ادغام صنعت مهم و درآمدزای گردشگری و  صنعت ورزش به عنوان یکی از صنایع مهم و قدرتمند دنیا موجب شد تا یکی از شگفت انگیزترین شاخه های گردشگری با عنوان گردشگری ورزشی مطرح شود . درآمد سرشار هر دو پدیده ورزش و گردشگری بسیاری از جوامع را بر آن داشته تا تلاش خود را برای به کار گرفتن امکانات خود در راستای این نوع گردشگری به کار گیرند و درآمد قابل توجهی را به دست آورند.

در کارناوال به بررسی این موضوع می پردازیم.

گردشگری ورزشی

تلفیق ورزش و گردشگری

ورزش و گردشگری دو نیروی قوی برای جذب مردم  و ابزار بسیار مناسبی در فرآیند جهانی شدن هستند. ورزش و خصوصا بازی های المپیک مولدی از وقایع هستند که در حال حاضر از درخشش بالایی در رسانه‌های گروهی برخوردار هستند و پیوستگی اشتیاق مردم را در مکانها و بخش‌های مختلف نشان می‌دهند.

وقایع ورزشی مهم، فرد را برای #سفر برمی‌انگیزد و این انگیزه درآمد نسبتا بالایی را برای کشور میزبان تولید می‌کند و این بزرگترین اثری است که هنوز به طور صحیح ارزیابی نشده و بنابراین کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

همینطور وقایع ورزشی مهم کمک می‌کنند تا طی یک جریان طولانی ، مقاصد بزرگ و مهم گردشگری بین‌المللی به هم بپیوندند و همچنین باعث عوض شدن تصویر ذهنی گردشگر از کشور میزبان می‌شوند. موفقیت المپیک سیدنی این واقعیت را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی مثل بازی های المپیک یا جام جهانی باعث شده که در بسیاری از مردم انگیزه سفر ایجاد شود. این رویدادها قدرت تغییر شکل دادن تسهیلات گردشگری و به تصویر کشیدن کشور میزبان را دارند و غالبا تماشاچیان را برای تجربه این ویژگی ها ترغیب می‌کنند. اهمیتی که این دو فاکتور اساسی یعنی گردشگر و ورزش دارند از لحاظ زیادی حائز اهمیت است. اثر اقتصادی این دو فاکتور، محرکی برای سرمایه‌گذاری زیربنایی جدید، راهی برای افزایش آگاهی مذهبی و حفاظت از محیطزیست است و در نهایت کمک شایانی به ایجاد صلح و تفاهم بین‌المللی می‌کند.

گردشگری ورزشی

گردشگری ورزشی چیست ؟

گردشگری ورزشی ، به آن دسته از فعالیت های گردشگری اطلاق می شود  که انگيزه و هدف اصلی گردشگران از انجام آنها ، مشارکت فعال يا غير فعال در ورزش های رقابتی يا تفريحی يا حتی حضور در رويدادهای ورزشی به منظور لذت بردن و تشويق نمودن ورزشکاران مورد علاقه شان در میادین ورزشی است. مساله قابل توجه این است که بخشی از سفر گردشگران ورزشی ، انواع دیگری از گردشگری مانند طبیعت گردی را در برمی گیرد.

گردشگری ورزشی

گردشگر ورزشی کیست ؟

فعالیت های گردشگری ورزشی 5 بخش اصلی را در بر می گیرند:

1- کسانی که در قالب تيم های ورزشی سفر می کنند، مانند ورزشکاران ، مربيان، داوران، مسئولين و …

2- طرفداران ورزش و تماشاگران رويداد های ورزشی که ترجيح می دهند تعطيلات یا اوقات فراغت و تفريحی خود را در محيط های ورزشی (داخل يا خارج از کشور) بگذرانند.

3- افرادي که به عنوان محقق و پژوهشگر، در زمينه های مختلف ورزشی سفر می کنند .

4- کساني که به عنوان بازرگان، در بخش های ورزش سفر می کنند .

5- کسانی که برای دسترسی به امکانات ورزشی خاص سفر می کنند مانند دسترسی به مناطق مناسب صخره نوردی ، اسکی ، قایق سواری و ....

 

گردشگری ورزشی

کشورهای فعال در گردشگری ورزشی

از میان کشورهای موفق در این زمینه می توان به اسپانيا، استراليا، آمريکا و فرانسه اشاره نمود .

در آسيا نيز کشورهايی همچون امارات و ترکيه در این عرصه خودی نشان داده و در کوتاه مدت نيز درآمدهای خوبی داشته اند. در ترکيه در زمينه ايجاد اردوهای ورزشی سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته و این کشور را به مقصد خوبی برای اروهای تیم های ورزشی تبدیل کرده است .

کشورهای فعال در حوزه گردشگری توانایی خوبی در شناسایی فرصت ها و نقاط قوت خود داشته اند و برنامه ریزی های خوبی برای استفاده از امکانات خود در راستای برآورده کردن نیازهای ورزشکاران و ورزش دوستان داشته اند . همهین امر سبب شده چرخه اقتصاد مبتنی بر گردشگری دائما در حال چرخش باشد .

 

دیدگاه ها
account_circle
email

لطفا منتظر بمانید ....

