karnaval.ir

صدف شجيعي

انتشار

21 آذر 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با مسافرت همراه نوزادها چطورید دوستان؟

اصلاً به نظرتون شدنیه؟

نوزادها با اون همه نیازهای گوناگون و دردسر...مگه وقت واسه تفریح باقی میذارن! اونم مسافرت....

قبلاً براتون چند توصیه برای بهتر سفر کردن سالمندان گفتیم. خب، بذارید توی این مقاله هم چند تا ایده برای راحت تر سفر کردن با نوزادان بدیم.

دنیا رو چه دیدید، شاید مسافرت با کوچولوتون برای شما هم آسون شد!

احتمالا  خیلی از نکات رو خودتون میدونید اما تا آخر این مطلب رو دنبال کنید شاید نکته های جدیدی براتون داشته باشیم.

 آشپزخونه داشته باشید!

همین که به اتاق هتل یا مقصدتون رسیدید، حتی اگر فضایی به عنوان آشپزخونه ندارید، یک گوشه ی اتاق رو به شیشه ها، قوطی غذاها و وسایل مربوط به خورد و خوراک نوزاد اختصاص بدید. این طوری، هم چیز دم دست و مرتبه.

نوزادkarnaval.ir14

 اتاق بالکن دار بگیرید.

باز هم اگر امکانش هست، اتاقی رزرو کنید که بالکن داشته باشه. این طوری شب ها وقتی نوبت شما یا همسرتونه که به گریه های کودک جواب بدید، می تونید با رفتن توی بالکن هم از هوای آزاد و مناظر شبانه لذت ببرید، هم خواب نفر دیگه رو به هم نریزید.

نوزادkarnaval.ir18
نوزادkarnaval.ir7

کودکتان رو "بپوشید"!

اگر نوزادتون توی کالسکه اش راحت نمی خوابه یا بردن کالسکه براتون مقدور نیست، از کوله های مخصوص حمل نوزاد استفاده کنید. از همین ها که توی عکس می بینید. البته از چند روز قبل سفر، به صورت آزمایشی بچتون رو بذارید توی این کوله و با خودتون این طرف و اون طرف ببرید. شاید اصلاً خودتون یا دلبندتون باهاش راحت نبودید.

 

نوزادkarnaval.ir16
نوزادkarnaval.ir8

شرایط رو از قبل تمرین کنید!

اگر قراره به جایی برید که با محل زندگی تون اختلاف ساعت داره، از قبل براش تمرین کنید. یعنی از حدود یک هفته ی قبل، زمان خواب و بیداری خودتون و نوزادتون رو با ساعت مقصد هماهنگ کنید. شب ها دیرتر بخوابید و صبح ها دیرتر بیدار شید. البته، اگه هر دوی شما شاغل هستید شاید نتونید این کار رو انجام بدید.

 

نوزادkarnaval.ir1

بچه رو توی کریر بخوابونید.

اکثر نوزادها وقتی جای خوابشون عوض میشه بد خواب میشن. بهتره از چند روز قبل کوچولوتون رو توی کریرخودش بخوابونید تا بهش عادت کنه. این طوری، وقتی در طول مسافرت هم باشید بچه احساس می کنه داره توی اتاق خودش می خوابه.

نوزادkarnaval.ir24

براش غذای کافی بردارید. حتی بیشتر از کافی!

اگر کودکتان غذای کمکی می خوره، به احتمال زیاد فقط همون مارک و مدل رو دوست داره. احتمال اینکه غذای کمکی دیگه رو قبول نکنه، زیاده. از طرفی شما هم نمی تونید مطمئن باشید توی شهر مقصد دقیقاً همین مارک غذای کمکی رو گیر بیارید. پس براش از خوراک مورد علاقه اش تهیه کنید، و برای اینکه جای کمتری بگیرن اونها رو توی کیسه های زیپ لاک خالی کنید و درشون رو خوب ببندید.

نوزادkarnaval.ir9
نوزادkarnaval.ir15

برای طول پرواز، براش نوشیدنی بردارید.

احتمال داره در حین بلند شدن یا فرود اومدن هواپیما، گوش بچه بگیره. اما وقتی نوشیدنی رو از شیشه میک میزنه، این گرفتگی باز میشه. اگه خوش شانس باشید هم، بعد تموم شدن شیر یا آب میوه اش تا آخر پرواز خوابش می بره. البته به جای شیشه، پستونک هم می تونه به کمکتون بیاد.

 

نوزادkarnaval.ir4

خجالت نکشید. از دیگران کمک بگیرید.

حتی آروم ترین و خوش اخلاق ترین نوزادها هم، ممکنه یک دفعه بزنن زیر گریه و ساکت نشن. آدم اون لحظه دستپاچه میشه و از خدا میخواد بچه زودتر آروم شه. خصوصاً اگه توی جایی مثل هواپیما یا قطار باشه. نگاه های ملامت بار بعضی از مسافرها هم اوضاع رو بدتر می کنه. اما به اونها اهمیت ندید. اکثر همسفرهای شما خودشون بچه و نوه دارن و شرایط رو درک می کنن. حتی خیلی ها ممکنه بخوان بهتون کمک کنن. خجالت نکشید و کمک شون رو قبول کنید.

