karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

25 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است .

با کارناوال  در بررسی هتل های سه ستاره همراه شوید.

شاخص0

نحوه تعیین هتل های دوستاره

برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین 0 الی 10 داده می شود.

طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های سه ستاره حداقل کسب امتیاز 5 برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از 6 متر باشد.

در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.

aserrwet1

شرایط کلی

* هتل با اندازه ی متوسط است، با 30 اتاق خواب و خدمات و تسهیلات با کیفیت تر از هتل های یک و دو ستاره.

* دسترسی های عمومی بهتری در فضای داخلی هتل وجود دارد.

* مدیریت و کارکنان ظاهری مرتب و رسمی دارند و آموزش های لازم را در حیطه کار خود دیده اند.

* مسئول پذیرش حداقل به یک زبان زنده دنیا مسلط است.

خدمات و توجه به میهمان

* یک نفر یه عنوان مسئول پذیرش وجود دارد و هیچ گونه تاخیری در پاسخگویی مورد قبول نیست.

* تسهیلات هتل برای مهمان ها توضیح داده شده و به صورت مستقیم به اتاق ها هدایت می شوند.

* صورت حساب مهمان باید به صورت مداوم به روز شود.

* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

* مکانی باید برای وسایل اضافی مهمان تعبیه شود.

* وجود صندوق امانات در هتل های 3 ستاره اجباری نبوده و در صورت وجود در قسمت پذیرش باید صندوق امانات وجود داشته باشد.

* گرفتن و رساندن پیغام ها به صورت رسمی و به وسیله فرم هایی که برای این کار طراحی شده اند، صورت می پذیرد.

رستوران

* باید رستوارن و ناهارخوری برای صرف صبحانه و غذا برای مهمانان دایر باشد.

* فضای رستوران باید با تعداد مشتریان متناسب باشد و محل آماده سازی غذا مهم می باشد.

* دیزی سرا، کبابی یا غذاخوری سنتی به جای رستوران قابل قبول است.

* کارکنان اطلاعات مناسبی از غذا ها باید داشته باشند و خدمات کارآمدی را عرضه کنند.

* خدمات صبحانه اگر سلف سرویس نیست باید فهرست غذا تهیه شود.

* صبحانه برای مشتریان غیرساکن هم باید فراهم باشد، البته در صورت وجود محدودیت الویت با مسافران هتل می باشد.

* برای ناهار باید غذاهای سبک و ساندویچ برای مسافران در دسترس باشد. کیفیت ارائه این خدمات به مشتریان مهم می باشد.

* خدمات کامل شام باید فراهم باشد. مهمان ها باید بتوانند بدون اینکه به سمت پیشخوان بروند غذا ها و نوشیدنی هایشان را سفارش دهند.

* به عنوان میان وعده باید حداقل ساندویچ، بیسکویت و نوشیدنی برای مسافران در دسترس باشد.

aserrwet0

خدمات عمومی اتاق (Room Service)

*  در صورت وجود ارائه ی خدمات غذا و نوشیدنی در اتاق باید قیمت ها در فولدرهایی در اتاق وجود داشته باشد.

در صورت درخواست صبح ها برای بیدار شدن با تلفن اتاق تماس گرفته می شود.

باید وسایل و خدمات تمیز کردن کفش و واکس در هتل وجود داشته باشد. دستگاه های تمیز کردن کفش باید در معرض دید مهمانان باشد.

* خدمات لباس شویی باید حتما در هتل ارائه شود.

اتاق خواب ها و آسایش میهمان

* وسایل اتاق باید از کیفیت خوب و چیدمان زیبا و متناسب برخوردار باشد.

* نظافت با تمام جزییات و دقت باید انجام شود.

در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

همه اتاق ها باید متراژ و فضای مناسبی را برای راحتی مسافر داشته باشند.

اندازه تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد. تشک ها باید جنس مرغوب تری نسبت به تشک های هتل های یک و دو ستاره داشته باشند.

وسایل خواب باید از کیفیت خوبی برخوردار بوده با وسایل و تزیین اتاق همخوانی داشته باشد.

دمای اتاق باید همزمان با ورود مهمان تنظیم شود.

استفاده از کولر گازی و سیستم تهویه مطبوع برای هتل های سه ستاره  و بالاتر الزامی است.

اتاق ها باید نورپردازی مناسب داشته و میز آرایش و تحریر باید کاملا توسط لامپ روشن شود. در هتل های سه ستاره و بالاتر برق اضطراری به صورت خودکار عمل می کند.

اتاق ها باید داری کف پوش مناسب و با کیفیت بالا باشد.

هتل های 3 ستاره باید یخچال با کیفیت مناسب داشته باشند.

وجود تلویزیون در اتاق ها اجباری است و راحتی در نگاه کردن به تلویزیون مهم می باشد.

وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

لوازم تحریر باید برای همه اتاق ها فراهم باشد.

سشوار در اتاق ها موجود می باشد.

وجود سوئیت خصوصی در هتل های ستاره الزامی نیست.

سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها

حمام ها باید از وسایل کامل نظافتی برخوردار باشند و دارای تهویه مناسب باشند.

* هر اتاق سرویس بهداشتی و دوش مخصوص خود را دارد.

aserrwet3

کیفیت غذا

صبحانه باید ترکیبی از غذاهای گرم و سرد با کیفیت مناسب و مواد اولیه تازه باشد.

حداقل یک غذای گیاهی باید در هر وعده وجود داشته باشد.

فضاهای عمومی

* فضای عمومی بزرگتری نسبت به هتل های یک و دو ستاره دارند.

* چیدمان وسایل با تناسب صورت می گیرد.

* برخی از هتل های 3 ستاره فضایی برای تبدیل ارز خارجی به ریال دارند.

* فضای محل پذیرش باید شیک و با دکور مناسب باشد.

* در هتل های 3 ستاره فضایی به عنوان لابی برای نشستن وجود دارد.

* راهرو ها و پله ها باید تزیئنات مناسبی داشته باشند.

* اگر 3 طبقه و بیشتر بر روی همکف وجود داشته باشد باید آسانسور داشته باشند.

* باید پارکینگ متناسب با ظرفیت هتل وجود داشته باشد.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.