.ir6

امکانات تفریحی در معدن ترزا ...

 

1) قایق سواری در دریاچه نمک

سالینا توردا www.karnaval.ir 21
سالینا توردا www.karnaval.ir 36
سالینا توردا www.karnaval.ir18
سالینا توردا www.karnaval.ir 811
سالینا توردا www.karnaval.ir 88

2) آبشار نمک معدن ترزا

سالینا توردا www.karnavak.ir 5

3) چاه (سقف) معدن ترزا

سالینا-توردا-www.karnaval.ir-87

4) بالکن معدن ترزا

سالینا توردا www.karnaval.ir 10
8) معدن آنتون
این معدن 108 متر عمق دارد و استخراج نمک در این اتاق در سال 1862 به علت برخورد با لایه خاک رس متوقف شد. این اتاق جدا و بدون ارتباط با بخش های دیگر از معدن نمک توردا است.
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی7
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی31
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی11
9) معدن گسیلا
این معدن یک گنجینه زمین شناسی است و گردشگران به این معدن دسترسی ندارند. این معدن 15 متر بالاتر از کانال انتقال فرانس جوزف واقع شده است. گسیلا و اتاق های فنی مجاورش بسیار شبیه معدن رودولف و اتاق های مجاور آن هستند ولی بسیار کوچک تر اند چون استخراج نمک در اینجا خیلی زود متوقف شد. نفوذ آب  به این معدن منجر به تشکیل کریستال های نمک و قندیل های زیبایی شده است. کریستال های پایین دریاچه معدن بسیار شگفت انگیز هستند به همین دلیل به این معدن  "اتاق کریستال"  نیز می گویند. نام دیگر معدن "اتاق ایستا" است.
سالینا توردا www.karnaval.ir 42
سالینا توردا www.karnaval.ir7
سالینا توردا www.karnaval.ir 813
سالینا توردا www.karnaval.ir 47
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی40
روش استخراج نمک از معدن سالینا
روشی که در این معدن برای استخراج نمک به کاردبرده می شد روش "اتاق و پایه" بود. روش اتاق و پایه یکی از روش های استخراج زیرزمینی است که سینه کار به طور طبیعی نگهداری می شود و برای استخراج لایه های تقریبا افقی یا با شیب کم که ضخامتی بین دو تا چهار متر داشته باشند مناسب است. در این روش به علت بر جای گذاشتن پایه ها مقدار قابل توجهی از ماده معدنی استخراج نمی شود که مقدار آن ممکن است نیمی از کل ذخیره معدن باشد.
بازسازی معدن و تغییر کاربری آن
در سال 2005 پروژه عظیمی از طرف دولت برای بازسازی و نگهداری این معدن اجرا شد که با پیشرفت ها و پسرفت های زیادی دست به گریبان شد و بعد از مدت پنج سال با رسوایی های مالی و سیاسی زیاد روبه رو شد که باعث شد بدهی 6 میلیون یورویی به این مکان تحمیل شود. سرانجام در سال 2010 این مکان به یک منطقه گردشگری تبدیل شد.
موزه معدن
بازسازی معدن حدود پنج سال به طول انجامید و در این مدت گروه ها و شرکت های زیادی در این بازسازی سهیم بودند تا معدن نمک سالینا از همه جهت آماده بازدید عمومی شود. اکنون این معدن به عنوان یک شهر زیرزمینی از نظر تجهیزات و ماشین آلات قدیمی و سنگین و معدن هایی که ساخته دست بشر هستند، هر بازدید کننده ای را متحیر می کنند.

