karnaval.ir

ناصر ناصري

انتشار

14 آذر 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

10 درياچه بسيار زيبا

 

اينجا حرف از درياچه است. درياچه هایي كه ما تنها زيباييش رو در اينجا به تصوير مي كشيم. ولي يكي از همين مكان هاي زيبا در كشور ما در حال نابود شدن است. منظورم درياچه اروميه است كه با همه زيبايياش، با همه خاطره هاش، با همه تاثيرات شگرفي كه اين درياچه در تعديل و تعادل آب و هواي منطقه آذربايجان و سلامتي مردم اين منطقه داشته و دارد، دارد محو مي شود. كاش باشدو با ما خاطره هايي ديگر بسازد و ...

1) درياچه ماتسون، جنوب وستلند، نيوزلند

درياچه ماتسون يكي از مكان هاي بسيار زيبا در نيوزلند است که در جنوب این ایالت قرار گرفته است. اين درياچه به خاطر منظره ي چشم نوازِ دو قله بلند نيوزلند بنام هاي كوه كوك و كوه تاسمان معروف هست و آب قهوه اي رنگ آن به خاطر خاصيت بازتاب دهنده آن هست. رنگ غيرطبيعي درياچه به سبب تخليه مواد آلي از جنگل قديمي مجاور هست.

درياچه ماتسون حدود 14000 سال قبل در اثر آب شدن يخ رود ، شهر كناري بنام Fox Glacier بوحود آمد. آب اين درياچه در طول ساعات روز آرام است كه نقش مهمي را در منظره ي آينه اي درخشانِ كوه ها داخل درياچه دارد.این درياچه ميزبان مارماهي هايی با باله هاي بلند و بسياري از پرندگان آبيست. جداي از منظره آينه اي كوه ، بازديدكننده ها مي توانند تنوع بالايي از گياهان را در اطراف درياچه ماتسون را ببينند.

2) درياچه Pehoe، ماگالانز، شيلي

درياچه Pehoe يكي از جذابيت هاي توريستي زيبا در پاتاگونياي شيلي هست. این پارك ملي بسيار تماشايي در Torres del Paine شيلي قرار گرفته است. اين درياچه بخاطر آب فيروزه اي رنگ و محيط زیبای اطرافش شهرت پيدا كرده است. درياچه با رودخانه Paine  تغذيه مي شود و با درياچه Nordenskjold ارتباط دارد.
اين مكان همچنين دارای: حيوانات وحشي بسيار، مسيرهاي كوه پيمايي، يخچال هاي طبيعي و جنگل هاي باشكوه است

3) درياچه Dal، جامو و كشمير، هند

اين درياچه زيبا در شهر سيريناگار به عنوان "جواهري در تاج كشمير" معرفي شده است. باغ هاي زيبایی كه در زمان مغول ساخته شده زيبايي درياچه را دوچندان مي كند. اين درياچه به عنوان دومين درياچه بزرگ در جامو و كشمير شناخته مي شود (وسعت 22 كيلومتر مربعي).

در این درياچه همچنين باغ شناوري از گل هاي نيلوفر آبي وجود دارد. زيبايي و آب هاي آرام درياچه سالانه هزاران توريست را از اقصا نقاط جهان جذب مي كند. آنجا همچنين خانه هاي كوچكي براي توريست ها در نظر گرفته شده بنام shikaras تا بازديدكنندگان زيبايي درياچه را بهتر درك كنند. در زمستان آب درياچه يخ مي بندد و صفحات يخي ضخيمي تشكيل مي دهد.

4) درياچه Manasarovar، تبت غربي

درياچه Manasarovar مرتفع ترين درياچه آب شيرين در جهان هست. اين درياچه مقدس در تبت غربي و در ارتفاع 4590 متري از سطح دريا، واقع شده است. درياچه Manasarovar يكي از مكان هاي زيارتي هندوها و بودايي هاست. بر اساس سنت هندو آب هاي درياچه قدرت رهايي و رستگار ساختن را دارند. آب اين درياچه همچنين به عنوان مظهر خلوص مورد توجه قرار دارد.

درياچه Manasarovar شكل دايره اي دارد و محيط آن به 88 كيلومتر مي رسد. در كناره ها آب ، آبي روشن و در وسط درياچه آب ، به رنگ سبز پررنگ در نظر مي رسد. آب هاي كريستالي شفاف درياچه تصوير آينه اي از انعكاس كوه كايلاش را نمایان مي سازد كه كه اين منظره خارج از تصور هست. فصل بهار بهترين زمان براي بازديد اين درياچه هست. در اين فصل آب و هوا خنك و بسيار مطبوع هست.

5) درياچه Maligne، آلبرتا، كانادا

اين درياچه باشكوه در پارك ملي جاسپر آلبرتا بزرگ ترين درياچه يخي رشته كوه هاي كاناداست. طول آن 22 كيلومتر بوده و براي آب آبي رنگ درخشانش معروف هست. مكان عجيب و غريبي كه كوه هاي يخي، يخچال هاي طبيعي و Spirit Island  (جزيره  لاهوتي) دوست داشتني را هم دربر مي گيرد. Spirit Island  توسط آب هاي رنگارنگ پر تلألو درياچه  Maligne احاطه شده و تصوير فوتوژنيك ويژه اي را مي سازد. اين جزيره يكي از جزايري در جهان هست كه بيشترين تصاوير از آن ثبت شده است.