 

نوزادkarnaval.ir17

لازم نیست صبر کنید نوزادتون بزرگتر شه!

خیلی از پدر مادرها فکر می کنن برای اینکه بتونن مسافرت برن باید صبر کنن تا نوزادشون بزرگ شه. اما در واقع، سفر با نوزاد زیر 8 ماه خیلی هم راحت تره، چون اونا اکثر ساعات روز خواب هستن. وقتی بچه تون شروع می کنه به راه رفتن، همه ی حواستون باید به اون باشه. تازه، بچه های زیر دو سال نیاز به بلیت جداگونه ندارن! پس سفر باهاشون کم هزینه تره!

 

نوزادkarnaval.ir2

سرعتتون رو کم کنید.

شاید قبل از به دنیا اومدن نوزادتون، شما طی یک هفته سفر می تونستید از 5 شهر مختلف دیدن کنید. اما حالا اوضاع فرق کرده. یک سری محدودیت و شرایط خاص براتون ایجاد شده. اگه بخواین به روش سابق سفر کنید، فقط نوزادتون رو خسته و خودتون رو فرسوده کردید. به هیچ کس هم خوش نمی گذره!

شما قراره توی سفر تفریح کنید و برای روزهای بعد تعطیلات، سرحال شید. پس از قبل یکی دو تا مقصد رو انتخاب کنید و با خیال راحت از امکانات همون جا استفاده کنید. شاید این طوری سفر کردن حتی جالب تر هم باشه. امتحان کنید!

 

نوزادkarnaval.ir21

برنامه ها رو با زمان خواب نوزاد هماهنگ کنید.

وقتی بچه خوابش میاد، باید بخوابه! و اکثر نوزادها به همون ساعت های خواب همیشگی شون عادت دارن. پس از قبل برنامه ریزی کنید که در حد امکان بلیت هواپیما برای زمانی باشه که فرزندتون می خوابه. بهتره کمی بیشتر هزینه کنید و پرواز مستقیم به مقصد رو تهیه کنید.

توی مقصد هم، حتماً موقع خواب نوزاد برگردید خونه یا هتل. این طرف و اون طرف رفتن با یه بچه ی کلافه و خواب آلوده اصلاً مفرح نیست. اما وقتی استراحت کافی داشته باشه، اون هم از سفرش لذت می بره.

نوزادkarnaval.ir10

در صورت امکان، سوئیت رزرو کنید.

این مورد خیلی هم واجب نیست. اما اگر انجام بشه خیلی خوب میشه. تصور کنید نوزادتون خوابیده و شما می خواید تلویزیون ببینید، یا با دوستان همسفر دور هم جمع بشید. خب سر و صدا، بچه رو بیدار میکنه و دیگه نمی خوابه! بهتره جایی که هستید، بخش جدایی برای خواب و استراحت داشته باشه.

 

نوزادkarnaval.ir12

گاهی وقت ها، قانون شکنی کنید.

سفر قراره لذت بخش باشه. پس شاید برای ایجاد آرامش در طول سفر، لازم باشه کمی کوتاه بیاید و گاهی قانون شکنی کنید. مثلاً اگر کوچولوی نوپای شما توی خونه اجازه نداره موقع شام خوردن تلویزیون نگاه کنه، الان میشه وقت صرف غذا تبلت یا گوشی تون رو بهش بدید که کارتون تماشا کنه. این طوری کمتر از کنارتون دور میشه یا بهونه گیری می کنه. شما هم می تونید شامی که احتمالاً کلی براش هزینه کردید رو، با آرامش و لذت بخورید.

نوزادkarnaval.ir25

 لباس های پیش از فصل بگیرید.

لباس بچه، گرونه. خصوصاً اگر توی فصل سرما بخواین به مکانی گرم سفر کنید و برعکس. یعنی اگر وسط زمستون، بخواین لباس های خنک برای فرزندتون بگیرید، هم با تنوع کم تر مواجه میشید و هم با قیمت های بالاتر.

پس خوب میشه اگر در حراج آخر هر فصل، لباس های قشنگ اما با سایز بزرگتر برای نوزادتون بخرید.

نوزادkarnaval.ir3
نوزادkarnaval.ir19

 کیف کمک های اولیه فراموش نشه!

لازم نیست یک کیف خیلی تخصصی و بزرگ همراهتون باشه، همین که لوازم خیلی ضروری رو توی کیف دستی تون داشته باشید کافیه.

 

نوزادkarnaval.ir23

در نهایت...از سفرکردن با بچه های کوچک نترسید.

معمولاً سفر با بچه های زیر دو سال، خیلی راحت تر از اون چیزی که از قبل فکرش رو می کنید انجام میشه.

این کوچولوها هم می تونن یاد بگیرن چطور از محیط تازه و مکان های تفریحی لذت ببرن.

فقط کافیه از تجربه ی همدیگه و نکاتی که توی این مطلب گفته شد، استفاده کنیم.

نوزادkarnaval.ir5

با کارناوال همراه باشید و ماجراجویی کنید!

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

فهیمه شریفی

عالی :)

انتشار:21 آذر 1394

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.