سری به این معدن بزنیم 

1) سر در ورودی معدن
ورودی معدن توردا با ترکیبی از شیشه و استیل و طرح های دایره ای شکل ما را به دنیای خیالی می کشاند و ذهن ما را ناخودآگاه آماده ورود به جهانی دیگر می کند.
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی5
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی33
2) مدرنسیم داخل معدن
عناصر زیر به معدن افزوده شد: یک آسانسور شیشه ای پیشرفته، سیستم روشنایی فوق العاده، چرخ و فلک بسیار بزرگ، زمین بازی بچه ها و بزرگ سالان و زمین تنیس، یک آمفی تاتر نیم دایره ای بزرگ که تماشاگران از پژواک زیاد صدایش به وجد می آیند. آسانسور شیشه ای که بزرگترین بخش مدرنیسم این معدن به شمار می آید 40 متر ارتفاع دارد و هم در صعود و  هم در نزولش دیدی متفاوت را به شما می دهد. این آسانسور دسترسی به امکانات معدن رودولف را آسان نموده است. راهروی  ورودی این آسانسور جوری تعبیه شده است که هر بار هفت نفر سوار آسانسور شوند. قبل از ساخت آسانسور می بایست 13 طبقه از پله پایین می آمدید البته این پله ها هنوز برای کسانی که علاقه مند به ورزش هستند قابل استفاده است.
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی0
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی1
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی26
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی19
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی4
پارک سلامتی
ممکن است ندانید چرا در کنار تبدیل این معدن به مکان گردشگری  این معدن مانند یک شهر بازی مجهز شده است و یا  از دست مسئولان ناراحت و یا شاید عصبانی شوید که چرا مکانی با این همه ارزش جئوفیزیک و طبیعی باید به شهربازی خاص برای کسب درآمد تبدیل شود؟ اما در حقیقت همه این ابزار و وسایل به خاطر این اینجا گرد هم آمده اند تا مردم بتوانند ساعت ها بدون درک گذر زمان در اینجا از خواص نمک درمانی استفاده کنند. سابقه نمک درمانی در آبگرم توردا به  سال 1840 بر می گردد زمانی که دکتر جوزف Hanko از کلر آب معدنی برای درمان بیماری های روماتیسمی، گردش خون محیطی و اختلالات زنان استفاده کرد . دمای هوای ثابت( 12درجه )، سطح رطوبت 80 درصد و فشار هوا 747 تا 752 میلی متر جیوه است . این مکان با توجه به :  آب و هوای بسیار سالم و نمک یونیزاسیون موجود در هوا ، عدم حضور آلرژن ها، وجود ذرات نمک آئروسل، غلبه یون های مثبت در هوا ، اثر درمانی مفید برای بیمارانی با شرایط تنفسی شدید (عفونی و آلرژیک) را دارد. تعداد کل باکتری های موجود در یک متر مکعب تمام اندازه گیری های انجام شده تقریبا صفر است یعنی هیچ الرژنی در هوا موجود نیست. فضای معدن حداقل رادیواکتیو را داراست. پارک تفریحات متنوعی را برای سرگرم کردن بچه ها که باید ساعت های طولانی در پایین معدن تنفس کنند را داراست. امروزه این مرکز شعاع زیادی از خدمات از جمله تناسب اندام ، درمانهای صورت، یک مرکز پزشکی ، تجربه فوق العاده آبگرم با موسیقی و.... به بازدیدکنندگان ارائه می دهد .
سالینا-توردا-www.karnaval.ir25