فونت -
فونت +
عرض -
عرض +
فاصله متن -
فاصله متن +
تیره
خاکستری
روشن
بستن

انواع گردشگری | تعریف و بررسی گردشگری ورزشی

ادغام صنعت مهم و درآمدزای گردشگری و  صنعت ورزش به عنوان یکی از صنایع مهم و قدرتمند دنیا موجب شد تا یکی از شگفت انگیزترین شاخه های گردشگری با عنوان گردشگری ورزشی مطرح شود . درآمد سرشار هر دو پدیده ورزش و گردشگری بسیاری از جوامع را بر آن داشته تا تلاش خود را برای به کار گرفتن امکانات خود در راستای این نوع گردشگری به کار گیرند و درآمد قابل توجهی را به دست آورند.

در کارناوال به بررسی این موضوع می پردازیم.

گردشگری ورزشی

تلفیق ورزش و گردشگری

ورزش و گردشگری دو نیروی قوی برای جذب مردم  و ابزار بسیار مناسبی در فرآیند جهانی شدن هستند. ورزش و خصوصا بازی های المپیک مولدی از وقایع هستند که در حال حاضر از درخشش بالایی در رسانه‌های گروهی برخوردار هستند و پیوستگی اشتیاق مردم را در مکانها و بخش‌های مختلف نشان می‌دهند.

وقایع ورزشی مهم، فرد را برای #سفر برمی‌انگیزد و این انگیزه درآمد نسبتا بالایی را برای کشور میزبان تولید می‌کند و این بزرگترین اثری است که هنوز به طور صحیح ارزیابی نشده و بنابراین کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

همینطور وقایع ورزشی مهم کمک می‌کنند تا طی یک جریان طولانی ، مقاصد بزرگ و مهم گردشگری بین‌المللی به هم بپیوندند و همچنین باعث عوض شدن تصویر ذهنی گردشگر از کشور میزبان می‌شوند. موفقیت المپیک سیدنی این واقعیت را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی مثل بازی های المپیک یا جام جهانی باعث شده که در بسیاری از مردم انگیزه سفر ایجاد شود. این رویدادها قدرت تغییر شکل دادن تسهیلات گردشگری و به تصویر کشیدن کشور میزبان را دارند و غالبا تماشاچیان را برای تجربه این ویژگی ها ترغیب می‌کنند. اهمیتی که این دو فاکتور اساسی یعنی گردشگر و ورزش دارند از لحاظ زیادی حائز اهمیت است. اثر اقتصادی این دو فاکتور، محرکی برای سرمایه‌گذاری زیربنایی جدید، راهی برای افزایش آگاهی مذهبی و حفاظت از محیطزیست است و در نهایت کمک شایانی به ایجاد صلح و تفاهم بین‌المللی می‌کند.

گردشگری ورزشی

گردشگری ورزشی چیست ؟

گردشگری ورزشی ، به آن دسته از فعالیت های گردشگری اطلاق می شود  که انگيزه و هدف اصلی گردشگران از انجام آنها ، مشارکت فعال يا غير فعال در ورزش های رقابتی يا تفريحی يا حتی حضور در رويدادهای ورزشی به منظور لذت بردن و تشويق نمودن ورزشکاران مورد علاقه شان در میادین ورزشی است. مساله قابل توجه این است که بخشی از سفر گردشگران ورزشی ، انواع دیگری از گردشگری مانند طبیعت گردی را در برمی گیرد.

گردشگری ورزشی

گردشگر ورزشی کیست ؟

فعالیت های گردشگری ورزشی 5 بخش اصلی را در بر می گیرند:

1- کسانی که در قالب تيم های ورزشی سفر می کنند، مانند ورزشکاران ، مربيان، داوران، مسئولين و …

2- طرفداران ورزش و تماشاگران رويداد های ورزشی که ترجيح می دهند تعطيلات یا اوقات فراغت و تفريحی خود را در محيط های ورزشی (داخل يا خارج از کشور) بگذرانند.

3- افرادي که به عنوان محقق و پژوهشگر، در زمينه های مختلف ورزشی سفر می کنند .

4- کساني که به عنوان بازرگان، در بخش های ورزش سفر می کنند .

5- کسانی که برای دسترسی به امکانات ورزشی خاص سفر می کنند مانند دسترسی به مناطق مناسب صخره نوردی ، اسکی ، قایق سواری و ....

 

گردشگری ورزشی

کشورهای فعال در گردشگری ورزشی

از میان کشورهای موفق در این زمینه می توان به اسپانيا، استراليا، آمريکا و فرانسه اشاره نمود .

در آسيا نيز کشورهايی همچون امارات و ترکيه در این عرصه خودی نشان داده و در کوتاه مدت نيز درآمدهای خوبی داشته اند. در ترکيه در زمينه ايجاد اردوهای ورزشی سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته و این کشور را به مقصد خوبی برای اروهای تیم های ورزشی تبدیل کرده است .

کشورهای فعال در حوزه گردشگری توانایی خوبی در شناسایی فرصت ها و نقاط قوت خود داشته اند و برنامه ریزی های خوبی برای استفاده از امکانات خود در راستای برآورده کردن نیازهای ورزشکاران و ورزش دوستان داشته اند . همهین امر سبب شده چرخه اقتصاد مبتنی بر گردشگری دائما در حال چرخش باشد .