بازديدكننده ها مي توانند قايق ها ، كاياك ها و كروزهاي دريايي  را كرايه كنند و به زيبايي بي پايان درياچه، Spirit Island و مكان هاي اطراف آن ها پي ببرند. ورزش كوه پيمايي در شيب هاي تند دامنه ها در جنگل هاي اطراف همچنين مناظر بديعي را بوجود مي آورد. دره Maligne  همچنين طبيعت بكري دارد. در تابستان امكان دارد كه خرس گريزلي، استر آهو، گرگ ها، گوزن شمالي و قوچ و ميش كوهي را هم ببينيد.

6) درياچه پنج گل، سيچوان، چين

درياچه پنج گل به عنوان مايه غرور و سربلندي پارك ملي Jiuzhaigou  در سيچوان شمالي چين هست. در پارك ملي Jiuzhaigou  صد و هشت درياچه رنگارنگ وجود دارد ،از میان آن ها درياچه 5 گل بسيار رنگارنگ و زيبا به نظر مي رسد. اين درياچه كم عمق رنگ هاي مختلفي چون آبي لاجوردي، سبز تيره و زرد روشن را بازتاب مي دهد. رنگ آميزي جادويي اين درياچه از رسوب مواد معدني، جلبك ها  و گياهان آبي نشات مي گيرد. در درياچه 5 گل شما همچنين مي توانيد در ميان كريستال هاي درخشان آب ، تنه هاي درختان قديمي را ببينيد. در طول پاييز رنگ جنگل هاي اطراف به زرد، نارنجي روشن و قرمز تغيير مي يابد كه منظره تماشايي در پارك ملي Jiuzhaigou  بوجود مي آورد.

7) درياچه بايكال، سيبري، روسيه

درياچه باشكوه بايكال در جنوب شرقي سيبري قرار گرفته و يكي از قديمي ترين و عميق ترين درياچه هاي آب شيرين در جهان هست. اين درياچه حدود 25 الي 30 ميليون سال پيش بوجود آمده و عمق 1.6 كيلومتري دارد. درياچه هلالي شكل بيش از 636 كيلومتر از شمال تا جنوب گسترده مي شود و داراي 20 درصد آب شيرين غيرمنجمد جهان هست.

درياچه بايكال داراي 2500 گونه جانوري و 100 گونه گياهي است. با توجه به تنوع زيستي بالا يونسكو در سال 1996 درياچه بايكال را به عنوان يك مكان به ارث رسيده از گذشته در جهان مشخص كرد. درياچه بايكال با كوه ها، جنگل هاي شمالي و تندرا و جزاير احاطه شده است.

8) درياچه پيتو، آلبرتا، كانادا

درياچه پيتو با زيبايي خيره كننده در ارتفاع 1860 متري در كوه هاي راكي كانادا واقع شده است. اين درياچه بخشي از پارك ملي Banff ، قديمي ترين پارك ملي در كانادا، هست. آب هاي داراي يخچال هاي طبيعي درياچه ، رنگ فيروزه اي روشني را به نمايش مي گذارند. اين رنگ در نتيجه تركيب شدن پودر سنگ در آبي است كه از از يخچال هاي طبيعي پيتو جريان مي يابد. بازديد كننده ها مي توانند بهترين مناظر را از كوه هاي باشكوه، دره هاي عميق و گل هاي زيبا ببينند.

9) درياچه plitvice، مركز كرواسي

پارك ملي درياچه هاي پليتويك يكي از مكان هاي به ارث رسيده از گذشته و جذاب ترين مكان توريستي در كرواسي هستند. اين پارك ملي بي نظير :جنگل ها، درياچه ها، غارها و آبشارها را در ناحيه وسيع 300 كيلومتر مربعي در برمي گيرد. رسوب مواد معدني ، سدهاي طبيعي كه درياچه ها را از هم جدا ساخته اند تشكيل مي دهد. تركيب شدن مواد معدني نيز رنگ آميزي بي نظيري را در درياچه به وجود مي آورد.

10) درياچه غار مليساني، سفالونيا، يونان

درياچه غار مليساني يكي از عجايب طبيعي يونان هست كه در جزيره سفالونيا واقع شده است. غار مليساني بوسيله انحلال صخره ها و ورود آب به داخل حفره ها تشكيل شده است. تكرار اين عمل آب ، به تشكيل چاله ها و درياچه اي زير زميني در ميليون ها سال قبل منجر شده است. درياچه غار مليساني داراي هم آب دريا و هم آب شيرين هست و عمق 20 الي 30 متري دارد.

در سقف غار نيز يك سوراخ بزرگ وجود دارد. در زمان ظهر جذابيت نور مستقيم آفتاب در آب هاي خيره كننده تشعشع جادويي در كل غار بوجود مي آورد. در داخل غارها استالاكتيت هاي بسياري نيز قابل رويت هستند.

حرف آخر

احساس و خیال را، آسمان صاف، ابرهای طوفانی و تاریکی جنگل‌ها، روشنی قله‌ها و زندگانی، یک طبیعت ساده به من داده است.

نیما یوشیج

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مهدی 007

مطلبتون عالی بود، مخصوصا دریاچه و آبشارهای پارک ملی Plitvice که واقعا حیرت انگیزه!
سپاس از ناصر خان ناصری

انتشار:04 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.