هالوتراپی و تاریخچه آن
مطالعات و تجربیات علم نمک درمانی بر بهبود  آسم، برونشیت، شرایط گوش و حلق و بینی مزمن مانند آلرژی و سینوزیت و بی خوابی , خروپف، سرماخوردگی، سرفه سیگاری و آنفلوآنزا را نشان داده اند. مطالعات نشان داده اند که 95- 85 درصد از کودکان  دارای مشکل تنفسی تنها پس از 3 جلسه درمان شدند. مطالعات دیگری نیز بر تاثیر نمک درمانی بر غدد انجام شده است و نتایج مفیدی به همراه داشته است. همچنین افراد مبتلا به اختلالات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و جوش توانستند در این مکان بهبود یابند. برخی از مردم حتی پس از تجربه اثرات مفید هالوتراپی به فکر نصب اتاق نمکی در خانه های خود رفته اند. کشف یکی از اسرار مادر طبیعت، نمک، در بسیاری از جنبه های بهداشت و سلامتی مردم تاثیر مفیدی داشته است به طوری که مردم در معدن به مدت چند روز یا حتی چند هفته می مانند و از امکانات متعدد این معادن مانند استخر شنا، حمام آب گرم، میز بیلیارد، کتابخانه ها، کافه ها، رستوران، گالری شراب، چشمه های معدنی نمک، و منطقه باغ زیرزمینی برای بچه ها بهره می برند تا بهبود یابند.
سالینا توردا www.karnaval.ir12
سالینا توردا www.karnaval.ir13
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی16
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی15
تجهیزات افزوده شده به معدن طی بازسازی مجدد آن
1- تجهیزات تفریحی
می توان تجهیزات معادن سالینا توردا را به شرح زیر نام برد: 1) یک چرخ و فلک 20 متری که یک چرخ کاملش هشت دقیقه طول می کشد 2) یک آمفی تاتر با 180 صندلی مجهز به گرمکن صندلی 3) زمین بازی بچه ها 4) 6 عدد زمین مینی گلف برای بزرگ سالان و کودکان 5) 2 عدد مینی بولینگ برای بزرگ سالان و کودکان 6) زمین های ورزشی  جهت تمرین هندبال، زمین فوتبال، بدمینتون  7) باشگاه بیلیارد  8) پنج عدد میز تنیس مجهز 9) قایق سواری در دریاچه زیرزمینی 10) در معدن ترزا می توان گل بزرگ، گل کوچک بازی کرد.
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی45
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی43
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی20
2- تجهیزات درمانی
1) استخر شنا 2) سالن بدنسازی 3) آبگرم درمانی 4) مرکز مراقبت از پوست 5) اتاق درمان درون معدن به همراه تلویزیون و تخت خواب برای استراحت بیماران
معدن سالینا توردا-karnaval.ir2
معدن سالینا توردا-karnaval.ir1
پوشش طبیعی منطقه
اطراف روستای دراگو و منطقه سالینا توردا یک منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی خاص زمین های شور است که زمین های اطراف آن خاصیت درمانی دارند و مردم بسیاری برای گل درمانی و نمک درمانی به این حوضچه ها مراجعه می کنند و شهرت جهانی دارند. پوشش گیاهی این منطقه خاص و نادر است. نمونه هایی از گل های زیبای این منطقه را در زیر مشاهده می کنید.
سالینا توردا www.karnaval.ir 3530
سالینا توردا www.karnaval.ir 3531
سالینا توردا www.karnaval.ir 3532
سالینا توردا www.karnaval.ir 3533
سالینا توردا www.karnaval.ir 3534

