karnaval.ir

ناصر ناصري

انتشار

19 آذر 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جانوران به ظاهر ترسناك بي خطر

در اين دنيا زشتي و زيبايي در هم آميخته و گاه ظاهر زشت، زيبايي درون را پوشش مي ده و باعث ترس ناخودآگاه يا القاء ترس در طرف مقابل مي شه. ولي گاهي هم زشتي واقعي در پس ظاهري زيبا خفته است و ما بي خبر از آنيم...

به نظرتون كدوم حالت خطرناك تره؟...

در اين دنيا جانوراني هستند كه علی رغم ظاهر زشتشون باطن بدي ندارن ...

1) هزار پاي بزرگ آفريقا

هزار پاهاي بزرگ آفريقا تا 15 اينچ رشد می کنند و قطر شان به 4 اينچ میرسد ، همچون مارهاي كوچك، در دنياي واقعي آنها هم بي آزار بوده و نمي توانند نيش بزنند يا گاز بگيرند. وقتي با شكارچی ها روبرو مي شوند بدنشان را به شكل مارپيچي حلقه مي كنند. اين جانوران 250 پا دارند. غذاي اصلي آن ها برگ هاي به زمين افتاده يا مرده است.

2) دومین عنکبوت بزرگ جهان

دومين گونه عنكبوت بزرگ در جهان ، بومي جنگل هاي جنوب آمريكاست. بدن و پاهاي مودار آن را ترسناك نشان ميدهد، اما اصلا براي انسان خطرناك نيست. اين عنكبوت ها وقتي با خطر مواجه مي شوند پاهايشان را به شكمشان مي مالند كه سوزشي در پوست ايجاد مي كند. در واقع اين جانور سميست ولي براي انسان كشنده نيست. عنكبوت پرنده خوار چون دندان ندارد، بزاقش را در بدن شكار تزريق مي كند و بافت هاي آن را هضم مي كند. سپس مي تواند آن را بخورد.

3) شيرمار

این دسته از مار ها گونه هايي از شاه مارها هستند که در نواحي جنوب شرقي كانادا يافت مي شوند. شباهت اين مار با مار های سمي اين تصور را به وجود می آورند که می توانند خطرناک باشند . اين امر شيرماهي را از بسياري شكارچي ها حفظ مي كند. اين مارها كاملا بي آزار بوده و تغذيه اشان از حشرات، كرم هاي خاكي و حلزون هاست.

4) عنكبوت شتري

در خاورميانه بر اساس يك افسانه اين عنكبوت ها اندازه نصف يك مرد را دارند و از گوشت انسان تغذيه مي كنند. در حالي كه واقعيت اين است كه اين ها اندازه چند اينچي دارند و براي انسان كشنده نيستند.

سرعت حركت آن ها مي تواند به 10 مايل در ساعت برسد. آرواره هاي قوي داشته و از حشرات، جوندگان، مارمولك ها و پرندگان كوچك تغذيه مي كنند.

5) مانتا ري

يكي از بزرگ ترين پرتوماهي ها در اقيانوس كه در آب هاي حاره اي و نيمه حاره اي يافت مي شود.  تا 25 فوت رشد مي كنند و دهانی بزرگ روبه جلوي ، و باله دارند. مانتا ري ها با اينكه اندازه بزرگي دارند و به ماهي شيطان معروفند كاملا بي آزار هستند . غذاي اصلي آن ها ماهي هاي كوچك هستند.

6) كركس ها

ظاهر ترسناك ، خوردن اجساد مرده ، اندازه بزرگ بال ها ، كركس ها را پرندگان بسيار ترسناكي نشان مي دهد. اما در واقع بي آزار بوده و به موجود زنده حمله نمي كند. از منقار تيز و چنگال هاي خود فقط براي پاره كردن لاشه ها استفاده مي كنند.

كركس ها مي توانند تا ارتفاع 37000 پايي پرواز كنند (بالاتر از هر پرنده ديگر). همچنين معده قوي دارند و مي توانند 90 درصد استخوان هاي داخل لاشه را مصرف كنند.

7) آي آي

آي آي ها بزرگ ترين پستانداران شبگرد هستند كه در ماداگاسكار وجود دارند.

آن ها : دم پرپشت ، چشم هاي گرد و بزرگ ، رنگ سياه ، انگشت هاي بلند و باريك و در ظاهر شيطان مانندي دارند. ولی در واقع آرام و بي آزار هستند. انگشت وسط  آن ها حركت در ميان درخت ها، برداشتن لاروها و حشرات از زير پوست درختان را تسهيل مي كند.

8) خفاش هاي خون آشام

تنها پستانداري در جهان كه از خون تغذيه مي كند، در غارهاي تاريك استراحت مي كند، دندان هاي تيزي دارد و صورت آن ترسناك به نظر مي رسد.

حمله به انسان از طرف خفاش هاي خون آشام بسيار نادر است. آن ها خون بدن گاوها، بزها و پرندگان را مي مكند. ولي اين مكيدن در حدي نيست كه باعث مرگ آن ها شود. بزاق آن ها مانع از بند آمدن خون مي شود. تعداد آن ها در گروه تا 1000 مي رسد.

9) گاريال

گاريال ها از خانواده gavialidae ي كروكوديل ها هستند. دقيقا مشابه كروكوديل ها هستند و فقط پوزه هاي باريك و بلندي دارند. آنها بومي شبه قاره هند هستند. گاريال ها برخلاف ساير اعضاي خانواده كروكوديل ها هرگز به انسان و ساير حيوانات بزرگ حمله نمي كنند. در واقع آرواره هاي بلند آن ها نمي تواند جانوران بزرگ را نگه دارد.

پوزه اين جانور 110 دندان دارد. اما آن ها هرگز با استفاده از اين ابزار براي گرفتن  ماهي ها، غوك ها و حشرات حمله نمي كنند.

10) كوسه ماهي آسودگر

كوسه ماهي هاي آسودگر دومين ماهي بزرگ در دنيا هستند. تا 33 فوت رشد مي كنند كه همین اندازه بزرگ و دهان عظیم  آن ها به نظر خطرناك مي آيد. در واقع آن ها پاليده خوار هستند و اصلا تهاجمي نيستند، ماهي ها غذاي اصلي آن ها هستند و هرگز به انسان حمله نمي كنند.

دهان آن ها شكل مخروطي دارد و شكاف ها ، به بازماندن دهانشان به شكل كامل كمك مي كنند. اين نوع كوسه ها دهانشان را در زمان حركت در دريا باز مي كنند و بدن آن ها آب را فيلتر مي كند. آن ها زمان زيادي را  یه غذا خوردن در سطح اقيانوس صرف مي كنند.

 

امیدوارم هم شگفت زده شده باشید و هم لذت برده باشید

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.