تارخچه ی معدن نمک سالینا | salinaturda

 

تاریخچه نمک

داستان مصرف نمك طولاني و داراي تحولات زيادي است كه باعث شده تا دولت های مختلف امتياز توليد و تهيه آن را به خود اختصاص دهند، از جمله اين اقوام چيني‌ها بوده‌اند که در 3000 سال پيش از ميلاد مسيح از نمك استفاده مي كرده اند. در سال 1993 از نظر تناژ در رتبه هشتم توليد جهاني كالاهاي معدني، سوختي و فلزي قرار داشته است

شروع بهره برداری از سالینا توردا

 اولین سند رسمی که وجود معدن سالینا توردا را تایید می کند توسط معاونت مجارستان برای اولین بار در  اول می سال 1270 صادر شده است.

سیر نزولی تولید

بعد از دهه 1840 سالینا در رقابت با معدن جدید  "Ocna Mures" در منطقه  به تدریج از اهمیتش کاسته شد تا جایی که به عنوان معدن ذخیره برای آینده در نظر گرفته شد .

تا قبل از سال 1862 استخراج نمک از سه حلقه چاه قدیمی از "جوزف" و "ترزا" و "آنتونی" استخراج می شد .در طول این سال ها بهره برداری نمک از چاه "آنتونی" خوب بود تا جایی که عمق استخراج  به 108 متر رسیده بود اما به دلیل وجود یک لایه عظیم خاک رس استخراج متوقف شد.

همزمان با حفر کانال فرانس جوزف, چاه ترزا نیز بازسازی شد و دو قسمت "رودلف" و "گسیلا " نیز به آن اضافه شد و استخراج در معدن «رودلف» متمرکز شد.

سالینا توردا متروکه شد..

در سال 1932 پس از  900 سال بهره بری از معدن نمک، استخراج نمک بخاطر بهره وری پایین متوقف شد و معدن بسته شد.

بعد از متروکه شدن

معدن در طول جنگ جهانی دوم به پناهگاه مردم برای فرار از بمباران تبدیل شد و بعد از آن چند سالی برای ذخیره پنیر استفاده شد تا سال 1992 که مورد بازسازی قرار گرفت.

سالینا-توردا-www.karnaval.ir-9-12
سالینا-توردا-www.karnaval.ir-9-11
سالینا-توردا-www.karnaval.ir-9-10
سالینا-توردا-www.karnaval.ir-9-13
سالینا-توردا-www.karnaval.ir-9-14
اطلاعات لازم قبل از سفر به معدن سالینا توردا
اگر می خواهید به این معدن سری بزنید لازم است تا این اطلاعات را حتما قبل از سفر بدانید :

روش دسترسی

معدن در 4.5 کیلومتری شمال شهر توردا در روستای دورگا قرار دارد. از میدان وسط شهر توردا اتوبوس ویژه آماده اند تا شما را طی زمان 35 دقیقه به معدن توردا برسانند. این مسیر با تاکسی  9 دقیقه به طول خواهد کشید. معدن هفت روز هفته از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. در ورودی معدن بروشورها و نقشه هایی به شما داده می شود و بهترین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به معادن اصلی به شما پشنهاد می شود.

هزینه ها

برای بازدید از معدن سالینا باید هزینه های بلیط را نیز در نظر بگیرید . البته این هزینه بهای مشخصی ندارد و بسته به این که از کدام قسمت ها بازدید می کنید متفاوت است . به عنوان مثال برای ورودیه باید درحدود 20 لئو برای بزرگسالان و برای  هر 10 دقیقه استفاده از میز بیلیارد معدن باید 2 لئو ( لئو واحد پول رومانی بوده وهر 3.24RON با هر دلار مبادله می شود . ) در نظر بگیرید .البته می توانید اطلاعات بیشتر را از وب سایت معدن به دست بیاورید .

ساعات بازدید

معدن سالینا توردا بین روزهای دو شنبه تا یکشنبه باز است و بسته به قسمتی که از آن بازدید می کنید می توانید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به معدن بروید .

امکانات فراهم شده برای بازدید کنندگان

غرفه های فروش مواد خوراکی و ... در داخل معدن وجود دارند . به کسانی که با حیوان خانگیشان برای بازدید آمده اند سبد های مخصوص داده می شود . دستگاه ATM  برای تهیه پول در جلوی درب ورودی معدن وجود دارد .
سالینا توردا-karnaval.ir-معدن نمک-رومانی44

دیدن این ویدئو را از دست ندهید.

کلام آخر..
" تنها چیزهایی که سرانجام با خود می‌بریم، احساساتمان هستند. عشق‌هایمان، نفرت‌ها و مصائب‌مان. از خودم می‌پرسم، در پایان زندگی‌ام چه چیزی از من باقی خواهد ماند؟ گمان می‌کنم، می‌توانیم قدری از احساساتمان، اندکی از تنفرمان و چیزی از شور‌مان را و به‌خصوص عشق‌مان را از خود به‌جا بگذاریم"  

نیکیتا استانسکو                           

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بهار

با سلام.عالی بود.میشه منبعشو بذارید؟ واسه پایان نامم میخام

انتشار:18 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.